Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ


Η ΖΩΗ… Το θέατρο… Το θέατρο της ζωής… Οι πρωταγωνιστές και οι κομπάρσοι στο θέατρο της ζωής… Οι ρόλοι που είμαστε αναγκασμένοι, θέλουμε δεν θέλουμε, να παίξουμε στο θέατρο της ζωής, στην ιδιωτική μας οδό και στον δημόσιο βίο μας…
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ, Κακατσάκης
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
«ΞΕΡΕΤΕ γιατί όλοι παίρνουμε στα σοβαρά/ τον ρόλο μας στο θέατρο της ζωής;/ Ο καθένας θεωρεί τον εαυτό του πρωταγωνιστή». Από το “Ψηφιδωτό” (δεύτερη ποιητική σειρά) του Ιάσονα Ευαγγέλου.
Η ΖΩΗ… Το θέατρο… Το θέατρο της ζωής… Οι πρωταγωνιστές και οι κομπάρσοι στο θέατρο της ζωής… Οι ρόλοι που είμαστε αναγκασμένοι, θέλουμε δεν θέλουμε, να παίξουμε στο θέατρο της ζωής, στην ιδιωτική μας οδό και στον δημόσιο βίο μας… Βρήκαμε πάλι κουβέντα με τον φίλο μου τον γερω-δάσκαλο, ξεκινώντας απ’ τα συμβαίνοντα στην πόλη μας και όχι μόνο.
ΑΝ δεν ήμουν δάσκαλος (δεν έκανα τον δάσκαλο), θα ήθελα να ήμουν αρχαιολόγος. Οπως και τη χωριανή μου (απ’ τη μητέρα της) γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Μαρία Ανδρεαδάκη – Βλαζάκη, για παράδειγμα, που παρουσίασε χθες στην ξετρουλιαχτή από κόσμο αίθουσα του “Χρυσοστόμου” τα εντυπωσιακά ευρήματα απ’ τις ανασκαφές σε περιοχές των Χανίων. Ή όπως τους αρχαιολόγους που κάνουν τις ανασκαφές στην Αμφίπολη. Λέω τώρα…
ΩΣΤΟΣΟ, οι αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ στην Παλαιστίνη συνεχίζονται, με θεατή πάντα τη διεθνή κοινή γνώμη. Στο κενό οι όποιες εκκλήσεις ακόμα και για μια μικρή κατάπαυση του πυρός. Χαμένη από χέρι η διπλωματία, που ούτως ή άλλως είναι η συνέχιση του πολέμου με άλλα μέσα. Και στην Ουκρανία και στο Ιράκ και στη Συρία, όμως ο χαμός…
ΟΤΙ έχουν στήσει πάρτι οι… δάκοι στους ελαιώνες του Αποκόρωνα, όντας σίγουροι ότι δεν κινδυνεύουν να ψεκαστούν είναι το ένα. Οτι διακόπτουν ενίοτε το πάρτι για να γελούν όταν γίνονται συσκέψεις για την καταπολέμησή τους είναι το άλλο… Θα σταματήσει άραγε κάποτε το θέατρο του παραλόγου;
ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ της προτομής του μητροπολίτη Ειρηναίου Γαλανάκη, που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μαρκαντωνάκης, απόψε στο Νεροχώρι Αποκορώνου. Μετά τον Εσπερινό που θα αρχίσει στις 7 μ.μ. και την επιμνημόσυνη δέηση. Εκεί από όπου άρχισε η πορεία του Παππού στην αγιοσύνη…
ΠΑΥΛΟ Πολυχρονάκη (Παβλή), συγγραφέα – ποιητή, Μαρμαράς Κυδωνίας: Ο πολύς κόσμος σε ξέρει και σε αναγνωρίζει ως σπουδαίο σατιρικό ποιητή. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι δεν τα καταφέρνεις εξίσου καλά και σε άλλα ήδη ποίησης, όπως στην ερωτική για παράδειγμα. Απόδειξη το σημερινό με το οποίο κλείνω τη στήλη, που μου έστειλες μαζί με άλλα. Να ’σαι πάντα καλά να γράφεις, φίλε!
ΟΤΑΝ ο Αλέξανδρος επέστρεφε στη Βαβυλώνα, οι Χαλδαίοι αστρολόγοι μελετώντας τα άστρα, πρόβλεψαν τον θάνατό του. Μια αντιπροσωπία από αυτούς έσπευσε να τον συναντήσει και να τον συμβουλέψει να αποφύγει να μπει στην πόλη της Βαβυλώνας και, επιπλέον, να διατάξει να κατασκευάσουν τον γκρεμισμένο από τους Πέρσες τάφο του Θεού Βήλου. Ο επικεφαλής της αντιπροσωπίας των μάγων, επειδή φοβήθηκε να μιλήσει στον ίδιο τον Αλέξανδρο, ανακοίνωσε την προφητεία στον ναύαρχό του Νέαρχο. Ο Αλέξανδρος, μόλις το έμαθε, ταραγμένος, παρέκαμψε την πόλη και στρατοπέδευσε σε απόσταση μερικών χιλιομέτρων απ’ αυτήν. Στη συνέχεια, ωστόσο, οι Ελληνες φιλόσοφοι τον έπεισαν να παραβλέψει την προφητεία και να μπει στη Βαβυλώνα. Μετά από λίγο πέθανε. (Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της Ιστορίας”, εκδ. “Σαββάλας”).
«Καλή μου, Εσύ που μου ’δωσες ανείπωτη χαρά/ και μου ’κανες τα χέρια μου του αετού φτερά./ Που πεθαμένος ήμουνα και μ’ έχεις αναστήσει/ με τη γλυκιά αγάπη σου, την πιο όμορφη στην κτίση/ [...] Που, η αγάπη ευτυχώς, μου ’πες, πως δεν εχάθη,/ γιατί την ανακάλυψες στη λεμονιά τα άνθη./ Που μου ’δωσες απλόχερα αυτό που μου ’χε λείψει/ και ευτυχία έκανες τη μόνιμή μου θλίψη./ Που στην καρδιά μου σ’ έβαλα μ’ ένα μικρό τραγούδι/ και της ζωής μου γίνηκες το πιο όμορφο λουλούδι./ Που σε ονόμασα “Ζωή!” γιατί ζωή μου δίνεις/ και κάθε πόνο και καημό μ’ ένα σου χάδι σβήνεις./ Είσαι το “Δώρο του Θεού!”, γλυκιά, χαριτωμένη,/ η ευτυχία ζωντανή και τρισευλογημένη».
Από το ποίημα “Εσύ” του Παύλου Πολυχρονάκη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (22.08,2014)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/sta-petachta-158/#ixzz3B7PS4kAK
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου