Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

ΟΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΙ από ’δω και οι Αντιμνημονιακοί από ’κει. Ή για να το πω αλλιώς, χωρίς ωστόσο να αλλάζει η ουσία: Οι Αντιμνημονιακοί από ’δω και οι Μνημονιακοί από ’κει. Σε μια πρώτη ανάγνωση, σε μια πρώτη ματιά...

ΕΛΛΑΣ, ΕΛΛΑΣ, τι θα γίνει, φίλε μου, με μας; Μετέωρο το ερωτηματικό του τέλους. Κραυγές αγωνίας απ’ τους ανέργους. Κραυγές αγωνίας απ’ τους μικροσυνταξιούχους. Κραυγές αγωνίας απ’ τους εργαζομένους...

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΡΕΟΣ που έχουμε να ξοφλήσουμε είναι η αλληλεγγύη. Δεν παύει να μου το επαναλαμβάνει, με το που θα με δει ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος. Η κατάσταση είτε έτσι είτε αλλιώς θα χειροτερέψει, να ετοιμαζόμαστε να την παλέψουμε, μου είπε συμπληρωματικά τις προάλλες. Το να σταυρώσουμε τα χέρια μας δεν είναι λύση!

ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ δεχτήκανε απ’ τους αντάρτες βόλια,/ γι’ αυτό και στα μνημόνια δεν θέλουν... στριφοκόλια. Στους Γερμανούς αναφέρεται, βέβαια, ο Εννιαχωριανός, εκφράζοντας το δημόσιο αίσθημα. Αυτοί τη δουλειά τους κάνουν, Εννιαχωριανέ, εμείς τι κάνουμε τώρα...

ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΝΑ ΛΥΣΕΙ το... πεταχτό πρόβλημα των Μαθηματικών της Τρίτης Δημοτικού που έβαλα προ ημερών δήλωσε η φίλη, καθηγήτρια Πληροφορικής Ειρήνη Καλαϊτζάκη. Τα που γράφει σχετικά, εν είδει σχολείου, στη σελίδα μου στο Βιβλίο των Προσώπων (facebook) στο επόμενο πεταχτό.

'ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΚΥΡΙΕ, δεν μπορώ να σας απαντήσω στο πρόβλημα που μου βάλατε, αν και είμαι σε μεγαλύτερη τάξη! Οι κύριοι με τις γραβάτες που ψήφισε ο μπαμπάς μου και η μαμά μου είπαν στην τηλεόραση ότι τα μαθηματικά που έμαθα δεν ισχύουν πια γιατί πρέπει να κοιτάξω στο μέλλον! Θα μείνω στην ίδια τάξη, κύριε;'. Ποια ίδια τάξη, δυο τάξεις παρακάτω σε βλέπω!

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΙΚΡΗ ΝΙΚΗ ή μήπως μια προετοιμασία για μια 'κακή' απόφαση; Για την αναβολή εκδίκασης της υπόθεσης των Αγίων Αποστόλων απ’ το Συμβούλιο της Επικρατείας ο λόγος. Φύλακες, απ’ τον δήμαρχο μέχρι τον τελευταίο πολίτη, γρηγορείτε!

ΣΤΟ ΠΟΔΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ των Χανίων. Στους δρόμους και στις πλατείες, ψάχνοντας το δίκιο τους. Μαζεύοντας τις πεταμένες σημαίες μας, τις ωραίες λέξεις μέσα απ’ τη σκόνη των ημερών...

ΣΥΧΝΑ ΠΥΚΝΑ ανεβάζει στην ηλεκτρονική του εφημερίδα (www.styx.gr) τα 'πεταχτά' ο γνωστός δημοσιογράφος, πρώην γραμματέας της ΕΣΗΕΑ, Κώστας Μπετινάκης. Υπάρχουν κι άλλοι που τα κυκλοφορούν, να ’ναι καλά όλοι, στο Διαδίκτυο βέβαια, ξεχωριστή, ωστόσο, η αναφορά μου σ’ αυτόν. Μετράει πάντα η γνώμη των ειδικών. Και διά της στήλης κατάπολλα ευχαριστώ, Κώστα!

ΟΤΑΝ Ο ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ επρόκειτο να εκστρατεύσει στη Μικρά Ασία για να απελευθερώσει τις ελληνικές πόλεις από τους Πέρσες, ρώτησε το Μαντείο της Δωδώνης, που ήταν αφιερωμένο στον Δία και πήρε ευνοϊκό χρησμό. Ομως, οι έφοροι, όταν τους τον ανήγγειλε, του έδωσαν εντολή να συμβουλευθεί και το Μαντείο των Δελφών. Ο Αγησίλαος συμμορφώθηκε, αλλά ζήτησε τον χρησμό, απευθυνόμενος στον Απόλλωνα ως εξής: 'Απόλλωνα, έχεις την ίδια γνώμη με τον πατέρα σου;'. Οταν ο Απόλλωνας έδωσε καταφατική απάντηση ο Σπαρτιάτης βασιλιάς ξεκίνησε για την εκστρατεία. Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. Σαββάλας.

[...] 'Τα κορίτσια μου πένθος/ για τους αιώνες έχουν/ Τ’ αγόρια μου τουφέκια/ κρατούν και δεν κατέχουν/ Πού να βρω την ψυχή μου/ το τετράφυλλο δάκρυ!/ Εκατόγχειρες νύχτες/ μες στο στερέωμα όλο/ τα σπλάχνα μου αναδεύουν/ Αυτός ο πόνος καίει/ Πού να βρω την ψυχή μου/ το τετράφυλλο δάκρυ!/ Με το λύχνο του άστρου/ στους ουρανούς γυρίζω/ Στο αγιάζι των λειμώνων/ στη μόνη ακτή του κόσμου/ Πού να βρω την ψυχή μου/ το τετράφυλλο δάκρυ!'.
Από το 'Αξιον Εστί' του Οδυσσέα Ελύτη.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (16.02.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου