Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΙΗΜΑ

Δάσκαλος
Πάλι
στην έδρα εγώ
και στο θρανίο εσύ,
παιδί της ελπίδας.

Μάθημα πρτο:
Νά ποβληθε  φόβος πού γενν  διαφορά λικίας καί θέσης καί νά μήν προδοθε  λπίδα το μαθητ πέναντι σέ νθρώπους καί δέες.

ΟΤΑΝ Η ΠΟΙΗΣΗ ΜΙΛΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ
 Στοχασμοί μέ φορμή να ποίημα
το Βαγγέλη Κακατσάκη* πό τήν ποιητική του συλλογή
"ταν γίνεις ποίημα", Χανιά 2013)
Δείτε περισσότερα... ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΙΣ ΠΟΙΗΜΑ
Αργυρώ Δελή

ΟΤΑΝ Η ΠΟΙΗΣΗ ΜΙΛΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ

Στοχασμοί μέ φορμή να ποίημα
το Βαγγέλη Κακατσάκη* πό τήν ποιητική του συλλογή
"ταν γίνεις ποίημα", Χανιά 2013)


Τς κ. ργυρς Δελ,
Φιλολόγου

 Δάσκαλος
Πάλι
στην έδρα εγώ
και στο θρανίο εσύ,
παιδί της ελπίδας.

Μάθημα πρτο:
Νά ποβληθε φόβος πού γενν διαφορά λικίας καί θέσης καί νά μήν προδοθε λπίδα το μαθητ πέναντι σέ νθρώπους καί δέες.

Μη φοβάσαι!
Δε θα σου πω "πάψε",
όταν μου ζητήσεις να μάθεις
την αλήθεια.
Δε θα σε χαρακτηρίσω ανώριμο,
όταν μου πεις
πως έχεις δικές σου ιδέες.
Δε θα σου ζητήσω
να προσευχηθείς
σ' έναν ακίνδυνο θεό,
χρήσιμο στην καταναλωτική μας κοινωνία.

Μάθημα δεύτερο:
πόλυτος σεβασμός τς προσωπικότητας το ποιου μαθητ σε κάθε βαθμίδα τς κπαίδευσης. ποφυγή ρνητικν χαρακτηρισμν καί
διατήρηση τς λπίδας τι κάθε μαθητής θά βρε τό δρόμο του κι δάσκαλος δέν μπορε νά εναι τίποτε λλο παρά μψυχωτής του.

Μάθημα τρίτο:
Νά μάθει στούς μαθητές του "νά μάχονται τή συννεφιά το κόσμου", πως λέει
λύτης, χωρίς να ποτάσσονται στις τελέσφορεςλύσεις,   στους προβαλλόμενους σωτρες τς καταναλωτικς κοινωνίας, χωρίς νά ατοπαγιδεύονται στήν δράνεια καί τήν βουλία.

Μη φοβάσαι!
Μαζί θα μπούμε στο ναό,
που ήρθε ο Χριστός
με το μαστίγιο στο χέρι
και πέταξε έξω τους εμπόρους.
Μαζί θα σκύψουμε
να μαζέψουμε
τις πεταμένες λέξεις
και θα τους δώσουμε
το νόημα που έχουν.
Μαζί θ' ποκυλίσουμε
"τον λίθον εκ της θύρας του μνημείου".

Μάθημα τέταρτο:
Νά εναι συνοδοιπόρος στήν προσπάθεια το μαθητ του γιά ατογνωσία και
ατοκυριαρχία. Νά τόν μυήσει νά βλέπει πίσω πό τά πράγματα, τήν οσία τς ζως καί τς παρξης. Νά προσδοκ τήν νάσταση "τινάζοντας π'
τή φοβέρα τά κακά μαρα σκοτάδια".

Μάθημα πέμπτο καί σπουδαιότερο:
Νά μή φοβται ατός γιά νά μή μεταφέρει τό φόβο, τό γχος, τίς γωνίες και
τίς νασφάλειές του στούς μαθητές του.

"Πέστε μου είναι η τρελή ροδιά
Που αρπάει μία χαίτη μ' εκατό βιτσιές στο
τρέξιμό της
Που πότε θλιμμένη και πότε γκρινιάρα, πέ
στε μου είναι η τρελή ροδιά
Που ξεφωνίζει την καινούρια ελπίδα που
ανατέλλει;"
(Οδυσσέας Ελύτης, Η τρελή ροδιά)
***

Στό γωνιδες ρώτημα το λύτη θά μπορούσαμε σως νά παντήσουμε τι εναι νέος πού καλπάζει πρός τό μέλλον καί χρέος το δασκάλου εναι νά τόν μυήσει στήν μορφιά μις  δημιουργικς πορείας.


* Βαγγέλης Κακατσάκης εναι δάσκαλος, συνεργάτης τς φημερίδας "Χανιώτικα Νέα" καί χει δημοσιεύσει ξιόλογο συγγραφικό ργο.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου