Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τρίτη 14 Απριλίου 2009

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

Φίλες και φίλοι, Καλημέρα!
ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ ο Χριστός εκρύφθη. Μεγάλη Τετάρτη, ο Χριστος εχάθη. Μεγάλη Πέμπτη ο Χριστός ευρέθη. Ενα μεγάλο μέρος του θείου δράματος σε δεύτερους αόριστους. Οι πρώτοι δεύτεροι αόριστοι που συνάντησα στη ζωή μου στα χρόνια της παιδικής αθωότητας.
ΓΙΑΝΤΑ ΤΟΝΕ σταυρωσανε τον Αρχοντα του κόσμου/ απού ‘χε μέλι στη λαλιά και τ’ άρωμα του δυόσμου! Από τον Ηλία Σταματάκη η μαντινάδα. Σαν πρόκληση - πρόσκληση για τις όποιες απαντήσεις.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ νομοθετει η Δικαιοσύνη πολιτεύεται και η Βουλή δικάζει. Πλήρης διάκριση των εξουσιών. Βέβαια αλλιώς τα είχε πει ο Μοντεσκιέ αλλά κανένα πρόβλημα. Το θέμα είναι να γίνεται η δουλειά στο δημοκρατικό, ο Θεός να το κάνει, πολίτευμα.
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ στην Αντιπολιτευση. Είναι κι αυτός ένας τρόπος διακυβέρνησης της χώρας, δεν λέω. Μη διακυβέρνησης της χώρας ήθελα να πω.
ΕΝΤΑΞΕΙ, ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΡΩΤΑ, ποιους θα βάλει στο ψηφοδέλτιο για τις ευρωεκλογές, να μην τον συμβουλεύεται, αλλά και να μην τον ενημερώνει; Μόνο για να τραβά το κάρο στη Βουλή τον έχει τον Ευάγγελο ο Γιώργος; Από φιλοβαγγελοβενιζελικό αναγνώστη της στήλης τα ρητορικά ερωτήματα.
ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΠΑΕΙ το πράμα, περίπατο φαίνεται ότι θα κάνει στις βουλευτικές εκλογές, όποτε και αν γίνουν αυτές, το ΠΑΣΟΚ. Κι αν στραβώσει; Πολύ θέλει να στραβώσει; Απιαστα πουλιά χίλια στον παρά.
ΤΩΝ ΦΡΟΝΙΜΩΝ τα παιδια πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Εχουν αρχίσει να σκέφτονται διάφορα σενάρια διαχείρισης της ήττας στη Νέα Δημοκρατία, λέει.
ΕΓΩ, ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ του θα είχα παραιτηθεί, λέει ο ένας. Κι εγώ αν ήμουν στην θέση του θα είχα παραιτηθεί, λέει ο άλλος. Κι εγώ αν ήμουν στην θέση του θα είχα παραιτηθεί λέει και ο παράλλος. Τί λέει ο ίδιος ο Παυλίδης; Κι εγώ αν ήμουν στη θέση τους θα είχα επίσης παραιτηθεί. Επιμύθιο. Αν ζούσε ο παππούς μου και αν είχε καρούλια θα ήτανε πατίνι.
ΣΕ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΨΗ του σπαθιού την τρομερή/ σε γνωρίζω από την όψη/ που με βια μετράει τη γη. Τι θέλει να πει ο ποιητής; Ο,τι θέλει ο καθένας, θέλει να πει, αυτό θέλει. Αμάν πια μ’ αυτές τις αναλύσεις.
ΕΝΤΑΞΕΙ, ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΟ ΕΙΠΕΣ, γείτονα, ότι η ΑΕΚΑΡΑ μας δεν νίκησε τον Αρη για το πρωτάθλημα, γιατί κράτησε τις δυνάμεις της για τα πλέι οφ. Ικανό σε είχα, πάντως, να μου το έλεγες.
ΚΑΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ενώ βρισκόταν κοντά σ’ ένα κοπάδι γίδια, φάνηκαν πολύ κοντά οι διώκτες του και δεν προλάβαινε να φύγει για να βρει άλλο μέρος και να κρυφτεί. Ζήτησε τότε βοήθεια από τα κατσίκια αλλά εκεινα την αρνήθηκαν κατηγορηματικά. Σκόρπισαν μάλιστα στα πλάγια και σήκωσαν ψηλά τις ουρές τους να δουν οι Εβραίοι ότι ο Χριστός ήταν εκεί κι έτσι να τον συλλάβουν. Ο Κύριος, βέβαια, μπόρεσε τότε και σώθηκε, μα τα κατσίκια σημαδεύτηκαν οριστικά. Συνέχεια σκορπίζουν και πάντα έχουν σηκωμένη την ουρά τους, ως τιμωρία για την κακή τους συμπεριφορά απέναντι στο Χριστό. Από το βιβλιο του Βασίλη Χαρωνίτη “Θρύλοι και παραδόσεις για τη Μεγαλοβδομάδα και τη Λαμπρή”.
... “Πράματα νέα δεν έλεγες κι ούτε, με λόγια νέα, παλιά./ Από πολλούς κι από καιρούς όλα ήταν ειπωμένα./ Μα είχες τη δύναμη ν’ ακούς των ουρανών τη σιγαλιά/ κι όλα για σένα (κι άψυχα κι ανθρώποι) διάφανα γιαλιά/ και διάφαν’ η καρδιά του Θεού για σένα - και για μένα!/ Κανείς (και πλήθη και σοφοί και μαθητάδες και γονιοί) δεν ξάνοιγε το σπαραγμό στα θάματά σου πίσω./ Κι αν πρόσμενες τον λυτρωμό σου από την άδικη θανή,/ εγώ μονάχα το ’νιωσα, που ήμουνα λάσπη και κοινή./ Πόσο, Χριστέ, ‘σουν άνθρωπος! Και γω θα σ’ αναστήσω!”.
Από το ποίημα “Η Μαγδαληνή” του Κώστα Βάρναλη
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!

Βαγγέλης Κακατσάκης
e-mail: kakatsakis@sch.gr
>> τυπώστε αυτό το άρθρο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου