Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


ΚΑΛΟΣ δάσκαλος είναι αυτός που νιώθει πάντα μαθητής. Αυτό το μάθημα αυτά τα παιδιά μου το δίδαξαν. Γι’ αυτό τους είμαι βαθύτατα υποχρεωμένος. Ασχετα σε ποιον βαθμό το έμαθα...



ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!

Ε, ΛΟΙΠΟΝ, να το πω κι αυτό! Απ’ όλα τα παιδιά που πέρασαν απ’ τα χέρια μου (σαράντα παρά ένα χρόνια δάσκαλος, αν βάλω κι αυτά που δούλεψα, πριν διοριστώ, στα Οικοτροφεία του, Παππού, του Μεγάλου Ειρηναίου Γαλανάκη, στο Καστέλι) αυτά που θυμούμαι περισσότερο (και παρακαλώ να μην με παρεξηγήσουν οι άλλοι μαθητές μου) είναι τα λεγόμενα σήμερα παιδιά με Αναπηρία.

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία ή ας την πούμε 'αποκάλυψη' στο πρώτο σημερινό 'πεταχτό'. Είχα την τύχη να είμαι δάσκαλός τους κάποια χρόνια, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, στο 1ο Ειδικό Σχολείο Χανίων. Λέω την 'τύχη' και δεν το παίρνω πίσω, θα πάρω πίσω όμως τη λέξη 'δάσκαλος'. Δάσκαλοί μου ήταν αυτά τα παιδιά και μαθητής των ήμουν εγώ...

ΚΑΛΟΣ δάσκαλος είναι αυτός που νιώθει πάντα μαθητής. Αυτό το μάθημα αυτά τα παιδιά μου το δίδαξαν. Γι’ αυτό τους είμαι βαθύτατα υποχρεωμένος. Ασχετα σε ποιον βαθμό το έμαθα...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ της έκδοσης της Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης 'Ανθολογία από το έργο του Γιώργη Μανουσάκη', με επιλογή κειμένων, παρουσίαση και φιλολογική επιμέλεια του Κώστα Μπουρναζάκη χθες στο Βενιζέλειο Ωδείο. Δάσκαλος, ποιητής, μα και Ποιητής - Δάσκαλος ο Γιώργης Μανουσάκης. Στον αιώνα!

ΑΝΟΙΞΕ, λέει, από χθες το βιβλίο προσφορών για την επαναγορά των ελληνικών ομολόγων και θα μείνει ανοικτό μέχρι και την Παρασκευή. Οι σεναριογράφοι σε πλήρη δράση. Σενάρια επί σεναρίων. Στην αναμπουμπούλα οι... σεναριογράφοι χαίρονται.

ΕΙΝΑΙ ικανός ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας και γι’ αυτό. Ποιο; Να βάλει δεκεμβριανό φόρο Δευτέρας και Σαββατοκύριακου. Προσοχή, λοιπόν, να μην μάθει ότι ο φετινός Δεκέμβρης έχει 5 Σάββατα, 5 Κυριακές και 5 Δευτέρες. Αυτό συμβαίνει μια φορά κάθε 842 χρόνια! Τσάντα με χρήματα αποκαλούν αυτό το φαινόμενο οι Κινέζοι. Απ’ τα καλά που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο και που έφτασε και σ’ εμένα χάρις στον φίλο δημοσιογράφο Κώστα Μπετινάκη.

'ΦΙΔΑΚΙ είδα στ’ όνειρο, λίγο πριν ξημερώσει/ και σήμερα μου φέρανε του χαρατσιού μια δόση'. Ανώμαλη προσγείωση στον εφιαλτικό κόσμο των χαρατσιών για τον μαντιναδολόγο μας, τον Ηλία τον Σταματάκη. Αν ήταν μοναχός του...

ΜΕΧΡΙ και τις καμπάνες απ’ τα καμπαναριά των εκκλησιών θα κλέβουν σε λίγο. Εδώ πήραν για να βάλουν στον φούρνο την προτομή του Κώστα Ηλιάκη (άσχετα αν βρέθηκε τελικά) δίχως ίχνος ντροπής, τις καμπάνες θ’ αφήσουν... Πού φτάσαμε!

ΣΤΗ ΜΑΧΗ της Σελλασίας (222 π.Χ.) ο βασιλιάς της Σπάρτης Κλεομένης πολέμησε εναντίον των Αχαιών, τους οποίους βοηθούσε ο βασιλιάς της Μακεδονίας Αντίγονος ο Δώσων. Ο Φιλοποίμην, αν και είχε παραταχθεί αρχικά ως ιππέας, βλέποντας ότι η μάχη θα κρινόταν στους πεζούς έτρεξε εκεί να βοηθήσει. Πάνω στη σύγκρουση δέχτηκε ένα εχθρικό ξύλινο ακόντιο που του διαπέρασε τον έναν μηρό και καρφώθηκε η αιχμή του στον άλλο. Χωρίς να τα χάσει προσπάθησε να κινηθεί μπροστά, λυγίζοντας το γόνατο και κάνοντας μικρά πηδήματα. Με τις κινήσεις το ακόντιο έσπασε και ο ίδιος, αφού οι Αχαιοί νίκησαν, επέστρεψε βαδίζοντας στο στρατόπεδο για να τον περιποιηθούν οι γιατροί (Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. 'Σαββάλας').

'Αν ζητάς την ανάκουστη μουσική/ αυτήν που υψώνει στο καθάριο/ φέγγος την ψυχή, πρέπει να κάμεις/ μακρινό ταξίδι./ Να περάσεις/ πελάγη αγριεμένα, να διασχίσεις/ την ανίσκιωτη έρημο, να μπεις/ στο βαθύ δάσος με τα κλειδιά/ τα πλεγμένα, να νιώσεις/ το μέγιστο φόβο/ την άκρα απελπισία./ Τότε μόνο θ’ ακούσεις το βιολί/ που παίζει δίχως να το κρατούν/ χέρια, το φλάουτο που ηχεί/ χωρίς να τ’ αγγίζουνε χείλη./ Κι η μουσική θα ’ναι η σιωπή'.
Το ποίημα 'Αναζήτηση' του Γιώργη Μανουσάκη.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)

Χανιώτικα νέα (04.12.2012)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου