Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ  "ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ"
ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ Η ΘΑΛΛΑΣΑ






Καλοί μου φίλοι,
καλό Σαββατοκύριακο!
Για την έκθεση ζωγραφικής με τίτλο “Είναι μία η θάλασσα”, που διοργάνωσαν τα Εκπαιδευτήρια ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ της πόλης μας, με 120 έργα παιδιών ηλικίας 5 – 12 ετών, στο τέλος της σχολικής χρονιάς ο λόγος στον σημερινό «Παιδότοπο». Θεσμός για το εν λόγω σχολείο οι εκθέσεις ζωγραφικής, με έργα παιδιών, οι εισπράξεις απ’ την πώληση των οποίων πηγαίνουν για τις ανάγκες του παραρτήματος της ΕΛΕΠΑΠ Χανίων.
Στον μεγάλο απόντα, στον αξέχαστο Γιώργο Μανουσέλη, «που αγωνιζόταν για το καλύτερο για τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ», ήταν αφιερωμένη η φετινή, όπως μου γράφει στο σημείωμα που μου έστειλε συνοδεύοντας το άφθονο υλικό (κείμενα νηπιαγωγών, δασκάλων, μαθητών και σχετικές φωτογραφίες -πού να χωρέσει όλο!) ο υπεύθυνος Προγραμμάτων των Εκπαιδευτηρίων Κώστας Μανωλάκης.
«Το θέμα της έκθεσης “Είναι μια η θάλασσα” δηλώνει την ενότητα μέσα από την ποικιλομορφία», σημειώνει ο ίδιος για να συνεχίσει: «Ετσι και η κοινωνία μας πρέπει να είναι ενωμένη, αλληλέγγυα και υποστηρικτική σε όλες της τις εκφάνσεις». Μονολεκτική η απάντησή μου, με το κατάλληλο σημείο στίξης στο τέλος. Ετσι!
Από καρδιάς τα συγχαρητήριά μου στη διεύθυνση, στους δασκάλους, στους μαθητές και στους γονείς του σχολείου και γι’ αυτήν τους την πρωτοβουλία!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος






Οι δάσκαλοι των παιδιών γράφουν


Όπως κάθε χρόνο στο πλαίσιο των καλοκαιρινών εκδηλώσεων του σχολείου μας, το προνηπιακό μας τμήμα δούλεψε με μεγάλη όρεξη και ζήλο τους πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη θάλασσα. Αφού ενημερώθηκαν οι μικροί μαθητές για τον σκοπό της έκθεσης, με περίσσεια χαρά, ενθουσιασμό και με εφόδια τη φαντασία και το πινέλο τους δημιούργησαν αριστουργήματα. Μπράβο παιδιά και του χρόνου!
Σούλα Μοδιανάκη









Εμείς τα νήπια στα έργα μας χρησιμοποιήσαμε την τεχνική της ατέρμονης γραμμής. Σύμφωνα με αυτό το είδος ζωγραφικής, κάνουμε ένα συνεχόμενο σχέδιο χωρίς να σηκώσουμε το μολύβι από τον καμβά. Ύστερα, η συνεχόμενη γραμμή μετατρέπεται σε ζωγραφιά, δημιουργώντας σχήματα και μετέπειτα με χρώματα παίρνει ζωή. Έμπνευσή μας ήταν η θάλασσα και ο κόσμος της. Σκοπός μας ήταν να αναδείξουμε τη φαντασία των παιδιών, βοηθώντας τα με αυτή τη μορφή τέχνης να εκφραστούν ποικιλοτρόπως. Το αποτέλεσμα ήταν μοναδικά ξεχωριστό και συνάμα όμορφο εικαστικά, εφαρμόζοντας έναν ιδιαίτερο τρόπο ζωγραφικής.
Αναστασία Δημοτάκη,
Νίνα Μπονατάκη, Μαρία Γεωργουσάκη

Φέτος συμμετέχουμε στην έκθεση ζωγραφικής στο Γιαλί Τζαμί με τα παιδιά μου (ηλικίας 5 ετών) με θέμα τη θάλασσα. Τους είπα ότι θα χρησιμοποιήσουμε πινέλα και θα βάλουμε τα έργα μας σε έκθεση στο λιμάνι. Ενθουσιάστηκαν επίσης επειδή οι πίνακές τους θα πωλούνται για να ενισχύσουμε την ΕΛΕΠΑΠ. Πειραματιστήκαμε με αρκετές μίξεις χρωμάτων κυρίως με τις αποχρώσεις του μπλε. Κάθε παιδί ζωγράφιζε και κάτι διαφορετικό, αλλά σχετικό με τη θάλασσα, κάνοντας ένα μοναδικό ταξίδι με τη φαντασία. Τα έργα μας αποκάλυψαν ότι: «Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν έχουμε ακόμη ταξιδέψει».
Ελεάννα Κουκουράκη

Η τέχνη είναι κάτι που το παιδί γνωρίζει. Είναι καλό όμως να μάθει για ποιον λόγο είναι σημαντική, γιατί υπάρχει ο καλλιτέχνης και γιατί του είναι χρήσιμη! Έτσι μεγαλώνοντας θα γνωρίζει και θα μπορεί να κρίνει, να αναγνωρίζει τις αιτίες πίσω από τα αποτελέσματα καθώς η κοινωνία έχει την τάση να μπερδεύει και να μπερδεύεται, κάτι που επιφέρει σύγχυση και ολοένα αλλοτριώνει το πνεύμα. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τα Εκπαιδευτήρια Μαυροματάκη για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν και τα παιδιά του Δημοτικού για τη σύντομη, αλλά γόνιμη, συνεργασία.
Στέφανος Μακράκης

Φέτος το θέμα μας για την έκθεση ζωγραφικής ήταν η θάλασσα˙ ένα θέμα πολύ γνώριμο για τα παιδιά και ταυτόχρονα τόσο ενδιαφέρον! Στο πλαίσιο της καλοκαιρινής απασχόλησης τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και με πολύ μεράκι. Για τη δημιουργία των έργων τους εμπνεύστηκαν από φυσικά θαλασσινά τοπία και από έργα σπουδαίων ζωγράφων. Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά υπέροχα καθώς οι μικροί μας καλλιτέχνες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.
Βάσω Αποστολάκη, Δώρα Σφήκα

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ

Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί και εγώ με τη σειρά μου θα δώσω μία βοήθεια για τα παιδάκια που την έχουν τόση ανάγκη. Αισθάνομαι πολύ σημαντικός.
Αλέξανδρος Νικολόπουλος (5 ετών)

Περισσότερο μου άρεσε ότι όλα τα παιδιά ζωγραφίσαμε πολύ ωραία και ότι οι άνθρωποι αν θέλουν να αγοράσουν έναν πίνακα με αυτά τα λεφτά βοηθάνε παιδιά που έχουν ανάγκη.
Στάθης Καρπαθίου (6 ετών)






Μου άρεσε που προσπαθήσαμε και φτιάξαμε πίνακες που έχουν έντονα χρώματα και μου άρεσε που θα βοηθήσουμε τα παιδάκια.
Ανδριάνα Δασκουλίδου (6 ετών)

Μου άρεσε που ο καθένας έφτιαξε κάτι από τη φαντασία του και θα δώσουμε λεφτά στα μικρά παιδάκια.
Κάτια Καρπαθίου (6 ετών)

Μου άρεσε πιο πολύ όταν δείξαμε τους πίνακές μας στον κόσμο και χάρηκαν ο γονείς μας. Ακόμη βοηθάμε τα παιδάκια.
Μαρία – Γεωργία Καρατζάκη (6 ετών)

Μου άρεσε που ζωγραφίσαμε πινακάκια, γιατί τα φτιάξαμε γεμάτοι χαρά και έμπνευση. Θέλω να γίνεται αυτό γιατί βοηθάμε παιδιά που έχουν ανάγκη και τα κάνουμε  ευτυχισμένα.
Λυδάκη Ελένη (8 ετών)

Εγώ ζωγράφισα ένα υποβρύχιο γιατί μου αρέσουν τα υποβρύχια και γιατί μπαίνουν βαθιά στη θάλασσα. Μου άρεσε το αποτέλεσμα και αγαπώ πολύ τη θάλασσα.
Γιώργος Σπυριδάκης (5 ετών)

Εγώ ζωγράφισα ένα δελφίνι, γιατί η θάλασσα θα είναι καθαρή για πάντα και σκεφτόμουν ότι τα δελφίνια θα είναι πάντα στις καθαρές θάλασσες. Μου άρεσε πάρα μα πάρα πολύ ο πίνακάς μου και τον αγάπησα.
Βαλεντίνα Καλαφάτη (5 ετών)

Ενιωσα υπερήφανη που τα έργα μας πουλήθηκαν για να βοηθήσουμε τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ Χανίων και να τους χαρίσουμε ένα καλύτερο μέλλον! Μακάρι να προσφέρουμε όλοι σε όσους το χρειάζονται.
Βυζηράκη Κατερίνα (10 ετών)

Ενιωσα ωραία, περνώντας την ώρα μου ζωγραφίζοντας ένα θαλασσινό τοπίο. Αν και δυσκολεύτηκα στην αρχή, με την εμψύχωση των δασκάλων και των φίλων μου τελικά τα κατάφερα.
Τζαγκαράκης Νικόλας (11 ετών)

Μου άρεσε πολύ που ζωγραφίσαμε πίνακες για να βοηθήσουμε τα παιδιά της ΕΛΕΠΑΠ Χανίων. Θέλω να συνεχιστεί αυτό και τις επόμενες χρονιές.
Κομνίτσας Θανάσης (12 ετών)

Χανιώτικα νέα (06.08.2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου