Σάββατο, 23 Απριλίου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

“Το Πάσχα μέσα από τους πίνακες του μεγάλου Ελληνα ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου”, ήταν το θέμα με το οποίο συμμετείχαν τα παιδιά της Στ’ τάξης του Δημ. Σχ. Κολυμβαρίου στο συνέδριο που διοργάνωσε, στις 17 Μαρτίου τ.ε., η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, σαν επιστέγασμα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε τους προηγούμενους μήνες για σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, με τον γενικό τίτλο “Φτάσε όπου δεν μπορείς – ο Δομήνικος που έγινε El Greco”, το οποίο είχε σαν βάσεις το βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη “Αναφορά στον Γκρέκο” και την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή “Εl Greco”. Δείγματα απ’ αυτήν την εργασία για την οποία αξίζουν πολλά και θερμά συγχαρητήρια βεβαίως τα παιδιά, αλλά προ πάντων οι δάσκαλοί τους...
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης


ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ
Το Θείον Πάθοσ κατά Δομήνικο Θεοτοκόπουλο

Καλοί μου φίλοι, καλή Μεγαλοβδομάδα!
“Το Πάσχα μέσα από τους πίνακες του μεγάλου Ελληνα ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου”, ήταν το θέμα με το οποίο συμμετείχαν τα παιδιά της Στ’ τάξης του Δημ. Σχ. Κολυμβαρίου στο συνέδριο που διοργάνωσε, στις 17 Μαρτίου τ.ε., η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, σαν επιστέγασμα ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε τους προηγούμενους μήνες για σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, με τον γενικό τίτλο “Φτάσε όπου δεν μπορείς – ο Δομήνικος που έγινε El Greco”, το οποίο είχε σαν βάσεις το βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη “Αναφορά στον Γκρέκο” και την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή “Εl Greco”. Δείγματα απ’ αυτήν την εργασία για την οποία αξίζουν πολλά και θερμά συγχαρητήρια βεβαίως τα παιδιά, αλλά προ πάντων οι δάσκαλοί τους, ο Μιχάλης Μπασιάς και η Κατερίνα Στεφανουδάκη, όπως και ο διευθυντής του Σχολείου τους Δημήτρης Χαμηλάκης που μου έστειλε το υλικό, μαζί με τους σχετικούς πίνακες του Μεγάλου Παππού της Κρήτης, κατά Νίκο Καζαντζάκη, φιλοξενούμε στον σημερινό Παιδότοπο. Και εν είδει αφιερώματος στο Θείον Πάθος… και εν είδει αναφοράς στον Νίκο Καζαντζάκη και στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο… και για να εκφράσω την αισιοδοξία μου για το μέλλον της λαϊκής μας παιδείας, γιατί υπάρχουν δάσκαλοι που την σηκώνουν στους ώμους των!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος
Μυστικός δείπνος“Μυστικός δείπνος”
Πρόκειται για έναν εντυπωσιακό πίνακα μεγάλης αξίας. Ο πίνακας μας δείχνει τον Ιησού να κάθεται σε ένα τραπέζι με τους μαθητές του. Ανάμεσά τους ήταν και ο Ιούδας. Οι μαθητές του Ιησού αλλά και ο ίδιος φορούν μανδύες. Στο τραπέζι υπήρχαν ελάχιστα φαγητά και αν παρατηρήσουμε καλά τον πίνακα θα δούμε ότι δεν φορούσαν παπούτσια. Ο μυστικός δείπνος έγινε λίγο πριν την σύλληψη του Ιησού την σταύρωση και πριν τα μαρτύριά του. Εκείνη τη βραδιά ο Ιησούς είχε προειδοποιήσει τους μαθητές του για εκείνο το γεγονός. Επίσης εκείνο το βράδυ είχε δώσει ο Χριστός στους μαθητές του ψωμί και κρασί λέγοντάς τους συμβολικά ότι το ψωμί είναι το σώμα του και το κρασί το αίμα του. Αυτός ο πίνακας είναι συγκινητικός διότι μας δείχνει τον τελευταίο δείπνο του Ιησού πριν την σύλληψη και την σταύρωσή του.
Μαρία Σταυρουλάκη,
Ευαγγελία Νικολακάκη (Στ2)
Η σταύρωση“Η Σταύρωση”
Στο έργο αυτό απεικονίζεται ο Χριστός σταυρωμένος.
Κοιτάζοντας τον πίνακα παρατηρούμε ότι ο Χριστός είναι στεναχωρημένος.
Ο Χριστός είναι έτσι διότι ορισμένοι άνθρωποι του φέρθηκαν άδικα.
Δεξιά και αριστερά βλέπουμε δυο αγγέλους που κρατάνε τα χέρια του.
Από τα αριστερά κάτω είναι η Παναγία που κλαίει σφίγγοντας τα χέρια της.
Επίσης κάτω από τον σταυρό είναι δυο γυναίκες που σκουπίζουν το αίμα του Χριστού με δυο άσπρα πανιά.
Δίπλα στις γυναίκες είναι ένας άνδρας που κοιτάει τον Χριστό δακρυσμένος. Αυτός ο πίνακας μας δείχνει πόσο άκαρδα και άδικα φέρθηκαν στον Χριστό.
Αφροδίτη-Σοφία Φίγκελτ
Παναγιώτα Νταουντάκη, Στ2
Αγωνία στον κήπο“Η αγωνία στον Κήπο”
Στο έργο αυτό τα βασικά πρόσωπα που απεικονίζονται είναι ο Χριστός και ένας άγγελος. Ο άγγελος πιθανόν να εικονίζει το Αγιο Πνεύμα και ο Χριστός να προσεύχεται σε αυτό. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο που παρουσιάζει το πρόσωπο του Χριστού με μεγάλη ταπεινότητα. Ο βράχος πίσω του τονίζει τη φυσική απομόνωση, στην άκρη μπορούμε να παρατηρήσουμε κάποιους στρατιώτες και δύο μικρά ελαιόδεντρα αφού το δεύτερο όνομα του πίνακα είναι “Ο Χριστός στον Κήπο των Ελαιών”.
Είναι βράδυ κάτω από τον άγγελο οι μαθητές του Χριστού κοιμούνται. Τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης είναι περισσότερο σκούρα και οι γραμμές έμπειρες και επιδέξιες. Είναι ένα εκπληκτικό έργο που εικονίζει με μεγάλη σοβαρότητα και σεβασμό το πρόσωπο του Χριστού.
Δήμητρα Μιχελιουδάκη, Στ1
Αγιος Πέτρος μετονοών“Ο Αγιος Πέτρος μετανοών”
Σε αυτό το έργο μπορούμε να δούμε τον Αγιο Πέτρο να μετανοεί με απόλυτο σεβασμό στον Θεό. Πρόκειται για ένα σπάνιο και θαυμάσιο έργο που πολλοί άνθρωποι λάτρεψαν και προσκύνησαν στις δύσκολες στιγμές που πέρασαν. Ακόμα και στα πιο βαθιά, πικρά και αδιόρθωτα λάθη της ζωής τους. Το έργο αυτό απεικονίζει μια ανθρώπινη μορφή να προσκυνά. Αυτό το έργο συνδυάζεται με σκούρα κι ανοιχτά χρώματα τα οποία αποτυπώνουν την ταπεινότητα του Αγίου Πέτρου. Το πρόσωπο του Αγίου είναι αρχικά σκεπτικό και γεωμετρικά καλό με πολλές διακριτικές λεπτομέρειες, ο ζωγράφος φρόντισε τα χρώματα να είναι στην κατάλληλη τοποθεσία. Το βλέμμα και η έκφραση των χεριών του εκφράζουν την αληθινή πίστη του Αγίου προς τον Θεό. Το έργο αυτό μας συγκινεί και μας κάνει να μετανοούμε για όσα πικρά λάθη κι αν έχουμε κάνει.
Χρυσούλα Βρουχάκη, Στ1
Ο Χριστός κουβαλάει το σταυρό“Ο Χριστός αίρει τον Σταυρό”
Στο διάσημο αυτό έργο απεικονίζεται ο Χριστός, ο οποίος κουβαλά τον Σταυρό προς τον Γολγοθά που τον περιμένει. Ο πίνακας όπως όλοι βλέπουμε έχει σκούρα χρώματα αλλά τα πρόσωπα ο καλλιτέχνης συνήθιζε να τα κάνει φωτεινά για να ξεχωρίζουν. Το πρόσωπο του Ιησού Χριστού φαίνεται θλιμένο αλλά και αποφασισμένο να θυσιάσει τη ζωή του για τους ανθρώπους. Επίσης φοράει κόκκινο χιτώνα και έναν μπλε μανδύα. Οι εκφράσεις όπου ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ζωγράφιζε στα έργα του, ήταν τόσο ζωνταντές και πειστικές έτσι ώστε οι θεατές να καταλαβαίνουν τα συναισθήματα των προσώπων του πίνακα. Το έργο αυτό είναι ένας εντυπωσιακός και συναισθηματικός πίνακας. Το φωτοστέφανο του Χριστού είναι σχεδιασμένο με την προσωπικότητα του καλλιτέχνη δηλαδή σε μορφή ρόμβου. Ενώ το στεφάνι που φοράει στο κεφάλι, είναι φτιαγμένο από αγκαθωτά κλαδιά τα οποία του έχουν τρυπήσει το μέτωπο.
Πετκόσκι Ταμάρα, Κιορλλάρι Λίριε-Ελευθερία, Στ2


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/skines-ap-to-thion-pathos-kata-dominiko-theotokopoulo/#ixzz46e9p2yfg 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου