Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Στον παράξενο κόσμο των μανιταριών που ευδοκιμούν και στον τόπο τους, μας ξεναγούν στον σημερινό Παιδότοπο τα παιδιά της Β’ τάξης του Δημ. Σχ. Καντάνου. Να ’ναι καλά ο δάσκαλός τους,  για το φωτοαντίγραφο του χειρόγραφου έγχρωμου περιοδικού με τίτλο “Η Κάντανος μαζεύει μανιτάρια” που μου έστειλε και απ’ το οποίο προέρχεται το υλικό.
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης




Καλοί μου φίλοι,
καλό Σαββατοκύριακο!
Στον παράξενο κόσμο των μανιταριών που ευδοκιμούν και στον τόπο τους, μας ξεναγούν στον σημερινό Παιδότοπο τα παιδιά της Β’ τάξης του Δημ. Σχ. Καντάνου. Να ’ναι καλά ο δάσκαλός τους, ο γνωστός και από άλλες δουλειές μαθητών του, φίλος μου Μύρωνας Παναγιωτάκης για το φωτοαντίγραφο του χειρόγραφου έγχρωμου περιοδικού με τίτλο “Η Κάντανος μαζεύει μανιτάρια” (το εξώφυλλο ιχνογραφήθηκε απ’ τα παιδιά της Ε’ τάξης που έχουν δασκάλα την κυρία Ειρήνη Καλαϊτζή) που μου έστειλε και απ’ το οποίο προέρχεται το υλικό.
Να χαίρεστε τον δάσκαλό σας παιδιά! Να χαίρεστε τους μαθητές σου, Μύρωνα!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος


Ο κύριος Μανιταράκης μας λέει ότι τα μανιτάρια ζουν στη γη εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερα από 2000 είδη. Είναι περίεργο φυτό. Κάποια τρώγονται αλλά τα περισσότερα είναι δηλητηριώδη. Είναι μύκητες και φυτρώνουν ακόμα και σε κορμούς ή ξερά ξύλα. Είναι χρήσιμα γιατί με άλλους οργανισμούς βοηθούν να σαπίζουν τα ξερά φύλλα.
Μανιτάρια υπάρχουν σε όλο τον κόσμο. Στην Κρήτη τα λέμε μανίτες και στα χωριά των Χανίων έχουμε τους πρινίτες, κουμαρίτες, καστανίτες, φούσκες (κάστανο), λάχανα και άλλα.
Βασιλιάς των μανιταριών στην Ελλάδα είναι τα Γρεβενά.
Β’ τάξη
Το πάνω μέρος μοιάζει με καπέλο, λέγεται πίλος και το πόδι στύπος. Δεν έχουν όλα το σχήμα που ξέρουμε. Φυτρώνουν μόνα τους ή με παρέα άλλα.
O Στέλιος, η Γιώτα, η Ελευθερία και ο Ευτύχης πηγαίνουν στο δάσος να μαζέψουν μανιτάρια.
Το φορτηγό γέμισε μανιτάρια. Τα μανιτάρια είναι ωραία μμμμμμμμ!!! Μου αρέσουν τηγανιτά. Ομως είναι ωραία. Τα μανιτΆρια έχουν πολλές βιταμίνες. Τα μανιτάρια γίνονται τηγανιτά, ψητά με μπόλικο λεμονάκι αλλά και νόστιμη σούπα.
Ανδρέας Σφηναρολάκης



Το μανιτάρι είναι ωραίο αλλά υπάρχουν και φουσκομανίτες. Υπάρχουν και καστανομανίτες και πρινίτες αλλά εμένα πιο πολύ μου αρέσουν οι μανίτες στην πίτσα γιατί ειναι αγοραστοί από τα μαγαζιά και επειδή μυρίζουν ωραία.
Στεφανία Πάττα
Τα μανιτάρια είναι νόστιμα. Οι φίλες μου λένε πως έχουν δει να τα βάζουν στην πίτσα και είναι μμμ! Και είναι λαχταριστά πολύ.
Ελένη Καντανολέων
Η μαμά μου φτιάχνει πίτσα και κάποιες φορές βάζει μανιτάρια. Και στα δέντρα φυτρώνουν μανιτάρια και εμένα παλιά μου άρεσαν αλλά τώρα δεν μου αρέσουν.
Μαρία Γαλανάκη
Τα μανιτάρια είναι όμορφα, νόστιμα και υγιεινά. Δεν τρώγονται όμως όλα. Ποτέ δεν μαζεύουμε μανιτάρια να φάμε αν δεν είμαστε σίγουροι. Τα αγοραστά είναι ασφαλή γιατί καλλιεργούνται. Οταν τα συναντάμε στο δάσος δεν τα πατάμε.
Είναι χρήσιμα πολύ.
Β’ τάξη Δημοτικού Σχολείου Καντάνου
Η μαμά και ο μπαμπάς μας πήγαν στα βουνά βόλτα και μαζέψανε μανιτάρια και κάναμε πικνίκ.
Ελευθερία Κανδαράκη
Τα μανιτάρια μαγειρεύονται με ρύζι, κρέας, μακαρόνια, γίνονται ψητά, τηγανιτά, γίνονται σάλτσα.
Ω! Το φορτηγό γέμισε με μανιτάρια πάμε να τα φάμε… μιαμ! μιαμ! Πάμε να πιάσουμε και ένα λαγό να μην τα φάμε μόνα τους.
Γεράσιμος Κασσελάκης


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/o-kosmos-ton-manitarion/#ixzz3tS5kfA4V 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου