Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

Γράφει ο:
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
e-mail: Kakatsakis@sch.gr

Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

ΚΟΜΜΑΤΙΑ κάνω την καρδιά, θρουλίδια την ψυχή μου/ να μην πεινάσουν τα πουλιά που ?ρχονται στην αυλή μου.

ΜΙΑ από τις 10 μαντινάδες που έστειλε η και τακτική αναγνώστρια της στήλης, εξαίρετη μαντιναδολόγος Αντωνία Μηλογιαννάκη στον Διαγωνισμό Μαντινάδας για την Κρητική Φιλοξενία, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Διατελεσάντων Οικοτρόφων της 'Κρητικής Εστίας και των Φίλων τους'. Μακράν η καλύτερη μαντινάδα απ? όλες όσες άκουσα να κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο δεν πήρε το Α? Βραβείο γι? αυτήν αλλά για μια άλλη, η και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Κρητών Στιχουργών, φίλη μου.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ Ημέρα Κατά της Φτώχειας, προχθές 17 Οκτωβρίου. Πολλά τα πεινασμένα πουλιά στις γειτονιές του κόσμου. Ενα δισ. άνθρωποι, λέει, ζουν κάτω απ? τα όρια της φτώχειας με λιγότερο από ένα δολάριο την ημέρα. Στην Ελλάδα, για να έρθουμε και στα καθ? ημάς, ένα στα πέντα παιδιά ζει κάτω απ? τα όρια της φτώχειας. Κομμάτια κάνω την καρδιά, θρουλίδια την ψυχή μου...

ΝΑΙ, μπορεί να δείχνει -και δείχνει- την κρητική φιλοξενία σ? όλο της το μεγαλείο η παραπάνω μαντινάδα, που μου την υπαγόρευσε μαζί με άλλες τρεις τηλεφωνικά, προχθές το βράδυ, η κυρία Αντωνία. Δείχνει, όμως και την έγνοια για τα όπου γης πεινασμένα παιδιά, προπάντων για τα 10 εκατομμύρια απ? αυτά που ζουν σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας και πεθαίνουν, ένα - ένα, κάθε τρία δευτερόλεπτα...

ΕΤΣΙ μου φάνηκε ενώ την άκουγα και σκέφτηκα ν? αρχίσω μ? αυτήν τα σημερινά 'Πεταχτά'. Και να μείνω μόνο σ? αυτήν, αφήνοντας τις άλλες που μου υπαγόρευσε, μαζί μ? αυτές και την μαντινάδα που πήρε το Α? Βραβείο του εν λόγω Διαγωνισμού, για μεθαύριο. Εξάλλου, έχω φτάσει κιόλας στη μέση της στήλης και τα όποια περιθώρια έχουν στενέψει...

'ΣΤΙΣ μέρες μας δαπανώνται πέντε φορές περισσότερα χρήματα στην έρευνα για την ανδρική ανικανότητα και την προσθετική στήθους στις γυναίκες, σε σχέση με αυτά που δαπανώνται για τη θεραπεία της νόσου Alzheimer. Ως εκ τούτου σε λίγα χρόνια θα έχουμε ηλικιωμένους με τέλεια στύση και ηλικιωμένες με μεγάλα βυζιά, που όμως κανείς τους και καμιά τους δεν θα θυμούνται σε τι χρησιμεύουν'.

ΜΗΝ μου πείτε ότι δεν είναι κορυφαία η δήλωση που έκανε ο διάσημος βραζιλιάνος ογκολόγος και συγγραφέας, Drauzio Varella, σχετικά με την ανάπτυξη, η οποία βασίζεται μόνο στις ανάγκες των αγορών; Να ?σαι καλά, Μαρία Ζαβιανέλη, που την έστειλες και σ? εμένα διαδικτυακά!

ΤΕΣΣΕΡΙΣ -και όχι μία- σημαίες με τον Δικέφαλο Αετό έπρεπε να δω να κυματίζουν χθες το πρωί στην νταράτσα σου, Μήτσο! Μια για κάθε γκολ που πέτυχε η ΑΕΚΑΡΑ μας μέσα στο Χαριλάου εναντίον του Αρη! ΑΕΚ, Θρηκεία - Βυζαντινή Αυτοκρατορία!

Ο ΟΚΤΑΒΙΑΝΟΣ Αύγουστος έδωσε διαταγή να διωχθεί από τον στρατό του ένας νεαρός Ελληνας στρατιώτης που είχε κάνει απρεπείς πράξεις. 'Τι θα πω στο σπίτι μου τώρα;' ρώτησε φανερά αμήχανος ο στρατιώτης. 'Πες τους ό,τι θέλεις, πες τους πως δεν σου άρεσα', του είπε ο Αύγουστος.

'Στον κόσμο αν θες μπορείς να δεις/ δωμάτια κατακόκκινα,/ λεωφόρους με πυρσούς/ δάχτυλα γυναικείων ποδιών και ν? ακουμπούν/ στην πυρωμένη άμμο/ θανάτου προσκλητήρια/ νύχτα και μέρα/ και καμιά φορά/ μπορείς να δεις/ κοντά στα εργοστάσια/ της ατομικής ενέργειας/ σκυφτές σταχομαζώχτρες να δουλεύουν/ ως το βράδυ'.
Το ποίημα 'Θεάματα' του Γάλλου ποιητή Ζαν Φολλαίν
(μετάφρ.: Γιάννης Βαρβέρης)

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http//:petaxta.blogspot.com)


Χανιώτικα νέα(19.10.10)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου