Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Ένα απ’ τα πολλά και πολύ καλά εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου και αυτό με τον τίτλο “Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό…”. Για τις ανάγκες του και η ομώνυμη πολύ προσεγμένη έκδοση, με χρηματοδότηση της Δ.Ε.Υ.Α. Χανίων, ένα αντίτυπο της οποίας έφτασε μέχρι τον Παιδότοπο. Απ’ αυτήν το υλικό που φιλοξενούμε σήμερα. Και για να λειτουργήσει σαν πρόσκληση γνωριμίας με τους μαθητές του νομού μας, τόσο το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που υποθέτω ότι θα συνεχιστεί και τη φετινή σχολική χρονιά, όπως και τα υπόλοιπα (“Περπατώ εις το δάσος…”, “Ελιά και λάδι στην Κρήτη”, 
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης






Κ.Π.Ε. ΒΑΜΟΥ
Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό…

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Ενα απ’ τα πολλά και πολύ καλά εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου, υπεύθυνος του οποίου είναι ο για χρόνια πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χανίων, γνωστός τοις πάσι δάσκαλος Φώτης Ποντικάκης, και αυτό με τον τίτλο “Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό…”. Για τις ανάγκες του και η ομώνυμη πολύ προσεγμένη έκδοση, με χρηματοδότηση της Δ.Ε.Υ.Α. Χανίων, ένα αντίτυπο της οποίας έφτασε μέχρι τον Παιδότοπο. Απ’ αυτήν το υλικό που φιλοξενούμε σήμερα. Και για να λειτουργήσει σαν πρόσκληση γνωριμίας με τους μαθητές του νομού μας, τόσο το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που υποθέτω ότι θα συνεχιστεί και τη φετινή σχολική χρονιά, όπως και τα υπόλοιπα (“Περπατώ εις το δάσος…”, “Ελιά και λάδι στην Κρήτη”, “Ο οικοτουρισμός στην περιοχή μας και στην πόλη μας”, “Η ενέργεια στο περιβάλλον του παιδιού”, κ.λπ.). Πρωτοποριακή, εκτός των άλλων η δουλειά που γίνεται στο Κ.Π.Ε. Βάμου!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

Συγγραφή – Επιμέλεια – Ηλεκτρονικός Σχεδιασμός – Δημιουργικό:
Παιδαγωγική Ομάδα (Π.Ο.) ΚΠΕ Βάμου (2015)
Ποντικάκης Φώτης (Υπεύθυνος Λειτουργίας), Δάσκαλος
Μιχελάκης Δημήτρης (Αναπληρωτής Υπεύθυνος), Χημικός
Δεσποτίδου Ελένη (Μέλος Π.Ο.), Αρχιτέκτων
Μπάσιου Ανδριάνα (Μέλος Π.Ο.), Καθηγήτρια Αγγλικών
Παπαδογιαννάκη Κωνσταντίνα (Μέλος Π.Ο.), Δασκάλα
Επιμέλεια Κειμένων: Παπαδογιαννάκη Κωνσταντίνα, Δασκάλα Μέλος Π.Ο. Βάμου
Τελική Επιμέλεια: Ελένη Δεσποτίδου, Αρχιτέκτων, Μέλος Π.Ο.Κ.Π.Ε. Βάμου
Τίτλος: Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΝΕΡΟΥ
(για παιδιά 10-18 ετών)
Υπολόγισε πόσο νερό θα μπορούσατε να εξοικονομήσετε κάθε χρόνο
1. Πόσες φορές πλένετε τα δόντια σας κάθε μέρα
……..x 15 λίτρα = ……..λίτρα x 7 μέρες = ……..λίτρα την εβδομάδα
2. Πόσες φορές κάνετε ντους την ημέρα
……..x 50 λίτρα = ……..λίτρα x 7 μέρες = ……..λίτρα την εβδομάδα
3. Πόσες φορές πλένετε το αμάξι σας εβδομαδιαίως
……..x 150 λίτρα = ……..λίτρα x 7 μέρες = ……..λίτρα την εβδομάδα
4. Πόσες φορές χρησιμοποιείτε πλυντήριο ρούχων εβδομαδιαίως
……..x 150 λίτρα = ……..λίτρα x 7 μέρες = ……..λίτρα την εβδομάδα
5. Πόσες φορές πλένετε φρούτα και λαχανικά εβδομαδιαίως
……..x 30 λίτρα = ……..λίτρα x 7 μέρες = ……..λίτρα την εβδομάδα
6. Πόσες φορές τα πιάτα εβδομαδιαίως
α) αν τα πλένετε στο χέρι (συνεχή ροή νερού):
……..x 100 λίτρα = ……..λίτρα την εβδομάδα
β) αν τα πλένετε στο πλυντήριο:
……..x 10 λίτρα = ……..λίτρα την εβδομάδα
7. Πόσες φορές πλένετε τα χέρια σας κάθε μέρα
……..x 15 λίτρα = ……..λίτρα x 7 μέρες = ……..λίτρα την εβδομάδα
Άθροισμα – συνολικά = …….. λίτρα την εβδομάδα
Το συνολικό ποσό πολλαπλασίασέ το με το 52 (52 εβδομάδες το χρόνο) για να βρεις τα λίτρα του νερού που καταναλώνετε τον χρόνο.
……..x 52 εβδομάδες = ……..λίτρα την εβδομάδα
Μήπως είναι μεγάλο το νούμερο;

Ο ΜΥΘΟΣ
ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΗΣ
Η Αλκυόνη στην ελληνική μυθολογία ήταν σύζυγος του Κύηκα και κόρη του Αιόλου. Με τον Κύηκα ζούσε πολύ ευτυχισμένη και η αγάπη τους ήταν πρότυπο για όλους.
Μια μέρα, ο Κύηκας βγήκε στο πέλαγος για ψάρεμα. Μάταια τον παρακαλούσε η Αλκυόνη να μην πάει γιατί είχε ένα άσχημο προαίσθημα. Εκείνος πήγε και όντως σηκώθηκαν δυνατοί άνεμοι και βύθισαν το πλοίο του. Η Αλκυόνη που παρακολουθούσε από μακριά τη σκηνή μόλις είδε το πλοίο του να χάνεται μέσα στην απελπισία της έπεσε από ένα βράχο και σκοτώθηκε.
Επειδή η αγάπη τους ήταν τόσο δυνατή, οι θεοί τους λυπήθηκαν και τους μεταμόρφωσαν σε πουλιά, τις γνωστές μας αλκυόνες. Μάλιστα επειδή οι αλκυόνες γεννούν τα αυγά τους τον Ιανουάριο σε φωλιές μέσα στους βράχους, ο Δίας επέτρεψε στον ήλιο να λάμπει δυνατά και να ζεσταίνει τις αλκυόνες μέχρι να επωαστούν τα αυγά τους .Οι ζεστές αυτές μέρες του Γενάρη ονομάστηκαν γι’ αυτό το λόγο αλκυονίδες μέρες.

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
Για το ανέβασμα μιας παράστασης στην τάξη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο θεατρικό έργο που γράφεται από τους ίδιους τους μαθητές.
Επιλέγουμε ένα θέμα π.χ. των φυσικών επιστημών όπως τη ρύπανση του νερού, που διδάσκονται οι μαθητές/τριες, ώστε να μπορεί να δραματοποιηθεί από τα παιδιά. Και οι μαθητές καλούνται να γράψουν ένα παραμύθι ή ένα θεατρικό έργο και να το παρουσιάσουν στην τάξη και στο σχολείο τους.
Δουλεύουν σε ομάδες εργασίας και τους καθοδηγούμε ώστε να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στο θέμα το οποίο επιλέχθηκε. Προκαλούμε συζητήσεις, πάνω στο θέμα και κατατίθενται οι απόψεις των ομάδων στο σύνολο της τάξης στη συζήτηση που γίνεται ανάμεσα στους μαθητές.

Χανιώτικα νέα (10.10.2015)


Read more: http://www.haniotika-nea.gr/to-nero-ine-stichio-ke-stichio/#ixzz3o9fvnKj4 
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial 
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου