Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΟΥΔΑΣ
ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ




Καλοί μου φίλoι, καλό Σαββατοκύριακο!
Στην κεντρική θέση του σημερινού Παιδότοπου το εξώφυλλο του τελευταίου (7ου) φύλλου, ενός ιδιαίτερα επιμελημένου φύλλου 32 σελίδων, μεγάλου σχήματος, της μαθητικής εφημερίδας “Εκτός Υλης”, του Γυμνασίου Σούδας που κυκλοφορήθηκε με το τέλος της περασμένης σχολικής χρονιάς. Σε περίοπτες θέσεις και τα εξώφυλλα των δύο προηγούμενων φύλλων, τα οποία μαζί με το τελευταίο μου έδωσε τις προάλλες το γειτονάκι μου ο Αντώνης Σώκος (μου είχε δώσει και πέρυσι το 6ο φύλλο κι είχα γράψει γι’ αυτό στον Παιδότοπο στις 25 Ιουλίου), που έχει την τύχη να είναι μαθητής στο εν λόγω ανοιχτό στη ζωή και στην κοινωνία σχολείο.
“Ζηλευτό περιβόλι” το αποκαλεί μια μαθήτριά του, η Ηλιάνα Καβαρλίγκου, σ’ ένα ποίημά της, που πολύ μου άρεσε, όπως επίσης και όλες μα όλες οι “επί παντός επιστητού” άλλες εργασίες. Τι να πρωτοχωρέσει απ’ αυτές, στον χώρο που απομένει! Ποια να βάλω, ποιαν ν’ αφήσω! Και ποιούς αλήθεια να πρωτοεπαινέσω! Τους μαθητές που έχουν καλούς δασκάλους ή τους δασκάλους που έχουν καλούς μαθητές; Αξια υπεράξια τα παιδιά της Συντακτικής Ομάδας, άξιοι υπεράξιοι και οι δάσκαλοί τους, διαχρονικά! Καλή συνέχεια τόσο στα εντός όσο και στα εκτός ύλης ταξίδια σας, καλά μου “Δασκαλάκια!” Και στο επόμενο (8ο) φύλλο με το καλό! Για να ξαναγράψω…
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος

Εβδομάδα εθελοντισμού στο γυμνάσιο Σούδας
Η Εβδομάδα εθελοντισμού επισκέφθηκε το γυμνάσιο Σούδας, το οποίο την καλωσόρισε με χαρά και προθυμία.
Κάθε Graffiti στον τοίχο αντικαταστάθηκε με χρώματα και εικόνες μέσα από την απεριόριστη φαντασία του κάθε παιδιού που μπορεί να τρέχει σε πράσινα απλώματα, παραλίες με χρυσή αμμουδιά και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.
Σε αυτά συμμετείχαν οι καθηγητές και οι “μικροί” Πικάσο του σχολειού μας που με διασκέδαση, τρέλα και όρεξη για κάτι διαφορετικό (η απουσία από το μάθημα που δε μας ξετρελαίνει) πραγματοποίησαν όλα αυτά.
Οπως επίσης αποδείχτηκε ότι το γυμνάσιο μας είναι επιδέξιο και στην κηπουρική μιας που στα παλιά άδεια παρτέρια είναι φυτεμένα με κόπο και φροντίδα πολύχρωμα κι εντυπωσιακά λουλούδια που στολίζουν τώρα την αυλή του σχολείου.
Συγχαρητήρια στους μαθητές που συμμετείχαν και στους καθηγητές που οργάνωσαν μια εβδομάδα διασκέδασης, χαράς και δημιουργίας.
Σώκος Αντώνης, Β5

Συμμαχικό νεκροταφείο Σούδας
Στην περιοχή “Βλητές”, δυτικά του όρμου της Σούδας σε ένα θαυμάσιο φυσικό περιβάλλον βρίσκονται οι τάφοι Στρατιωτών των συμμάχων που έπεσαν στους αγώνες για την ελευθερία, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το κοιμητήριο κτίστηκε και συντηρείται από την Κοινοπολιτειακή Επιτροπή στρατιωτικών ταφών και έγινε μετά τον πόλεμο για να περιλάβει τους τάφους όλων των στρατιωτών της Κοινοπολιτείας που σκοτώθηκαν στην Κρήτη. Αρχιτέκτονας ήταν ο Louis De Soissons. Στο μνημείο του Πολεμικού Κοιμητηρίου Φαλήρου μνημονεύονται αυτοί, των οποίων οι τάφοι ήταν ανώνυμοι. «Η γη πάνω στην οποία εξαπλώνεται το νεκροταφείο», όπως αναφέρεται και σε σχετική επιγραφή δωρίθηκε από τον Ελληνικό Λαό για την αιώνια ανάπαυση των Ναυτών, Στρατιωτών και Αεροπόρων οι οποίοι τιμώνται εδώ. Οι ενταφιασμοί στο κοιμητήριο είναι: Ηνωμένο Βασίλειο 862 άτομα, Καναδάς 5 άτομα, Αυστραλία 197 άτομα, Νέα Ζηλανδία 446 άτομα, Νότια Αφρική 9, Ινδία 1, Λοιποί 7, Σύνολο 1527.
Σ’ όλη τη διάρκεια του έτους παρατηρείται σ’ αυτό μεγάλη προσέλευση επισκεπτών απ’ όλο τον κόσμο, κυρίως όμως Αυστραλών και Νεοζηλανδών. Κάθε χρόνο γίνονται εκδηλώσεις στη μνήμη των θυμάτων του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Νίκος Φιωτάκης Γ4

Βαθμοί τριμήνου αιτία πονοκεφάλου
Οταν πλησιάζει η στιγμή που οι μαθητές παίρνουν τους βαθμούς του τριμήνου έρχεται και το άγχος. Ολοι σχεδόν οι μαθητές, άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο έχουν άγχος. Οι λόγοι του άγχους για τον καθένα μπορεί να είναι διαφορετικοί όμως το άγχος υπάρχει.
Κάποια παιδιά στην πρώτη τάξη, συνήθως αγχώνονται για το άγνωστο, άλλα για τις αντιδράσεις των γονιών τους άλλα ανησυχούν εάν οι προσδοκίες τους θα αποδειχτούν σωστές. Μόνο οι πολύ καλοί μαθητές των μεγάλων τάξεων που πια είναι σίγουροι και έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους δεν έχουν κανένα απολύτως άγχος.
Αυτό που έχει σημασία είναι η προσπάθεια. Κάθε παιδί θα πρέπει να προσπαθεί όσο περισσότερο μπορεί να τα καταφέρει όσο το δυνατόν καλύτερα. Δεν έχουν όλα τα παιδιά τις ίδιες δυνατότητες. Ομως το κάθε παιδί πρέπει να προσπαθεί να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Οι γονείς όταν βλέπουν ότι το παιδί τους προσπαθεί δεν πρέπει να το αγχώνουν αλλά να χαίρονται με την προσπάθειά του. Ενα αγχωμένο παιδί δεν μπορεί να στέκεται σταθερά στα πόδια του.
Τι χρειάζεται λοιπόν ένα παιδί;
Χρειάζεται καθηγητές που θα αναγνωρίζουν την προσπάθειά του, θα την επιβραβεύουν και θα το ενθαρρύνουν.
Χρειάζεται ελεύθερο χρόνο, διασκέδαση, φαντασία, φίλους και όνειρα που να είναι δικά του.
Χρειάζεται γονείς που θα χαίρονται με τις επιτυχίες του και θα το στηρίζουν στις αποτυχίες του. Που θα το αγαπούν για αυτό που είναι.
Μόνο η αγάπη, η αποδοχή, η ενθάρρυνση και ο σεβασμός θα κάνουν ένα παιδί να ξεχωρίσει και θα του δώσουν τα φτερά να κυνηγήσει τα όνειρά του.
Φραντζεσκάκη Στέφη Α4





Στο σχολείο μού αρέσει
✓ Η συνάντηση με τους φίλους μου…
✓ Οι καθηγητές που μπορούν να κάνουν και ευχάριστο μάθημα…
✓ Οι πλάκες που κάνουμε τα παιδιά με τους καθηγητές…
✓ Ο κιμωλιοπόλεμος…
✓ Οι φάρσες σε καθηγητές και συμμαθητές…
✓ Η συζήτηση με καθηγητές για τη ζωή μας και τη βελτίωσή της..
✓ Οταν οι καθηγητές βάζουν εύκολα διαγωνίσματα…
✓Που περνάμε ωραία στην τάξη…
Στο σχολείο δε μου αρέσει
X Οι άκαρδοι καθηγητές
X Το μουντό χρώμα στους τοίχους του σχολείου.
X Το πρωινό ξύπνημα.
X Τα δύσκολα διαγωνίσματα.
X Το πρόγραμμα.
X Τα κρύα καλοριφέρ όταν κάνει κρύο.
X Που μερικοί καθηγητές προσβάλουν τα παιδιά δημόσια.
X Δε κυλάνε οι ώρες γρήγορα.
X Τα σκασμένα και χαλασμένα θρανία.
X To bullying..
Βεργεράκη Ευαγγελία Β1


Γυμνάσιο Σούδας
Τση Σούδας το γυμνάσιο
με ζηλευτό περβόλι
μοιάζει γιατί είναι άριστοι
οι μαθητές του όλοι.
Και βγαίνουνε στην κοινωνία αυτή άξιοι
και ζηλευτοί ανθρώποι.
Μα έχει και καθηγητές
που με περίσσιο θάρρος
σηκώνουνε καθημερινώς
της μάθησης το βάρος.
Το δρόμο της μαθήσεως
όποιος ακολουθήσει
μόνο πολύτιμους καρπούς
στο διάβα του θα θερίσει.
Της Σούδας το γυμνάσιο
όποιος θα το τελειώσει
φεύγει γεμάτος αρετή
σοφία μα και γνώση.
Καβαρλίγκου Ηλιάνα Α1





Ιδανικό σχολείο
Είναι ένα… όνειρο αυτό το ζήτημα που απασχολεί και θα απασχολεί όλες τις γενιές των ανθρώπων που πέρασαν από τα σχολικά θρανία.
Τα σημερινά συνηθισμένα σχολεία με κάποιες βελτιώσεις μπορούν να γίνουν καλύτερα.
Για παράδειγμα, στο κομμάτι της στέγασης θα μπορούσε να γίνει μια ολική ανακαίνιση ώστε να συμβαδίζουν τα δεδομένα της εποχής με αυτά του σχολείου.
Ακόμη, η πιο συχνή καθαριότητα του χώρου θα ήταν ιδανική για την υγιεινή.
Επιπλέον, η ενίσχυση του εξοπλισμού θα βοηθούσε στην καλύτερη ποιότητα του μαθήματος.
Ακόμη, το αθλητικό υλικό που ενδιαφέρει τους περισσότερους μαθητές, καλό θα ήταν να εμπλουτιστεί.
Επιπροσθέτως, το μάθημα στην πλειοψηφία των παιδιών δεν είναι αρεστό.
Ομως, οι καθηγητές μπορούν να κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον με έξυπνους τρόπους, καθώς και να δώσουν την ευκαιρία να συμμετέχουν περισσότερο στο πρακτικό κομμάτι.
Συνοψίζοντας, οι παραπάνω προτάσεις για να υλοποιηθούν χρειάζονται χρήματα και συνεργασία μεταξύ αυτών που θα το επιχειρήσουν.
Δανάη Λαβράνου Γ2


Συντακτική ομάδα Εφημερίδας Σχολικό Έτος 2015 – 16
Μαθητές: Μιχαηλίδη Ζωή, Κουντουράκης Μίνως, Κουντουράκης Οδυσσέας, Λαβράνου Δανάη, Γκέγκα Αρμέλα, Παρρά Μαρία, Μπουρίτη Κων/να, Μαστοράκη Μαρίνα, Κοκολάκης Λευτέρης, Κριτσωτάκης Ιωσήφ, Ζαχαρόπουλος Ταξιάρχης, Καραμέτης Βασίλης, Κουριδάκης Ιωάννης, Μαρκοπούλου Κων/να, Ψαρουδάκη Ιφιγένεια, Τζατζιμάκης Διομήδης, Μπαλολάκη Κων/να, Παχή Βασιλική, Κρομμυδάκης Στυλιανός, Φιωτάκης Νίκος, Παπαδεράκη Ιωάννα, Βεργεράκη Ευαγγελία, Μπελιβάνη Αναστασία, Σύρμα Ειρήνη, Καβαρλίγκου Ηλιάνα, Φραντζεσκάκη Στέφη, Λαμπροπούλου Δέσποινα, Ζερβού Φερενίκη, Σώκος Αντώνης, Σασλή Βασιλική, Φαραντάκη Αικατερίνη.
Υπεύθυνες καθηγήτριες: Βενιανάκη Μαρία, Μουζουράκη Βασιλεία.
         


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου