ΔΗΜ. ΣΧ. ΒΡΥΣΩΝ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
ΜΙΚΡΟΙ ΤΑΞΙΔΕΥΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Σπουδαίοι “ταξιδευτές” τα παιδιά, τα φιλαράκια τα καλά, του Δημ. Σχ. Βρυσών Αποκορώνου! Ταξιδεύουν και… μας ταξιδεύουν εντός και εκτός Σχολείου. Στον μαγικό κόσμο των γνώσεων, στο ανοιχτό βιβλίο της φύσης, στα διάσελα της ιστορίας… Στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον…. Μιλώντας για τις δραστηριότητές τους, με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο! “Μικροί ταξιδευτές”, ο τίτλος της θαυμάσιας, έγχρωμης 16σέλιδης μεγάλου σχήματος εφημερίδας τους που “βγήκε” με το τέλος της σχολικής χρονιάς. Γι’ αυτήν ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο, όπου παρουσιάζονται κάποια απ’ τα δείγματά της. Από καρδιάς τα συγχαρητήριά μου στον και τακτικό συνεργάτη της εφημερίδας μας διευθυντή του Δημ. Σχ. των Βρυσών και καλό μου φίλο Δημήτρη Καρτσάκη για το υπέροχο “δημοσιογραφικό” αποτέλεσμα και κυρίως για την όλη “παιδαγωγική” προσπάθεια. Οπως και στους άλλους δασκάλους και στα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, βέβαια…
Σας χαιρετώ με αγάπη
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Ενας κάδος που πεινάει…
Σε έναν δρόμο έξω από το χωριό μου, τις Βρύσες Αποκορώνου, παράξενη συνάντηση. Ο κυρ-κάδος ανακύκλωσης χαρτιού συνάντησε στην άκρη του δρόμου το φίλο του το δέντρο που έκλαιγε.
– Καλό μου δέντρο, γιατί κλαις και γιατί είσαι μακριά από το σπίτι σου το δάσος;
– Οι άνθρωποι για να φτιάξουν χαρτί έκοψαν σχεδόν όλα τα ξαδέλφια μου τα δέντρα από το κοντινό δάσος. Εσύ, γιατί είσαι μακριά από το χωριό;
– Πεινάω πολύ, γιατί οι άνθρωποι δεν ταϊζουν τους κάδους ανακύκλωσης. Ετσι αναγκάστηκα να πάρω τους δρόμους να μαζεύω τα πεταμένα χαρτιά για να χορτάσω!
– Με τόσα σκουπίδια γύρω μας θα έρθει μια μέρα που οι άνθρωποι δεν θα μπορέσουν να κάνουν ούτε ένα βήμα από το σπίτι τους.
– Εάν κόψουν όλα τα δέντρα από τα δάση ποιος θα φτιάχνει το οξυγόνο που αναπνέουν και πού θα μένουν τα ζώα και τα πουλιά του δάσους;
Δυο παιδιά της Δευτέρας Δημοτικού που έτυχε να περνούν από εκεί τυχαία και άκουσαν τη συζήτηση πήγαν και βρήκαν τα άλλα παιδιά της τάξης τους. Τους διηγήθηκαν αυτά που είδαν και άκουσαν. Τα παιδιά κατάλαβαν το λάθος που έκαναν οι άνθρωποι και υποσχέθηκαν ότι θα ταΐζουν τον κυρ-κάδο ανακύκλωσης.
Εμμανουέλα Ανδρεδάκη, Β’
Mια μέρα στο Λιμνοπήγαδο
Το Λιμνοπήγαδο βρίσκεται στις Βρύσες Αποκορώνου, στον δρόμο προς το Βαφέ. Υπάρχει ένα εκκλησάκι, μια πηγή με καθαρό νερό, πολλά δέντρα, όμορφα λουλούδια και νοστιμότατα φρέσκα σπαράγγια. Εχει ωραίο μέρος για να κάνεις πικ νικ και καθαρό χορτάρι για να τρέχεις.
Στέλλα Τσαπάκη, Γ1
Βατουδιάρης
Ο Βατουδιάρης είναι ένα απ’ τα ωραιότερα χωριά της Κρήτης. Ενας επισκέπτης μπορεί να συναντήσει πραγματικά σπάνια βότανα στα βουνά που έχει. Ακόμα έχει μια τεράστια σπηλιά, η οποία αποτελείται από δύο πατώματα. Η κύρια σπηλιά είναι το κάτω μέρος όπου έχει δύο πανέμορφους σταλαχτίτες που μοιάζουν σαν λουλούδι. Πολύ παλιά βάζανε οι βοσκοί του χωριού μου το τυρί που έβγαζαν για να ωριμάσει γιατί εκείνη την εποχή δεν είχαν ψυγεία. Το πιο σημαντικό που έχει το χωριό μου είναι η πανέμορφη εκκλησία της Αγίας Ζώνης, η οποία είναι πολύ θαυματουργή.
Διονυσία, Δ’
Ο Βατουδιάρης είναι ένα απ’ τα ωραιότερα χωριά της Κρήτης. Ενας επισκέπτης μπορεί να συναντήσει πραγματικά σπάνια βότανα στα βουνά που έχει. Ακόμα έχει μια τεράστια σπηλιά, η οποία αποτελείται από δύο πατώματα. Η κύρια σπηλιά είναι το κάτω μέρος όπου έχει δύο πανέμορφους σταλαχτίτες που μοιάζουν σαν λουλούδι. Πολύ παλιά βάζανε οι βοσκοί του χωριού μου το τυρί που έβγαζαν για να ωριμάσει γιατί εκείνη την εποχή δεν είχαν ψυγεία. Το πιο σημαντικό που έχει το χωριό μου είναι η πανέμορφη εκκλησία της Αγίας Ζώνης, η οποία είναι πολύ θαυματουργή.
Διονυσία, Δ’
Το περιβάλλον είναι πολύ χρήσιμο και για τους ανθρώπους και για τα φυτά αλλά και για τα ζώα.
Θα σας μιλήσω για τα προβλήματα του περιβάλλοντος αλλά και μερικές λύσεις.
Πολλοί άνθρωποι πετάνε τα σκουπίδια κάτω, λοιπόν θα μπορούσαμε να ρίχνουμε τα απορρίμματά μας στον κάδο, αλλα και θα μπορούσαμε να ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια για ανακύκλωση. Αν δεν υπάρχει ανακύκλωση μπορείτε να ζητήσετε από το Δήμο σας να βάλουν κάδους ανακύκλωσης στο χωριό ή στην πόλη σας.
Δεν πρέπει να ανάβουμε φωτιές όταν υπάρχει αέρας. Δεν είναι ανάγκη όταν δεν κάνει τόσο κρύο να ανάβουμε τη θέρμανση. Μπορούμε να φοράμε ζεστά ρούχα.
Το περιβάλλον δεν το μολύνουμε μόνο με τους τρόπους που σας ανέφερα πριν. Το μολύνουμε και με το πώς φερόμαστε στα ζώα και στα φυτά. Οταν κόβουμε ένα δέντρο χάνεται μια ζωή. Μπορεί να μην μας μοιάζουν αλλά κι αυτά έχουν μια ζωή λίγο διαφορετική από τη δική μας. Πρέπει να ποτίζουμε τα φυτά.
Τα αυτοκίνητα μπορούν να λειτουργήσουν και με φυσικό αέριο. Επίσης μπορούμε να χρησιμοποιούμε ποδήλατα.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι ακόμα αλλά σήμερα είπα να εστιάσω σε αυτές.
Ελπίζω να με ακολουθήσετε τις συμβουλές μου για ένα καλύτερο αύριο και έναν χαρούμενο κόσμο.
Αννα Κ
Θα σας μιλήσω για τα προβλήματα του περιβάλλοντος αλλά και μερικές λύσεις.
Πολλοί άνθρωποι πετάνε τα σκουπίδια κάτω, λοιπόν θα μπορούσαμε να ρίχνουμε τα απορρίμματά μας στον κάδο, αλλα και θα μπορούσαμε να ξεχωρίζουμε τα σκουπίδια για ανακύκλωση. Αν δεν υπάρχει ανακύκλωση μπορείτε να ζητήσετε από το Δήμο σας να βάλουν κάδους ανακύκλωσης στο χωριό ή στην πόλη σας.
Δεν πρέπει να ανάβουμε φωτιές όταν υπάρχει αέρας. Δεν είναι ανάγκη όταν δεν κάνει τόσο κρύο να ανάβουμε τη θέρμανση. Μπορούμε να φοράμε ζεστά ρούχα.
Το περιβάλλον δεν το μολύνουμε μόνο με τους τρόπους που σας ανέφερα πριν. Το μολύνουμε και με το πώς φερόμαστε στα ζώα και στα φυτά. Οταν κόβουμε ένα δέντρο χάνεται μια ζωή. Μπορεί να μην μας μοιάζουν αλλά κι αυτά έχουν μια ζωή λίγο διαφορετική από τη δική μας. Πρέπει να ποτίζουμε τα φυτά.
Τα αυτοκίνητα μπορούν να λειτουργήσουν και με φυσικό αέριο. Επίσης μπορούμε να χρησιμοποιούμε ποδήλατα.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι ακόμα αλλά σήμερα είπα να εστιάσω σε αυτές.
Ελπίζω να με ακολουθήσετε τις συμβουλές μου για ένα καλύτερο αύριο και έναν χαρούμενο κόσμο.
Αννα Κ
Στην τάξη
Στο μάθημα της αριθμητικής ρωτάει ο δάσκαλος:
– Αν ένα μπιφτέκι το κόψουμε σε τέσσερα κομμάτια, τι θα έχουμε;
– Τέσσερα τέταρτα, απαντάει ο μαθητής.
– Ωραία! Κι αν το κόψουμε ξανά στα δύο;
– Δεκαέξι δέκατα έκτα.
– Ωραία. Κι αν τα δεκαέξι δέκατα έκτα τα κόψουμε πάλι στα δύο το καθένα τι θα έχουμε;
– Κιμά… απαντά ο μαθητής.
Παντελής Πολέντας Γ’
Στο μάθημα της αριθμητικής ρωτάει ο δάσκαλος:
– Αν ένα μπιφτέκι το κόψουμε σε τέσσερα κομμάτια, τι θα έχουμε;
– Τέσσερα τέταρτα, απαντάει ο μαθητής.
– Ωραία! Κι αν το κόψουμε ξανά στα δύο;
– Δεκαέξι δέκατα έκτα.
– Ωραία. Κι αν τα δεκαέξι δέκατα έκτα τα κόψουμε πάλι στα δύο το καθένα τι θα έχουμε;
– Κιμά… απαντά ο μαθητής.
Παντελής Πολέντας Γ’
Αινίγματα
Εχω ένα βαρελάκι που έχει δυο λογιών κρασάκι.
Το ένα έχει μάλαμα, το άλλο έχει ασήμι.
Τι είναι;
Το αυγό
Εχω ένα βαρελάκι που έχει δυο λογιών κρασάκι.
Το ένα έχει μάλαμα, το άλλο έχει ασήμι.
Τι είναι;
Το αυγό
Η κεφαλή του στο βουνό κι η ουρά του στο γιαλό. Τι είναι;
Το αστέρι
Το αστέρι
Ενα ταψάκι βούτυρο, όλο τον κόσμο αλείφει. Τι είναι;
Ο ήλιος
Ο ήλιος
Είναι το πιο βαρύ, ούτε με χέρια δεν πιάνεται ούτε με γάντια. Τιείναι;
Η φωτιά
Η φωτιά
Δυο γεωπόνοι πλάι, όλον τον κόσμο βλέπουνε, μα οι δυο τους δεν κοιτιούνται. Τί είναι;
Τα μάτια
Τα μάτια
Αποστόλης Γρυλλάκης, Ε’
Χανιώτικα νέα (18.08.2018)
Χανιώτικα νέα (18.08.2018)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου