Σάββατο 11 Ιουνίου 2022

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΩΡΑΦΑΚΙΩΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ
ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ 


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο
και καλό καλοκαίρι!
Για τη συνάντηση των Επιστημών με την τέχνη στο Νηπιαγωγείο ο λόγος στον σημερινό, τελευταίο της σχολικής χρονιάς, Παιδότοπο. Στο Νηπιαγωγείο των Χωραφακίων Ακρωτηρίου συγκεκριμένα. Να ’ναι καλά οι συναδέλφισσες νηπιαγωγοί Καλιόπη Δουρμούσογλου και Λαμπρινή Παναγιωτοπούλου που ταξίδεψαν με τα νηπιάκα τους στον κόσμο της APTCODE κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και μας πληροφορούν σχετικά στον διανθισμένο με πλούσιο εικονογραφικό υλικό, κείμενο που υπογράφουν. «Όσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο”, ο τίτλος του μοναδικού στο είδος του βιβλίου του Robert Fulghum, στο οποίο έχω κι άλλη φορά αναφερθεί. Και η ομορφιά της τέχνης στις “αποσκευές” του. Όπως και στις αποσκευές των νηπιακιών των Χωραφακίων, χάρις τις δασκάλες τους! Πάντα άξιες, καλές μου συναδέλφισσες! 
 
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους,
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης 
δάσκαλος

Σημείωση: Και βέβαια ο Παιδότοπος όπως κάθε χρόνο θα είναι ανοιχτός και το φετινό καλοκαίρι. Φτάνουν 2-3 Σάββατα, αρχές Σεπτεβρίου για τον επιμελητή του.
Περιοχή συνημμένων
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ


Το Νηπιαγωγείο μας (Νηπ/γείο Χωραφακίων), ως σχολείο eΤwinning, υλοποίησε τη φετινή χρονιά το ευρωπαϊκό έργο με τίτλο “Art Code”, με συνεργάτες από νηπιαγωγεία της Ελλάδας, αλλά και της Ιταλίας και της Σερβίας.

Η κοινότητα σχολείων της Ευρώπης eTwinning προσφέρει μια ασφαλή πλατφόρμα για τα σχολεία, προκειμένου να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να μοιραστούν και εν ολίγοις να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής κοινότητας στην Ευρώπη.

Το έργο “Art Code” βασίζεται στις αρχές και στους άξονες της εκπαίδευσης STE(A)M. Μέσω των επιστημών STEM και της (Art) Τέχνης (των διαφόρων μορφών της - ζωγραφική, γλυπτική, μουσική, θέατρο) προσεγγίσαμε διάφορους “κώδικες” της ζωής και του κόσμου, “αποκωδικοποιήσαμε” πολυτροπικά μηνύματα και συμβολισμούς, φτιάξαμε δικούς μας κώδικες, γρίφους και αινίγματα.



ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ο όρος STEM χρησιμοποιήθηκε για να αποδώσει τη διασύνδεση των περιοχών των Φυσικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering) και των Μαθηματικών (Mathematics). Πιο αναλυτικά, τα επιστημονικά του πεδία προσδιορίζονται ως εξής:

  • S είναι η Επιστήμη (Science). Αναφέρεται στην παρατήρηση και την πρόβλεψη, τον πειραματισμό, τους προβληματισμούς και τις ερωτήσεις, τις ανακαλύψεις για τη λειτουργία των πραγμάτων.

  • T είναι η Τεχνολογία (Technology), ο τρόπος που γίνεται κάτι, δηλαδή η χρήση εργαλείων για τη διεκπεραίωση εργασιών, ο εντοπισμός των προβλημάτων και η ικανότητα να επινοούμε και να εφευρίσκουμε.

  • E είναι η Μηχανική (Engineering), η μελέτη της συμπεριφοράς και της κίνησης των φυσικών σωμάτων και η αλληλεπίδραση των δυνάμεων.

  • M είναι τα Μαθηματικά (Maths), οι τρόποι μέτρησης και οι βασικές έννοιες της Γεωμετρίας (σχήματα, σύγκριση μεγεθών κ.α.). Επίσης πολλές φορές χρησιμοποιείται και ο όρος STEAM για να συμπεριλάβει και τις τέχνες (Αrts) όπου Α (Art) είναι η εικαστική δημιουργία/έκφραση μέσα από τις τέχνες


Όλα τα προαναφερθέντα αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών στο Νηπιαγωγείο. Ο όρος STEΑM είναι μια «ετικέτα» σε αυτό που ήδη οι εκπαιδευτικοί εκπονούμε στην τάξη. Αποτελεί μία καινοτόμο προσέγγιση στον σχεδιασμό Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, κατά την οποία τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών δεν αντιμετωπίζονται σαν ξεχωριστά αντικείμενα διδασκαλίας αλλά ως μία «ολότητα», καταργώντας τους φραγμούς μεταξύ των επιστημών.


Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΑΣ

Βασικός σκοπός του έργου μας ήταν οι μαθητές μας να αποκτήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες ζωής, συναισθηματική νοημοσύνη και να καλλιεργήσουν δεξιότητες αλγοριθμικής, κριτικής και υπολογιστικής σκέψης για την ανάλυση και επίλυση προβλημάτων. Τα παιδιά εργάστηκαν βιωματικά, ατομικά αλλά και ομαδοσυνεργατικά και ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο έργο. Μέσα από τη διερεύνηση και τον προβληματισμό, την παρατήρηση, τη διατύπωση ερωτήσεων, τα παιδιά ήταν σε θέση να συλλέξουν δεδομένα, να πειραματιστούν και να καταλήξουν σε συμπεράσματα. Οι συζητήσεις, τα παιχνίδια ρόλων, οι δραματοποιήσεις, οι ΤΠΕ αλλά κυρίως η ενεργός εμπλοκή τους με την κωδικοποίηση και την εικαστική τέχνη ήταν οι κυρίαρχες μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν και διατήρησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Οι “κώδικες” που έπρεπε κάθε φορά να επιλυθούν, αλλά και η ενασχόλησή τους με το beebot, ενθουσίαζαν κάθε φορά τα παιδιά. Το beebot είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου, η “έξυπνη μέλισσα”, που είναι ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται και από παιδιά προσχολικής ηλικίας.


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Μέσα από το έργο μάς δόθηκε, επίσης, η δυνατότητα να συμμετάσχουμε μαζί με τους εταίρους μας σε διάφορες εθνικές, ευρωπαϊκές αλλά και παγκόσμιες δράσεις και διαγωνισμούς, όπως στην "Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών", στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU CODE WEEK), στην Ώρα του Κώδικα (HOUR OF CODE), στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day), στην Παγκόσμια Ημέρα Παιχνιδιού στο Σχολείο (Global School Play Day), στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools και στην Ώρα της Γης (Earth Hour).

Στο έργο μας εντάχθηκαν και τα εργαστήρια δεξιοτήτων με τους 4 θεματικούς κύκλους.

Το ταξίδι μας στον κόσμο του “ART CODE” ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, με τη γνωριμία και παρουσίαση των σχολείων και των εταίρων και τελείωσε τον Μάιο με την αξιολόγηση από τις εκπαιδευτικούς, τα παιδιά και τους γονείς όλων των συνεργαζόμενων σχολείων. Το έργο άφησε θετικά συναισθήματα σε όλους (παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς) και χαρακτηριστηκε ως “μια ευχάριστη εκπαιδευτική διαδικασία που συνέβαλε στην καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στο σχολείο και τη γνώση”.

Σημείωση: Αναλυτικά όλες οι δράσεις και οι λεπτομέρειες του έργου υπάρχουν στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου: Blog | chorafakia (4nipakrot.wixsite.com)

Oι νηπιαγωγοί

Καλλιόπη Δουρμούσογλου, Λαμπρινή Παναγιωτοπούλου


Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 11.Ιουνίου 2022) 

















 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου