Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ

ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ δεν πήγαινε παραπέρα με την υπάρχουσα κατάσταση… Το κάρο είχε κολλήσει και δεν έλεγε να ξεκολλήσει με τίποτα. Πολλή λασπουριά… Παραστατικός ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος που πάνω στην κουβέντα μου είπε ότι για να ξεκολλήσει θα πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι, ο καθένας με τον τρόπο του…
Δείτε περισσότερα... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
ΑΠ’ ΤΗ ΜΙΑ η ελπίδα έτσι όπως την εκφράζει εν πολλοίς ο τίτλος ενός βιβλίου του Τούρκου συγγραφέα Αζίζ Νεσίν “Ετσι ήρθαν τα πράγματα, μα έτσι δεν θα πάνε” κι απ’ την άλλη ο φόβος, όπως τον εκφράζει η παροιμία «απού δεν κάθεται καλά κ.λπ. κ.λπ.» Τα που έγραψα, μεταξύ των άλλων, σ’ ένα “πεταχτό”, πριν από 22 μέρες (5 Ιανουαρίου). Η ελπίδα νίκησε κατά κράτος εντέλει. Φυσικό και επόμενο…
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ τα εκλογικά αποτελέσματα. Για το χρονικό μιας προδιαγεγραμμένης νίκης του ΣΥΡΙΖΑ και γενικότερα των αντιμνημονιακών δυνάμεων μπορεί να κάνει λόγο κανείς. Ως εδώ και μη παρέκει το πολιτικό σκηνικό που κράτησε κοντά σαράντα χρόνια. Ο κυρίαρχος λαός απεφάνθη. Κλίνατε επ’ αριστερά. Ιστορική στροφή, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για όλη την Ευρώπη.
«ΜΑΣ ΤΑΡΑΞΑΤΕ, πιστέψαμε χαλάλι σας η ψήφος/ δώστε μας ό,τι τάξατε για να μην πούμε.. τζίφος». Η πρώτη απ’ τις δυο μετεκλογικές μαντινάδες που μου έστειλε ο Ηλίας ο Σταματάκης. «Ολα εδώ πληρώνονται, Αντώνη και Βαγγέλη/ τα έργα σας η αφορμή και χάλασε το… μέλι», η δεύτερη. Τα σχόλια δικά σας!
ΩΡΑ ΕΥΘΥΝΗΣ! Πρωτίστως, βέβαια, για την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα (συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ με Ανεξάρτητους Ελληνες) και γενικότερα για όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Ωρα ευθύνης, όμως και για τον λαό. Κάθε άλλο παρά στρωμένος με ροδοπέταλα ο δρόμος που έχουμε συλλογικά να διανύσουμε…
ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ δεν πήγαινε παραπέρα με την υπάρχουσα κατάσταση… Το κάρο είχε κολλήσει και δεν έλεγε να ξεκολλήσει με τίποτα. Πολλή λασπουριά… Παραστατικός ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος που πάνω στην κουβέντα μου είπε ότι για να ξεκολλήσει θα πρέπει να βάλουμε πλάτη όλοι, ο καθένας με τον τρόπο του…
ΕΘΝΙΚΗ ευθύνη… εθνική προσπάθεια… Εθνική συναίνεση… Εθνική Ελλάδος, γεια σου! Να περνούσαμε, λέει, απ’ τα λόγια στα έργα!
«ΜΕΣΑ στο ελληνικό κεφάλι σου, ποιητή μου/ ψάχνω να βρω τον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας/ που χάλκεψε ο Ομηρος./ Μα βρίσκω ευτελή πολυεθνικά προϊόντα!/ Κι απογοητεύομαι». Από το “Ψηφιδωτό” (δεύτερη ποιητική σειρά) του Ιάσονα Ευαγγέλου.
ΠΥΚΝΟΣ, πολύ πυκνός, ο πολιτικός χρόνος. Αντε να σχηματιστεί κυβέρνηση, άντε να κάνει τις προγραμματικές της δηλώσεις, άντε να εκλεγεί Πρόεδρος Δημοκρατίας. Αντε να λυθεί ο κόμπος που κοντεύει να σπάσει το χτένι των διαπραγματεύσεων με τους εταίρους μας…
ΟΤΑΝ ο Παυσανίας κατέλαβε το Βυζάντιο, συνέλαβε μεταξύ άλλων και κάποιους συγγενείς του Πέρση Βασιλιά. Χωρίς να το καλοσκεφτεί τους ελευθέρωσε και τους έστειλε στον βασιλιά. Σε έναν απ’ αυτούς έδωσε και την εξής επιστολή προς τον Ξέρξη. «Εγώ, ο Παυσανίας, ο ηγεμόνας της Σπάρτης, σου στέλνω ως δώρο όσους συγγενείς σου συνέλαβα στο Βυζάντιο και επιθυμώ να γίνω και ο ίδιος συγγενής σου. Αν συμφωνείς, δώσ’ μου την κόρη σου σε γάμο. Σε αυτή την περίπτωση σου υπόσχομαι ότι και τη Σπάρτη και την υπόλοιπη Ελλάδα θα πάρεις στην εξουσία σου. Αν θέλεις να διαπραγματευτείς πάνω σ’ αυτά, στείλε μου κάποιον άνθρωπο της εμπιστοσύνης σου». Το περιεχόμενο αυτής της επιστολής ήταν ίσως και η αιτία που θεωρήθηκε προδότης. (Από το βιβλίο “Η άλλη όψη της Ιστορίας”, εκδ. “Σαββάλας”).
«Τα θεμέλιά μου στα βουνά/ και τα βουνά σηκώνουν οι λαοί στον ώμο τους/ και πάνω τους η μνήμη καίει/ άκαυτη βάτος./ Μνήμη του λαού μου σε λένε Πίνδο και σε λένε Αθω./ Ταράζεται ο καιρός κι απ’ τα πόδια τις μέρες κρεμάζει/ αδειάζοντας με πάταγο τα οστά των ταπεινωμένων./ Ποιοι, πώς, πότε ανέβηκαν την άβυσσο;
Ποιες, ποιων, πόσων οι στρατιές;/Τ’ ουρανού το πρόσωπο γυρίζει κι οι εχθροί μου έφυγαν μακριά./ Μνήμη του λαού μου σε λένε Πίνδο και σε λένε Αθω».
Από το “Αξιον Εστί” του Οδυσσέα Ελύτη.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (27.01.2015)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/sta-petachta-238/#ixzz3Q24Nysyc
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial

Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου