Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Τρίτη 22 Αυγούστου 2017

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΟΙ ΕΙΡΗΝΑΙΟΙ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ





Ειρηναίου Γαλανάκη, του και πρώην Γερμανίας Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου αιωνία η μνήμη! Ειρηναίου Αθανασιάδη, του από Κυδωνίας και Αποκορώνου Αρχιεπισκόπου Κρήτης, πολλά τα έτη! Του Αγίου Ιερομάρτυρος Ειρηναίου, επισκόπου Λουγδούνων (Λυών) Γαλλίας, αύριο 23 Αυγούστου. Η γιορτή των Ειρηναίων μας, των Ειρηναίων της καρδιάς μας! Πώς να τους ξεχάσουμε! Τα “Ειρηναία” σήμερα το βράδυ γι’ άλλη μια χρονιά, στο Νεροχώρι Αποκορώνου, στο χωριό του Παππού, όπου θα τιμηθούν το Ίδρυμα “Αγία Σοφία” και η εφημερίδα “Χανιώτικα νέα” για τη συνεργασία του εορτασμού των 100 χρόνων από την Επανάσταση του 1897 και την εκπόνηση και έκδοση σχετικού επετειακού τόμου. Η αποκάλυψη του αδριάντα του, στις 31 του μήνα, στις εγκαταστάσεις του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Αγία Σοφία” και του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου επί τη ενάρξει των εργασιών του Β’ Παγκόσμιου Συνεδρίου Αποκορωνιωτών. Τιμητικές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 10 χρόνων (2006-2016) αρχιεπισκοπικής διακονίας του Αρχιεπισκόπου Κρήτης, του καλύτερου μαθητή του Παππού, του Ειρηναίου της Ανύστακτης Έγνοιας, αύριο στο Ηράκλειο και σ’ ένα μήνα (24 Σεπτεμβρίου) στα Χανιά, ύστερα από ομόφωνη απόφαση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου Κρήτης…

Ευλογία, μεγάλη ευλογία, για μένα η γνωριμία μου με τους Ειρηναίους, στα 22 μου χρόνια, όταν… “προσελήφθην” ως “παιδαγωγός” στο Οικοτροφείο Αρρένων Κισάμου. “Εδώ παιδί μου, κάνουμε ένα έργο αγάπης και προσφέρει ο καθένας ό,τι μπορεί” τα πρώτα λόγια του Παππού. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα λόγια υποδοχής του πατρός Ειρηναίου -ήταν πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου και διευθυντής του Οικοτροφείου ο νυν Αρχιεπίσκοπος, τότε. Τα σκέφτομαι διαρκώς. Άγια η ώρα της γνωριμίας μας! Μέγιστο μάθημα, το μάθημα των μαθημάτων “το διδάσκειν διά του παραδείγματος”. Διαφορετικοί σαν χαρακτήρες Δάσκαλος και Μαθητής, ο Δεσπότης και ο Πρωτοσύγκελός του, το ίδιο ξεχωριστές ως προσωπικότητες. Πάντα “δυνατά” γι’ αυτούς τα “αδύνατα” δίχως όρια η προσφορά της αγάπης τους στον όποιον άνθρωπο, οποιουδήποτε θρησκεύματος, οποιασδήποτε εθνικότητας… Κι αν έχω να πω τα μύρια όσα από τη “μαθητεία” μου, μια ζωή κοντά τους, όπως βέβαια και πάμπολλοι άλλοι…





“Λογαριάζω τα χρόνια της Αρχιερατείας μου και το Πνευματικό μου έργο. Διαισθάνομαι πως σεις κάνετε κάποιο άλλο λογαριασμό και μετράτε τα οικοτροφεία, τις σχολές και τα πλοία που έκτισε ο Επίσκοπός σας Ειρηναίος. Εγώ, όμως, παιδιά μου, σκέπτομαι το κτίσιμο της ψυχής σας, τη χριστιανοποίηση και αγιοποίηση του λαού μας”. Από το αποχαιρετιστήριο κείμενο του Παππού με τίτλο “Η παρακαταθήκη μου” Κίσαμος (23.8.2005) “Με αίσθηση χρέους θα πράξω από την πλευρά μου το παν, για να αγκαλιάσει η Κρήτη όλον τον κόσμο και ν’ αγκαλιασθεί απ’ αυτόν. Να είναι και να γίνεται ανθρώπινη, ευαίσθητη στην παρουσία και τις ανάγκες των ξένων, οι οποίοι ευρίσκονται μαζί μας προσωρινά ή μόνιμα για μια καλύτερη ανθρώπινη ζωή”. Από τον ενθρονιστήριον λόγον του Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ειρηναίου Αθανασιάδη (Ι.Ν. Αγίου Μηνά, Ηράκλειο, 24.09.2006)

Σημείωση: “Εις έτη πολλά” και στον τρίτον Ειρηναίον, τον εκ Σπηλιάς Κισάμου ορμώμενο Μητροπολίτη Λάμπης, Συβρίτου και Σφακίων Ειρηναίο Μεσαρχάκη, που, ειρήσθω εν παρόδω, ανέλαβε και σήκωσε όντας Πρωτοσύγκελος όλο το “βάρος” της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου όταν ο Παππούς πήγε (το 1972) στη Γερμανία…

Χανιώτικα νέα (22.08.2017)



         

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου