Ε' ΤΑΞΗ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ
Καλοί μου φίλoι, καλό Σαββατοκύριακο!
Για την επίσκεψη των παιδιών της Ε’ τάξης του Δημ. Σχ. Αγίας Μαρίνας στο Ναυτικό Μουσείο Χανίων, όπου παρακολούθησαν το πρόγραμμα “Ταξίδι στα Βυζαντινά Χρόνια”, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Και από την υπεύθυνη μουσειοπαιδαγωγό Τζίνα Βασιλάκη και από τα ίδια τα παιδιά. «Ηταν μια εμπειρία όμορφη και μοναδική που θα προτείναμε σε όλους τους μαθητές των Χανίων να τη ζήσουν», υπογραμμίζουν στο τέλος του κειμένου τους τα παιδιά του ενός τμήματος. «Δεν καταλάβαμε πως πέρασε η ώρα», επισημαίνουν κάποια απ’ τα παιδιά του άλλου τμήματος. «Τα παιδιά ήρθαν άριστα προετοιμασμένα, και γι’ αυτό το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό», η διαπίστωση της Μουσειοπαιδαγωγού στο δικό της κείμενο. Τι καλά να ’μουν μαθητής της Ε’ Δημοτικού, να ’χα δασκάλους τους δασκάλους των Πεμπτακιών του Δημ. Σχ. Αγίας Μαρίνας και να παρακολουθούσα το συγκεκριμένο πρόγραμμα απ’ τη συγκεκριμένη Μουσειοπαιδαγωγό!
Σας χαιρετώ
με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος
Στις 21 Δεκεμβρίου η τάξη μας, το Ε2 με το Ε1, επισκεφθήκαμε το Ναυτικό Μουσείο Χανίων το οποίο βρίσκεται στο Παλιό Λιμάνι απέναντι από τον Φάρο. Απ’ έξω είχε μια τεράστια άγκυρα, ένα ηλιακό ρολόι, μια νάρκη, μια προπέλα και δύο τορπίλες.
Όταν μπήκαμε μας υποδέχτηκε μια ευγενική και φιλόξενη ξεναγός. Αφού η κυρία μας, μας έβαλε καρτελάκια που έγραφαν τα ονόματά μας πήραμε μαξιλάρια και καθίσαμε αριστερά δίπλα από την πόρτα, μπροστά από ένα μεγάλο άγαλμα το οποίο το είχαν βρει στο βάθος της θάλασσας. Το χέρι του ήταν προς τα πίσω τεντωμένο και η ξεναγός μας είπε ότι δεν είχαν ανακαλύψει ακόμα αν ήταν ο Ποσειδώνας ή ο Δίας.
Η ξενάγηση συνεχίστηκε σε άλλα δωμάτια. Στο πρώτο δωμάτιο καθίσαμε μπροστά από έναν Δρόμωνα, ένα βυζαντινό πλοίο και παίξαμε διάφορα παιχνίδια όπως “βρες τι είναι”. Μας έφερε μια σακούλα γεμάτη με διάφορα βυζαντινά αντικείμενα τα οποία έπρεπε να αναγνωρίσουμε μόνο με την αφή, με την όσφρηση και με κλειστά μάτια. Το επόμενο παιχνίδι είχε να κάνει με τα μέρη του Δρόμωνα, με σκοπό να μάθουμε παίζοντας.
Το επόμενο δωμάτιο ήταν η αίθουσα με τα όστρακα, κάτι πραγματικά μαγευτικό. Ορισμένα αντικείμενα ξεχώριζαν σε αυτόν τον χώρο, όπως ο βαλσαμωμένος καρχαρίας, το σκάφανδρο ενός δύτη, ένα προϊστορικό καβούρι και ένα ράφι με σπόγγους. Θα θέλαμε να υπήρχε ένα αντίγραφο του σκάφανδρου έτσι ώστε να μπορούσαμε να το δοκιμάσουμε.
Τις εντυπώσεις έκλεψε η γέφυρα ενός αντιτορπιλικού πλοίου. Ακούγοντας τον μηχανικό του πλοίου από έναν ασύρματο, θα προτιμούσαμε να υπήρχαν και άλλα διαδραστικά μέσα όπως να υπήρχε μια μικρή οθόνη στα φιλιστρίνια που να έδειχνε τη θάλασσα και να μπορούσαμε με κουμπιά να επιλέξουμε τι καιρό θέλαμε να κάνει.
Μια τελευταία πινελιά σ’ αυτόν τον πίνακα ήταν τα γραμματόσημα που μας έδωσαν στο τέλος.
Ηταν μια εμπειρία όμορφη και μοναδική που θα προτείναμε σε όλους τους μαθητές των Χανίων να τη ζήσουν.
Με εκτίμηση οι μαθητές του Ε2 του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Μαρίνας
Στην επίσκεψή μας στο “Ναυτικό Μουσείο Χανίων” μας άρεσε πολύ η αίθουσα με τα κοχύλια και είδη οστρακοειδών ευρημάτων και μία αίθουσα που έμπαινες μέσα και έμοιαζε με υποβρύχιο. Επίσης, μας εντυπωσίασε η αίθουσα με τα καράβια μινιατούρες. Σχεδόν σε κάθε αίθουσα υπήρχαν πολλά διαφορετικά αγάλματα. […] Στην επίσκεψή μας στο “Ναυτικό Μουσείο Χανίων” είδαμε πολλά ενδιαφέροντα και εντυπωσιακά πράγματα όπως: το δαιμονισμένο σαλάχι, το παπαγαλόψαρο, το ψάρι φούσκα, ένα δόντι μέσα σε μια πέτρα, τα κοχύλια και το άγαλμα του θεού Ποσειδώνα !
Ελενα Μέλλιου, Ολγα Μαστοράκη,
Μαριάμ Λυτινάκη
Στόχος μας είναι η κάθε επίσκεψη στο Μουσείο μας, να αποτελεί ένα μαγικό ταξίδι σε ξεχωριστά και μοναδικά κάθε φορά μονοπάτια της πλούσιας Ιστορίας του τόπου μας. Για το λόγο αυτό, έχουν δημιουργηθεί πολλά και διαφορετικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία, εξειδικευμένα για κάθε τάξη, με γνώμονα τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που έχει η κάθε ηλικία.
Τα παιδιά της Ε’ τάξης του Δημ. Σχ. Αγίας Μαρίνας παρακολούθησαν το Πρόγραμμα “Ταξίδι στα Βυζαντινά Χρόνια”, με το ισχυρό πλοίο “Δρόμωνα” να κλέβει τις εντυπώσεις, εξαιτίας του πολύ γνωστού όπλου του που δεν είναι άλλο από το “Υγρό Πυρ”.
Πρέπει να ομολογήσουμε, ότι το κάθε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα οφείλει την επιτυχία του και στο ίδιο το σχολείο, όπως έγινε και σε αυτήν την περίπτωση όπου τα παιδιά ήρθαν άριστα προετοιμασμένα και έχοντας όρεξη για να περάσουμε όμορφα. Διασκεδάσαμε πολύ παίζοντας ποικίλα παιχνίδια, αλλά ταυτόχρονα καταφέραμε να “ζωντανεύσουμε” μέσα στο Μουσείο μας μέρος από την Ιστορία που τα παιδιά είχαν διδαχθεί στη τάξη τους. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και γι’ αυτό αξίζουν πολλά συγχαρητήρια τόσο στα ίδια τα παιδιά όσο και στους δασκάλους τους τη Φατζίκη Μαρία και τον Μερτζανίδη Σάββα, που όπως φάνηκε επιτελούν σπουδαίο έργο…
Τζίνα Βασιλάκη
Μουσειοπαιδαγωγός
[…]Πριν ένα μήνα αποφασίσαμε με τον κύριό μας να πάμε εκπαιδευτική εκδρομή στο στολίδι αυτό της πόλης μας, το Ναυτικό Μουσείο. Αυτό που μας έκανε αμέσως εντύπωση ήταν το άγαλμα του Ποσειδώνα που είναι στην είσοδο. Μας άρεσαν πολύ και τα εκθέματα με τα καράβια μινιατούρες.
Η κοπέλα που μας ξενάγησε μας έδειξε το κανόνι και μας εξήγησε ότι με αυτό γίνονταν οι ναυμαχίες στα παλιά χρόνια. Αυτό που θυμόμαστε ακόμα είναι οι τορπίλες, τα τιμόνια και η άγκυρα που σε ταξιδεύουν στην παλιά εποχή. Θα θέλαμε όμως να υπήρχε και μια βιντεοπροβολή που θα έδειχνε τη λειτουργία των Βυζαντινών καραβιών σε αναπαράσταση. Αυτό θα έκανε την επίσκεψή μας ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.
Δεν καταλάβαμε πώς πέρασε η ώρα και βγήκαμε έξω, αλλά πριν από αυτό αγοράσαμε ενθύμια για να θυμόμαστε αυτή την ωραία επίσκεψη.
Λευτέρης Αρχαγγελάκης, Νίκος Τερεζάκης,
Μιχάλης Αρχαγγελλάκης
Πριν λίγο καιρό, μαζί με το σχολείο μου επισκεφτήκαμε το Ναυτικό Μουσείο των Χανίων. Καθώς πλησιάζαμε, πριν την είδοσο υπήρχε μια μεγάλη άγκυρα, και ένα ηλιακό ρολόι. Οταν μπήκαμε μέσα, η ξεναγός άρχισε να μας μιλάει για το άγαλμα του Ποσειδώνα, που στεκόταν αγέρωχο στην αριστερή πλευρά του Μουσείου. Ηταν καταπληκτικό.
Επίσης μας ενθουσίασαν και οι μινιατούρες των πλοίων – καραβιών, που υπήρχαν εκεί. Στον πάνω όροφο που ανεβήκαμε, είδαμε τον θάλαμο διακυβέρνησης, με τα διάφορα όργανα που βρίσκονταν εκεί, όπως πυξίδα, φινιστρίνια και χωνιά.
Η επίσκεψή μας στο μουσείο ήταν μια εμπειρία ζωής.
Και μην ξεχνάμε ότι αυτά τα Μουσεία είναι ο πολιτισμός της χώρας μας, και πρέπει να είμαστε περήφανοι γι’ αυτό.
Ερμίνα Καλφάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου