Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
ΚΟΙΤΑΞΕ ΤΟΝ ΦΟΒΟ κατάματα κι αυτός θα φοβηθεί και θα φύγει. Εμπρός στον δρόμο που μας δείχνει μ’ αυτή του τη φράση ο Νίκος Καζαντζάκης. Με αφορμή τη νέα Κίνηση Πολιτών 'Η Ελλάδα νικάει τον φόβο' (βλ. 'Χ.Ν.' 15.2.11) που δημιουργήθηκε τελευταία. Τι να φοβηθεί απ’ τη βροχή ο βρεγμένος άλλωστε;
ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΚΙ ΑΠ’ ό,τι προβλεπόταν τα πήγε η ελληνική οικονομία τη χρονιά που μας πέρασε. Σε γενικό επίπεδο. Σε ατομικό οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι...
ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ, δεν πουλιόμαστε, αξιοποιούμε κι αξιοποιούμαστε. Δεν πουλάμε, δεν πουλιόμαστε, αξιοποιούμε κι αξιοποιούμαστε. Δεν πουλάμε, δεν πουλιόμαστε, αξιοποιούμε κι αξιοποιούμαστε... Τι θέλει να πει... ο ποιητής;
ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, δεν πληρώνω! Τα διόδια δεν τα πληρώνω... Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω! Εισιτήριο στο λεωφορείο δεν πληρώνω... Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω! Τη ΔΕΗ δεν την πληρώνω... Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω! Τον ΟΤΕ δεν τον πληρώνω... Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω! Στην ταβέρνα δεν πληρώνω... Ζητείται επειγόντως Ελληνας συγγραφέας στο επίπεδο τουλάχιστον ενός Ντάριο Φω!
ΑΠΟ ’ΔΩ ο Καλλικράτης κι από κει ο... Κακοκράτης. Από μόνη της ξεκρέμαστη η φράση, έτσι όπως μου την είπε προχθές ο φίλος μου ο γερω - δάσκαλος δεν σας λέει τίποτα. Κάτι θα σας πει, ωστόσο, αν σας αποκαλύψω που μου την είπε. Στην πλατεία Δικαστηρίων βρεθήκαμε κι έκανε δύο κινήσεις με το δεξί του χέρι...
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ρουσφέτι, είναι ο ορισμός του ρουσφετιού! Δεν το είπε ο φίλος μου ο γερω - δάσκαλος αυτό, αλλά ένας περαστικός που άκουσε τι λέγαμε. Μην μου πείτε ότι δεν καταλάβατε ότι μιλούσαμε για την ίδρυση και λειτουργία Εφετείου στο Ηράκλειο...
Μ’ ΕΝΑΝ ΣΜΠΑΡΟ δυο τρυγόνια μπορούν να σκοτώνουν απ’ την περασμένη Κυριακή οι διάφοροι Πολιτιστικοί Σύλλογοι. Και την πίτα τους να κόβουν και αποκριάτικο χορό να κάνουν...
ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΥ ταξιδευτή, στ’ αλήθεια σου ζηλεύω/ μαζί σου πως θα το ’θελα πάντα να ταξιδεύω. Να κάνεις ένα βιβλίο με μαντινάδες για το φεγγάρι, Ηλία Σταματάκη. 'Ταξιδεύοντας με το φεγγάρι', ο τίτλος του.
ΠΕΝΤΕ ΒΑΘΜΟΥΣ πίσω απ’ τον πρωτοπόρο Ολυμπιακό άφησε την ΑΕΚΑΡΑ μας ο Μπάγεβιτς, 24 βαθμούς πίσω είναι τώρα επί Χιμένεθ. Τότε έφταιγε ο προπονητής και τον απομάκρυναν, τώρα φταίνε οι παίχτες. Μωρέ Ντούσαν και πάλι Ντούσαν!
ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟ Εμμανουήλ Γαβριλάκη, θεολόγο, Θεσσαλονίκη: Διάβασα με ξεχωριστό ενδιαφέρον, μοναναπνιάς, το μικρό το... δέμας, μόλις 24 σελίδων, βιβλίο σας με τίτλο 'Τότε και Τώρα: Αναμνήσεις και Διαπιστώσεις' (Θεσσαλονίκη 2010) που είχατε την καλοσύνη να μου στείλετε. Ουκ εν τω πολλώ το ευ, αλλά εν τω ευ το πολύ. Σας ευχαριστώ πολύ.
ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ο άρχοντας υποκλίνεσαι χαμογελώντας, αλλά ταυτόχρονα 'αερίζεσαι' σιωπηλά, λέει μια κινέζικη παροιμία. Τη θύμισα με την 'ιστορία' που έγραψα προχθές για τον Γάλλο βασιλιά και τον βουλευτή στη θέση αυτή, στον φίλο μου τον Παναγιώτη Αλεβαντή, που μένει στις Βρυξέλλες, όπως μου έγραψε εν είδει σχολίου στη σελίδα μου στο φέισμπουκ.
'Μη φεύγεις.../ δεν τελείωσαν όλα/ ψηλά το κεφάλι σήκωσε/ μη μοιρολογάς τους πεθαμένους./ Μέγα μνημόσυνο/ η μη αποδοχή του τέλους!/ Μη φεύγεις/ δεν τελείωσαν όλα. Είμαι εδώ.../ Είμαστε εδώ.../ Ναι ορθοί.../ Κι ο δουλευτής περιμένει/ πέρα μακριά/ της ρίζας μας την αναγέννηση!'.
Το ποίημα 'Μη φεύγεις' της Αγγελικής Βαλεοντή - Δεμερτζή
('Σπαραγμοί' εκδ. Υπερόριος)
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http//:petaxta.blogspot.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου