Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

ΚΑΖΟΒΑΡ (Γ' έκδοση) 9

Φανταστική λοιπόν πόλη η ΚΑΖΟΒΑΡ μα και τόσο πραγματική. Πανταχού παρούσα. Δίπλα μας και μακριά μας. Με τους ίδιους πρωταγωνιστές , την ίδια  υπόθεση, πλοκή και κατάληξη. Για τους χυδαίους που δεν έχουν όρια ,για τους αδύνατους που δεν τολμούν, για τους Φαέθοντες που ξεκινούν με ενθουσιασμό αλλά αφήνουν τα χαλινάρια και καταποντίζονται .
Μιχάλης Μ. Μουντάκης
Δείτε περισσότερα... ΚΑΖΟΒΑΡ (Γ' έκδοση) 9


Η ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΑΖΟΒΑΡ

Oταν το 1987, πρωτοκυκλοφόρησε η ποιητική συλλογή του Βαγγέλη Κακατσάκη ΚΑΖΟΒΑΡ, το γκρίζο δεν είχε κυριαρχήσει στην πατρίδα μας,  αφού το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον  ήταν διαφορετικό και κυρίως γιατί είκοσι επτά χρόνια πριν, το όνειρο και η ελπίδα για ακόμη καλύτερες μέρες, αποτελούσε πίστη και προσδοκία σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού.
Σήμερα όμως, που το πρόβλημα της χώρας μας έγινε αριθμός απόλυτος και δυστυχώς ελλειμματικός, η επανέκδοση της ΚΑΖΟΒΑΡ, βρήκε θα λέγαμε την καλή της ώρα, σε μια χώρα που περίσσεψαν  τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα και τα όνειρα και οι ελπίδες για ακόμη καλύτερες μέρες ηχούν δυστυχώς ως κύμβαλα αλαλάζοντα .
Οι Χυδαίοι, αυτή η ομάδα της εξουσίας, που πρωταγωνιστούν στην ΚΑΖΟΒΑΡ, μικροί σε αριθμό αλλά ισχυροί και παντοδύναμοι, σε όλες τις εποχές το ίδιο συμπεριφέρονται απέναντι στους αδύνατους και κυριαρχούν : Μπήκαν στην πόλη/Η αγορά γέμισε μάσκες/ ο ήλιος μαζεύτηκε/ πάνω στην ξεμοναχιασμένη παπαρούνα/ οι πολλοί κρύφτηκαν στα σπίτια τους/ και στόμωσαν με τα μάτια τους τις κλειδαρότρυπες.
Η θεοποίηση των μέσων ενημέρωσης, η τέταρτη εξουσία, στην πραγματικότητα κυβερνά και χρωματίζει την εικόνα των κυβερνόντων, είναι παντοδύναμη, αφού η επιρροή που  μπορεί να ασκήσει είναι τεράστια. Γιατί όλα στις μέρες μας, καθορίζονται από αυτούς που ελέγχουν την πληροφορία και την κατευθύνουν όπου θέλουν. Παντοδύναμη η εξουσία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, της αναλογεί μεγάλο μερίδιο ευθύνης στα κακώς κείμενα στην πόλη ΚΑΖΟΒΑΡ, στην πόλη μας και παρουσιάζεται στο ποίημα με τίτλο: Κατασκευή ηρώων. Οι δημοσιογράφοι δίπλα μας έκαναν συλλογή κραυγών/τις περνούσαν από τόρνο και τις έβγαζαν χαμόγελα./ Τα τοποθετούσαν στα ίδια πρόσωπα/κι έφτιαχναν τους ήρωες/με το χαμόγελο στα χείλη.
Τα ζωγραφικά ανάγλυφα του άξιου καλλιτέχνη, Γιάννη Μαρκαντωνάκη, με πέτρινη και γήινη μορφή, τη σκληρότητα και την απαισιοδοξία  της εποχής  μας μάλλον υποδηλώνουν, εν αντιθέσει με το τελευταίο ποίημα της ΚΑΖΟΒΑΡ με τίτλο θα ’ρθει καιρός, που ξεχειλίζει από αισιοδοξία για τη μεγάλη ανατροπή, για το καινούριο που έρχεται:  Όσοι ξέρετε από δάκρυα, μη φοβηθείτε, για την όποια άλωση./ Μην τρομάξετε για την απουσία των χελιδονιών./ Μην κλάψετε για τα πένθιμα φακιόλια των τραγουδιών./ Θα ’ρθει η άνοιξη/ και θα επιστρέψουν τα χελιδόνια./ Θα ’ρθει καιρός,/ που τα τραγούδια θα γίνουν αναστάσιμα./ Μη φοβηθείτε,/ όσοι ξέρετε από δάκρυα. Και δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι διαφορετικός ο επίλογος αυτός, αφού ο συγγραφέας, Βαγγέλης Κακατσάκης, φύση αισιόδοξος, συνοδοιπόρος ξεχωριστός  στα πολιτικά κοινωνικά δρώμενα του τόπου μας και όχι μόνο, οδήγησε πολλές φορές, νικηφόρα  σε ρόλο Φαέθοντα  το άρμα του, ως πρόεδρος του Συλλόγου δασκάλων κ Νηπιαγωγών του Νομού μας, ως πρόεδρος στις  Γενικές Συνελεύσεις της ΔΟΕ, ως δ/ντης Σχολείου, ως δημοσιογράφος, ξεχωριστός συγγραφέας, άνθρωπος της παράδοσης και του πολιτισμού αλλά και γνήσιος  Αποκορωνιώτης, δουλευτής στ’ αμπέλια και στα λιόφυτα.
Φανταστική λοιπόν πόλη η ΚΑΖΟΒΑΡ μα και τόσο πραγματική. Πανταχού παρούσα. Δίπλα μας και μακριά μας. Με τους ίδιους πρωταγωνιστές , την ίδια  υπόθεση, πλοκή και κατάληξη. Για τους χυδαίους που δεν έχουν όρια ,για τους αδύνατους που δεν τολμούν, για τους Φαέθοντες που ξεκινούν με ενθουσιασμό αλλά αφήνουν τα χαλινάρια και καταποντίζονται .
Εν κατακλείδι σήμερα και αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα, μάλλον οι χυδαίοι πρέπει να επικρατούν, αφού οι αδύνατοι δεν μπορούν, δεν θέλουν ή δεν τολμούν και η δυσπιστία για τους Φαέθοντες, μήπως οδηγήσουν το άρμα στον όλεθρο, κυριαρχεί σε μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Και ο χορός καλά κρατεί .

Χανιώτικα νέα (23.06.2014)

Read more: http://www.haniotika-nea.gr/epanekdosi-tis-kazovar/#ixzz35SlKCtOK
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου