Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2022
ΕΥΘΥΒΟΛΑ ΚΑΙ ΜΗ
Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022
ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ
ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΑπάντησηΠροώθηση |
Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Η ΑΛΛΗ "ΔΙΚΗ" ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΙΚΗ" ΔΙΑ ΤΩΝ ΜΜΕ
Σαδομαχιστικά θεάματα και κριτικές
Η λέξη «μανταλάκια» δηλαδή οι συνδετήρες χαρτιών, εφημερίδων κ.α., έχει γίνει συνώνυμη αρκετές φορές του δημόσιου διασυρμού κατηγορουμένων για ποινικές παραβάσεις. Κάποιες εφημερίδες για να εντυπωσιάσουν, «δικάζουν» πεζοδρομιακά και καταδικάζουν χωρίς επίσημη δίκη, διάφορους κατηγορούμενους. Και το χειρότερο, χωρίς δίκη, ενώπιον δικαστηρίων, αποκαλούν φονιάδες τους κατηγορούμενους για φόνους. Ονομάζουν προκαταβολικά παιδόφιλους και βιαστές εκείνους που πρόκειται να δικαστούν για κατηγορούμενες πράξεις. Έτσι, οι «ρετσινιές» παραμένουν μερικές φορές επί μήνες μέχρι την εκδίκασή τους στα ακροατήρια…
Αμέλεια και αδιαφορία των δικηγορικών και δικαστικών συλλόγων της χώρας, αδιαφορία του ιδίου του κράτους; Τα ερωτήματα αυτά παραμένουν περιέργως αναπάντητα σε ό,τι αφορά τον εκτροχιασμό επίσημων και ανεπίσημων ΜΜΕ στην μετατροπή της ειδησεογραφίας πολλές φορές σε αρένα ταυρομαχίας γιατί όχι και σε αναβίωση του ψυχρού και ανελέητου ρωμαϊκού Κολοσσαίου…
Σαδομαχιστικά θεάματα και κριτικές
Όπως σε όλες τις περιόδους πολιτικής αστάθειας και κοινωνικού αναβρασμού, έτσι και στη σημερινή περίοδο ανατρέπονται οι βασικές αξίες του δημοκρατικού λόγου και αντιλόγου, διότι παραβιάζεται κατάφωρα η αρχή της μυστικότητας της ποινικής προδικασίας, η οποία προστατεύει τον κατηγορούμενο από φήμες που τον διασύρουν αδίκως. Στα περίπτερα τα μανταλάκια με εφημερίδες και πάσης φύσεως σκανδαλοθηρικά έντυπα, στις ιστοσελίδες του Internet, σε κάποιους ραδιοσταθμούς αλλά και τηλεοπτικά κανάλια, η άμετρη και ατεκμηρίωτη ενημέρωση έχει κυριολεκτικά αντικαταστήσει την επίσημη αστυνομική προανάκριση και την ακόμη επισημότερη κυρία ανάκριση, που είναι η βάση της παραπομπής αξιόποινων πράξεων στον πραγματικά ιερό χώρο των δικαστηριακών ακροατηρίων, για την τελική κρίση και απόφαση.
Με άλλα λόγια, τα μανταλάκια στα περίπτερα και οι κραυγαλέες και ατεκμηρίωτες πολλές φορές «κατακραυγές» και «δίκες» δια των εντύπων και των ραδιοφωνασκιών αλλά και τηλεοπτικών σταθμών, όλα αυτά τα «μέσα» έχουν καταργήσει την πολιτισμένη ενημέρωση. Δικηγορικοί Σύλλογοι, Δικαστικές επιστημονικές ενώσεις σιωπούν, για την ίδια την άλωσή τους από τους αμέτρητους αυτούς τελάληδες που έχουν αντικαταστήσει την κατά το Σύνταγμα ανεξάρτητη Δικαστική Εξουσία από τα «λαϊκά» ή πιο σωστά τα λαϊκίστικα δικαστήρια του δρόμου, του πεζοδρομίου και της ψευδοαθλητικής αρένας, πολύ πριν αρχίσει η επ’ ακροατηρίω διαδικασία.
Την «απόφαση» τελικά τη «βγάζουν» αυτοδιαφημιστικά ακόμη και οι ίδιοι μερικοί συνήγοροι, με δηλώσεις τους πριν από τη διεξαγωγή της δίκης στα δικαστηριακά ακροατήρια, χωρίς καμία κύρωσή τους από τους επιστημονικούς τους συλλόγους. Είναι ή όχι αυτό περιφρόνηση προς το ίδιο τους το λειτούργημα; Περιττό στο σημείο αυτό να θυμίσω, ότι δια νόμου απαγορεύονται όλες αυτές οι εκτροπές κατά την προδικασία.
Χυδαιότητες
Αξίζει, στο σημείωμά μου αυτό, να επεκταθώ σε κάποιες αδίστακτες εικονοληψίες κατά τη διάρκεια των πράγματι συνταρακτικών γεγονότων στην προδικασία της υπόθεσης των κατηγορουμένων της 17 Νοέμβρη. Κάποια νεαρή ισπανίδα, φίλη ενός από τους κατηγορουμένους συνόδευε, στην πορεία προς την ανάκριση, τον φίλο της κατηγορούμενο. Ο εικονολήπτης κάμεραμαν με ιδιαίτερη επιμονή εστίαζε τον φακό με zoom-in, zoom-out, δηλαδή με εναλλασσόμενη μεγέθυνση-απομάκρυνση στα λικνιστικά οπίσθια της ισπανίδας συνοδού του κατηγορουμένου. Η χυδαία αυτή εικονογράφηση μεταδιδόταν επί ημέρες καθ’ όλη τη διάρκεια της προδικασίας από τα περισσότερα τηλεοπτικά δίκτυα, χωρίς το παραμικρό αρνητικό σχόλιο για τον σαδομαζοχιστικό εκτροχιασμό αυτών των ΜΜΕ. Δηλαδή ατμόσφαιρα καφενοβιακού «χαβαλέ».
Κλείνω το σημερινό μου σημείωμα με ένα ακόμη ιστορικό δάνειο κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου διαδρομής.
Αρχές δεκαετίας του 1960. Τακτικός επιφυλλιδογράφος και σχολιαστής στο «Βήμα» ο Παύλος Παλαιολόγος. Σ’ ένα από τα χρονογραφήματά του, με τον τίτλο «Η καλλιέργεια του σαδισμού» επιτίθεται κατά μέτωπο κατά του ασύστολου σαδομαζοχιστικού τρόπου ενημέρωσης σε μερίδα του τότε ημερήσιου Τύπου.
Ήταν η εποχή, όπου οι εφημερίδες ήταν τα εγκόλπια των φιλομαθών. Το χρονογράφημα του Παλαιολόγου σχολιαζόταν ευμενώς από χιλιάδες αναγνώστες για μήνες.
Ήταν η εποχή όχι μόνον της κριτικής υπέρ ή κατά των άλλων, αλλά και της αυτοκριτικής για τους κορυφαίους συντάκτες, επιφυλλιδογράφους και σχολιαστές.
Σήμερα, μάλλον λέξη άγνωστη στο καθημερινό μας λεξιλόγιο, η αυτοκριτική γιατί όχι και η αυτοκάθαρση μ’ ένα επίμονο και ανελέητο διάλογο με τη συνείδησή μας, πριν από κάθε απόπειρα να στείλουμε στο εδώλιο του κατηγορουμένου και επιφανείς και άσημους, που κατά την προδικασία καλύπτονται επιεικώς με τη σοφή αρχή του τεκμηρίου της αθωότητας.
ΠΗΓΗ¨ https://www.in.gr/2022/11/25/apopsi/alli-diki-kai-katadiki-dia-ton-mme/?fbclid=IwAR0tCKDMFT87W0Uuubt5sraqGtiF4tLY9SncM9yeFT-KmfHKOiB679JU9LA
Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022
ΠΟΙΗΣΗ
1η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1913
Επιστροφή στην Ημέρα Εκείνη.
Στη χειροπιαστή πραγματικότητα
της πρώτης λέξης της φοβερής επωδού
“Ενωσις ή θάνατος”/
Για να δουν τα μάτια,
ν’ αφουγκραστούν τ’ αυτιά,
να ψαύσουν τα χέρια, να μυρίσει η μύτη
να γευτεί η γλώσσα, να νιώσει ο νους
το σώμα της γιορτής.
Όπως οι
παππούδες μας.
Τι η καρδιά πολλές φορές τους είχε ξεγελάσει.
Στον φρικτό Φιρκά.
Εδώ όπου, η σημαία της Ελλάδας,
για πρώτη φορά επισήμως
κυμάτισε στον κρητικό ουρανό
στέλνοντας “πρωτίστως
το γλυκύ της ελευθερίας σάλπισμα,
εις τας ψυχάς, αι οποίαι
δεν ηυτύχησαν να ζήσωσιν».
ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ
(βλ. Ποιητική συλλογή “Οταν γίνεις ποίημα”, Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης – Πυξίδα της Πόλης, Χανιά 2013).
Και Εισαγωγή ΣΤΟ "ΚΡΗΤΩΝ ΚΛΕΟΣ" ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΗ ΠΡΑΜΑΤΕΥΤΑΚΗ
https://www.facebook.com/groups/809327862899479/permalink/1472765759889016/?comment_id=1472912909874301
Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022
ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Α1 ΤΑΞΗ 1`0ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
Η Διεθνής Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης κι εμείς
Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022,στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Υπαίθριας εκπαίδευσης οργανώσαμε στην αυλή του σχολείου μας σχετικές δράσεις.
Σκοπός των δράσεων αυτών ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη σημασία και τα οφέλη της υπαίθριας εκπαίδευσης. Στόχοι των δράσεων ήταν να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σε θέματα σχετικά με την σημασία της μείωσης των απορριμμάτων, της επαναχρησιμοποίησης, της
ανακύκλωσης. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον πλούτο της τοπικής χλωρίδας και την οικολογική ισορροπία και να ευαισθητοποιηθούν γι’ αυτά με βιωματικό τρόπο έξω με υλικά της φύσης.
Για το σκοπό αυτό, ορίστηκε λοιπόν η Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022 ως κοινή ημέρα δράσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των σχολείων για την Υπαίθρια Εκπαίδευση.
Την ημέρα αυτή, μαθητές κι εκπαιδευτικοί οργανώνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, στην αυλή του σχολείου ή σε υπαίθριους χώρους.
Η Διεθνής Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης ξεκίνησε στη Βρετανία το 2012 κι έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα πάνω από 10 εκατομμύρια μαθητές σε 170 χώρες. Διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι η υπαίθρια εκπαίδευση συμβάλλει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, ενισχύει τη δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων και τις δεξιότητες δημιουργίας ομάδας και, βέβαια, είναι διασκεδαστική για τα παιδιά. Τα μαθήματα που γίνονται στην ύπαιθρο είναι μια σημαντική βιωματική εμπειρία που
συχνά μας ακολουθεί μια ζωή. Το ενεργητικό και φυσικό παιχνίδι, το παιχνίδι στη φύση είναι ο πρωταρχικός τρόπος με τον οποίο μαθαίνουν τα παιδιά. Έτσι λοιπόν ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Κ.Π.Ε. Βάμου η Πέμπτη 3 Νοεμβρίου ξεκίνησε από το πρωί διαφορετικά για μας. Από την πρώτη ώρα η αίθουσα άδειασε και η αυλή, μας υποδέχτηκε. Παιχνίδι και μάθημα έγιναν ένα. Η συνύπαρξη αυτή απόδείχτηκε συναρπαστική για όλους.
Φθινοπωρινά Φύλλα, Ανακυκλώσιμα Υλικά, Επιτραπέζια Παιχνίδια
Το μάθημα στην αυλή ξεκίνησε με φθινοπωρινά φύλλα. Χρώματα, αρώματα γης, παιδικές φωνές, κόλες,ψαλίδια και χαρτιά στην αυλή. Πριν ξεκινήσουμε τη δουλειά μας, μιλήσαμε για τη σημασία των φθινοπωρινών φύλλων που πέφτουν στο χώμα. Πώς δηλαδή λειτουργούν ως προστασία του δέντρου αλλά και ως φυσικό λίπασμα του εδάφους. Παρατηρήσαμε τα φύλλα, μιλήσαμε για τα δέντρα και ήρθε η ώρα για δράση. Τα παιδιά διάλεξαν φύλλα ανάλογα το μέγεθος και το χρώμα που τους άρεσε και τα κόλλησαν ή σαν μαλλιά σε πρόσωπα ή σαν τα αγκάθια σε σκαντζόχοιρο. Στην συνέχεια μαθηματικά με... ξύλα. Ξύλα, ξυλάκια,μικρά, μεγάλα, στενά, πλατιά. Καθίσαμε κάτω και μιλήσαμε για τα μεγέθη. Τοποθετήσαμε τα ξύλα κατά μέγεθος. Δείχναμε το πιο μακρύ, το πιο κοντό, το πιο λεπτό, το πιο πλατύ. Επόμενη δράση πάλι με τα ξύλα. Πάλι Μαθηματικά. Αυτή τη φορά μάθαμε το σύμβολο μεγαλύτερο – μικρότερο - ίσο σχηματίζοντας τα με τα πολύτιμα ξυλαράκια και όπως είπε και η Μυρτώ : << πολύ χρήσιμα αυτά τα ξυλαράκια τελικά κυρία >> Η φύση με τα δώρα της λοιπόν βοήθησε όσο κανένα οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό μέσο.
Έπειτα ήρθε η ώρα για ανακυκλώσιμα υλικά που θα μας βοηθήσουν στη Γλώσσα. Μπαίνουμε στην αίθουσα μαζεύουμε χαρτόνια, χαρτονάκια από άλλες κατασκευές που είχαν περισσέψει, παίρνουμε και μαρκαδόρους και έξω στην αυλή. Γράφουμε συλλαβούλες, γράφουμε λέξεις και το παιχνίδι αρχίζει. Τα παιδιά ανακατεύουν κάρτες, διαλέγουν κάρτες, η κυρία φωνάζει τη λέξη ή τη συλλαβή και το παιδί που την έχει την παρουσιάζει. Η ώρα περνάει, πλησιάζει το μεσημεράκι, πλησιάζει η ώρα να σχολάσουμε αλλά κατά ένα περίεργο τρόπο κόπωση και διαμαρτυρίες δεν υπήρχαν. Τελειώνοντας η κάθε δράση υπήρχε η απορία για την επόμενη. Ανυπομονησία και ενθουσιασμός για το τι ακολουθεί.
Τελευταία ώρα σειρά είχαν τα επιτραπέζια. Φιδάκι για Μαθηματικά, κρεμάλα και scrable για Γλώσσα, παζλ για να εξασκήσουμε και λίγο τη μνήμη μας. Πώς πέρασε η ώρα !
Πότε, κυρία, θα ξαναβγούμε έξω για μάθημα;
Ήρθε η ώρα να σχολάσουμε. Χτυπά το κουδούνι, τέλος το σχολείο. Η αυλή γεμίζει από παιδιά τρέχοντας προς τις πόρτες...για εμάς όμως ήταν ώρα να μπούμε μέσα στην αίθουσα, να μαζέψουμε τα πράγματά μας για να φύγουμε. Τι χαρά, τι ενθουσιασμός ! Τρέχουμε προς την έξοδο του σχολείου όχι γιατί βιαζόμαστε να φύγουμε αλλά γιατί ανυπομονούμε να πούμε τα νέα μας, κάναμε μάθημα έξω στην αυλή, παίξαμε ,φωνάξαμε και λίγο παραπάνω, κινηθήκαμε και πιο πολύ. Μια ερώτηση ηχεί ακόμα στα αυτιά μου καθώς απομακρύνονταν και το τελευταίο παιδί : <<πότε κυρία θα ξαναβγούμε έξω; >>
Τα παιδιά του Α1 του 10ου Δημοτικού Σχολείου
Λευτέρης Β., Αγάπη Γ.,Λίλα-Έφτου Γ.,Ελευθερία Κ.Άλκηστη Λ.,Άρτεμις Μ.,Άγγελος Μ.,Μάνος Μ.,Νεκτάριος Μπ., Κρυσταλλένια Σ., Ηλιόδωρος Σ., Μυρτώ Τσ., Αντώνης Χ.,Δέσποινα Χ.,Βίκτωρας Φ., Μαριλένα ΜΠ .Θεανώ Κ.
Η δασκάλα τους
Κάτια Γκλαβά
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 26.11.2022)
Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022
ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ
ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ¨ΜΑΡΤΥΡΙΑ"
«Ο ραδιοφωνικός σταθμός της Ιεράς Μητροπόλεως μας ακούγεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή και μέσα από την ιστοσελίδα του σε κάθε γωνιά της υδρογείου. Σήμερα, στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του σταθμού, στα δυο ψηφιακά στούντιο διακονούν δύο ηχολήπτες και παράγουν ραδιοφωνικό πρόγραμμα 75 εθελοντές συνεργάτες». Τα που σημειώνει, μεταξύ των άλλων, προλογίζοντας το ιδιαίτερα καλαίσθητα επιμελημένο φυλλάδιο που κυκλοφόρησε με αφορμή τα 30 χρόνια του Σταθμού ο και υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου της Μητρόπολης, άξιος διευθυντής του Ευστράτιος Χατζηδάκης. Μια σύντομη περιδιάβαση στις σελίδες του “μαρτυρεί” πολλά για το συντελούμενο έργο. Άξια πολλών “εύφημων μνειών” η “Μαρτυρία”, με τους ξεχωριστούς συνεργάτες της για το συντελούμενο έργο, με πρώτο βέβαια τον ιδιαίτερα αγαπητό επίσκοπο Δαμασκηνό, που εμπνέει και καθοδηγεί με το παράδειγμά του.
«Χρόνια πολλά ευχόμαστε στο Ράδιο – Μαρτυρία/ τριάντα χρόνια συναπτά εκπέμπει ευλογία». Μια απ’ τις μαντινάδες που είπαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, φέρνοντας την τούρτα του Σταθμού με τα 30 κεράκια μικρά παιδιά, από την εκπομπή “Γύρω γύρω όλοι”, με τις δασκάλες – παιδαγωγούς Ελένη και Αργυρώ Σεργάκη. Η κορύφωση για μένα της εν λόγω εκδήλωσης, που ήταν αφιερωμένη και στα 100 χρόνια απ’ τη Μικρασιατική Καταστροφή και περιελάμβαναν εκτός από τους χαιρετισμούς σχετική ομιλία απ’ τη φιλόλογο αρθρογράφο και παραγωγό του Σταθμού Έφη Μαλτέζου και τραγούδια απ’ την υπέροχη χορωδία Αλικιανού “Ο Άγιος Γεώργιος ο Διβόλης”. Χρόνια πολλά και από μένα, “Μαρτυρία”! Καλή συνέχεια!
ΚΑΙ... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γ. ΜΑΡΟΥΛΟΣΗΦΑΚΗΣ: O ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΣ ΤΥΠΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ - ΤΡΕΙΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΣΤΥΛΙΑΝΟ
Φ(θ)ανατικός αναγνώστης του “απόμαχου”, κατά δήλωση του, παλαίμαχου και ενεργού πάντα κατά τη γνώμη μου τυπογράφου – δημοσιογράφου Γιώργου Μαρουλοσηφάκη, όταν ανασύρει τις “μνήμες από παλιά”, όπως για παράδειγμα έκαμε τις προάλλες (βλ. “Χανιώτικα νέα”, 15 Νοεμβρίου) στο άρθρο του “Καντάδα στα Παλιά Χανιά”. Η “επιτομή” της δημοσιογραφίας και της τυπογραφίας ο ιδιαίτερα αγαπητός σε όλους, τους πολλούς, που τον γνωρίζουμε πατέρας της (“κατά κύρη”) άξιας δημοσιογράφου Γιάννας Μαρουλοσηφάκη. Να σε διαβάζουμε όσο γίνεται πιο συχνά, αν γίνεται και καθημερινά στην εφημερίδα μας, και εφημερίδα της ζωής σου, καλέ μας φίλε! Και για να διδασκόμαστε απ’ το ύφος σου που αντανακλά το ήθος σου!
Τρεις μαντινάδες, εν είδει (απο)χαιρετισμού στον αγαπητό για όλους παπα-Στυλιανό Θεοδωρογλάκη που έφυγε παραμονές της Μεγάλης των Εισοδίων της Παναγίας γιορτής για τη Χώρα των Μακάρων από την και χωριανή του και συγγενή του Νεκταρία Θεοδωρογλάκη: «Ήθος, αξιοπρέπεια κουβέντες με ουσία/ για χρόνια υπηρέτησε πιστά την Εκκλησία», μας λέει στην πρώτη. «Στων Εισοδίων τον ναό υπήρξε στυλοβάτης/ στον δυστυχή και στον φτωχό ήταν συμπαραστάτης», μας λέει στη δεύτερη. «Παπάς αλλά και δάσκαλος κι όλοι οι μαθητές του/ εκτίμησαν και θαύμασαν τις τόσες αρετές του», μας λέει στην τρίτη…
https://www.haniotika-nea.gr/trianta-chronia-martyria/
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Στο κατάμεστο και πολύ φιλόξενο αμφιθέατρο του Μουσείου
Τυπογραφίας πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 23 Νοεμβρίου για το
κοινό των Χανίων, η παρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Οινοχόος» της
Φωτεινής Σεγρεδάκη. Στην Φ. Από αριστερά: Φωτεινή Σεγρεδάκη, Αγγέλα Μάλμου (απαγγελία και οπτικοποίηση λόγου) Βαγγέλης Κακατσάκης (συντονιστής της εκδήλωσης) Μιχάλης Μουντάκης (ομιλητής)
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ...
https://www.haniotika-nea.gr/paroysiastike-sto-moyseio-typografias-to-vivlio-oinochoos-tis-foteinis-segredaki/
https://www.biskotto.gr/politismos/chania-sto-moyseio-typografias-o-oinochoos-tis-foteinis-segredaki%ef%bf%bc/?fbclid=IwAR3Au0g36oIbiXkj8ah9d0NhfOT9gEN7gfoafK6_qX_bw1Ennjn8bd9M-Fo
https://www.haniotika-nea.gr/paroysiasi-toy-oinochooy-sto-moyseio-typografias-fot/
ΠΡΙΝ ΑΠΟ 9 ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΧΘΕΣ
ΠΡΙΝ ΑΠΟ 9 ΧΡΟΝΙΑ ΣΑΝ ΧΘΕΣ
θα πάψω να 'χω συντροφιά
την αποψινή αγρύπνια.
Η συλλογή, αφιερωμένη στη μνήμη των γονιών του, χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος, που το επιγράφει "Ένδον" δείχνει να είναι πιο προσωπικό, πιο εσωτερικό. Μιλά για τη μάνα και τον πατέρα του με τρυφεράδα και αγάπη.
Κοφτός ο ανήφορος
να τελειώσει δε λέει...
Λεωφόρο ολόισια
τον βλέπει η μάνα μου,
που κάνει ξυπόλητη,
παραμονή Βαγγελίστρας,
για δέκατη χρονιά,
της μιας ώρας το δρόμο
που χωρίζει το Φρε απ΄το Νίππος.
.....................................................
Εκείνη ωστόσο συνέχισε,
μέχρι που σήκωναν
το κορμί της τα πόδια...
Αν οι φωνές που έχω μέσα μου,
αν οι πληγές που φωλιάζουν στην καρδιάμου,
αν οι οιμωγές που κουβαλώ στην σκέψη μου,
γίνουνε ποίηση,
http://katerinatoraki.blogspot.gr/2013/10/blog-post.html
* τ. Διδάσκουσα στο ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
https://petaxta.blogspot.com/search?q=%CE%91%CF%85%CF%84%CF%8C+%CF%84%CE%BF+%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CE%BC%CE%B1+%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9+%CF%84%CE%BF%CE%BD+%CE%A7%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7+-+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%9D%CE%B9%CF%80%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C+-+%CE%B4%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%BF+%CE%BA%CE%B1%CE%B9+%CE%AC%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89%CF%80%CE%BF+%CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%85+%CE%92%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%B7+%CE%9A%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B7