Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΘΥΜΙΑ*
* Στή μνήμη του πατέρα μου, Θεοκλή Αντ. Κακατσάκη, που τον κηδέψαμε σαν σήμερα πριν από 30 χρόνια...
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΘΥΜΙΑ*
1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΕΝΑΣ "ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΣ" ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ" ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Για την επίσκεψη ενός "ιδιαίτερου επισκέπτη", όπως γράφει ένας μαθητής,... ενός αγωνιστικούαυτοκινήτου, στην αυλή του 1ου Γυμνασίου Χανίων ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Στο πλαίσιο ενός απ' τα καινοτόμα προγράμματα που εκπονούνται η "επίσκεψη" μας λέει ο υπεύθυνος του καθηγητής Τεχνολογίας Χρήστος Μποτωνάκης στο εισαγωγικό του σημείωμα. Για τις εντυπώσεις τους απ' την "επίσκεψη" μάς μιλούν με ενθουσιασμό στα διανθισμένα με σχετικές φωτογραφίες κείμενα τους, κάποια από τα παιδιά. Συγχαρητήρια και στον καθηγητή και στους μαθητές και για τη συγκεκριμένη δράση. Και βέβαια στον διευθυντή του Σχολείου Δημήτρη Βλαχοδήμο και στους συναδέλφους του του Συλλόγου Διδασκόντων για όλα όσα "πειραματικά" κάνουν...Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος- λογοτέχνης
Στο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων το τρέχον σχολικό έτος ένα από τα
καινοτόμα προγράμματα που εκπονούνται είναι και το εκπαιδευτικό
πρόγραμμα με τίτλο “Τα πάντα για το αυτοκίνητο και το μηχανή” το οποίο
αφιερώνεται στην Υπηρεσία της Τροχαίας Χανίων, που προσπαθεί να συμβάλει στην
μείωση των τροχαίων ατυχημάτων/δυστυχημάτων. Στο πλαίσιο του αναφερόμενου
εκπαιδευτικού προγράμματος, την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου ήρθαν στο σχολείο μας ο
ΑντιδήμαρχοςΧανίων κ. Στέλιος Μιχαηλάκης και ο κ. Σταύρος Τωμαδάκης, που
ασχολούνται με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, για να πραγματοποιήσουμε μία δράση με
θέμα τα οχήματα αυτά, με αφορμή την 18η ανάβαση Ομαλού που έγινε στις 13 του
ίδιου μήνα…
Χρήστος Μποτωνάκης (Καθηγητής Τεχνολογίας, υπεύθυνος του Προγράμματος)
Ο κ. Μιχαηλάκης απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις παιδιών |
Ο κ.Τωμαδάκης μας έδειξε ένα-ένα τα όργανα και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη διάσωση των επιβατών αγωνιστικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση ατυχήματος. |
Χτύπησε το κουδούνι. Παιδιά ξεχύνονταν από όλες τις εισόδους του σχολείου
μας, όλα μαζεμένα σε ένα σημείο της αυλής: εκεί που ήταν ο ιδιαίτερος μας
επισκέπτης. Είχε γρανάζια, πιστόνια και λάστιχα. Ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο
στην μέση της αυλής! Ήρθε με συνοδεία της αστυνομίας, καθώς, τα αγωνιστικά
αυτοκίνητα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους, εκτός αν έχουν ειδική
άδεια. Αυτή η “επίσκεψη” που δεχτήκαμε, δεν ήταν καθόλου ίδια με αυτές που
είχαμε συνηθίσει. Νικόλαος Χατζηδάκης (Γ΄ γυμνασίου)
H συνάντηση που κάναμε μας κίνησε πολύ ενδιαφέρον και μας βοήθησε να μάθαμε
ποικίλες πληροφορίες για τα αγωνιστικά αμάξια, για τους αγώνες, για την λειτουργία
τους και άλλα πολλά, που μας βοήθησαν στο να έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα,
για ένα αυτοκίνητο αυτού του είδους. Μέσα από αυτήν την επίσκεψη κατάφερα να
μάθω τις λειτουργίες κάποιων οργάνων στο αυτοκίνητο, για τους αγώνες και τους
κανόνες τους, αλλά ακόμα και για την ενδυμασία των αθλητών και τα μέτρα
ασφαλείας τα οποία παίρνουν. Συμπερασματικά αυτή η μέρα ήταν αρκετά ιδιαίτερη,
ενδιαφέρουσα και πάνω από όλα διδακτική. Γεώργιος Ελευθερόπουλος
(Γ΄γυμνασίου)
μια μοναδική εμπειρία. Μας δόθηκε η δυνατότητα να δούμε από κοντά ένα
αγωνιστικό αυτοκίνητο και να ακούσουμε σημαντικές πληροφορίες από τον ίδιο τον
οδηγό του. Ήταν μια εμπειρία που μας πρόσφερε καινούριες γνώσεις και μας άφησε
θετικές εντυπώσεις. Είδαμε πτυχές του οχήματος που δεν θα μπορούσαμε να
παρατηρήσουμε αλλιώς, και οι μαθητές εντυπωσιαστήκαμε από την τεχνολογία και
τον σχεδιασμό του. Η συγκεκριμένη δράση μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε
αυτόν τον κόσμο που κανένας μας δεν θα μπορούσε να γνωρίσει ο κάθε ένας από
εμάς χωρίς αυτήν την δράση. Επιπλέον, ο οδηγός του αγωνιστικού μοιράστηκε μαζί
μας πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες που δεν θα μαθαίναμε με άλλον τρόπο.
Μελένια Σάλτα (Β΄ Γυμνασίου)
εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Αφού έμαθα μερικές πληροφορίες για τον
εξοπλισμό και το αυτοκίνητο, ήμουν πολύ ενθουσιασμένος γιατί θα έμπαινα
επιτέλους σε ένα αγωνιστικό αμάξι! Χάρη τους καλεσμένους που ήταν πολύ ευγενικοί
και πρόθυμοι να μας αφήσουν να μπούμε μέσα. Από όλη αυτή την συνάντηση
κατάλαβα πολλά πράγματα, όπως ότι όλα σχεδόν τα ρούχα που φοράει ο οδηγός και ο
συνοδηγός δεν καίγονται. Σίγουρα αυτή η εμπειρία θα μου μείνει αξέχαστη.
Κωνσταντίνος Νικάκης (Γ΄ Γυμνασίου)
πίστευα στα μάτια μου! Άκουγα το αγωνιστικό να μαρσάρει με τον ιδιαίτερο,
χαρακτηριστικό ήχο και συνέχιζα να πιστεύω ότι ονειρεύομαι! Μέχρι που μπήκα
μέσα, έπιασα το τιμόνι, παρατήρησα τα όργανα, την καμπίνα των οδηγών και μίλησα
μαζί τους. Ήταν μια πραγματική εμπειρία ζωής για μένα κι εύχομαι να την ξαναζήσω.
Μιχάλης Δράγασης (Γ γυμνασίου)
έδειξαν τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου και μας μίλησαν σχετικά με το άθλημα. Το
αποκορύφωμα της ημέρας ήταν ότι μας άφησαν να μπούμε μέσα στο αγωνιστικό
αυτοκίνητο. Περάσαμε τέλεια! Κατερίνα Κιαγιαδάκη (Γ. Γυμνασίου).
περιμέναμε ένα κανονικό μάθημα, έρχεται αγωνιστικό αυτοκίνητο στην αυλή μας.
Μάριος Πειρουνάκης (Γ΄ γυμνασίου)
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 23.11.2024)
ΓΛΥΚΟΣ ΝΟΕΜΒΡΗΣ
ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΒΡΑΔΥ
ΣΤ΄ΤΑΞΗ 5ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Τι σημαίνει για τα σημερινά παιδιά η Επέτειος του Πολυτεχνείου; Τι επίδραση έχει στη ζωή τους σήμερα ο αγώνας για τη Δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που έγινε πριν από 51 ολόκληρα χρόνια; Οι μαθητές της ΣΤ τάξης του 5ου δημοτικού σχολείου διάβασαν, ένιωσαν, προβληματίστηκαν, εκφράστηκαν, ζωγράφισαν και διαπίστωσαν ότι τα αυτονόητα δικαιώματα που απολαμβάνουν σήμερα θέλουν διαρκή αγώνα, επαγρύπνιση και ... «δουλειά πολλή!»
Η δασκάλα της Στ τάξης, Τόνια Σκουλά
Πέννυ Ζουριδάκη - Αθηνά Μπουίντερ |
ΤΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΓΕΝΝΟΥΝ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ … ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;
«Όταν σκέφτομαι το Πολυτεχνείο, νιώθω συγκίνηση και λύπη ταυτόχρονα, για όσους έδωσαν τη ζωή τους, ώστε εμείς να έχουμε ελευθερία. Εγώ δεν ξέρω αν θα είχα το θάρρος να κάνω κάτι τέτοιο! Σκέφτομαι πόση φασαρία και χαμός θα γινόταν εκείνη τη μέρα. Αναρωτιέμαι, όσοι πήραν μέρος στα γεγονότα, πώς θα ήταν η ζωή τους μετά από αυτό». Ρουμπίνη Τσαγκαράκη
«Για εμένα Δημοκρατία σημαίνει να είμαστε ελεύθεροι και να μην είναι κάποιος από πάνω μας, να μας λέει τι να κάνουμε. Είναι σημαντικό να έχουμε Δημοκρατία, για να μπορούμε να λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας!»
Μάρω Κοτσάκη
Μελίνα Μπλάνα - Ούνα Τοπάλοβιτς - Ασημένια Μαριδάκη |
«Για μένα Δημοκρατία σημαίνει να είμαστε ελεύθεροι άνθρωποι και να εκφράζουμε ελεύθερα την άποψή μας. Είναι σημαντικό, γιατί τώρα δε θα μπορούσαμε να κάνουμε πολύ απλά πράγματα, όπως το να ακούσουμε τη μουσική που μας αρέσει και να κάνουμε ομαδικές συγκεντρώσεις. Τα γεγονότα εκείνα μου δημιουργούν κάποιες στενάχωρες σκέψεις, αφού πέθαναν τόσοι νέοι φοιτητές. Νιώθω λύπη και θυμό, που ο οδηγός του τανκ δε σκέφτηκε ότι θα σκοτώσει τόσες νέες ψυχές!» Σοφία Γναφάκη
«Η Δημοκρατία είναι σημαντική, για να λένε όλοι οι άνθρωποι τη γνώμη τους, να έχουν ένα ζεστό σπίτι, να πηγαίνουν στο σχολείο και στο Πανεπιστήμιο... Να έχουν αγάπη και να κάνουν πράγματα που αλλιώς δεν τους αφήνουν να κάνουν!» Κωνσταντίνα Λιονάκη
«Είναι σημαντικό να λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας, να πηγαίνουμε τη βόλτα μας, να ψηφίζουμε. Ελευθερία και Δημοκρατία σημαίνει να πηγαίνουμε στο σχολείο, στο Πανεπιστήμιο, να ακούμε τη δικιά μας μουσική και να ζούμε όμορφα! Ευτύχης Πενταράκης
Μάρκος Τερζής - Γιώργος Μπαδιερίτης - Λεντιον Λικάι |
«Όταν λέμε «Δημοκρατία» εννούμε ότι ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να εκφράζει τη γνώμη του ελεύθερα, να σέβεται τους κανόνες και την πατρίδα του. Είναι πολύ σημαντικό να αγωνιζόμαστε πάντα για να έχουμε Δημοκρατία!» Εμμανουέλα Μπέλλου
ΣΥΝΟΜΙΛΩ ΜΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ ΤΑΝΚ ΠΟΥ ΕΣΠΑΣΕ ΤΗΝ ΠΥΛΗ
Τι σκεφτόσουν όταν έσπασες την καγκελόπορτα;
Σκεφτόμουν ότι είχα δίκιο κι ότι δεν ήταν κακό αυτό.
Πώς νιώθεις τώρα;
Νιώθω πολύ χάλια, το μετάνιωσα!
Γιατί άλλαξες το όνομα και το επίθετό σου; Και γιατί δεν λες στη γυναίκα σου και τα παιδιά σου ποιος είσαι πραγματικά;
Γιατί ντρέπομαι και δε θέλω να το μάθει κανείς!
Πώς αντέδρασες όταν σε διέταξαν να μπεις μέσα στο τάνκ;
Δεν περίμενα ούτε ένα δευτερόλεπτο και όρμησα μέσα!
Πώς νιώθεις που σκότωσες τόσους νέους ανθρώπους, που είχαν τόσα όνειρα μπροστά τους;
Πολύ ασχημα! Ποτέ δε θέλησα να σκοτώσω κανέναν! Δεν ξέρω τι σκεφτόμουν τότε!
Οι γονείς σου το ήξεραν;
Δυστυχώς ναι και ντρέπονταν...
Ήξερες τι πήγες να κάνεις εκείνη τη στιγμή;
Όχι, καθόλου, ήταν το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου... Δεν το ήθελα! Έκανα ό,τι με διέταξαν… Έντρι Σούλι
Μαριλένα Σκέμπι - Έλενα Τόνεβα |
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ ΦΟΙΤΗΤΗ ΠΟΥ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣΕ...
«Τι σπούδαζες;
Τι έκανες προτού συμβούν τα γεγονότα;
Πώς ένιωσες όταν το τανκ έσπασε την πύλη;
Πώς είχατε προετοιμαστεί για τον αγώνα σας;
Ήσουν από τα άτομα που είχαν τραυματιστεί;
Πώς ήταν η ζωή σου μετά το γεγονός;» Σοφία Ρεμπουλάκη
«Πώς τολμήσατε να κάνετε παράνομο ραδιοφωνικό σταθμό; Δεν ξέρατε ότι θα είχατε συνέπειες;
Όταν είδατε το τανκ, φανταστήκατε ότι θα σπάσει την καγκελόπορτα;
Πιστεύατε πως θα πεθάνετε;
Πώς νιώσατε στο τέλος που τα καταφέρατε; Το πιστεύατε ότι θα τα καταφέρνατε;
Ξαναείδατε από τότε τον οδηγό του τανκ;» Μαρία Επιτροπάκη
Γιώργος Καρτέρης |
«Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;
Γιατί πήγες κι εσύ να αγωνιστείς;
Σκεφτόσουν ότι θα πεθάνεις;
Πώς ένιωσες όταν μπήκε το τανκ στο Πολυτεχνείο;
Πώς ένιωσες που είδες τους φοιτητές να πεθαίνουν μπροστά στα μάτια σου;
Πέθανε κάποιος φίλος ή συγγενής σου;
Τι είπες μόλις γύρισες σπίτι στους γονείς σου;
Ξέρεις ποιος οδηγούσε το τανκ;
Είχες αγχωθεί; Φοβόσουν όταν είδες το τανκ να πλησιάζει;» Αλεξάνδρα Παβλόβιτς
Αχιλλέας Λουράκης - Αντώνης Πιταριδάκης |
«Πού βρήκες το θάρρος να σταθείς στην πρώτη γραμμή, μπροστά στο τανκ;
Πώς ένιωσες τη στιγμή που πλησίαζε το τανκ;
Είχες κάποιον που σε βοηθούσε και πέθανε μπροστά στα μάτια σου;
Σκέφτηκες ότι θα πεθάνεις» Γεωργία Φιωτοδημητράκη
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2024
https://www.haniotika-nea.gr/paidotopos-st-taxi-5oy-dim-sch-chanion-ti-simainei-i-epeteios-toy-polytechneioy/
ΜΙΑ ΟΛΑΚΕΡΗ ΖΩΗ...
ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΤΙΞΗΣ ΜΟΥ
Επιφυλακτικός
μπροστά στην τελεία.
Καχύποπτος
στην εμφάνιση του κόμματος.
Ανήσυχος
στη θέα του θαυμαστικού.
Ξένος
μέσα στις παρενθέσεις.
Απροετοίμαστος
στα υπονοούμενα των αποσιωπητικών.
Ανασφαλής
στον ερχομό της παύλας.
Ερωτευμένος
με το ερωτηματικό.
Το σημείο στίξης μου.
(ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΙΗΜΑ, 2013)