Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 6 Αυγούστου 2010

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

Γράφει ο:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
e-mail: Kakatsakis@sch.gr

Φίλες και φίλοι, Καλημέρα!

ΚΑΙ ΜΕΘ’ ΗΜΕΡΑΣ έξ παραλαμβάνει ο Ιησούς τον Πέτρον και Ιάκωβον και Ιωάννην τον αδελφόν αυτού και μεταφέρει αυτούς εις όρος υψηλόν κατ’ ιδίαν. Και μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών και έλαμψεν το πρόσωπον αυτού ως ο ήλιος, τα δε ιμάτια αυτού εγένοντο λευκά ως το φως... (Κατά Ματθαίον, κεφ. 17 (1,2). Της Μεταμόρφωσης σήμερα! Του Σωτήρος ή του Χριστού όπως λέει απλά ο λαός μας.

ΤΗ ΝΥΧΤΑ, λέει, της παραμονής ανοίγουν οι ουρανοί και πολλοί αγρυπνούν για να δούν το άγιο φως γιατί “το ’χουν σε καλό”. Αγρυπνούσαν, διορθώνω. Πάει καταργήθηκε ο Ενεστώτας σ’ αυτήν την περίπτωση. Μένει όμως σε μια άλλη. Κάποιοι εξακολουθούν να πηγαίνουν σε δίσκους τα πρώτα σύκα και τα πρώτα σταφύλια στις εκκλησίες για ευλογία. Ευτυχώς υπάρχουν ακόμα άφθονα συκοστάφυλα...

ΤΑ ΜΕΣΟΔΟΚΙΑ, παιδιά μου, προσέχετε τα μεσοδόκια! Τις μεγάλες γιορτές της Ορθοδοξίας έλεγε μεσοδόκια ο παππούς, ο μητροπολίτης πρώην Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίος Γαλανάκης. Ενα απ’ τα κατ’ αυτόν “μεσοδόκια”, που κρατούν στέρεο το σπίτι της λαϊκής μας ορθοδοξίας και η γιορτή της Μεταμόρφωσης.

ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ εκδήλωση τιμής για τον Ειρηναίο Γαλανάκη, τον πιο σεβάσμιο Ελληνα, όπως γράφτηκε, αύριο βράδυ στο Καστέλλι της Κισάμου, στον αύλειο χώρο του “Μουσείου Ειρηναίου”. Από την Ενωση προβολής του έργου Του. Από τους παλιούς μαθητές των οικοτροφειών του. Μην το ξεχάσουμε!

ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ σήμερα! Να μεταμορφωνόταν, λέει, εν μια νυκτί και η Ελλάδα. Να έλαμπε το πρόσωπό της όπως ο ήλιος και τα ιμάτιά της να γίνονταν λευκά σαν το φως. Να μεταμορφωνόμαστε όλοι μας! Να μεταμορφώνονταν όλα προς το καλύτερο! Να μεταμορφωνόταν ο Βόρειος Οδικός Αξονας, για παράδειγμα...

ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ τέτοιας λογής θαύματα στις μέρες μας. Το ξέρω. Και προπάντων δεν γίνονται από μόνα τους. Μ’ ένα λόγο μας, με μια χειρονομία...
ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ προχθές το άλλο! Να νικήσει μ’ ένα γκολάκι διαφορά ή να πάρει μια λευκή ισοπαλία ο ΠΑΟΚ και να στείλει τον Αγιαξ για... βρουβοβλάστακα. Κρίμα...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ παραπολιτικό “πεταχτό” ούτε για δείγμα σήμερα. Με το που έπιασα το μολύβι στα χέρια μου, είπα να κάνω αποτοξίνωση. Παρά του ό,τι ο πειρασμός ήταν μεγάλος. Τέλος πάντων. Θου, Κύριε φυλακή τω στόματί μου...
ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΡΑ ένας Αθηναίος είπε στον Πλάτωνα ότι έχει πολλούς εχθρούς που τον κακολογούν. Ο Πλάτωνας του απάντησε: “Θα φροντίσω να κάνω τέτοια τη διάγωγή μου, ώστε κανένας να μην πιστεύει στις κακολογίες των εχθρών μου”.

“Είμαι εγώ/ ως το τέλος του σκοτεινού δρόμου./ Είμαι εγώ/ και μετά κάποιος άλλος./ Ανοίγω τις πόρτες της αμφισβήτησης/ αναζητώντας κάποια ίχνη ζωής./ Ολα τα κελιά του μυαλού μου/ ξεκλείδωτα/ και οι κρατούμενοι αγνοούνται./ Είμαι εγώ/ μέχρι τη στιγμή εκείνη/ που οι παλμοί μου/ αρχίζουν να χορεύουν ατίθασα/ [...]
Από το ποίημα του Μίλτου Γήτα “Μεταμόρφωση”

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http//:petaxta.blogspot.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου