Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Τι σημαίνει η λέξη ρατσισμός για τα παιδιά; Πώς τον αντιλαμβάνονται και πώς τον ερμηνεύουν; Τι είναι γι’ αυτά η διαφορετικότητα σε σχέση με την ισότητα; Με αυτά και μ’ άλλα παρόμοια ερωτήματα ασχολήθηκαν με την ευκαιρία της Πανελλήνιας ημέρας Σχολικού Αθλητισμού που καθιερώθηκε εφέτος απ’ το ΥΠΑΙΘ με θεματικό άξονα “Ρατσισμός και διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”,  τα παιδιά των δυο τμημάτων της Στ’ τάξης του 14ου Δημ. Σχ. Χανίων, έχοντας ως εμψυχωτές τους δασκάλους των...
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Στ’ τάξη του 14ου Δημ. Σχ. Χανίων
Oλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Τι σημαίνει η λέξη ρατσισμός για τα παιδιά; Πώς τον αντιλαμβάνονται και πώς τον ερμηνεύουν; Τι είναι γι’ αυτά η διαφορετικότητα σε σχέση με την ισότητα; Με αυτά και μ’ άλλα παρόμοια ερωτήματα ασχολήθηκαν με την ευκαιρία της Πανελλήνιας ημέρας Σχολικού Αθλητισμού που καθιερώθηκε εφέτος απ’ το ΥΠΑΙΘ με θεματικό άξονα “Ρατσισμός και διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”, στις 6 Οκτωβρίου, τα παιδιά των δυο τμημάτων της Στ’ τάξης του 14ου Δημ. Σχ. Χανίων, έχοντας ως εμψυχωτές τους δασκάλους των, τον Χρήστο Αρχοντάκη και την Ζαχαρένια Λιονάκη.
Ενδεικτικές αυτής της “ασχολίας” κάποιες απ’ τις ιδιαίτερα επιμελημένες εργασίες τους, όσες χώρεσαν στον σημερινό Παιδότοπο.
Συγχαρητήρια και στα παιδιά και στους δασκάλους των. Και βέβαια, πολλά, κατάπολλα, ευχαριστώ στη φίλη διευθύντρια του Σχολείου Παυλίνα Δούμου, που είχε την πρωτοβουλία να δει το φως της δημοσιότητας η συγκεκριμένη δράση.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Β.Θ.Κ.

 Ρατσισμός
Στις μέρες μας ο ρατσισμός είναι ένα φαινόμενο πολύ συχνό. Οι κυριότερες μορφές του ρατσισμού που συναντάμε καθημερινά είναι ο φυλετικός, ο θρησκευτικός, ο κοινωνικός και ο εθνικός και συνήθως εκφράζονται με εχθρική και υποτιμητική στάση απέναντι στα θύματά του.
Τα αίτια αυτής της συμπεριφοράς είναι οι προκαταλήψεις που ισχύουν ακόμη και σήμερα και το γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν έχουν ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα. Οι άνθρωποι αυτοί κατακρίνουν πολύ εύκολα ό,τι είναι διαφορετικό και πολλές φορές φέρονται ακραία και κάνουν στην “άκρη” άτομα που έχουν διαφορετικά εξωτερικά χαρακτηριστικά.
Για να σταματήσει να υπάρχει ρατσισμός σημαντικό είναι το να μην ξεχωρίζουμε τους άλλους, να τους γνωρίσουμε και να μην τους ασκούμε αρνητική κριτική από την πρώτη στιγμή.
Γιάννης Γεωργακάκης


Τι είναι ρατσισμός
Ο ρατσισμός κατά τη γνώμη μου είναι ένα κοροϊδευτικό σχόλιο, το οποίο το λένε τα παιδιά που δεν αποδέχονται κάποιον άλλο από άλλη χώρα. Αυτό μερικές φορές το κάνουμε κι εμείς γιατί μας παρασύρουν ή μας απειλούν. Ομως αυτό δεν είναι σωστό γιατί έτσι πληγώνουμε τα συναισθήματα των άλλων. Πρέπει να αγαπάμε τον διπλανό μας γιατί αν το κάνουμε εμείς, θα το κάνει κι αυτός.
Ο ρατσισμός πιστεύω ότι πρέπει να εξαφανιστεί.
Εβελίνα Σινάνι

Πρέπει να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο
Ρατσισμός… μια λέξη τόσο άσχημη και τόσο προσβλητική.
Ρατσισμός είναι όταν κοροϊδεύουμε κάποιον για το πώς είναι. Δηλαδή τον κοροϊδεύουμε γιατί μπορεί να είναι άσχημος, κοντός ή ψηλός, χοντρός ή αδύνατος, μα και γιατί μπορεί να είναι πιο αργός -νοητικά- από τους υπόλοιπους, να έχει άλλη θρησκεία, άλλο χρώμα κ.τ.λ..
Όπως κι εμείς δε θέλουμε να μας φέρονται ρατσιστικά έτσι κι εμείς δεν πρέπει να φερόμαστε με αυτόν τον τρόπο στους άλλους!!
Νικολέτα Ζωιδάκη
Aυτό είναι ρατσισμός
Ολοι αναρωτιούνται τι είναι ο ρατσισμός, εγώ όμως ξέρω και γι’ αυτό σας γράφω αυτό το κείμενο. Για να το καταλάβετε θα σας διηγηθώ μια ιστορία.
Όταν πήγαινα Πέμπτη τάξη, στη μέση της χρονιάς, ήρθε ένα παιδί Ρομά στην Εκτη τάξη. Όλοι ξέρουμε ότι οι Ρομά έχουν πιο σκούρο δέρμα από εμάς. Ηταν και κοντό σαν πρωτάκι και κανείς δεν το ήθελε. Ολοι το κορόιδευαν και δεν το έκαναν παρέα. Αυτό όμως συμπεριφερόταν καλύτερα και από εμάς. Ποτέ δεν έλεγε κακές κουβέντες, ποτέ δεν ενοχλούσε ούτε έκανε παράπονα. Ομως τελικά δεν άντεξε, τα είπε στη μαμά του κι αυτή έκανε παράπονα στους δασκάλους. Η δασκάλα τούς μάλωσε και τους εξήγησε πως το να είναι κάποιος διαφορετικός από εμάς δεν είναι κακό. Την άλλη ημέρα τής συμπεριφέρθηκαν καλά και μάλιστα κάποια κορίτσια της ζήτησαν να γίνουν φίλες. Αυτή δέχτηκε και έτσι τα παιδιά επανόρθωσαν το λάθος τους.
Μαριτίνα Τζουτζουράκη
Χανιώτικα νέα (20.12.2014)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/oli-diaforetiki-oli-isii/#ixzz3MRROnZTz
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου