Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

Αναγκασμένος να περάσει από το στενό της Σκύλλας και της Χάρυβδης ήταν ο Οδυσσέας. Αν πήγαινε το καράβι προς τη μεριά της Σκύλλας θα έχανε έξι συντρόφους, αν το πήγαινε προς τη μεριά της Χάρυβδης δεν θα γλύτωνε κανένας. Επέλεξε το μη χείρον!


Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

ΨΗΦΟΣ διαμαρτυρίας, ψήφος αγανάκτησης, ψήφος θυμού, ψήφος οργής, ψήφος φόβου, ψήφος ελπίδας. Πάνω απ? όλα και πρώτα απ? όλα, όμως, ψήφος ευθύνης. Ας βάλει ο καθένας μας το χέρι στην καρδιά κι ας αποφασίσει. Με κοινό παρανομαστή την ευθύνη, έτσι όπως την αντιλαμβάνεται. Για το μέλλον της πατρίδας.
ΑΛΛΟΣ δρόμος δεν υπήρχε, για να χρησιμοποιήσω τον τίτλο του μοναδικού στο είδος του βιβλίου του Νίκου και Αργυρώς Κοκοβλή. Αναγκασμένος να περάσει από το στενό της Σκύλλας και της Χάρυβδης ήταν ο Οδυσσέας. Αν πήγαινε το καράβι προς τη μεριά της Σκύλλας θα έχανε έξι συντρόφους, αν το πήγαινε προς τη μεριά της Χάρυβδης δεν θα γλύτωνε κανένας. Επέλεξε το μη χείρον!
ΤΟ ΚΑΤΑ τη γνώμη του 'μη χείρον' για την πατρίδα θα επιλέξει και στις εκλογές της 17ης Ιούνη, όπως έκανε και σ? αυτές της 6ης Μάη, ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος. Είναι η τελευταία μας ευκαιρία να μην χάσουμε την παρτίδα, μου είπε χθες σε τηλεφωνική μας επικοινωνία.
ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ της Κυριακής μακάρι ν? αναδείξουν/ μια ισχυρή κυβέρνηση κι όλοι να τη στηρίξουν. Η πρώτη απ? τις δύο μαντινάδες που μου έστειλε ο Εννιαχωριανός. Η δεύτερη: Δύο κόμματα ερίζουνε για εξουσία τώρα/ και το ?να τ? άλλο τ? άπλυτα τα βγάνουνε στη φόρα. Τα σχόλια δικά σας.
«ΣΥΝΗΘΩΣ ο άνθρωπος ομιλεί πολύ δι? εκείνο που δεν έχει. Η ισότης δεν υφίσταται, ούτε θα υπάρξει ποτέ εις τον κόσμον· υπάρχει και πρέπει να υπάρχη μια σχετική ισορροπία, η οποία, με κάποιαν μυστικήν συνθήκην μεταξύ Θεού και Διαβόλου -που δεν υπεγράφη εις καμμίαν πρωτεύουσαν της Ευρώπης, διά ν? ακυρωθή- επιτυγχάνεται μόνο διά των ανισοτήτων». Από τη 'Χρυσή Διαθήκη' του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.
ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ μείωση στις πωλήσεις Ι.Χ. και στα Χανιά, διαβάζω στην πρώτη σελίδα του χθεσινού φύλλου της εφημερίδας μας. Εδώ ο κόσμος δεν έχει να φάει, καινούργια αυτοκίνητα θ? αγοράζει;
ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ στην κυριολεξία η εθνική μας ομάδα στον αγώνα της με την Τσεχία. Τώρα όσο και να τρέξουμε στον αγώνα με τη Ρωσία δεν προλαβαίνουμε. Ονειρο ήταν και πάει. Το 2004 δεν ξανάρχεται...
ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ο Βασίλης ταχυδρόμος, ο συγκεκριμένος Βασίλης που κάνει τ? αδύνατα δυνατά να μου φέρνει τα γράμματα και ό,τι άλλο (όχι μόνο σε μένα) στα Μετόχια Τσικαλαριών, όπου μένω, μια και κάποιες φορές δύο την εβδομάδα, με το κιάλι μου φαίνεται ότι θα ?βλεπα ταχυδρόμο, Αγιε Φανούριο! Εντάξει, το τάξιμο, τάξιμο!
Ο ΠΕΛΟΠΙΔΑΣ καταγόταν από αριστοκρατικό γένος της Θήβας, που ζούσε μέσα στα πλούτη. Ο ίδιος κληρονόμησε μεγάλη περιουσία, έκανε λαμπρό γάμο και απέκτησε παιδιά. Μη φροντίζοντας όμως για το κέρδος κι αφιερώνοντας όλο τον χρόνο του στην υπηρεσία της πόλης, ελάττωσε την περιουσία του. Κι όταν οι φίλοι του τον συμβούλευαν και του έλεγαν ότι παραμελεί ένα πράγμα αναγκαίο, δηλαδή το να έχει χρήματα, αποκρίθηκε: «Αναγκαίο, μα τον Δία, είναι σ? αυτόν εκεί τον Νικόδημο». Κι έδειξε κάποιον κουτσό και τυφλό. Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας' εκδ. 'Σαββάλας'.

«Ανοιξα τον ασκό της οργής μου/ και ξαμόλησα τους ανέμους μου./ Ενάντια στα θεμέλια όλων των κάλπικων θεσμών./ Ενάντια στις κολόνες των απάνθρωπων συστημάτων./ Ξαμόλησα τους ανέμους μου/ Κατά ανατολής και δύσης,/ Κατά των ορατών και των αοράτων/ Ολων της γης των ισχυρών μα άδικων δομών./ Ξαμόλησα τους ανέμους μου/ Προς όλες τις κατευθύνσεις,/ Μα τελικά βρέθηκα μόνος τους στόχος/ Κι είμαι πια έρμαιο των ισχυρών ανέμων της οργής μου».
Το ποίημα 'Ο ασκός της οργής μου' του Θανάση Φροντιστή.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (14.06.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου