Στο Ναυτικό Μουσείο Κρήτης, για δεύτερο κατά σειρά Σάββατο, κάνει στάση ο Παιδότοπος. Παρέα μας τα παιδιά του 34ου Νηπιαγωγείου Χανίων στο πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα “Μικροί ναύτες σε νέες περιπέτειες”, αυτή τη φορά. Εδώ, βέβαια, και οι δασκάλες τους, η Πηνελόπη Κοπανάκη, η Σπυριδούλα Τζιανουδάκη και η Μαρία Γκούση. Τίποτα δεν τους ξεφεύγει απ’ όλα όσα θαυμαστά γίνονται με εμψυχώτρια την μουσειοπαιδαγωγό του Μουσείου Τζίνα Βασιλάκη.
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ- 34ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Μικροί ναύτες σε νέες περιπέτειες
Καλοί μου φίλοι,
καλό Σαββατοκύριακο!
καλό Σαββατοκύριακο!
Στο Ναυτικό Μουσείο Κρήτης, για δεύτερο κατά σειρά Σάββατο, κάνει στάση ο Παιδότοπος. Παρέα μας τα παιδιά του 34ου Νηπιαγωγείου Χανίων στο πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα “Μικροί ναύτες σε νέες περιπέτειες”, αυτή τη φορά. Εδώ, βέβαια, και οι δασκάλες τους, η Πηνελόπη Κοπανάκη, η Σπυριδούλα Τζιανουδάκη και η Μαρία Γκούση. Τίποτα δεν τους ξεφεύγει απ’ όλα όσα θαυμαστά γίνονται με εμψυχώτρια την μουσειοπαιδαγωγό του Μουσείου Τζίνα Βασιλάκη. Φαίνεται ξεκάθαρα στο “δημοσιογραφικό” κείμενό τους (δεν χώρεσε όλο), που, μαζί με άλλο υλικό, μου εστάλη. Πάντα άξιες Πηνελόπη, Σπυριδούλα, Μαρία και, βέβαια, Τζίνα!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος
[…] Φτάνοντας στο Μουσείο διαπιστώσαμε ότι όντως η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Εν προκειμένω, η υποδοχή και το καλωσόρισμα ήταν άψογα! Ενθουσιαστήκαμε διπλά. Πρώτα από το χώρο της υποδοχής με την εικόνα του προστάτη του Ναυτικού Αγ. Νικολάου, τη σημαία, τα εντυπωσιακά ναυτικά εκθέματα, αλλά και από το επιβλητικό πιστό αντίγραφο του αγάλματος του Θεού Ποσειδώνα, που δεσπόζει στο χώρο. Επιπλέον, η πρώτη γνωριμία και η ενημέρωση από την καταρτισμένη μουσειοπαιδαγωγό ήταν ιδιαιτέρως ευχάριστη. Καταλάβαμε ότι θα περάσουμε όμορφα, θα μάθουμε πολλά και δεν θα κουραστούμε καθόλου.
Σκοπός μας ήταν να έρθουμε σε επαφή με χώρους και αντικείμενα που αφορούν στη θάλασσα και τα καράβια. Είχαμε επιλέξει το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα “Μικροί Ναύτες σε νέες περιπέτειες”. Μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες θα εξοικειωνόμασταν με τα εκθέματα, θα παίζαμε δημιουργικά, για να ανακαλύψουμε τους “θησαυρούς” του μουσείου και να ταξιδέψουμε στη “θάλασσα της γνώσης” του.
Οι “μικροί ναύτες” εντυπωσιάστηκαν από τον μεγάλο αριθμό των αξιόλογων και σπάνιων εκθεμάτων που βρίσκονταν μπροστά και ολόγυρά τους. Θυμούνται έντονα τις λεπτομερέστατες και αριστοτεχνικά δουλεμένες μακέτες των πλοίων. Θυμούνται τα όργανα και τις ναυτικές συσκευές, τις φωτογραφίες, τους πίνακες ζωγραφικής, τα κειμήλια και τα ναυτικά εξαρτήματα που με δέος πληροφορηθήκαμε ότι κάποια ανασύρθηκαν από το βυθό της θάλασσας.
Στη συνέχεια η μουσειοπαιδαγωγός μας έδειξε 3 φωτογραφίες καραβιών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά η κάθε μία και τα παιδιά μας έπρεπε με προσοχή και παρατηρητικότητα να βρουν μέσα στο χώρο τα καράβια που ήταν στημένα σε βιτρίνες. Στο τέλος είχαν μια έκπληξη που βρισκόταν μέσα σε ένα κουτί. Αυτό το κουτί και με τη βοήθεια μιας πορτοκαλί κλωστής μας οδήγησε στον πρώτο όροφο σε μια μακέτα ενός πολεμικού καραβιού. Καθίσαμε στο πάτωμα και παρατηρήσαμε αυτό το καράβι και ένα – ένα παιδί έβγαζε μέσα από το σακούλι που βρισκόταν στο “κουτί – έκπληξη” ένα αντικείμενο, το οποίο έπρεπε να τοποθετηθεί από το παιδί στη σωστή θέση του καραβιού. Ηταν σύμφωνα με τη γνώμη των παιδιών ένα καράβι “πάζλ”. Τέλος, οδηγηθήκαμε στη γέφυρα του καπετάνιου, ενός υποβρυχίου. Εκεί γίναμε όλοι καπετάνιοι, πιάσαμε το τιμόνι και μετά κάθε παιδί πάτησε το αρχικό του ονόματός του με σήματα Μορς.
Τέλος η πιο χαλαρωτική στιγμή. Ξαπλωμένοι στο πάτωμα με χαρτιά και ξυλομπογιές, ζωγραφίσαμε ψάρια, φώκιες, φάλαινες…
Οφείλουμε να επισημάνουμε με χαρά ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαμε, ήταν όντως φτιαγμένο για μικρά παιδιά. Οργανωμένο με μεράκι, αγάπη, γνώσεις και εμπειρία. Επιπλέον, εξελισσόταν με γνώμονα τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Πρόσφερε χώρο και χρόνο στη σκέψη και φαντασία των παιδιών. Τους δίδαξε μέσα από τη συζήτηση και το διάλογο. Προώθησε την παρατηρητικότητα, τη σύγκριση, τη σύνθεση, τη δημιουργική σκέψη, την καλλιτεχνική δημιουργία. Ενθουσίασε με το παιχνίδι, την ατομική και την ομαδική δράση.
Ολα τα παραπάνω διακρίναμε κατά την εξέλιξη των άρτια δουλεμένων δραστηριοτήτων, στις οποίες συμμετείχαμε.
Με όλη αυτή την εμπειρία και τα μικρά ενθύμια στο χέρι, επιστρέψαμε στο σχολείο μας.
Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε περισσότερο εντύπωση, φτιάχνοντας το λεύκωμα αναμνήσεών μας από αυτή την ευχάριστη και δημιουργική έξοδο. Επίσης, κατασκευάσαμε τα δικά μας χάρτινα καράβια και τα στολίσαμε Χριστουγεννιάτικα.
Ευχαριστούμε όλους τους ανθρώπους του Μουσείου και τους ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο τους. Για όλους τους επόμενους μικρούς και μεγάλους επισκέπτες, ευχόμαστε να νιώσουν τόσο ευχάριστα και όμορφα, όπως νιώσαμε εμείς.
Σκοπός μας ήταν να έρθουμε σε επαφή με χώρους και αντικείμενα που αφορούν στη θάλασσα και τα καράβια. Είχαμε επιλέξει το πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα “Μικροί Ναύτες σε νέες περιπέτειες”. Μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες θα εξοικειωνόμασταν με τα εκθέματα, θα παίζαμε δημιουργικά, για να ανακαλύψουμε τους “θησαυρούς” του μουσείου και να ταξιδέψουμε στη “θάλασσα της γνώσης” του.
Οι “μικροί ναύτες” εντυπωσιάστηκαν από τον μεγάλο αριθμό των αξιόλογων και σπάνιων εκθεμάτων που βρίσκονταν μπροστά και ολόγυρά τους. Θυμούνται έντονα τις λεπτομερέστατες και αριστοτεχνικά δουλεμένες μακέτες των πλοίων. Θυμούνται τα όργανα και τις ναυτικές συσκευές, τις φωτογραφίες, τους πίνακες ζωγραφικής, τα κειμήλια και τα ναυτικά εξαρτήματα που με δέος πληροφορηθήκαμε ότι κάποια ανασύρθηκαν από το βυθό της θάλασσας.
Στη συνέχεια η μουσειοπαιδαγωγός μας έδειξε 3 φωτογραφίες καραβιών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά η κάθε μία και τα παιδιά μας έπρεπε με προσοχή και παρατηρητικότητα να βρουν μέσα στο χώρο τα καράβια που ήταν στημένα σε βιτρίνες. Στο τέλος είχαν μια έκπληξη που βρισκόταν μέσα σε ένα κουτί. Αυτό το κουτί και με τη βοήθεια μιας πορτοκαλί κλωστής μας οδήγησε στον πρώτο όροφο σε μια μακέτα ενός πολεμικού καραβιού. Καθίσαμε στο πάτωμα και παρατηρήσαμε αυτό το καράβι και ένα – ένα παιδί έβγαζε μέσα από το σακούλι που βρισκόταν στο “κουτί – έκπληξη” ένα αντικείμενο, το οποίο έπρεπε να τοποθετηθεί από το παιδί στη σωστή θέση του καραβιού. Ηταν σύμφωνα με τη γνώμη των παιδιών ένα καράβι “πάζλ”. Τέλος, οδηγηθήκαμε στη γέφυρα του καπετάνιου, ενός υποβρυχίου. Εκεί γίναμε όλοι καπετάνιοι, πιάσαμε το τιμόνι και μετά κάθε παιδί πάτησε το αρχικό του ονόματός του με σήματα Μορς.
Τέλος η πιο χαλαρωτική στιγμή. Ξαπλωμένοι στο πάτωμα με χαρτιά και ξυλομπογιές, ζωγραφίσαμε ψάρια, φώκιες, φάλαινες…
Οφείλουμε να επισημάνουμε με χαρά ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαμε, ήταν όντως φτιαγμένο για μικρά παιδιά. Οργανωμένο με μεράκι, αγάπη, γνώσεις και εμπειρία. Επιπλέον, εξελισσόταν με γνώμονα τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Πρόσφερε χώρο και χρόνο στη σκέψη και φαντασία των παιδιών. Τους δίδαξε μέσα από τη συζήτηση και το διάλογο. Προώθησε την παρατηρητικότητα, τη σύγκριση, τη σύνθεση, τη δημιουργική σκέψη, την καλλιτεχνική δημιουργία. Ενθουσίασε με το παιχνίδι, την ατομική και την ομαδική δράση.
Ολα τα παραπάνω διακρίναμε κατά την εξέλιξη των άρτια δουλεμένων δραστηριοτήτων, στις οποίες συμμετείχαμε.
Με όλη αυτή την εμπειρία και τα μικρά ενθύμια στο χέρι, επιστρέψαμε στο σχολείο μας.
Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε περισσότερο εντύπωση, φτιάχνοντας το λεύκωμα αναμνήσεών μας από αυτή την ευχάριστη και δημιουργική έξοδο. Επίσης, κατασκευάσαμε τα δικά μας χάρτινα καράβια και τα στολίσαμε Χριστουγεννιάτικα.
Ευχαριστούμε όλους τους ανθρώπους του Μουσείου και τους ευχόμαστε καλή δύναμη στο έργο τους. Για όλους τους επόμενους μικρούς και μεγάλους επισκέπτες, ευχόμαστε να νιώσουν τόσο ευχάριστα και όμορφα, όπως νιώσαμε εμείς.
Οι Νηπιαγωγοί
Πηνελόπη Κοπανάκη,
Σπυριδούλα Τζιανουδάκη,
Μαρία Γκούση
Πηνελόπη Κοπανάκη,
Σπυριδούλα Τζιανουδάκη,
Μαρία Γκούση
Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ναυτικού Μουσείου Κρήτης συνεχίζονται με έντονους ρυθμούς και καθημερινά ανακαλύπτουμε με πολλή χαρά ότι πλέον οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την αξία να μπορούν τα παιδιά από μόνα τους να έρχονται σε επαφή με τη γνώση σε μέρη πέραν της σχολικής αίθουσας.
Eνα από τα Νηπιαγωγεία που μας επισκέφτηκαν φέτος, ήταν και το 34ο Νηπιαγωγείο Χανίων. Εντυπωσιαστήκαμε από την πρώτη στιγμή καθώς οι μικροί μας φίλοι γνώριζαν αρκετά από τα εκθέματά μας και έδειχναν έντονο ενθουσιασμό όταν τα αναγνώριζαν μέσα στο Μουσείο μας. Επέλεξαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα: “Μικροί ναύτες σε νέες περιπέτειες” και τα παιδιά ως ναυτάκια κλήθηκαν να συλλέξουν στοιχεία και να φτιάξουν ένα τρισδιάστατο πλοίο το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες των Εκπαιδευτικών μας Προγραμμάτων.
Οι “Μικροί Ναύτες” δεν δυσκολεύτηκαν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους, με τις νηπιαγωγούς να είναι καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης δίπλα τους και να τους ενθαρρύνουν, δείχνοντας σε όλους μας την αγάπη και την αφοσίωσή τους στο επάγγελμα που έχουν επιλέξει να κάνουν.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ναυτικού Μουσείου Κρήτης εκτός από τα Νηπιαγωγεία, αφορούν και όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, ενώ για κάθε τάξη υπάρχουν δύο προγράμματα, από τα οποία μπορούν να επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές το θέμα που είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντά τους.
Eνα από τα Νηπιαγωγεία που μας επισκέφτηκαν φέτος, ήταν και το 34ο Νηπιαγωγείο Χανίων. Εντυπωσιαστήκαμε από την πρώτη στιγμή καθώς οι μικροί μας φίλοι γνώριζαν αρκετά από τα εκθέματά μας και έδειχναν έντονο ενθουσιασμό όταν τα αναγνώριζαν μέσα στο Μουσείο μας. Επέλεξαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα: “Μικροί ναύτες σε νέες περιπέτειες” και τα παιδιά ως ναυτάκια κλήθηκαν να συλλέξουν στοιχεία και να φτιάξουν ένα τρισδιάστατο πλοίο το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες των Εκπαιδευτικών μας Προγραμμάτων.
Οι “Μικροί Ναύτες” δεν δυσκολεύτηκαν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους, με τις νηπιαγωγούς να είναι καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης δίπλα τους και να τους ενθαρρύνουν, δείχνοντας σε όλους μας την αγάπη και την αφοσίωσή τους στο επάγγελμα που έχουν επιλέξει να κάνουν.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ναυτικού Μουσείου Κρήτης εκτός από τα Νηπιαγωγεία, αφορούν και όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, ενώ για κάθε τάξη υπάρχουν δύο προγράμματα, από τα οποία μπορούν να επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές το θέμα που είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντά τους.
Τζίνα Βασιλάκη
Μουσειοπαιδαγωγός Ν.Μ.Κ.
Μουσειοπαιδαγωγός Ν.Μ.Κ.
Χανιώτικα νέα (13.02.2016)
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/mikri-naftes-se-nees-peripeties/#ixzz403K4rloL
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου