Το ποίημα “Το ηλιακό λεωφορείο” απ’ τη Λιλιπούπολη, που βρίσκεται στην κεντρική θέση του σημερινού Παιδότοπου, δούλεψαν τα παιδιά της Γ’ τάξης του Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων “Θεοδωροπούλου”, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την παιδική ποίηση στις τηλεδιασκέψεις που έκαναν με τα παιδιά των Γ’ και Δ’ τάξεων του Δημ. Σχ. Φουρφουρά Ρεθύμνης κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς...
Δείτε περισσότερα... ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Επιμέλεια: Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Γ Τάξη Δημ. Σχ. Εκκπαιδευτηρίων Θεοδωρόπουλου
Τηλεδιασκέψεις με θέμα την Παιδική Ποίηση
Το ποίημα “Το ηλιακό λεωφορείο” απ’ τη Λιλιπούπολη, που βρίσκεται στην κεντρική θέση του σημερινού Παιδότοπου, και το ποίημα “Αστροαεροδρόμιο” του Τζιάνι Ροντάρι δούλεψαν τα παιδιά της Γ’ τάξης του Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων “Θεοδωροπούλου”, στο πλαίσιο ενός προγράμματος για την παιδική ποίηση στις τηλεδιασκέψεις που έκαναν με τα παιδιά των Γ’ και Δ’ τάξεων του Δημ. Σχ. Φουρφουρά Ρεθύμνης κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
Ήταν μια εξαιρετική, μια ξεχωριστή εμπειρία και τα παιδιά, εκτός όλων των άλλων, διασκέδασαν πολύ, υπογραμμίζει σε σχετικό σημείωμα του ο διευθυντής του Σχολείου Μανόλης Κουναλάκης που μου έστειλε πλούσιο υλικό απ’ τις τηλεδιασκέψεις, εκτός απ’ τις εντυπώσεις των παιδιών. Απ’ τα που χωρούν (πού να χωρέσουν όλα!) στον σημερινό Παιδότοπο φαίνεται πράγματι καθαρά, πόσο καλά συνδυάστηκαν το ωφέλιμο με το τερπνόν! Συγχαρητήρια και στους δασκάλους και στα παιδιά! Καλή συνέχεια!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Β.Θ.Κ.
Ήταν μια εξαιρετική, μια ξεχωριστή εμπειρία και τα παιδιά, εκτός όλων των άλλων, διασκέδασαν πολύ, υπογραμμίζει σε σχετικό σημείωμα του ο διευθυντής του Σχολείου Μανόλης Κουναλάκης που μου έστειλε πλούσιο υλικό απ’ τις τηλεδιασκέψεις, εκτός απ’ τις εντυπώσεις των παιδιών. Απ’ τα που χωρούν (πού να χωρέσουν όλα!) στον σημερινό Παιδότοπο φαίνεται πράγματι καθαρά, πόσο καλά συνδυάστηκαν το ωφέλιμο με το τερπνόν! Συγχαρητήρια και στους δασκάλους και στα παιδιά! Καλή συνέχεια!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Β.Θ.Κ.
Στα τέλη Ιανουαρίου συνδεθήκαμε με το σχολείο του Φουρφουρά. Συνδεθήκαμε για να παρουσιάσουμε μια κατασκευή την οποία κατασκευάσαμε όλες οι ομάδες της τάξης μου.
Πρώτα διαβάσαμε το ποίημα, έπειτα ο κύριος Μανόλης μας είπε οτι η κυρία Μαριανίνα Κριεζή είχε γράψει το τραγούδι: “Το ηλιακό λεωφορέίο” που παιζόταν στην εκπομπή που λάτρευαν τα παιδιά: Εδώ Λιλιπούπολη, από το ραδιοφωνικό σταθμό. [...]
Απόστολος Τσαούλης
Απόστολος Τσαούλης
[...] Συνδεθήκαμε για να συζητήσουμε για ένα ποίημα “Το ηλιακό λεωφορείο”. Μέρες πριν όλη η τάξη μαζί με τον δάσκαλό μας δουλέψαμε πάνω σ’ αυτό το ποίημα με κατασκευές και ζωγραφιές. Θέλαμε να παρουσιάσουμε μια κατασκευή μαθαίνοντας όλα τα παιδιά μαζί παιδικά ποιήματα. Φτιάξαμε με ανακυκλώσιμα υλικά ένα ηλιακό λεωφορείο.
Στην αρχή γνωριστήκαμε είπαμε τα ονόματά μας και πού μένουμε. Κάποια παιδιά γράψανε ιστορίες με ζωγραφιές και τους τα αφηγήθηκαν. Τους κάναμε ερωτήσεις και μας απαντούσαν και ανταλλάξαμε ιδέες για το ποίημα. Ακόμα μιλήσαμε για την στιχουργό του ποιήματος Μαριανίνα Κριεζή και για τον μουσικό Μάνο Χατζηδάκι.
Ήταν για μένα μια μεγάλη εμπειρία και χαρά που γνώρισα παιδιά από άλλο σχολείο. Εύχομαι σύντομα να ξαναπεικοινωνήσουμε με το δημοτικό σχολείο του Φουρφουρά.
Βασίλης Μαλιχούτης
Στην αρχή γνωριστήκαμε είπαμε τα ονόματά μας και πού μένουμε. Κάποια παιδιά γράψανε ιστορίες με ζωγραφιές και τους τα αφηγήθηκαν. Τους κάναμε ερωτήσεις και μας απαντούσαν και ανταλλάξαμε ιδέες για το ποίημα. Ακόμα μιλήσαμε για την στιχουργό του ποιήματος Μαριανίνα Κριεζή και για τον μουσικό Μάνο Χατζηδάκι.
Ήταν για μένα μια μεγάλη εμπειρία και χαρά που γνώρισα παιδιά από άλλο σχολείο. Εύχομαι σύντομα να ξαναπεικοινωνήσουμε με το δημοτικό σχολείο του Φουρφουρά.
Βασίλης Μαλιχούτης
[...] Τους είπαμε τι κάναμε και ότι το χωρίσαμε σε τέσσερις φάσεις. Πρώτα είδαμε μερικά παιδικά. Ύστερα, ζωγραφίσαμε αυτά τα παιδικά διαφορετικά, γράψαμε και μια έκθεση. Τέλος, κάναμε μια κατασκευή η οποία ήταν το Ηλιακό λεωφορείο.
Μετά μας δείξανε τι κάνανε αυτά. Φτιάξανε μια κατασκευή με πυραύλους. Ύστερα μας δείξανε πως αλλάξανε το ποίημα. Μου άρεσε πολύ αυτό που κάναμε και με εντυπωσίασε όταν ένα παιδί μας παρουσίασε μια ζωγραφιά.
Αθηνά Μανούσακα
Αθηνά Μανούσακα
[...] Στην αρχή προετοιμαστήκαμε για το ηλιακό λεωφορείο και είδαμε δύο παιδικά. Μετά γράψαμε το ποίημα με δικά μας λόγια. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μια δικιά μας ιστορία. Μετά αυτή τη ζωγραφιά την κάναμε ποίημα.
Επίσης παρακολουθήσαμε τα παιδιά του σχολείου του Φουρφουρά στο διαδραστικό πίνακα και μιλήσαμε για το ηλιακό λεωφορείο. Μετά τα παιδιά μας έδειξαν τις ζωγραφιές τους.
Τέλος ο κύριος μας έδειξε φωτογραφιές από το σχολείο του Φουρφουρά και τα παιδιά. [...]
Λεωνίδας Καψαλάκης
Επίσης παρακολουθήσαμε τα παιδιά του σχολείου του Φουρφουρά στο διαδραστικό πίνακα και μιλήσαμε για το ηλιακό λεωφορείο. Μετά τα παιδιά μας έδειξαν τις ζωγραφιές τους.
Τέλος ο κύριος μας έδειξε φωτογραφιές από το σχολείο του Φουρφουρά και τα παιδιά. [...]
Λεωνίδας Καψαλάκης
Το ηλιακό λεωφορείο
Ένα λεωφορείο που το λένε Ηλιοτρόπιο
με πεταλούδες άσπρες και ροζ,
κάνει κάθε μέρα κι ένα δρομολόγιο
πάνω σε μια γραμμή από φως.
Ένα λεωφορείο που το λένε Ηλιοτρόπιο
με πεταλούδες άσπρες και ροζ,
κάνει κάθε μέρα κι ένα δρομολόγιο
πάνω σε μια γραμμή από φως.
Τρέχα, ηλιακό μου λεωφορείο,
πέρνα σαν αστραπή πορτοκαλιά
κι απ’ την εξάτμισή σου πέτα γύρω γύρω
ηλιόσπορους να τρώνε τα πουλιά.
πέρνα σαν αστραπή πορτοκαλιά
κι απ’ την εξάτμισή σου πέτα γύρω γύρω
ηλιόσπορους να τρώνε τα πουλιά.
Μ’ ένα λεωφορείο που το λένε Ηλιοτρόπιο
γεμάτο γέλιο και μουσικές,
πάμε κάθε μέρα κι ένα δρομολόγιο
στις φωτεινές μας Λιλιγειτονιές.
γεμάτο γέλιο και μουσικές,
πάμε κάθε μέρα κι ένα δρομολόγιο
στις φωτεινές μας Λιλιγειτονιές.
Τρέχα ηλιακό μου λεωφορείο,
πέρνα σαν αστραπή πορτοκαλιά
κι απ’ την εξάτμισή σου πέτα γύρω γύρω
ηλιό-ηλιόσπορους να τρώνε τα πουλιά.
πέρνα σαν αστραπή πορτοκαλιά
κι απ’ την εξάτμισή σου πέτα γύρω γύρω
ηλιό-ηλιόσπορους να τρώνε τα πουλιά.
[...] Στην αρχή είχαμε κάνει ζωγραφιές σε σχέση με κάτι ταινίες που είδαμε, αλλά τις ζωγραφίσαμε με παραλλαγές. Μετά τις ζωγραφιές τις κάναμε έκθεση και όλο αυτό το κάναμε για να καταλάβουμε τη λέξη ταξίδι. Γι’ αυτό εγώ και μια συμαθήτριά μου διαβάσαμε την έκθεση και τις ζωγραφιές μας στο σχολείο του Φουρφουρά. Ύστερα ο δάσκαλος μας έδωσε χαρτάκια που έγραφαν ένα στίχο από το ποίημα “το ηλιακό λεωφορείο”, τα βάλαμε στη σωστή σειρά και διαβάσαμε το ποίημα. Στη συνέχεια ο δάσκαλος μας είπε να γράψουμε τι καταλάβαμε από το ποίημα. Όλα αυτά τα είπαμε στο σχολείο του Φουρφουρά. [...]
Αντώνης Τσαφαράκης
Αντώνης Τσαφαράκης
[...] Η κατασκευή μας ήταν το ηλιακό λεωφορείο που είναι ένα βαμμένο κουτί ζωγραφισμένο με μια εξάτμιση που πετάει ηλιόσπορους για να τρώνε τα πουλιά όπως λέει το ποίημα. Αυτοί μας είπαν, πως τους άρεσε πολύ και ήθελαν να έρθουμε στο σχολείο τους και εμείς συμφωνήσαμε με την ιδέα τους.
Στην αρχή είχα αγωνία και μετά προς το τέλος είχα ηρεμήσει. Τέλος ήμουνα ήσυχος. Εύχομαι να τους ξαναδούμε γιατί πέρασα ωραία.
Αλέξανδρος Βλαμάκης
Στην αρχή είχα αγωνία και μετά προς το τέλος είχα ηρεμήσει. Τέλος ήμουνα ήσυχος. Εύχομαι να τους ξαναδούμε γιατί πέρασα ωραία.
Αλέξανδρος Βλαμάκης
Τον Ιανουάριο συνδεθήκαμε με το σχολείο του Φουρφουρά για να γνωρίσουμε καινούργιους ανθρώπους από απόσταση.
Πρώτα πρώτα ο κύριος μας έδειξε κάποιες ταινίες και μετά μας ζήτησε να κάνουμε κάποιες ζωγραφιές κάνοντάς τις αστείες, που να έχουν σχέση με τις ταινίες που είδαμε.
Στη συνέχεια μας είπε να το γράψουμε αυτό που ζωγραφίσαμε. Ύστερα μας έδωσε κάτι χαρτάκια που έγραφαν το ποίημα και έπρεπε να το βάλουμε στη σειρά.
Μετά μας μίλησε για το ποίημα, την ποιήτρια, την Μαριανίνα Κριεζή, και τον Μάνο Χατζηδάκι. Μας είπε να περιγράψουμε σε μια κόλλα χαρτί το ποίημα. [...]
Ολυμπία Κρομυδάκη
Πρώτα πρώτα ο κύριος μας έδειξε κάποιες ταινίες και μετά μας ζήτησε να κάνουμε κάποιες ζωγραφιές κάνοντάς τις αστείες, που να έχουν σχέση με τις ταινίες που είδαμε.
Στη συνέχεια μας είπε να το γράψουμε αυτό που ζωγραφίσαμε. Ύστερα μας έδωσε κάτι χαρτάκια που έγραφαν το ποίημα και έπρεπε να το βάλουμε στη σειρά.
Μετά μας μίλησε για το ποίημα, την ποιήτρια, την Μαριανίνα Κριεζή, και τον Μάνο Χατζηδάκι. Μας είπε να περιγράψουμε σε μια κόλλα χαρτί το ποίημα. [...]
Ολυμπία Κρομυδάκη
[...] Το ποίημα του Ηλιακού λεωφορείου το έγραψε η Μαριανίνα Κριεζή. Μάθαμε το ποίημα από το βιβλίο μας. Μετά ζωγραφίσαμε και γράψαμε και δείξαμε αυτά που ζωγραφίσαμε και αυτά που γράψαμε.
Κάναμε και το Ηλιακό λεωφορείο εργασία. Το Ηλιακό λεωφορίο το λένε Ηλιοτρόπιο.
Θα θελα να το ξανακάνουμε γιατί πέρασα υπέροχα. Ήμουν γεμάτος χαρά όταν άκουσα πως θα το κάνουμε.
Παράσχος Μπιλάς
Κάναμε και το Ηλιακό λεωφορείο εργασία. Το Ηλιακό λεωφορίο το λένε Ηλιοτρόπιο.
Θα θελα να το ξανακάνουμε γιατί πέρασα υπέροχα. Ήμουν γεμάτος χαρά όταν άκουσα πως θα το κάνουμε.
Παράσχος Μπιλάς
Χανιώτικα νέα (07.06.2014)
Read more: http://www.haniotika-nea.gr/tilediaskepsis-thema-tin-pediki-piisi/#ixzz342VL2ohi
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου