Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ – ΜΗΤΕΡΑ
Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΟΡΓΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΠΟΡΑΣ




Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Μοναδική η εμπειρία που έζησαν τα παιδιά αλλά και οι δάσκαλοι των Εκπαιδευτηρίων “ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ – ΜΗΤΕΡΑ”, πριν από ένα μήνα και συγκεκριμένα στις 11 Νοεμβρίου, στο ξεκίνημα του βιωματικού προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “Ο κύκλος του Ψωμιού” με το οποίο άρχισαν να ασχολούνται τη φετινή σχολική χρονιά. Hταν η ημέρα του οργώματος και της σποράς, «μια σχολική μέρα, απ’ αυτές που χαίρεται ένας δάσκαλος το λειτούργημά του», όπως σημειώνει ο φίλος διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Κώστας Μανωλάκης στο σημείωμά του.
Και, βέβαια, μια ημέρα, ιδιαίτερα ξεχωριστή για τους μαθητές, όπως φαίνεται άλλωστε, κι απ’ τις εντυπώσεις τους κάποιες απ’ τις οποίες, μαζί με σχετικές φωτογραφίες φιλοξενούνται στον σημερινό Παιδότοπο.
Και στον θερισμό με το καλό, η ευχή μου σε παιδιά και δασκάλους, μαζί με τα συγχαρητήριά μου!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Δάσκαλος






Η έναρξη του προγράμματος ήταν μια εμπειρία μοναδική! Μικροί και μεγάλοι οργώσαμε το χωραφάκι μας, το σπείραμε σιτάρι, απολαύσαμε ένα χορταστικό κολατσιό και νιώσαμε τη χαρά που προσφέρει η επαφή με πρωτογενή υλικά, βασικές προϋποθέσεις ενός ευτυχισμένου βίου. Ιδρώσαμε, λερωθήκαμε και αισθανθήκαμε τις δυσκολίες της χειρωνακτικής εργασίας. Η μέρα του οργώματος ήταν μια σχολική μέρα “γεμάτη”, απ’ αυτές που χαίρεται ένας δάσκαλος το λειτούργημά του. Ηδη το χωραφάκι μας έχει πρασινίσει από τους πρώτους βλαστούς που ξεπετάχτηκαν και μας έχουν κάνει περήφανους. Υπομονή μέχρι τον Θερισμό! Μέχρι τότε έχουμε φροντίσει με κατάλληλες δραστηριότητες να κρατήσουμε αμείωτο το ενδιαφέρον και να συνεργαστούμε και με άλλα σχολεία (όπως το 33ο Δ. Νηπιαγωγείο Χανίων και τη νηπιαγωγό τους κα Ευαγγελία Καλογερή κάτι που μας χαροποίησε ιδιαίτερα). Με την ευκαιρία, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πάρα πολύ τη συμπαθέστατη γαϊδουρίτσα, την Τασία, που την ταλαιπωρήσαμε, αλλά και μας ταλαιπώρησε, τον κ. Γιάννη Λαμπρινό για την πολύτιμη και αγόγγυστη βοήθειά του, τον σχολικό μας σύμβουλο κ. Αντώνη Μυλωνάκη για την υποστήριξή του και την ενεργητική του παρουσία, τον φωτογράφο κ. Κώστα Μυλωνάκη για τις υπέροχες φωτογραφίες (και με χρήση drone), τον κ. Σταμάτη Αποστολάκη για το φωτογραφικό υλικό που μας έστειλε, τους δασκάλους κ. Θοδωρή Παπαραφτάκη και Ιωσήφ Μπολάκη που μας συνέδραμαν με την παρουσία τους, τους γονείς των μαθητών μας που αγκάλιασαν για άλλη μια φορά την προσπάθειά μας, τις δασκάλες και δασκάλους του δημοτικού, νηπιαγωγείου και παιδικού μας σταθμού που με θέρμη υλοποιούν το πρόγραμμα και τις παράλληλές του δράσεις, τους ίδιους τους μαθητές που η δίψα τους για μάθηση, η όρεξή τους και το χαμόγελό τους είναι η καλύτερή μας ανταμοιβή και φυσικά τους ιδιοκτήτες του σχολείου τον κ. Αντώνη και την κα Μαριάννα Μαυροματάκη που η συνεισφορά τους ήταν αμέριστη και αποτελεσματική στην επιτυχία του προγράμματος.
Κώστας Μανωλάκης
δ/ντής Δημ. Σχ.



Ε’ τάξη
Την Παρασκευή 11/11/2016 οργώσαμε και σπείραμε το χωράφι με το γαϊδουράκι όπως τα παλιά τα χρόνια. Χρειάστηκε πολλή ώρα για να οργώσουμε ένα μικρό χωράφι και ήταν πολύ κουραστικό. Τουλάχιστον μετά που τελειώσαμε το όργωμα δοκιμάσαμε παραδοσιακά κεράσματα.
Ελευθερία Μπολάκη
Την Παρασκευή πέρασα πολύ ωραία. Μου άρεσε που οργώσαμε το χωράφι με το γαϊδουράκι όπως τα παλιά χρόνια. Μετά από το όργωμα η κα Μαριάννα είχε ετοιμάσει έναν μπουφέ που είχε ντομάτες, ελιές, ψωμάκι, φιστίκια, τσικουδιά και παξιμάδια. That was a really new and interesting experience for me.
Darick Fisher
Είδαμε πώς γίνεται το ψωμί και ρίξαμε πολλά σποράκια σε συνεργασία με την γαϊδουρίτσα Τασία που έσερνε το αλέτρι.
Ειρήνη Κανατάκη
Την Παρασκευή 11/11/2016 οργώσαμε με την γαϊδουρίτσα, την Τασία και περάσαμε τέλεια, θέλω να το κάνουμε ξανά.
Ζωή Νόκερ
We ploughed the earth and planted the seeds. A marvelous experience as it makes me feel like a farm girl.
Kaylee Bird





Νηπιαγωγείο
Μου άρεσε που το γαϊδουράκι έσκαβε με το αλέτρι.
Μιχάλης Κοντογιαννάκης
Μου άρεσε περισσότερο όταν ρίξαμε τα σποράκια. Μετά το χωράφι το όργωσε το γαϊδουράκι.
Δανάη Κοτσιφάκη
Μου άρεσε το γαϊδουράκι που όργωνε και έκρυβε στη γη τα σποράκια.
Μιχαήλ – Αγγελος Κοτσιφάκης
Μου άρεσε που ο γεωργός όργωνε με το αλέτρι.
Γιώργος Παπαδάκης
Μου άρεσε το αλέτρι επειδή το τραβούσε το γαϊδουράκι, η Τασία.
Αλεξάνδρα Ρετουνιώτη
Μου άρεσε πολύ το γαϊδουράκι που όργωνε. Δεν είχα δει ποτέ ξανά να γίνεται αυτό.
Χάρης Παναγιώτου



Γ’ τάξη
Mου άρεσε πολύ που σέρναμε το αλέτρι, ήταν πολύ βαρύ.
Δασκαλάκης Γιώργος
Νιώθω χαρούμενος που βλέπω το σιτάρι να φυτρώνει και περιμένω να φτιάξω ψωμί.
Μυλωνάκης Κων/νος
Μου άρεσε ο μπουφές της κυρίας Μαριάννας.
Παντελίδης Φώτης
Μου άρεσε που χάιδεψα την Τασία, ήταν τόσο καλή.
Ευτυχία Μπαρμπαλιά
Μου άρεσε που ταΐσαμε την Τασία για να την καλοπιάσουμε για να οργώσει το χωράφι.
Παντελάκη Ευαγγελία




Δ’ τάξη
Οργώσαμε και σπείραμε το σιτάρι, περιμένοντας την άνοιξη να ζυμώσουμε το δικό μας ψωμί. Περάσαμε όμορφα και μακάρι να επαναληφθεί.
Ολίβια Μαρώπη
Την Παρασκευή 11/11/2016 οργώσαμε με την Τασία, μία γλυκιά και συνεργάσιμη γαϊδουρίτσα το χωράφι του σχολείου μας, όπως έκαναν τα παλιά χρόνια, αυτό μου άρεσε πολύ
Κατερίνα Βυζηράκη




Α’ τάξη
Μου άρεσε που είδαμε από κοντά διάφορα είδη σπόρων.
Κατσανικάκη Σοφία
Μου άρεσε που οργώσαμε κι εμείς το χωραφάκι μας.
Φελεμέγκα Ελεονώρα
Μου άρεσαν τα εργαλεία που είδαμε για το όργωμα.
Liam Bird
Είδαμε από κοντά πώς γίνεται το όργωμα
Μαρκαντωνάκη Αλεξάνδρα
Μου άρεσε όταν μπήκαμε στο χωράφι μας και πιάσαμε δουλειά όπως τα παλιά τα χρόνια.
Μαρκέτου Ιωάννα – Μαρία
Μετά το όργωμα και τη σπορά φάγαμε όλοι μαζί και χαϊδέψαμε το γαϊδουράκι.
Πηγουνάκη Ρεγγίνα
I liked the fact that all together participated to this project.
Kingston Wallas
         
Χανιώτικα νέα (10.12.2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου