11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΧΑΝΊΩΝ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΩΔΙΚΑ
“Παιδιά ρομπότ στην τάξη”, “Ας σχεδιάσουμε μια ιστορία” και “Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα”, οι τίτλοι στα ελληνικά των τριών δραστηριοτήτων που διοργάνωσε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων συμμετέχοντας στην “Εβδομάδα Κώδικα” που διοργάνωσε η Εθνική Συμμαχία για τις ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση... Γι’ αυτές τις δραστηριότητες ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο απ’ την και καλή μου φίλη προϊστάμενη της Σχολικής Μονάδας Μαρία Σκορδύλη και τις συνεργάτιδες της. Ζητούμενα η ανάπτυξη νέων ψηφιακών δεξιοτήτων και η ανακάλυψη νέων καινοτόμων ιδεών στην εποχή μας, μας λένε στην αρχή του άρθρου που υπογράφουν, για να μας “μιλήσουν” στη συνέχεια για τα που “έπραξαν” χάριν των παιδιών, χάριν των οποίων επιμένουν να υπάρχουν! Πάντα άξιες και ωραίες ως Ελληνίδες νηπιαγωγοί, καλές μου συναδέλφισσες! Πάντα στην πρωτοπορία για έναν σύγχρονο νηπιαγωγείο, για ένα νηπιαγωγείο ανοικτό στις προσκλήσεις και τις προκλήσεις των καιρών!Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης, δάσκαλος
οί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Στο ψηφιακό περιβάλλον της εποχής μας, των ραγδαίων εξελίξεων, η συγγραφή κώδικα συμβάλλει στο να κατανοήσουμε καλύτερα το νέο περιβάλλον, να αναπτύξουμε νέες ψηφιακές δεξιότητες και να ανακαλύψουμε νέες καινοτόμες ιδέες.
Γιατί είναι απαραίτητη η εκμάθηση συγγραφής κώδικα (coding);
Κατανοούμε καλύτερα τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας,
Διευρύνουμε περισσότερο τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και
Αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες,
Ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και παράγουμε καινοτομία
H Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση (https://www.nationalcoalition.gov.gr/), έχοντας ως στόχο τη μείωση του ψηφιακού χάσματος και την προώθηση ευρωπαϊκών πολιτικών στην ελληνική κοινωνία που αφορούν στις ψηφιακές δεξιότητες διοργάνωσε για 9η συνεχόμενη χρονιά την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού από τις 9 έως και τις 24 Οκτωβρίου 2021.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στοχεύει να φέρει την κωδικοποίηση και την ψηφιακή γνώση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για το αντικείμενο, με έναν διασκεδαστικό και ελκυστικό τρόπο
Το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων συμμετέχοντας στην Εβδομάδα Κώδικα, οργάνωσε τρεις δραστηριότητες και δημιούργησε συμμαχίες με ελληνικά και ευρωπαϊκά σχολεία.
Kidbots in classroom (Παιδιά – ρομπότ στην τάξη)
Οι μαθητές ενήργησαν ως προγραμματιστές και εφάρμοσαν βασικές γνώσεις προγραμματιστικών γνώσεων και ακολουθίας για να δώσουν εντολή σε ένα ρομπότ να κινηθεί. Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά απλώς έδωσαν οδηγίες σε ένα ανθρώπινο ρομπότ και ανακάλυψαν ποιες οδηγίες μπορεί να ακολουθήσει το ρομπότ και πώς λαμβάνονται κατά γράμμα οι οδηγίες του.
Πιο συγκεκριμένα:
1)Για να ξεκινήσουμε, δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο πλέγμα (αυτό ήταν ένα μάθημα μαθηματικών από μόνο του).
2)Μόλις δημιουργήσαμε το πλέγμα μας, σημειώσαμε ένα "Χ" ή τοποθετήσαμε ένα αντικείμενο σε ένα από τα τετράγωνα για να αντιπροσωπεύσουμε τον τελικό προορισμό μας. Συζητήσαμε ποιο μονοπάτι θα πρέπει να περπατήσουν τα παιδιά, για να φτάσουν στο Χ.
3)Μόλις τα παιδιά κατανόησαν την έννοια της μέτρησης των τετραγώνων και της κίνησης μέσα στο πλέγμα, επιλέχθηκε ένα παιδί για να είναι το «ρομπότ» και ένα παιδί ως «προγραμματιστής».
4) Ο προγραμματιστής χρησιμοποίησε κάρτες με τα βέλη και να πει προφορικά στο «ρομπότ» προς ποια κατεύθυνση να κινηθεί και «προγραμμάτισε» το kidbot με αγγίγματα (κεφάλι ευθεία, ώμος για αριστερά ή δεξιά).
https://codeweek.eu/view/374526/kidbots-in-classroom
Let’ s plan story! (Ας σχεδιάσουμε μια ιστορία!)
Η αφήγηση ιστοριών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βοηθηθούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες κωδικοποίησης. Χωρίζοντας την ιστορία σε κομμάτια, με εικόνα, τα παιδιά βάζουν την ιστορία στη σωστή σειρά. Θα πρέπει να μελετήσουν κάθε κομμάτι και να σκεφτούν λογικά για να καταλάβουν ποιο κομμάτι της ιστορίας πηγαίνει πρώτο και να τοποθετήσουν κάθε κομμάτι στη σωστή σειρά για να μπορούν να διαβάσουν την ιστορία από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτό διδάσκει τις σημαντικές δεξιότητες της αλληλουχίας, η οποία είναι ένα ζωτικό μέρος της κατανόησης του τρόπου κωδικοποίησης.
Οι φάσεις εργασίας μας περιλάμβαναν:
•Την ανάγνωση μιας ιστορίας. Για τα προνήπια ήταν ο Λύκος και τα τρία Γουρουνάκια και για τα νήπια η Χρυσομαλλούσα.
•Τον προσδιορισμό των πληροφοριών που ήταν απαραίτητες για να είναι ξεκάθαρη η ιστορία για όσα παιδιά την αναπαραστούν και για όσα την ακούν (χαρακτήρες, ακολουθίες, ρυθμίσεις…)
•Τη δημιουργία σκηνικών για τη σκηνοθεσία της ιστορίας
• Τη σκηνοθεσία της τρισδιάστατης παράστασης-αφήγησης με χρήση ρομπότ αρχικά με βέλη και μετά με προγραμματισμό του ρομπότ μας.
https://codeweek.eu/view/398783/lets-plan-a-story
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα
Ένα ταξίδι στον κόσμο του προγραμματισμού, με έναν επιδαπέδιο χάρτη όπου τοποθετήσαμε πάνω του ένα πλέγμα 4X4 με διαστάσεις τετραγώνων 15 εκ Χ 15 εκ.
· Πάνω στο χάρτη της Ελλάδας εντοπίσαμε τους εταίρους μας.
· Επιλέξαμε έναν εταίρο στόχο πχ στη Θεσσαλονίκη και καταστρώσαμε μια διαδρομή με βήματα.
· Δημιουργήσαμε βέλη μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά για να αναλύσουμε την επιλεγμένη διαδρομή σε βήματα.
· Αξιοποιήσαμε για την εκτέλεση αρχικά τις επιλεγμένες διαδρομές με το σώμα μας και μετά με το επιδαπέδιο ρομπότ (Beebot) ή με playmobil.
https://codeweek.eu/view/385501/taksideuontas-stin-ellada
ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ (Σάββατο, 6. 11. 2021)
Για τις δραστηριότητες αυτές λάβαμε τα πιστοποιητικά συμμετοχής και θέσαμε υποψηφιότητα για Πιστοποιητικό Αριστείας της Εβδομάδας Προγραμματισμού αφού συμμετείχαμε στην πρόκληση «Εβδομάδα Προγραμματισμού Για Όλους» (CodeWeek 4 Challenge) https://codeweek.eu/codeweek4all η οποία ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να διασυνδέσουν τις δραστηριότητές τους με άλλες που διοργανώνονται από φίλους, συναδέλφους και γνωστούς.
Για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων
Μαρία Σκορδύλη, Ελένη Βλησίδη, Δήμητρα Κωστούρου, Τζένη Σαλαγκούδη,
Γιώτα Κατάκη, Γιώτα Τραχαλάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου