Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ



Γνωριμία με μια συγγραφέα

Ομορφη και πρωτόγνωρη εμπειρία' ήταν για τα παιδιά του Δημ. Σχ. Σκινέ - Φουρνέ η γνωριμία τους με τη συγγραφέα Ευδοκία Σκορδαλά  Κακατσάκη, στα τέλη του φετινού Απρίλη. Το επισημαίνει ιδιαίτερα σε σχετική επιστολή η δασκάλα της Στ’ τάξης, Αθηνά Καστανάρα, που είχε και την πρωτοβουλία της πρόσκλησης, και η οποία για του λόγου το αληθές μας έστειλε, μαζί με αρκετές φωτογραφίες και τα 'σκέφτομαι και γράφω' των μαθητών της για την επίσκεψη. Τα αποσπάσματα κάποιων από αυτά (τι να πρωτοχωρέσει, αλήθεια!) απ’ την μια μεριά επιβεβαιώνουν τα λόγια της κι απ’ την άλλη δείχνουν πόσο όμορφα εκφράζονται οι μαθητές της. Κρίμα που δεν χώρεσαν περισσότερα!
Β.Θ.Κ.

Πάντα ήθελα να γνωρίσω ένα συγγραφέα από κοντά. Oταν διαβάζω κάποιο βιβλίο σκέφτομαι πώς ένας άνθρωπος μπορεί να γράφει τόσο όμορφα! Η ευκαιρία αυτή μου δόθηκε όταν στο σχολείο μου ήρθε μια συγγραφέας.
Η κυρία Ευδοκία Σκορδαλά - Κακατσάκη!
Οταν αντίκρισα την συγγραφέα ένιωσα μεγάλη χαρά, περηφάνεια αλλά και άγχος διότι φοβόμουν αν κάποια από τις ερωτήσεις που είχα ετοιμάσει ήταν λάθος, αλλά στην πορεία η κα Ευδοκία με βεβαίωσε ότι δεν υπάρχει λάθος ερώτηση. Σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης η κυρία Ευδοκία μας έλυσε όλες τις απορίες που είχαμε, και περάσαμε πολύ ωραία...
Ρίτα (Ελευθερία) Ορνεράκη

Οταν ήρθε τη ρωτήσαμε διάφορες ερωτήσεις όπως 'πώς αποφάσισε να γίνει συγγραφέας', 'πώς εμπνέεται για τα βιβλία' κ.τ.λ. Εκείνη μας απάντησε ότι όταν πάει κάπου παρατηρεί, ακούει τα πάντα, βλέπει τα χρώματα και φαντάζεται φανταστικές δικές της ιστορίες.
Κατά τη γνώμη μου είναι μια πολύ καλή συγγραφέας και χάρηκα πολύ που δέχτηκε να μας επισκεφτεί και να μας πει λίγα λόγια για τη ζωή ενός συγγραφέα.
Αλέξανδρος  

Πριν από λίγες μέρες ήρθε στο σχολείο για να μας μιλήσει η κα Ευδοκία Σκορδαλά - Κακατσάκη. Είναι μια πρόσχαρη συγγραφέας που μπορείς να καταλάβεις ότι αγαπάει πολύ τη δουλειά της. Οποιαδήποτε ερώτηση και να είχαμε, μας την εξηγούσε αρκετά τόσο όσο χρειάστηκε για να καταλάβουμε το οτιδήποτε.
Στην πραγματικότητα δεν περίμενα να ακούσω ακριβώς αυτά που άκουσα, όλα αυτά που μας είπε η κα Ευδοκία ξεπέρασαν τις προσδοκίες μου. Ολα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ με όσα μας είπε που ήμασταν 'όλο αυτιά' όταν εκείνη μιλούσε.
Ηταν μια εκπληκτική εμπειρία και φυσικά θα ήθελα να την ξαναζήσω. Ετσι κι αλλιώς μια 'βιβλιοφάγος' σαν εμένα δεν χάνει τέτοιες εμπειρίες.
Ελένη Φυτουράκη

...Η πόρτα άνοιξε και εμφανίζεται ο κύριος Γιώργος Ασλάνης, ο διευθυντής με την κυρία Ευδοκία Σκορδαλά. Ολοι ήμασταν χαρούμενοι που είχε έρθει η σπουδαία αυτή συγγραφέας και μετά από λίγη συζήτηση βγάλαμε όλοι από την τσάντα μας τα τετράδια με τις ερωτήσεις που είχαμε ετοιμάσει για να την ρωτήσουμε. Σε όλες τις ερωτήσεις που ρωτούσαμε μας απαντούσε πολύ αναλυτικά και αυτό ήταν ακόμη πιο ενδιαφέρον [...]
Κατά τη γνώμη μου εγώ πιστεύω ότι όλοι περάσαμε καλά εκέινη την μέρα και ότι θα μας μείνει αξέχαστη για όλη μας τη ζωή.
Γρηγόρης Στρατινάκης

Η κυρία Ευδοκία έχει επισκευθεί πολλά σχολεία και επειδή διαβάσαμε ένα από τα βιβλία της, το 'Με λένε Ελπίδα', της ζητήσαμε να έρθει στο σχολείο μας και να μας μιλήσει και να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.
Ετσι λοιπόν, την Παρασκευή, 27 Απριλίου, το πρωί η κυρία Ευδοκία βρέθηκε κοντά μας. Οι ερωτήσεις που της κάναμε ήταν πολλές αλλά όμως όλες απαντήθηκαν από την ίδια. Μας είπε επίσης οτι ήθελε να γίνει φιλόλογος και ότι έχει γνωρίσει την πραγματική Ελπίδα.
Χάρηκα που γνώρισα μια συγγραφέα όπως η κυρία Σκορδαλά και ανυπομονώ να τη ξανασυναντήσω.
Κατερίνα Πενταράκη


Εγώ απ’ όλα τα βιβλία της έχω διαβάσει μόνο το 'Με λένε Ελπίδα'. Κάθισε στην τάξη μας και εμείς της κάναμε μερικές ερωτήσεις και εκείνη με ευχαρίστηση μας τις απαντούσε. Εγώ πέρασα πολύ ωραία και θα ήθελα να ξανάρθει.
Εκείνη η μέρα ήταν πολύ ωραία και πολύ ευχάριστη. Θέλω πολύ να ξανάρθει.
Στέλιος Κατράκης

Πολλά παιδιά δεν είναι τόσο τυχερά όσο εμείς γιατί, δεν έχουν δει από κοντά μια συγγραφέα όπως την κυρία Ευδοκία [...].
Εύχομαι όλοι οι άνθρωποι να διαβάζουν τα βιβλία σας και να μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αυτά τα υπέροχα βιβλία.
Φανούρης  

...Οταν μας μιλούσε στεφτόμουνα πόσο καλός άνθρωπος ήταν και πόσο αγαπούσε αυτό που έκανε. Της είχα κάνει μια ερώτηση 'ποιο ήταν το αγαπημένο της βιβλίο' και μου απάντησε ότι όλα τα βιβλία μου είναι σαν τα παιδιά μου και γιατί όλα έχουν διαφορετική ιστορία'.

Βασίλης Περράκης

...Ελπιζω να ξανάρθει η κα Κακατσάκη στο σχολείο μας και να μας μιλήσει ξανά, εγώ θα αγοράσω μερικά βιβλία της κυρίας Ευδοκίας.
Μαίρη Σέμπεβα  

Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι την κάθε απάντηση των ερωτήσεων μας την ανέλυε για αρκετή ώρα με πολύ όμορφες και δύσκολες λέξεις, που φαινόταν ότι ήταν συγγραφέας από όταν γεννήθηκε. Ακόμη μου άρεσε πολύ όταν μας εξηγούσε πώς έχει εμπνευστεί το κάθε βιβλίο της ή πως εμπνέεται γενικά και γράφει.
Αυτή η συνάντηση μου έχει μείνει αξέχαστη. Περάσαμε ωραία, διασκεδάσαμε και συζητήσαμε. Περιμένω με ανυπομονησία την επόμενη συνάντηση μαζί της, για να μας πει ακόμα περισσότερα πράγματα για τα βιβλία της!

Λευτέρης Βουλγαράκης  

...Εγώ τη συμπάθησα πάρα πολύ. Μάς μίλησε για τη ζωή της ότι δεν έχει κάτι διαφορετικό ο συγγραφέας από ό,τι ο κάθε άνθρωπος. Μας είπε ότι δεν έχει ένα συγκεκριμένο χρόνο για ένα βιβλίο.
[...]Πάρα πολύ μ’ αρέσει που γνώρισα μια συγγραφέα και το αγαπημένο μου βιβλίο της είναι το 'Με λένε Ελπίδα' γιατί γνώρισε μια κοπελιά που την έλεγαν Ελπίδα που ήταν και ανάπηρη.
Αντωνία Προβιδάκη

Χανιώτικα νέα (23.06.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου