Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 25 Αυγούστου 2012

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ! Οπως τον Νικηφόρο Βρεττάκο για παράδειγμα. Γι’ αυτόν ο Ταΰγετος. Για μένα τα Λευκά Ορη. Να κάθομαι στο καφενείο του Γιάννη του Κοτσιφού, Σαββατόβραδο στο Νίππος, κάτω απ’ τον ίσκιο τους και να μου γνέφουν με τα άσπρα μαντήλια τους.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ στο βαλτωμένο τοπίο της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας έτσι όπως τα τηλεοπτικά δελτία την περιγράφουν. Οι συνάντησεις του Σαμαρά με τους Μερκολάντ. Το πακέτο των μέτρων σαν διαπραγματευτικό ατού. Το τείχος του Βερολίνου. Η έκθεση της τρόικας. Ο κίνδυνος της χρεοκοπίας, αν δεν εκταμιευτεί η επόμενη δόση...

Η ΕΠΟΜΕΝΗ δόση, της επόμενης δόσης, την επόμενη δόση, επόμενη δόση! Μόνο στον ενικό, σ’ όλες πάντως τις πτώσεις η κλίση. Ο ορισμός της πλήρους εξάρτησης. Αχ αυτή η επόμενη δόση!

ΑΠΟΥ ’ΝΑΙ απ’ όξω απ’ το χορό πολλά τραγούδια ξέρει. Εδώ σε θέλω κάβουρα να πορπατείς στα κάρβουνα. Εδώ σε θέλω πέρδικα να πορπατείς λεβέντικα!

ΕΛΛΑΣ, Ελλάς/ Αντώνης Σαμαράς! Ελλάς, Ελλάς/ ή ταν ή επί τας! Ελλάς, Ελλάς/ τι θα γίνει φίλε μου με μάς/ μίλα μας και μη μας αγαπάς! Για να θυμηθούμε και τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

ΞΑΝΑΣΤΡΟΦΑ τα γράφει ενίοτε... το μολύβι μου. Την πλήρη οικονομική και επιστημονική του υποβάθμιση (και όχι βέβαια 'αναβάθμιση' όπως έγραψε χθες) βιώνει την σήμερον ημέρα ο εκπαιδευτικός.

ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ στη... μαντινάδα. Διπλή μαντινάδα μου έστειλε 'ως απάντηση', όπως μου γράφει, στη χθεσινή μαντινάδα της Νεκταρίας Θεοδωρουλάκη για το περίφημο 'Μαζί τα φάγαμε' του Πάγκαλου, ο Παναγιώτης Αλεβαντής από τις Βρυξέλλες: 'Για την κοιλιά τον Πάγκαλο πολλοί τον κοροϊδεύουν,/ για τσ’ αριθμούς που μολογά γιάντα δεν τονε ψέγουν/ Απ’ το βιβλίο φαίνεται πως μάλλον δίκιο έχει/ πολλοί μαζί τα φάγανε και τώρα πέρα βρέχει'.

'ΕΦ’ ΟΣΟΝ βλέπεις ότι το κράτος του πνεύματος δεν κατισχύει των προλήψεων και της ύλης, έκαστος δε, δεν είναι υπεύθυνος διά τας ιδίας του μόνον πράξεις, εφ’ όσον ο πατήρ ερυθριά διά τον υιόν και ο υιός διά τον πατέρα, η ευτυχία και η δυστυχία θα είναι αι μάλλον ακροσφαλείς καταστάσεις του βίου'. Από τη 'Χρυσή Διαθήκη' του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.

MEHSHAM Alieva, μαθήτρια - συγγραφέα, Χανιά: Ο,τι καλύτερο μου συνέβη τις προάλλες ήταν το βιβλίο σου 'Τα παιχνίδια της ζωής' που μου έδωσε ο και καλός ποιητής, εκδότης σου ('Ερεισμα') Χρήστος Μαχαιρίδης. Ενα ακόμα βιβλίο από σένα, ύστερα από τη 'Γειτονιά των Ρόδων', ένα μυθιστόρημα γεμάτο από αγάπη, ομορφιά και ειρήνη. Από ένα κορίτσι που ήρθε στα εφτά του χρόνια στον τόπο μας απ’ το Αζερμπαϊτζάν, έμαθε να μιλά και να γράφει όσο λίγοι τα ελληνικά και είναι μόλις 17 χρονών! Να ’σαι πάντα καλά Αλίεβα (Ελένη)!

ΚΑΠΟΤΕ ρώτησαν τον Διογένη τι ράτσας σκύλος είναι. Αυτός απάντησε: 'Οταν πεινώ είμαι σκυλάκι του σαλονιού, όταν χορτάσω μολοσσός. Τα δύο είδη που όλοι τα επαινούν, αλλά κανένας δεν τα παίρνει μαζί του στο κυνήγι, γιατί είναι κουραστικά. Ετσι και μ’ εμένα δεν μπορείτε να συμβιώσετε γιατί φοβάστε τα προβλήματα που δημιουργώ'. (Πηγή: Διογένη Λαέρτιου 'Διογένης ο Κυνικός', εκδ. 'γνώση').
'Γύρω τριγύρω στην καρδιά μου τα γεράνια στέφανα των γκρεμνών του/ ρωγμές για ζώα, νεροσυρμές ελάτια κι αγριοπερίστερα./ Κι ένας αητός απάνω μου να σπαθίζει τα σύννεφα./ Κι ένας αητός απάνω μου να σκάφτει τις βροντές/ Ζητώντας να βρει μέσα τους ένα σπινθήρα!/ Ετσι μου στάθηκε ο Ταΰγετος όσο να γεννηθούνε/ τα δύο παιδιά του Θεού μέσα μου: η ποίηση και η αγάπη'. Από το ποίημα 'Ετσι μου στάθηκε ο Ταΰγετος' του Νικηφόρου Βρεττάκου.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (25.08.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου