Το θαύμα των “Μαντάτων” της γνωστής μας, μοναδικής στο είδος της σε πανελλήνιο επίπεδο εφημερίδας του 4ου Νηπιαγωγείου Κισάμου (το γράφω γι’ άλλη μια φορά μετά λόγου γνώσεως αυτό) επαναλήφθηκε τέσσερις φορές την περασμένη σχολική χρονιά! Με αφορμή τα με αριθμούς 7 και 8 (Μαρτίου – Απριλίου και Μαΐου – Ιουνίου αντίστοιχα), μεγάλου σχήματος έγχρωμα 12 σελίδων το καθένα, φύλλα των, που είχε την καλοσύνη να μου στείλει πρόσφατα η φίλη προϊσταμένη του εν λόγω Σχολείου, Άννα Σταθουδάκη, η αναφορά. Και για να ξαναθυμίσω σε κάθε δάσκαλο και σε κάθε μαθητή, τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη που υπάρχει σαν προμετωπίδα κάτω απ’ τον τίτλο των “Μαντάτων”
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Ζωγραφίζοντας τον Παράδεισο
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Το θαύμα των “Μαντάτων” της γνωστής μας, μοναδικής στο είδος της σε πανελλήνιο επίπεδο εφημερίδας του 4ου Νηπιαγωγείου Κισάμου (το γράφω γι’ άλλη μια φορά μετά λόγου γνώσεως αυτό) επαναλήφθηκε τέσσερις φορές την περασμένη σχολική χρονιά! Με αφορμή τα με αριθμούς 7 και 8 (Μαρτίου – Απριλίου και Μαΐου – Ιουνίου αντίστοιχα), μεγάλου σχήματος έγχρωμα 12 σελίδων το καθένα, φύλλα των, που είχε την καλοσύνη να μου στείλει πρόσφατα η φίλη προϊσταμένη του εν λόγω Σχολείου, Άννα Σταθουδάκη, η αναφορά. Και για να ευχηθώ, φιλοξενώντας κάποια απ’ τα δείγματα της καταπληκτικής αυτής δουλειάς των μικρών δημοσιογράφων, καλή συνέχεια. Και για να ξαναθυμίσω σε κάθε δάσκαλο και σε κάθε μαθητή, τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη που υπάρχει σαν προμετωπίδα κάτω απ’ τον τίτλο των “Μαντάτων”. «Εχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα…».
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Το θαύμα των “Μαντάτων” της γνωστής μας, μοναδικής στο είδος της σε πανελλήνιο επίπεδο εφημερίδας του 4ου Νηπιαγωγείου Κισάμου (το γράφω γι’ άλλη μια φορά μετά λόγου γνώσεως αυτό) επαναλήφθηκε τέσσερις φορές την περασμένη σχολική χρονιά! Με αφορμή τα με αριθμούς 7 και 8 (Μαρτίου – Απριλίου και Μαΐου – Ιουνίου αντίστοιχα), μεγάλου σχήματος έγχρωμα 12 σελίδων το καθένα, φύλλα των, που είχε την καλοσύνη να μου στείλει πρόσφατα η φίλη προϊσταμένη του εν λόγω Σχολείου, Άννα Σταθουδάκη, η αναφορά. Και για να ευχηθώ, φιλοξενώντας κάποια απ’ τα δείγματα της καταπληκτικής αυτής δουλειάς των μικρών δημοσιογράφων, καλή συνέχεια. Και για να ξαναθυμίσω σε κάθε δάσκαλο και σε κάθε μαθητή, τη φράση του Νίκου Καζαντζάκη που υπάρχει σαν προμετωπίδα κάτω απ’ τον τίτλο των “Μαντάτων”. «Εχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα…».
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΝΟ ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ!!!
Πόσο χρονών γράψατε το πρώτο σας παραμύθι;
Γράφω από μικρός. Από τότε που πήγαινα στην Στ’ Δημοτικού. Μα δεν έγραφα τότε παραμύθια αλλά ιστορίες από καθημερινά γεγονότα που ή σε μένα ή σε γνωστούς μου συνέβαιναν.
Πόσο χρονών γράψατε το πρώτο σας παραμύθι;
Γράφω από μικρός. Από τότε που πήγαινα στην Στ’ Δημοτικού. Μα δεν έγραφα τότε παραμύθια αλλά ιστορίες από καθημερινά γεγονότα που ή σε μένα ή σε γνωστούς μου συνέβαιναν.
Τι βιβλία διαβάζατε μικρός;
Κυρίως βιβλία με ιππότες και πειρατές. Μα μου άρεσαν και τα παραμύθια πολύ. Τα παλιά παραμύθια από όλον τον κόσμο φερμένα.
Κυρίως βιβλία με ιππότες και πειρατές. Μα μου άρεσαν και τα παραμύθια πολύ. Τα παλιά παραμύθια από όλον τον κόσμο φερμένα.
Ποιος ήταν ο αγαπημένος σας ήρωας παραμυθιών;
Κάποιος ιππότης. Μου άρεσε να κρατώ κι εγώ ένα ξίφος και να προσπαθώ να σώσω μια όμορφη κοπέλα από τα χέρια κάποιου κακού ιππότη που την κρατούσε φυλακισμένη.
Κάποιος ιππότης. Μου άρεσε να κρατώ κι εγώ ένα ξίφος και να προσπαθώ να σώσω μια όμορφη κοπέλα από τα χέρια κάποιου κακού ιππότη που την κρατούσε φυλακισμένη.
Πώς σκέφτεστε μια ιστορία;
Α, αυτό δεν το ξέρω. Νομίζω πως είναι η ιστορία που έρχεται να με βρει και αν μου ζητήσει θα τη γράψω.
Α, αυτό δεν το ξέρω. Νομίζω πως είναι η ιστορία που έρχεται να με βρει και αν μου ζητήσει θα τη γράψω.
Στο βιβλίο σας “εγώ και το ρομπότ” μας άρεσε το ρομπότ που έκανε πολλά πράγματα. Εσείς έχετε ένα τέτοιο ρομπότ στο σπίτι σας;
Εχω τα “ρομπότ” που λίγο πολύ όλοι μας έχουμε. Μια ηλεκτρική κουζίνα, ένα ηλεκτρικό πλυντήριο, μια ηλεκτρική σκούπα, τηλεόραση… Ηλεκτρονικό υπολογιστή…
Εχω τα “ρομπότ” που λίγο πολύ όλοι μας έχουμε. Μια ηλεκτρική κουζίνα, ένα ηλεκτρικό πλυντήριο, μια ηλεκτρική σκούπα, τηλεόραση… Ηλεκτρονικό υπολογιστή…
Αυτό γράφει παραμύθια;
Γράφω εγώ για όλα αυτά. Και κάποια με βοηθούν… Οπως ο υπολογιστής μου.
Γράφω εγώ για όλα αυτά. Και κάποια με βοηθούν… Οπως ο υπολογιστής μου.
Διαβάσαμε το βιβλίο σας με τίτλο “Καλέ πνίγομαι” τι έχετε να πείτε στα παιδιά που κοροϊδεύουν ;
Να μη κοροϊδεύουν. Γιατί όποιος γελά με το πάθημα του άλλου, παθαίνει το ίδιο κι εκείνος.
Να μη κοροϊδεύουν. Γιατί όποιος γελά με το πάθημα του άλλου, παθαίνει το ίδιο κι εκείνος.
Τι ευχή θα πείτε στα παιδιά (με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου);
Πως είναι όμορφο να έχεις τόσους φίλους – τα βιβλία.
Πως είναι όμορφο να έχεις τόσους φίλους – τα βιβλία.
Τι ευχή θα πείτε στα βιβλία που γιορτάζουν;
Να είναι ευτυχισμένα που μπορούν και γιορτάζουν. Να μη ξεχνάνε πως υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να χαρούν κάτι τέτοιο.
Να είναι ευτυχισμένα που μπορούν και γιορτάζουν. Να μη ξεχνάνε πως υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να χαρούν κάτι τέτοιο.
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα κατά του Σχολικού εκφοβισμού αποφασίσαμε να μιλήσουμε και εμείς για το μείζον αυτό θέμα. Ενας όρος που ακούγεται πολύ τα τελευταία χρόνια. Στην αρχή ρωτήσαμε τα παιδιά τι γνωρίζουν για τη Βία και εκπλαγήκαμε από τις απαντήσεις που μας έδωσαν. Στη συνέχεια διαβάσαμε πολλά παραμύθια. Μείναμε στον τίτλο ενός βιβλίου “Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα”. Τι σημαίνει νταής; Αυτός που κάνει τον μάγκα, ο κακός. Σχολιάσαμε την συμπεριφορά του “νταή”. Μιλούσε άσχημα κορόιδευε, χτυπούσε. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που του προκαλούσε όπως φόβο, θυμό, στεναχώρια, θλίψη, απομόνωση, πόνο. Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία και θέλαμε να βρούμε τις κατάλληλες ενέργειες για την πρόληψη της βίας. Οι ιδέες τους ήταν εντυπωσιακές και γι’ αυτό τις καταγράψαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε δύο αφίσες για το σχολείο μας.
Να μην πληγώνουμε τους άλλους. Ζητάμε βοήθεια από τους γονείς μας ή τους δασκάλους μας όταν κάποιος μας ενοχλεί. Οταν έχουμε κάποιο πρόβλημα το συζητάμε. Λέμε στοπ όταν κάποιος μας ενοχλεί. Σε κανέναν δεν αρέσει να τον κοροϊδεύουν και να τον ενοχλούν. Γινόμαστε ήρωες των φίλων μας. Τους βοηθάμε.
Να μην πληγώνουμε τους άλλους. Ζητάμε βοήθεια από τους γονείς μας ή τους δασκάλους μας όταν κάποιος μας ενοχλεί. Οταν έχουμε κάποιο πρόβλημα το συζητάμε. Λέμε στοπ όταν κάποιος μας ενοχλεί. Σε κανέναν δεν αρέσει να τον κοροϊδεύουν και να τον ενοχλούν. Γινόμαστε ήρωες των φίλων μας. Τους βοηθάμε.
e-Συνέντευξη με… το Πράσινο Σχολείο
1. Γιατί σας λένε “πράσινο σχολείο”; (Αντωνία- Κατερίνα)
Μας λένε Πράσινο Σχολείο γιατί απευθυνόμαστε σε μικρά παιδιά και κάνουμε δράσεις για να μαθαίνουν τα παιδιά μέσω της κηπουρικής τέχνης για το πράσινο, για το περιβάλλον και τη διατροφική αλυσίδα.
2. Γιατί βοηθάτε τα σχολεία* (Κασσάνδρα)
Βοηθάμε τα σχολεία γιατί εκεί βρίσκονται τα μικρά παιδιά πολλές ώρες και υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον και τη διατροφική αλυσίδα.
3. Πως το σκεφτήκατε να βοηθήσετε τα σχολεία; (Κατερίνα)
Σκεφτήκαμε να βοηθήσουμε τα σχολεία καθώς αποτελούν τους χώρους που τα παιδιά βρίσκονται τις περισσότερες ώρες.
4. Εσάς ποιοι σας βοηθάνε; (Γιάννης)
Εμάς το Πράσινο Σχολείο, είμαστε μια μεγάλη ομάδα από εθελοντές και στις δράσεις μας μας βοηθάνε ιδιαίτερα γεωπόνοι – εκπαιδευτικοί και οι γονείς των παιδιών.
5. Έχετε μηχανήματα και εργαλεία για να σκαλίζετε; (Γιώργος)
Έχουμε εργαλεία αλλά τα περισσότερα μηχανήματα τα φέρνουν οι εθελοντές στις δράσεις που κάνουμε, συνήθως οι γονείς των μαθητών.
6. Θα μας βοηθήσετε με το λαχανόκηπό μας; (Φανουρία)
Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε,οδηγίες για τη φύτευση και τη συντήρηση του λαχανόκηπου σας για να μπορέσετε να έχετε μια πολύ καλή συγκομιδή.
7. Τι λαχανικά πρέπει να φυτέψουμε; (Γεωργία)
Για τον ανοιξιάτικο λαχανόκηπό σας, θα πρέπει να φυτέψετε νωρίς τα ανοιξιάτικα λαχανικά: τομάτες τοματίνια, πιπεριές, κολοκύθια, βλίτα, καλαμπόκι, καθιστές φασολιές, για να μπορέσετε να έχετε συγκομιδή μέχρι αρχές του Ιούνη που τελειώνει η σχολική χρονιά σας.
8. Τι χώμα πρέπει να βάλουμε στο λαχανόκηπο; (Διονύσης)
Στο λαχανόκηπό σας μπορείτε να ενσωματώσετε κομπόστ από τη ΔΕΔΙΣΑ για να βελτιώσετε το χώμα σας και για να εφοδιάσετε τα φυτά του λαχανόκηπού σας με θρεπτικά συστατικά.
9. Μπορείτε να έρθετε στο σχολείο μας να μας βοηθήσετε; (Φανουρία)
Θα προσπαθήσουμε να έλθουμε στο σχολείο για να σας βοηθήσουμε στη δημιουργία του σχολικού λαχανόκηπου.
10. Μπορείτε να φέρετε πέτρες για τα φυτά μας; (Λυδία)
Νομίζω ότι είναι καλύτερο να απευθυνθείτε στου γονείς σας, να τους κάνετε εθελοντές του κήπου σας, σας φέρουν πέτρες από κοντινά σημεία του σχολείου σας.
Μας λένε Πράσινο Σχολείο γιατί απευθυνόμαστε σε μικρά παιδιά και κάνουμε δράσεις για να μαθαίνουν τα παιδιά μέσω της κηπουρικής τέχνης για το πράσινο, για το περιβάλλον και τη διατροφική αλυσίδα.
2. Γιατί βοηθάτε τα σχολεία* (Κασσάνδρα)
Βοηθάμε τα σχολεία γιατί εκεί βρίσκονται τα μικρά παιδιά πολλές ώρες και υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον και τη διατροφική αλυσίδα.
3. Πως το σκεφτήκατε να βοηθήσετε τα σχολεία; (Κατερίνα)
Σκεφτήκαμε να βοηθήσουμε τα σχολεία καθώς αποτελούν τους χώρους που τα παιδιά βρίσκονται τις περισσότερες ώρες.
4. Εσάς ποιοι σας βοηθάνε; (Γιάννης)
Εμάς το Πράσινο Σχολείο, είμαστε μια μεγάλη ομάδα από εθελοντές και στις δράσεις μας μας βοηθάνε ιδιαίτερα γεωπόνοι – εκπαιδευτικοί και οι γονείς των παιδιών.
5. Έχετε μηχανήματα και εργαλεία για να σκαλίζετε; (Γιώργος)
Έχουμε εργαλεία αλλά τα περισσότερα μηχανήματα τα φέρνουν οι εθελοντές στις δράσεις που κάνουμε, συνήθως οι γονείς των μαθητών.
6. Θα μας βοηθήσετε με το λαχανόκηπό μας; (Φανουρία)
Θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε,οδηγίες για τη φύτευση και τη συντήρηση του λαχανόκηπου σας για να μπορέσετε να έχετε μια πολύ καλή συγκομιδή.
7. Τι λαχανικά πρέπει να φυτέψουμε; (Γεωργία)
Για τον ανοιξιάτικο λαχανόκηπό σας, θα πρέπει να φυτέψετε νωρίς τα ανοιξιάτικα λαχανικά: τομάτες τοματίνια, πιπεριές, κολοκύθια, βλίτα, καλαμπόκι, καθιστές φασολιές, για να μπορέσετε να έχετε συγκομιδή μέχρι αρχές του Ιούνη που τελειώνει η σχολική χρονιά σας.
8. Τι χώμα πρέπει να βάλουμε στο λαχανόκηπο; (Διονύσης)
Στο λαχανόκηπό σας μπορείτε να ενσωματώσετε κομπόστ από τη ΔΕΔΙΣΑ για να βελτιώσετε το χώμα σας και για να εφοδιάσετε τα φυτά του λαχανόκηπού σας με θρεπτικά συστατικά.
9. Μπορείτε να έρθετε στο σχολείο μας να μας βοηθήσετε; (Φανουρία)
Θα προσπαθήσουμε να έλθουμε στο σχολείο για να σας βοηθήσουμε στη δημιουργία του σχολικού λαχανόκηπου.
10. Μπορείτε να φέρετε πέτρες για τα φυτά μας; (Λυδία)
Νομίζω ότι είναι καλύτερο να απευθυνθείτε στου γονείς σας, να τους κάνετε εθελοντές του κήπου σας, σας φέρουν πέτρες από κοντινά σημεία του σχολείου σας.
Τρίτη έκθεση παιδικού και εφηβικού βιβλίου
Γράφει η Μαρία Καλογεράκη
Γράφει η Μαρία Καλογεράκη
Όμορφα διαμορφωμένος χώρος με μια τεράστια ποικιλία βιβλίων για μικρούς και μεγάλους που αγαπούν το βιβλίο. Πολλοί συγγραφείς με ξεχωριστή παρουσία ο πάγκος με τα βιβλία για τον Φώτη Κόντογλου για τα 50 χρόνια από τον θάνατό του. Ξεχωριστή παρουσίαση για εμένα είχε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά με τίτλο “τα τρία μικρά λυκάκια” που αλλάζει το παραμύθι που όλοι αγαπάμε με τίτλο “τα τρία γουρουνάκια”. Και όχι μόνο, βιβλία γεμάτα από ιστορίες για το σημαντικό, το σπουδαίο και το καλό, την σοκολάτα του ουρανού και το παραμυθοδέντρο. Βιβλία για μεγάλους, για την εκκλησία μας. Η μαμά μου αγόρασε το βιβλίο “Ενα γράμμα για τον Θεό” του Δημόπουλου. Ευχαριστούμε τον κύριο Μανόλη Μποτωνάκη και την κυρία Νία Τσιανέλη-Παπαδοπεράκη για την ευκαιρία που μας έδωσαν να γνωρίσουμε τον πραγματικό και τον φανταστικό κόσμο μας μέσα από το “μυαλό” ενός βιβλίου. Επίσης ξεχωριστά ευχαριστούμε τη συγγραφέα Σοφία Μαντουβάλου που παρουσίασε τα δικά της βιβλία. Νιώσαμε σπουδαίοι δίπλα σ’ έναν σπουδαίο άνθρωπο και μαζί με όλα αυτά ευχαριστούμε και την κυρία Ευδοκία Σκορδαλά-Κακατσάκη που μας παρουσίασε τα βιβλία σαν τους δικούς μας φίλους.
Στην πίσω αυλή…
Του Στέφανου Κουντουράκη
Εγώ και η μαμά μου και ο φίλος μας ο Μπαλί φέραμε με το φορτηγό μας φράουλες, κρεμμύδια, μαρούλια και ένα τσουβάλι κοπριά. Φέραμε και εργαλεία… ένα σκαπέτι! Μετά σκάψαμε και φυτέψαμε. Βάλαμε το λάστιχο για να ποτίζουμε. Είχε πολύ αέρα και εγώ μετά μπήκα στο νηπιαγωγείο και έπαιξα με τον υπολογιστή. Όταν τελειώσαμε άρχισε να βρέχει.
Του Στέφανου Κουντουράκη
Εγώ και η μαμά μου και ο φίλος μας ο Μπαλί φέραμε με το φορτηγό μας φράουλες, κρεμμύδια, μαρούλια και ένα τσουβάλι κοπριά. Φέραμε και εργαλεία… ένα σκαπέτι! Μετά σκάψαμε και φυτέψαμε. Βάλαμε το λάστιχο για να ποτίζουμε. Είχε πολύ αέρα και εγώ μετά μπήκα στο νηπιαγωγείο και έπαιξα με τον υπολογιστή. Όταν τελειώσαμε άρχισε να βρέχει.
Χανιώτικα νέα (19.09.2015)
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/zografizontas-ton-paradiso/#ixzz3mCjKa8of
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου