Σάββατο 22 Απριλίου 2017

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ
Ο εορτασμός της Διεθνούς Ημέρας της Γης
Καλοί μου φίλoι, Χριστός Ανέστη!
Εντυπωσιακός αλλά και ταυτόχρονα ουσιαστικός ο εορτασμός της Διεθνούς Ημέρας της Γης, στις 21 Μαρτίου, (πρώτη ημέρα της Aνοιξης) από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου των Αγίων Σαράντα, όπως φαίνεται από το υλικό (το διανθισμένο με σχετικές φωτογραφίες κείμενο της και καλής μου φίλης νηπιαγωγού Χριστίνας Τζομπανάκη) που φιλοξενείται σήμερα, 22 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα της Γης! «Οσα πραγματικά πρέπει να ξέρω, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο», μας λέει, στον τίτλο του πιο γνωστού βιβλίου του, ο σπουδαίος και ως συγγραφέας Robert Fulghum. Και η φράση αυτή στον νου μου, ενώ διάβαζα το κείμενο της Χριστίνας και “περιεργαζόμουν” τις φωτογραφίες που πιστοποιούν των γραφομένων, της τα αληθή. Κι αν πρέπει να μάθουν τα σημερινά παιδιά για την προστασία της φύσης και τη βελτίωση της ζωής μας αλλά και των άλλων ανθρώπων, των φυτών και των ζώων γύρω μας! Συγχαρητήρια, καλή μου φίλη!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος
Σημείωση: Καταπληκτικό το φυλλάδιο στο οποίο αναφέρεται η Χριστίνα. Πραγματικά θα άξιζε μόνο γι’ αυτό ένας Παιδότοπος!




Η 20ή Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα της Γης και τη γιορτάσαμε φέτος με την παρουσίαση εργασίας στους γονείς, που για να ολοκληρωθεί δουλέψαμε για ενάμιση μήνα, στο πλαίσιο του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΚΠΕ Βάμου “Η Κλιματική Αλλαγή κι εμείς”, πρόγραμμα του οποίου υλοποιείται στο Νηπιαγωγείο μας.
Η εργασία μας περιελάμβανε μια ομπρέλα, στην οποία κρεμάσαμε πινακίδες με συμβουλές για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για την προστασία της Φύσης και τη βελτίωση της υγείας και της ζωής μας αλλά και των άλλων ανθρώπων, των φυτών και των ζώων γύρω μας!




Η πρόταση για τη δημιουργία της ομπρέλας αυτής έγινε κατά τη διάρκεια “συνεδρίασης” στην τάξη, που πραγματοποιήθηκε έπειτα από όσα μάθαμε σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή, τα οποία μας έβαλαν σε σκέψεις, μας φόβισαν αλλά μας έδωσαν κι ελπίδα!
Συνεδριάσαμε χρησιμοποιώντας την τεχνική της δημιουργικής σκέψης με “Τα Εξι Καπέλα της Σκέψης” του Edward De Bono, στην οποία τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες συμμετείχαν στη συζήτηση προσπαθώντας να εξετάσουν ολόπλευρα το θέμα, σύμφωνα με όσα διέπουν το Καπέλο που φορούσαν.
Το Μπλε Καπέλο (οργάνωση), στην οποία συμμετείχε και η νηπιαγωγός, ανοίγοντας τη συνεδρίαση είπε ότι μαζευτήκαμε για να συζητήσουμε «Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, τους άλλους ανθρώπους, τα ζώα, τα φυτά και τη Φύση απέναντι στην Κλιματική Αλλαγή» και έθεσε τους κανόνες της συζήτησης. Το Λευκό Καπέλο (πληροφορίες) παρουσίασε όσα μας έγιναν γνωστά από την πληροφόρηση που είχαμε από το διαδίκτυο και από έντυπο υλικό για την Κλιματική Αλλαγή. Το Κόκκινο Καπέλο (συναισθήματα) είπε πως νιώθει στενοχώρια που οι άνθρωποι άφησαν τη Γη να αρρωστήσει αλλά και χαρά που μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι να γίνει η Γη καλά και η ζωή μας καλύτερη βοηθώντας και τα ζωάκια και τα φυτά. Το Μαύρο Καπέλο (δυσκολίες) είπε ότι η θερμοκρασία της Γης θα ανέβει κι άλλο. Το Κίτρινο Καπέλο (αισιοδοξία) είπε ότι υπάρχει τρόπος να σωθούμε, ότι μπορούμε να αλλάξουμε τη ζωή μας για να σώσουμε τη Γη, τους ανθρώπους, τα ζώα και τα φυτά της και ότι αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε. Το Πράσινο Καπέλο (νέες ιδέες) πρότεινε λύσεις για να βοηθήσουμε τη Γη, τους ανθρώπους, τα ζώα και τα φυτά, ανάμεσα στις οποίες ήταν και η δημιουργία της ομπρέλας με τις συμβουλές για «να σώσουμε τη Γη»!

 
Αρχίσαμε, έτσι, σταδιακά να δημιουργούμε πινακίδες για την ενημέρωση των μεγάλων. Τα νήπια για ενάμιση μήνα -εργαζόμενα ατομικά και σε συνεργασία με άλλα- ζωγράφιζαν, έκοβαν, κολλούσαν για να δημιουργήσουν τις εικόνες με πολλή χαρά και μεγάλη αγωνία για το αν είχαμε «καλύψει» όλους τους τομείς των συμβουλών, ενώ συνθέσαμε όλοι μαζί τα κείμενα για τις λεζάντες και γινόταν η μορφοποίηση των πινακίδων στον υπολογιστή, με δικές τους υποδείξεις, ως μικροί δημιουργοί!
Ενα νηπιάκι μας έφερε από το σπίτι του μία ομπρέλα την οποία επισκευάσαμε -τα παιδιά ήθελαν οπωσδήποτε να γίνει επαναχρησιμοποίηση υλικού- και στη συνέχεια την έβαψαν βάζοντας όλη τους την τέχνη!
Στις πινακίδες κάναμε αντιστοιχία αρνητικού-θετικού μηνύματος «Πώς είναι η κατάσταση τώρα;»-«Τι πρέπει να κάνουμε;» και τα κολλήσαμε εμπρός-πίσω, έπειτα κάναμε τις πλαστικοποιήσεις, μετρήσαμε τα σημεία στα οποία θα ανοίγαμε τις τρύπες για να κρεμαστούν ίσια, βάλαμε τα κορδελάκια και τις στερεώσαμε στην ομπρέλα!
Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη όταν την κρεμάσαμε στις 20 Μαρτίου έξω από την πόρτα μας για να γιορτάσουμε τη Διεθνή Ημέρα της Γης και πρώτη μέρα της Ανοιξης! Οι μεγάλοι έκπληκτοι ρωτούσαν να μάθουν τι είναι όλο αυτό!
Και τα παιδιά δε σταματούσαν να εξηγούν και να δείχνουν με καμάρι τα έργα τους…


Με τις πινακίδες των συμβουλών δημιουργήσαμε φυλλάδιο, το οποίο τυπώσαμε και τα παιδιά το διένειμαν στις οικογένειές τους για να θυμούνται τι πρέπει να κάνουμε όλοι, ώστε να γίνεται “οικονομία” στη Φύση, να προστατεύονται τα ζώα και τα φυτά για να έχουμε καλύτερη ποιότητα υγείας και ζωής!
Ολόκληρη η δράση βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://blogs.sch.gr/nipagsarant/2017/03/20/διεθνής-ημέρα-της-γης-20-μαρτίου-2017
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΖΟΜΠΑΝΑΚΗ
         


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου