Σάββατο, 3 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


ΔΗΜ. ΣΧ. ΚΑΙ ΝΗΠ. ΝΕΡΟΚΟΥΡΟΥ
ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ



Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
“Σχολείο εν δράσει”, ο τίτλος της 16σέλιδης μεγάλου σχήματος έγχρωμης εφημερίδας, που εκδίδουν το Δημοτικό Σχολείο, διευθυντής του οποίου είναι ο και συνεργάτης της εφημερίδας μας και συνιδρυτής (με την επίσης και συνεργάτιδά μας και σχολ. σύμβουλο Μαρία Δρακάκη) του Μουσείου Σχολικής Ζωής, Δημήτρης Καρτσάκης με το Νηπιαγωγείο Νεροκούρου. “Σχολεία εν δράσει” στην κυριολεξία τα εν λόγω σχολεία. Πολλές και ποικίλες οι δραστηριότητες που αναπτύσσουν τα παιδιά, μέσα κι έξω στις και από τις αίθουσες διδασκαλίας, έχοντας ως εμψυχωτές τους δάσκαλους των. Σχολείο σημαίνει ζωή, σχολείο σημαίνει χαρά, σχολείο σημαίνει δημιουργία, σχολείο σημαίνει δημιουργική συνεργασία, σχολείο σημαίνει… χάριν των παιδιών να υπάρχουν οι δάσκαλοι! Σκέφτηκα πολλές φορές την τελευταία φράση, περιδιαβάζοντας στις σελίδες του 4ου τεύχους (Απρίλιος 2016), δείγματα απ’ τις εργασίες του οποίου φιλοξενούνται στον σημερινό Παιδότοπο που τυχαία το βρήκα τις προάλλες στο Μουσείο Τυπογραφίας των “Χανιώτικών νέων”.
Πάντα εν δράσει, καλοί μου συνάδελφοι του Δημ. Σχ. και του Νηπιαγωγείου Νεροκούρου. Πάντα “εν δράσει”, καλά μου Νεροκουριανάκια!
Σας χαιρετώ
με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος





Περιεχόμενα
Πόλεμος και Ειρήνη και Γλωσσοδέτες – Παροιμίες    3
Το κάπνισμα βλάπτει                4
Η αυλή του σχολείου μας                5
Συνταγές                    6-7
Φωτο-δράσεις του σχολείου μας            8-9
Ποδοσφαιρικά και άλλα & Ευχές            10
Ενδιαφέρουν                    11
Σπαζοκεφαλιές & Αινίγματα            12
Το γέλιο είναι μεταδοτικό & Μαντινάδες        13
Ανακοινώσεις & Προσκλήσεις            14
Επιστολή στον δήμαρχο!                15
Σταυρόλεξο                    16
Πόλεμος και Ειρήνη
Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα μικρό χωριό μεγάλωσαν δυο αδέλφια, ο Πόλεμος και η Ειρήνη. Ηταν πολύ αγαπημένοι μέχρι που μεγάλωσαν. Τώρα πια μαλώνουν συνέχεια. Κατάλαβαν, πως είχαν πολλές διαφορές και ελάχιστες ομοιότητες. Με τα χρόνια άρχισαν να μην μιλάνε καθόλου. Ξέχασαν την αγάπη που είχαν μεταξύ τους.
Τότε χωρίστηκαν. Ο Πόλεμος πήγε σε μερικές χώρες προσφέροντας τους πολλούς νεκρούς και δυστυχία. Αντιθέτως η Ειρήνη έδωσε στις χώρες που πήγε ειρήνη και ευτυχία!
Κική Καλογερή
Η αυλή μας
Η αυλή του σχολείου είναι όμορφη, έχει δέντρα, μια πέργκολα για να καθόμαστε όταν βρέχει ή όταν έχει ήλιο, έχει και παγκάκια και ζωγραφισμένα διάφορα παιχνίδια με ωραία χρώματα, στα μπεντενάκια έχουν ζωγραφίσει σκάκι για να παίζουν τα παιδιά στο διάλλειμμα, έχει ένα πιγκ – πογκ, δύο μπασκέτες και αρκετό χώρο για να παίζουν ποδόσφαιρο τα αγόρια και στην πίσω πλευρά έχει ένα φιλέ για να παίζουμε βόλεϊ.
Η αυλή του σχολείου μου, μου αρέσει πάρα πολύ και είναι άνετη και χαρούμενη.
Κατερίνα
Η αυλή του σχολείου μου έχει ένα τέρμα ποδοσφαίρου που παίζω μαζί με τους φίλους μου.
Εχει πολλά δέντρα, λουλούδια και από κάτω είναι το μουσείο. Από πίσω έχει πολλές βρύσες και πάμε και πίνουμε νερό.
Δίπλα από τις βρύσες έχει ένα γήπεδο βόλεϊ και τις περισσότερες φορές παίζουν τα κορίτσια.
Από την άλλη μεριά της αυλής μας έχει ένα γήπεδο μπάσκετ.
Γιάννης Μαλιαρός
Μέλισσες
Οι μέλισσες είναι κοινωνικά έντομα με ξεχωριστά καθήκοντα και ρόλους στην κυψέλη. Σε κάθε κυψέλη υπάρχει πάντα μια βασίλισσα, η “μάνα”.
Αυτή τρέφεται με βασιλικό πολτό από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής της. Ζει 3-4 χρόνια και είναι το μόνο μέλος στην κυψέλη που γεννάει αυγά.
Η βασίλισσα εκκρίνει κάποιες ουσίες, τις φερομόνες, οι οποίες αποτελούν τις διαταγές προς τις εργάτριες μέλισσες για τις εργασίες που πρέπει να κάνουν. Οι υπόλοιπες μέλισσες δεν βλέπουν τη βασίλισσα γιατί μέσα στην κυψέλη όλα είναι σκοτεινά και έτσι την αντιλαμβάνονται μόνο από τις μυρωδιές που εκπέμπει.
Μαθήματα που μας διδάσκουν οι μέλισσες: Σεβασμός στον αρχηγό αλλά και δημοκρατία. Οι εργάτριες ακολουθούν κατά γράμμα τις εντολές της βασίλισσας. Οι εργάτριες είναι αυτές που θα αποφασίσουν αν την άνοιξη η παλιά βασίλισσα πρέπει να φύγει και να αντικατασταθεί από μια πιο νέα και δυνατή. Κάθε μέλισσα θα χρησιμοποιήσει το κεντρί της για να υπερασπιστεί την κυψέλη. Θα θυσιαστεί αφού το κεντρί της θα φύγει με αποτέλεσμα μετά να πεθάνει.
Αυτό δείχνει αυτοθυσία για τους άλλους.
Αννα Νυσταζάκη
Αξιότιμε κύριε δήμαρχε θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι υπάρχουν πολλά αδέσποτα ζώα. Αυτό είναι πολύ σοβαρό γιατί κάποια τα πατάνε αυτοκίνητα ή τους βάζουν φόλες. Σας ζητάω να φτιάξετε ένα Ιδρυμα ζώων για να είναι όλα υγιή. Επειτα η Φιλο-ζωική να τα βοηθάει.
Τσακαλή Γωγώ
Αμα δεις κάποιο αδέσποτο στον δρόμο μπες στην θέση του ΕΣΥ.
Κάνε ένα δώρο και σε εκείνο να του προσφέρεις λίγη αγάπη και στοργή. Πάρτο σπίτι σου εσύ, δώστου τροφή και νερό να ξεδιψάσει, μην το αφήσεις έξω στην βροχή να κρυώνει και να τρεμουλιάζει, δώστου μια αγκαλιά, μια κουβέρτα για να ζεσταθεί και εκείνο δεν θα σου ορμήξει αλλά θα σε αγαπήσει. Κάνε κάτι σωστό, πάρτο σπίτι σου και θα έχεις σώσει και εσύ κάποιο αδέσποτο!!
Αφροδίτη Σανδαλάκη
Αξιότιμε κύριε δήμαρχε θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι στο χωριό μου ακούγονται πολλοί άσκοποι πυροβολισμοί. Κάποτε ήταν ένα έθιμο εδώ στην Κρήτη στους γάμους, στις βαφτίσεις και σε άλλες εκδηλώσεις. Τώρα όμως ρίχνουν όποτε θέλουν, ακόμα και με πολυβόλα.
Η αιτία του προβλήματος είναι ότι δεν υπάρχει αστυνομία στα χωριά, γι’ αυτό ρίχνουν ανεξέλεγκτα. Σας παρακαλώ πολύ, αν μπορείτε, να βάλετε αστυνομία και στα χωριά.
Σας ευχαριστώ πολύ που διαβάσατε το γράμμα μου
Σταύρος Βαμβουνάκης

Χανιώτικα νέα (03.09.2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου