Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Δ' ΤΑΞΗ  ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Καλοί μου φίλoι, καλό Σαββατοκύριακο!
Ιδιαίτερα κατατοπιστικό, “δημοσιογραφικό” το κείμενο που μου έστειλε ο γνωστός στους αναγνώστες του Παιδότοπου και από άλλες εργασίες μαθητών του δάσκαλος των Εκπαιδευτηρίων Θεοδωροπούλου Μανόλης Κουναλάκης, για το διαθεματικό σχέδιο εργασίας με θέμα το αρχαίο θέατρο, που “δούλεψε” εφέτος στην τάξη του. Καλογραμμένες, ωστόσο, και οι εργασίες των μαθητών του, που μας “μιλούν” για τις εντυπώσεις τους. Κατά τον δάσκαλο οι μαθητές, αλλά και κατά τους μαθητές ο δάσκαλος. Συγχαρητήρια και για την επιλογή του θέματος, και για τη προσέγγισή του, Μανόλη! Περιμένω κι άλλες δουλειές σου!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος







Φέτος οι μαθητές της Δ’ δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Θεοδωροπούλου υλοποίησαν ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας με θέμα το αρχαίο θέατρο. Αρχικά τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και δούλεψαν στο σπίτι πάνω σε ορισμένα αρχαία θέατρα. Συγκεκριμένα εργαστήκαμε για το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, της Δήλου, του Διονύσου, των Δελφών και το Ηρώδειο.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε δράσεις θεατρικού παιχνιδιού με αφορμή το κείμενο την κωμωδία του Αριστοφάνη με τίτλο Όρνιθες. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες εργασίας και με την τεχνική της παγωμένης εικόνας απεικόνιζαν σκηνές από το έργο του αρχαίου κωμωδού και στη συνέχεια ηχογραφήθηκαν όταν διάβαζαν το κείμενο από το οποίο εμπνεύστηκαν. Όλ’ αυτά ενώθηκαν και φτιάχτηκε ένα πολύ ωραίο εκπαιδευτικό βίντεο.
Στη συνέχεια κατασκευάσαμε ένα ρομπότ το οποίο αποδίδει την ίδια κωμωδία. Πιο συγκεκριμένα μέσα στην τάξη φτιάξαμε μια περίληψη του έργου, με βάση την παιδική διασκευή του Φίλιππου Μανδηλαρά Τα παιδιά ηχογραφήθηκαν ξανά όταν διάβαζαν την περίληψη. Στη συνέχεια μέσα στο εργαστήριο καλλιτεχνικών εικονογάφησαν την κωμωδία αυτή και μετά χρησιμοποιήσαμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας και έτσι το ρομπότ το το οποίο προγραμμάτισαν οι μαθητές, ήταν σε θέση να παρουσιάσει ολοκληρωμένα -με τη χρήση τριών κινητήρων- το έργο του Αριστοφάνη. Το ρομπότ αυτοπαρουσιάστηκε από τα παιδιά στο έβδομο φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας που έγινε φέτος και στα Χανιά.
Στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά ένα από τα αρχαία θέατρα για τα οποία κάναμε εργασία και συγκεκριμένα το Ηρώδειο. Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της πολιτιστικής εκδρομής που πραγματοποίησε το σχολείο μας στην Αθήνα.
Τέλος επισκεφτήκαμε το αρχαίο θέατρο της Απτέρας στο νομό Χανίων, το οποίο αποτελεί το τελευταίο αρχαίο ελληνικό θέατρο που ανακατασκευάστηκε. Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα από αυτό το σχέδιο εργασίας. Έμαθαν πολλά και παράλληλα χάρηκαν.
Μανόλης Κουναλάκης
Δάσκαλος







Εντυπωσιάστηκα πολύ με τις εργασίες που κάναμε για το αρχαίο θέατρο και μου άρεσαν όλα. Κάναμε για το αρχαίο θέατρο της Δήλου, της Επιδαύρου, το Ηρώδειο και το αρχαίο θέατρο των Δελφών. Επίσης κάναμε και μια επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο της Απτέρας και μου άρεσε πολύ.
Aρτεμις Κανελάκις


Αυτόν τον χρόνο έχουμε κάνει αφίσες για τα αρχαία θέατρα. Επιπλέον έχουμε κάνει επισκέψεις σε μέρη που έχουν σχέση με το αρχαίο θέατρο. Επίσης έχουμε κάνει βίντεο και αρκετές ζωγραφιές και στο τέλος του χρόνου κάναμε και παρουσιάσεις στις άλλες τάξεις για αυτά.
Νικόλας Σταθόπουλος

Εμένα μου αρέσει περισσότερο το ρομποτικό θέατρο που κάναμε. Για να φτιάξουμε το ρομποτικό θέατρο έπρεπε να ζωγραφίσουμε τους ηθοποιούς και το φόντο. Επιπρόσθετα ηχογραφηθήκαμε και στο τέλος δώσαμε στο ρομπότ μας τις οδηγίες δηλαδή το προγραμματίσαμε.
Σοφία Πάτερου








Φέτος έχουμε κάνει πάρα πολλά πράγματα στην τάξη μας για το αρχαίο θέατρο, αυτά που μου άρεσαν περισσότερο είναι τα εξής: οι αφίσες που φτιάξαμε για τα αρχαία θέατρα, το ρομποτικό θέατρο που είχαμε φτιάξει με τη βοήθεια αρκετών εκπαιδευτικών, οι θεατρικές δραστηριότητες που κάναμε στο μάθημα της θεατρικής αγωγής και το βίντεο από παραστάσεις που είχαμε παρακολουθήσει.
Βασίλης Γιαννενάκης








Εμένα από τα πράγματα που έχουμε κάνει για το αρχαίο θέατρο μου άρεσαν πάρα πολύ τα εξής: το ρομποτάκι που φτιάξαμε με την κωμωδία Ορνιθες του Αριστοφάνη, η παρουσίαση για το αρχαίο θέατρο που κάναμε και που πήγαμε στο αρχαίο θέατρο της Απτέρας.
Αναστασία Σταθάκη
Φέτος κάναμε αρκετά πράγματα για το αρχαίο θέατρο. Αυτά που μου έκαναν εντύπωση ήταν ότι φτιάξαμε ένα ρομπότ για το αρχαίο θέατρο και ότι πήγαμε στο αρχαίο θέατρο της Απτέρας. Πάνω στο θέμα της ιστορίας έχουμε κάνει: αφίσες, ρομποτικό θέατρο, εκδρομές, ζωγραφιές, βιβλία, εκδηλώσεις και πολλά άλλα ακόμη. Πιο πολύ μου έκανε εντύπωση το ρομποτικό θέατρο.
Μαρία Μυλωνάκη








Από τα πράγματα που κάναμε για το αρχαίο θέατρο μου άρεσαν όλα, αλλά πιο πολύ μου άρεσε το αρχαίο θέατρο στην αρχαία Απτέρα.
Ιάκωβος Στεφανουδάκης
Το αρχαίο θέατρο ενδιαφέρει όλα τα παιδιά γιατί έχουμε κάνει τα εξής: αφίσες, ρομποτικά θέατρα, επισκεφθήκαμε το αρχαίο θέατρο της Απτέρας και τέλος μιλήσαμε για το αρχαίο θέατρο με όνομα Ηρώδειο. Το αγαπημένο μου από όλα αυτά ήταν το ρομποτικό θέατρο.
Μανώλης Κουρκουτάκης




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου