Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 12 Μαΐου 2012

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

«ΗΡΘΕΣ ΕΨΕΣ στον ύπνο μου/ και μου ψιθύρισες/ πως απ’ τα ξένα μάνα μου εξαναγύρισες»... Στο άλλο ημισφαίριο της ζωής κατοικοεδρεύει εδώ και 16 μήνες η μάνα μου. Δεύτερη Κυριακή του Μάη αύριο, η παγκόσμια γιορτή της μητέρας! Πώς να σε ξεχάσω, μάνα!

ΟΠΩΣ ΜΕΣΑ στους κόκκους της άμμου ξεχωρίζει ένας κόκκος χρυσάφι, έτσι μέσα στις άπειρες λέξεις ξεχωρίζει η λέξη 'μάνα'. Μας την είχε βάλει ορθογραφία τη φράση αυτή η δασκάλα μας όταν πήγαινα στη Γ’ Δημοτικού. Τι κι αν πέρασαν 55 τόσα χρόνια από τότε! Κι ότι τη λέξη τη γράφαμε με 2 (ν) το θυμούμαι, μάννα!
ΝΑΥΑΓΗΣΕ, όπως ήταν αναμενόμενο, με το που βγήκε στον αφρό η ιδέα της οικουμενικής κι άνοιξε διάπλατα ο δρόμος των εκλογών. Αν, αν λέω, έχουμε στις νέες εκλογές τα ίδια ή περίπου τα ίδια αποτελέσματα και τα κόμματα δεν θα μπορέσουν πάλι να κάνουν κυβέρνηση, θα ξαναπάμε για τρίτη φορά σε εκλογές; Απορία ψάλτου βηξ γκουχ! Γκουχ!
ΝΑ ΜΙΑ καλή ιδέα! Να κάνουμε συνέχεια κι όταν λέμε συνέχεια εννοούμε συνέχεια, εκλογές. Μέχρι 31 φορές. Για να μην καούμε στις 32!
ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ θέλει να ζυμώσει, δέκα μέρες κοσκινίζει. Τα δικά τους είναι καρύδια και βροντάνε και τα δικά μας είναι σύκα και δεν βροντάνε. Και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος. Σαν δεν θέλω να σε φιλήσω χίλιες αφορμές σου βρίσκω. Κάποιες απ’ τις παροιμίες που μου ήρθαν στο μυαλό αυτές τις μέρες.
ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ Ευαγγελιστές είναι τρεις, οι εξής δύο, ο Ιωάννης! Με την ίδια λογική μπορεί να είναι ωστόσο ο Ματθαίος, ο Μάρκος, ο Λουκάς... Κάτι τέτοια μου λέει πότε - πότε ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος και βάζει το μυαλό μου να δουλεύει με χίλια!
ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ φλόγα υποδέχθηκαν χθες τα Χανιά. Με την πρέπουσα σοβαρότητα και τον προσήκοντα σεβασμό. Τα ιδανικά του Ολυμπισμού δεν φοβούνται τη σκόνη του δρόμου. Ούτε η σκουριά τα πιάνει!
ΚΟΝΤΑ ΣΤΙΣ 7.000 είναι οι θέσεις που προσφέρουν οι Ανώτατες και Ανώτερες Σχολές της Κρήτης στους φετινούς υποψηφίους φοιτητές δίνοντας ανάσα στην τοπική οικονομία όπως έγραψε χθες η εφημερίδα μας. Οσο αντέχουν να πληρώνουν οι γονείς βεβαίως, βεβαίως...
«ΕΝΤΑΧΘΗΚΑ στη Μασονία, το 2006, γιατί πρόκειται για χριστιανική οργάνωση που προστατεύει τα μέλη της». Δήλωση ενώπιον του Δικαστηρίου του νεοναζιστή Νορβηγού Αντερς Μπρέιβικ που πέρσι δολοφόνησε εν ψυχρώ δεκάδες νέους συμπατριώτες του με τον πιο αποτρόπαιο και ειδεχθή τρόπο! «Η 'χριστιανική του οργάνωση' ήταν και είναι τόσο χριστιανική, όσο και η Ιερά Εξέταση, που έκαιγε τις μάγισσες για να τις σώσει». Το σχόλιο του 'βοριά' στη στήλη του '9 μποφόρ' (εφ. 'Χριστιανική' Πέμπτη 26.4.2012).
ΕΝΑ ΜΩΡΟ λίγο πριν γεννηθεί ρώτησε τον Θεό: «Ποιος θα με προστατεύει τώρα που θα μας στείλεις στη γη». «Θα σε προστατεύει ο άγγελός σου ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα ρισκάρει την ίδια του τη ζωή». Εκείνη τη στιγμή κι ενώ ακούγονταν οι φωνές από τη γη το παιδί ζήτησε από τον Θεό να του πει το όνομα της μητέρας του. «Απλά θα φωνάζεις μαμά και θα σ’ ακούει», απάντησε ο Θεός.

«Ηρθες εψές στον ύπνο μου/ και μου ψιθύρισες/ πως απ’ τα ξένα μάνα μου, εξαναγύρισες./ Τρέχω καλώς να σε δεχτώ/ προς τ’ ακρογιάλι σου/ να γύρω ως κι έναν καιρό/ μες στην αγκάλη σου./ Μα βρίσκω ολέρμο τον γιαλό/ έρμα τα κύματα/ και παίρνω το δρομί και πάω/ πέρα στα μνήματα./ Ηρθες εψές στον ύπνο μου/ και μου ψιθύρισες/ και απ’ τα ξένα μάνα μου/ δεν ξαναγύρισες».
Το ποίημα 'Negatio et in Somnio' του Σ. Σκίπη.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (12.05.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου