Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


ΞΥΛΑ κι είντα ξύλα. Κατσιπρινομουρνιδόξυλα! Καλά αυτό είναι εύκολο. Πάμε για άλλο: Το ποτήρι στο καλάθι, το καλάθι στο σκαρβέλι, το σκαρρβέλι στο σωμάρι, το σσωμάρι στο στρασούλι, το στρασούλι στο γαιδούρι το γαιδούρι  στο λιβάδι το λιβάδι στο ποτάμι, ποτηροκαλαθοσκάρβελοσωμαροστρασουλογαιδαρολιβαδοπόταμο!



ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Φίλες και φίλοι, καήμέρα!

ΞΥΛΑ κι είντα ξύλα. Κατσιπρινομουρνιδόξυλα! Καλά αυτό είναι εύκολο. Πάμε για άλλο: Το ποτήρι στο καλάθι, το καλάθι στο σκαρβέλι, το σκαρρβέλι στο σωμάρι, το σσωμάρι στο στρασούλι, το στρασούλι στο γαιδούρι το γαιδούρι  στο λιβάδι το λιβάδι στο ποτάμι, ποτηροκαλαθοσκάρβελοσωμαροστρασουλογαιδαρολιβαδοπόταμο!
ΜΕ ΚΑΘΑΡΟΓΛΩΣΣΙΔΙΑ έτσι για να κάνουμε προπόνηση στην γλώσσα μας, άρχισα την στήλη σήμερα. Τα βρήκα στην εφημερίδα των Αρμενιανών «Ελευθερόπολις» στην στήλη του Χαράλαμπου Ελευθεροπολίτη (γειά σου, Χαράλαμπε Μπουρνάζο, με τα ωραία σου!) κι είναι από την συλλογή της Ευαγγελίας Κ. Φραγκακι «Συμβολή στα Λαογραφικά της Κρήτης»
ΓΙΑΤΙ όχι; Οκαλός ο μύλος όλα τα αλέθει και στα «Πεταχτά» όλα μπορούν να χωρέσουν. Για να μην πω και το άλλο που λέει για τοον τσικαλά που κολλά το αυτί όπου τον βολεύει.
ΝΑ ΤΟ ρίχνουμε πότες πότες όξω. Να κάνουμε όξω νου. Είχανε δίκιο και σ’ αυτό οι παλιοί μας. «Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη» για να θυμηθώ την φράση του λόγιου ιερομόναχου Καισάριου Δαπόντε. Ας πάμε όμως παρακάτω.
ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ πολιτικοί έχουνε βρει τον τρόπο\ να ξεζουμίζουν τους φτωχούς να σώσουνε τον τόπο. Απ’ τον Εννιαχωριανό (Γιάννη Μαλαξιανάκη) η μαντινάδα. Προσπαθούν να κάμουν μια πετυχεμένη εγχείρηση κι ας πεθάνει ο ασθενής, Γιάννη!
ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ μπλακάουτ στην Αθήνα ο λόγος. Αυτό όμως είναι το λιγότερο κακό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κοινωνικό μπλακάουτ που δεν παλεύεται με τίποτα.
ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ απ’ όπου κι αν προέρχεται. Την κάθε μορφή βίας. Την σωματική βία την λεκτική βία, την ψυχολογική βία, την ατομική βία, την οικογενειακή βία, την ομαδική βία, την κρατική βία, την όποια πιθανή ή απίθανη μορφή βίας τέλος πάντων. Από διακηρύξεις άλλο τάποτα.
ΜΟΝΟ…Η κουτσή Μαρία δεν θα κληθεί ως μάρτυρας απ’ τα μέλη της Προανακριτικής Επιτροπής για την λίστα Λαγκάρντ. Το ένα σενάριο είναι αυτό. Το άλλο είναι να κληθεί ακόμη και η… κουτσή Μαρία. Το θέμα είναι οιος θα κερδίσει τις εντυπώσεις.
«ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ αυτόν ουδέποτε  θα εννοήσης διατί υπάρχουν τόσα πράγματα απαίσια, περιβαλλόμενα με το αισιώτερον κάλυμμα. Και ακόμη δεν θα εννοήσης διατί ο ήλιος αντανακλάται και εις τον βόρβορον. Ούτε διατί ο βόρβορος αποξηρανόμενος ανέρχεται μέχρι του αιθέρος.» Από την «Χρυσή Διαθήκη» του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.
ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι θα νικήσει η ομάδα μας τον ΟΦΗ είναι ο φ(θ)ανατικός αεκζής γείτονας μου. Καιρός είναι να σκάει το χαμόγελο στο χειλάκι μας, μου είπε. Για να δούμε τι θα δούμε, Μήτσο!
ΚΑΤΑ τον 5ο αιώνα π.Χ. ανάμεσα στον Νέστο και στον Αχελώο υπήρξαν πολλά λιοντάρια και αγριοβούβαλοι. Όταν λοιπόν ο Ξέρξης κατέβαινε με την Στρατιά του. Και βρισκόταν στην περιοχή του Αξιού, λιοντάρια επιτέθηκαν στις καμήλες που κουβαλούσαν τα τρόφιμα για τους στρατιώτες. Το περίεργο ήταν ότι δεν δεν ρίχνονταν σε άλλα ζώα ή ανθρώπους αλλά αποκλειστικά στις καμήλες τις οποίες ποτέ δεν είχαν δει στο παρελθόν.’ (Από το βιβλίο «Η άλλη όψη της Ιστορίας» εκδ. «Σαββάλας»)
ΧΑΝΕΙ τα’ αηδόνι την ανάσα του\ σώνεται η ψυχούλα του\ να τραγουδάει\ όλο να τραγουδάει\ να ξεπεράσει\ να νικήσει το ζουρνά\ που κλα’ιει ασίγαστος το πανηγύρι του\ και θριαμβεύει\ Δένει τραγούδια νέα η αγάπη\ και θέλουν όλοι την ανάσα σου\ για να σε πουν \ Αλλ’ έτσι\ μόνον έτσι σώζεται η ψυχούλα σου\ και θριαμβεύει.\ Άγρια η αγάπη.\ Αυτό ορίζει η αρχή της\ Και τέλος στην πυρά της δεν υπάρχει.\ Από τα δύο κανένα.\ Συμβαίνει. Απλώς συμβαίνει η αγάπη.\ Όπως συμβαίνει και η θάλασσα.» Το ποίημα «Συμβάντα» του Παντελή Μπουκάλα
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blocstop.com)


Χανιώτικα νέα (26.01.2012)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου