ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ πέρασαν, τα δυσκολότερα είναι μπροστά μας! Δεν ξέρω γιατί, ώρες - ώρες, αν και θέλω να δω το ποτήρι μισογεμάτο, το βλέπω μισοάδειο. Μακάρι να ήμουνα μοναχός μου. Διάχυτη η απαισιοδοξία στην ελληνική κοινωνία. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι θα πρέπει να σταυρώσουμε τα χέρια μας και να παραδοθούμε. Ισα - ίσα..., όπως λέει κι ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος.
ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ να ?ρθει τ? Αϊ-Λιος (του Προφήτη Ηλία) για να γυρίσει ο καιρός αλλιώς, αλλά αναφιλέ, για να χρησιμοποιήσω μια λέξη, που την έλεγε συχνά η μάνα μου. Εκεί που λέγαμε τη μια μέρα ότι τα σύννεφα δεν πρόκειται να κάμουν ξανά έντονη την παρουσία τους στον ουρανό, να σου τα την άλλη να παρουσιάζονται και ν? απειλούν με βροχή, καλήν ώρα όπως χθες.
ΠΑΡΑ είναι παράξενος ο φετινός Ιούλης. Μικρό το κακό. Με τα σύννεφα που έχουν αναμαζωχτεί στον ελληνικό ουρανό με τα μνημόνια τι γίνεται;
ΑΝΟΙΓΩ παρένθεση. Η λέξη αναφιλέ είναι επίρρημα και σημαίνει το κάκου, μάταια. 'Επήγε και ξαναπήγε στο προξενιό, μα αναφιλέ, δεν το ξετέλεψε', η φράση που χρησιμοποιεί για να το καταλάβουμε ο Αντώνης Ξανθινάκης στο 'λεξικό' του. Είναι φανερό ότι η λέξη προέρχεται από το επίθετο ανωφελής. Κλείνω την παρένθεση.
Η 'ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ' το νέο όραμα του Αντώνη Σαμαρά για το 2021. «Στη 'Νέα Ελλάδα' του 2021, αν εξακολουθεί να μας κυβερνά η τρόικα με τους εδώ υποτελείς της, δεν θα υπάρχει καν Ελλάδα, παρά μόνο ως ανάμνηση, για όσους θα έχουν μνήμη». Από τον 'βοριά' στη στήλη του '9 μποφόρ' (βλ. εφ. 'Χριστιανική', Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013) το σχόλιο.
ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ πέρασαν, τα δυσκολότερα είναι μπροστά μας! Δεν ξέρω γιατί, ώρες - ώρες, αν και θέλω να δω το ποτήρι μισογεμάτο, το βλέπω μισοάδειο. Μακάρι να ήμουνα μοναχός μου. Διάχυτη η απαισιοδοξία στην ελληνική κοινωνία. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι θα πρέπει να σταυρώσουμε τα χέρια μας και να παραδοθούμε. Ισα - ίσα..., όπως λέει κι ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος.
ΔΡΑ Νίκο Πετρουλάκη, Χανιά: Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση πήρα στα χέρια μου το βιβλίο της Ευαγγελίας Καλεράντε 'Νίκος Πετρουλάκης: Από την εκπαιδευτική πολιτική στην εκπαιδευτική πράξη', που μου έστειλαν οι εκδόσεις 'Γρηγόρη', απ? τις οποίες κυκλοφορείται. Ενας ογκώδης καλαίσθητος τόμος 616 σελίδων μεγάλου σχήματος, για τον και δάσκαλό μου, Δάσκαλο των δασκάλων! Ενας τόμος επιτομή της νεοελληνικής εκπαιδευτικής οδύσσειας, έτσι όπως τη βίωσε ένας παιδαγωγός που αγωνίστηκε μια ζωή με λόγια και έργα στις επάλξεις της παιδείας. Ενα βιβλίο που διαβάζεται και σαν μυθιστόρημα και σαν ιστορική μαρτυρία και σαν παιδαγωγικό μανιφέστο και σαν φιλοσοφικό δοκίμιο ταυτόχρονα. Θ? ασχοληθώ μ? αυτό και από άλλη στήλη, δάσκαλε!
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ των Περσών Καμβύσης ήταν πολύ σκληρός και ανελέητος. Ανάμεσα στα άλλα είχε σκοτώσει τον αδελφό του Σμέρδη, επειδή φοβόταν μήπως του πάρει τη βασιλεία, ενώ περιφρονώντας τα περσικά ήθη είχε παντρευτεί την αδελφή του. Κάποτε, λοιπόν, που καθόταν μαζί της στο τραπέζι, εκείνη πήρε ξαφνικά ένα μαρούλι, του έβγαλε τα φύλλα και ρώτησε τον αδελφό και σύζυγό της αν το μαρούλι ήταν ωραιότερο με φύλλα ή χωρίς αυτά. Εκείνος, όπως ήταν φυσικό, χωρίς να υποψιαστεί τη σκοπιμότητα της ερώτησης, της απάντησε ότι με τα φύλλα του ήταν ωραιότερο. Τότε εκείνη του είπε ότι αυτό που η ίδια έκανε στο μαρούλι το είχε κάνει και εκείνος, αφού είχε απογυμνώσει τη γενιά του Κύρου, σκοτώνοντας τον Σμέρδη. Μανιασμένος απ? την απροσδόκητη κατηγορία ο Καμβύσης έριξε με βίαιο τρόπο την αδελφή του στο έδαφος τη χτύπησε και επειδή εκείνη ήταν έγκυος απέβαλε και πέθανε. Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. 'Σαββάλας'.
'Θα γίνει τώρα τούτο, κι έπειτα εκείνο/ και πιο αργά, σε μια ή δύο χρονιές (ως κρίνω),/ τέτοιες θα είν? οι πράξεις, τέτοιοι θα ?ν? οι τρόποι./ Δεν θα φροντίσουμε για μακρινό κατόπι./ Για το καλύτερον ημείς θα προσπαθούμε./ Και όσο προσπαθούμε, τόσο θα χαλνούμε,/ θα μπλέκουμε τα πράγματα, ως να βρεθούμε/ στην άκρα σύγχυσι. Και τότε θα σταθούμε/ θα είν? η ώρα οι θεοί να εργαστούνε.'.
Από το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη 'Η επέμβαση των Θεών'.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (23.07.2013)
ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
Γράφει ο Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Φίλες και φίλοι, καλημέρα!ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ να ?ρθει τ? Αϊ-Λιος (του Προφήτη Ηλία) για να γυρίσει ο καιρός αλλιώς, αλλά αναφιλέ, για να χρησιμοποιήσω μια λέξη, που την έλεγε συχνά η μάνα μου. Εκεί που λέγαμε τη μια μέρα ότι τα σύννεφα δεν πρόκειται να κάμουν ξανά έντονη την παρουσία τους στον ουρανό, να σου τα την άλλη να παρουσιάζονται και ν? απειλούν με βροχή, καλήν ώρα όπως χθες.
ΠΑΡΑ είναι παράξενος ο φετινός Ιούλης. Μικρό το κακό. Με τα σύννεφα που έχουν αναμαζωχτεί στον ελληνικό ουρανό με τα μνημόνια τι γίνεται;
ΑΝΟΙΓΩ παρένθεση. Η λέξη αναφιλέ είναι επίρρημα και σημαίνει το κάκου, μάταια. 'Επήγε και ξαναπήγε στο προξενιό, μα αναφιλέ, δεν το ξετέλεψε', η φράση που χρησιμοποιεί για να το καταλάβουμε ο Αντώνης Ξανθινάκης στο 'λεξικό' του. Είναι φανερό ότι η λέξη προέρχεται από το επίθετο ανωφελής. Κλείνω την παρένθεση.
Η 'ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ' το νέο όραμα του Αντώνη Σαμαρά για το 2021. «Στη 'Νέα Ελλάδα' του 2021, αν εξακολουθεί να μας κυβερνά η τρόικα με τους εδώ υποτελείς της, δεν θα υπάρχει καν Ελλάδα, παρά μόνο ως ανάμνηση, για όσους θα έχουν μνήμη». Από τον 'βοριά' στη στήλη του '9 μποφόρ' (βλ. εφ. 'Χριστιανική', Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013) το σχόλιο.
ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ πέρασαν, τα δυσκολότερα είναι μπροστά μας! Δεν ξέρω γιατί, ώρες - ώρες, αν και θέλω να δω το ποτήρι μισογεμάτο, το βλέπω μισοάδειο. Μακάρι να ήμουνα μοναχός μου. Διάχυτη η απαισιοδοξία στην ελληνική κοινωνία. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι θα πρέπει να σταυρώσουμε τα χέρια μας και να παραδοθούμε. Ισα - ίσα..., όπως λέει κι ο φίλος μου ο γερω-δάσκαλος.
ΔΡΑ Νίκο Πετρουλάκη, Χανιά: Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση πήρα στα χέρια μου το βιβλίο της Ευαγγελίας Καλεράντε 'Νίκος Πετρουλάκης: Από την εκπαιδευτική πολιτική στην εκπαιδευτική πράξη', που μου έστειλαν οι εκδόσεις 'Γρηγόρη', απ? τις οποίες κυκλοφορείται. Ενας ογκώδης καλαίσθητος τόμος 616 σελίδων μεγάλου σχήματος, για τον και δάσκαλό μου, Δάσκαλο των δασκάλων! Ενας τόμος επιτομή της νεοελληνικής εκπαιδευτικής οδύσσειας, έτσι όπως τη βίωσε ένας παιδαγωγός που αγωνίστηκε μια ζωή με λόγια και έργα στις επάλξεις της παιδείας. Ενα βιβλίο που διαβάζεται και σαν μυθιστόρημα και σαν ιστορική μαρτυρία και σαν παιδαγωγικό μανιφέστο και σαν φιλοσοφικό δοκίμιο ταυτόχρονα. Θ? ασχοληθώ μ? αυτό και από άλλη στήλη, δάσκαλε!
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ των Περσών Καμβύσης ήταν πολύ σκληρός και ανελέητος. Ανάμεσα στα άλλα είχε σκοτώσει τον αδελφό του Σμέρδη, επειδή φοβόταν μήπως του πάρει τη βασιλεία, ενώ περιφρονώντας τα περσικά ήθη είχε παντρευτεί την αδελφή του. Κάποτε, λοιπόν, που καθόταν μαζί της στο τραπέζι, εκείνη πήρε ξαφνικά ένα μαρούλι, του έβγαλε τα φύλλα και ρώτησε τον αδελφό και σύζυγό της αν το μαρούλι ήταν ωραιότερο με φύλλα ή χωρίς αυτά. Εκείνος, όπως ήταν φυσικό, χωρίς να υποψιαστεί τη σκοπιμότητα της ερώτησης, της απάντησε ότι με τα φύλλα του ήταν ωραιότερο. Τότε εκείνη του είπε ότι αυτό που η ίδια έκανε στο μαρούλι το είχε κάνει και εκείνος, αφού είχε απογυμνώσει τη γενιά του Κύρου, σκοτώνοντας τον Σμέρδη. Μανιασμένος απ? την απροσδόκητη κατηγορία ο Καμβύσης έριξε με βίαιο τρόπο την αδελφή του στο έδαφος τη χτύπησε και επειδή εκείνη ήταν έγκυος απέβαλε και πέθανε. Από το βιβλίο 'Η άλλη όψη της Ιστορίας', εκδ. 'Σαββάλας'.
'Θα γίνει τώρα τούτο, κι έπειτα εκείνο/ και πιο αργά, σε μια ή δύο χρονιές (ως κρίνω),/ τέτοιες θα είν? οι πράξεις, τέτοιοι θα ?ν? οι τρόποι./ Δεν θα φροντίσουμε για μακρινό κατόπι./ Για το καλύτερον ημείς θα προσπαθούμε./ Και όσο προσπαθούμε, τόσο θα χαλνούμε,/ θα μπλέκουμε τα πράγματα, ως να βρεθούμε/ στην άκρα σύγχυσι. Και τότε θα σταθούμε/ θα είν? η ώρα οι θεοί να εργαστούνε.'.
Από το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη 'Η επέμβαση των Θεών'.
ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(http://petaxta.blogspot.com)
Χανιώτικα νέα (23.07.2013)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου