Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

11ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΟΤΑΝ Η ΜΣΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Καλοί μας φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Χαρούμενες δηλώνουν στον σημερινό Παιδότοπο, οι γνωστές από πολλές ξεχωριστές “δουλειές” τους (που έχουν φιλοξενηθεί κατά καιρούς) δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων Μαρία Σκορδύλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη, που το σχολείο τους δημιούργησε για δεύτερη φορά το λογότυπο της σχολικής σύμπραξης, στην οποία συμμετείχε και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης του Νομού μας, στο πλαίσιο ενός διεθνούς προγράμματος.
Και γιατί ευχαριστήθηκαν την όλη “διαδικασία” (στην οποία πήραν ενεργό μέρος και δύο μητέρες) περισσότερο απ’ τις ίδιες, τα “μαθητούδια” τους που διασκέδασαν μαθαίνοντας και έμαθαν παίζοντας…
Χάριν των μαθητών υπάρχουν οι δάσκαλοι! Κι αν υπηρετούν οι δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων αυτήν την αλήθεια, όπως άλλωστε και την άλλη που είναι τίτλος του μοναδικού στο είδος του βιβλίου του Robert Fulgman “Οσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο”.
Πολλά συγχαρητήρια συναδέλφισσες για τη “δουλειά” σας και βέβαια για τη διάθεση!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Δάσκαλος



Για μία ακόμη διετία το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων συμμετέχει σε στρατηγική σύμπραξη Erasmus+/KA2 “Quality- 3c Child (cheerful, courageous, creative child)?’’ όπως αυτή εγκρίθηκε από τον Εσθονικό φορέα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με συντονίστρια την Ένωση Ηγετών Προσχολικής Εκπαίδευσης Εσθονίας για τη διετία 2016-2018. Εταίροι μας:
– το Πανεπιστήμιο Τάρτου της Εσθονίας,
τα νηπιαγωγεία
– Jarun Kindergarten της Κροατίας,
– Slampes pirmsskolas izglrt-rbas iestade “Pienen-rte” / Slampes PII ” Pienenlte” της Λετονίας,
– ο φορέας εκπαίδευσης της Πορτογαλίας CREF- Centro de Recursos Educativos e Formação CREF Education
– και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Το σχέδιο αυτό προβλέπει τις νέες δυνατότητες που μπορούν να διασφαλίσουν τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της μαθησιακής διαδικασίας στη βασική εκπαίδευση υποστηρίζοντας την επιτυχία και σωστή ανάπτυξη του παιδιού.

Η πρώτη πρόταση




Με την έναρξη υλοποίησης του σχεδίου κληθήκαμε όλοι οι εταίροι να δημιουργήσουμε με τα νήπιά μας τρεις προτάσεις μας για το διαγωνισμό λογότυπου που θα ορίζει το σήμα του σχεδίου για δύο χρόνια. Τίτλος και φράση έμπνευσης ήταν “Learning is fun”, δηλαδή “η μάθηση είναι διασκέδαση”.
Ξεκινήσαμε τις συζητήσεις με τα νήπιά μας για τις ιδέες που είχαν να προτείνουν. Υπήρξε καταιγισμός ιδεών αλλά μία πρόταση συνεργασίας ήρθε από προνήπιό μας που η μητέρα του είναι η γνωστή εικαστικός κα Λαμπρινή Μποβιάτσου. «Κυρία, η μαμά μου ξέρει να ζωγραφίζει ωραία. Να της πούμε να μας βοηθήσει;»
Στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, επιζητούμε σε κάθε μας δράση τη γονεϊκή εμπλοκή και η ιδέα του μικρού μας νηπίου έγινε αποδεκτή αμέσως.
Για μέρες πολλές η κα Μποβιάτσου ερχόταν στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, συζητώντας, εμπνέοντας, δίνοντας κατευθύνσεις και προτείνοντας, εργάστηκε μαζί μας σε τρεις προτάσεις μικτής τεχνικής.
Στην πρώτη με πηγή έμπνευσης ένα σεντούκι με κρυμμένους θησαυρούς τα παιδιά ζωγράφισαν αντικείμενα που βρίσκουν στο σχολείο, εκεί που ανακαλύπτουν τη γνώση. Κόψαμε αστέρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στον υπολογιστή, στο πλαίσιο της Πληροφορικής αντιγράψαμε τις λέξεις Εrasmus, KA2 και τη φράση Learning is fun. Ζωγραφίσαμε, γράψαμε, κόψαμε κολλήσαμε με πολλή χαρά και διάθεση δημιουργίας. Η κυρία Μποβιάτσου υπέδειξε πώς να τοποθετηθούν όλα αυτά προκειμένου να φανεί η κίνηση ότι ξεπηδούν από αυτό το σεντούκι του Erasmus.


Η δεύτερη πρόταση




Ημασταν πολύ ικανοποιημένοι από τη δουλειά μας και τη δείχναμε σε γονείς και όποιον επισκεπτόταν το νηπιαγωγείο μας.
Ομως έπρεπε να σκεφτούμε και την επόμενη πρότασή μας… «η μάθηση είναι παιχνίδι» η φράση που επαναλαμβάναμε…
Κάποια στιγμή ήρθε η ιδέα του δέντρου που θα ήταν ωραία να σκαρφαλώναμε και να τοποθετούσαμε εκεί γράμματα, αριθμούς, αντικείμενα.
Αμ’ έπος, αμ’ έργον και με την ίδια διαδικασία και τεχνικές δημιουργήσαμε τη δεύτερη εικαστική μας πρόταση.


Η τρίτη πρόταση



Η τρίτη πρόταση μας δυσκόλεψε πολύ. Αναρωτιόμασταν για μέρες ώσπου μια ιδέα ήρθε να ολοκληρώσει τις προτάσεις μας. Να ζωγραφίζαμε ένα άλλο δέντρο της γνώσης που θα είχε στα φύλλα του τις σημαίες των κρατών εταίρων και οι λέξεις γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, τέχνη και ικανότητες ζωής να ξεπηδούν από ένα βιβλίο γνώσης και να σκαρφαλώνουν στο δέντρο. Η δουλειά ήταν περισσότερη. Δουλέψαμε σε αυτό για μία εβδομάδα με πινέλα, σφουγγάρια, ψαλίδια, χαρτιά, κορδέλες. Και το τελικό αποτέλεσμα μας ικανοποίησε.


Η επιλογή του λογότυπου







Οι τρεις αυτές προτάσεις μας παρουσιάστηκαν στην Εσθονία όπου όλοι οι εταίροι υπέβαλαν τρεις υποψηφιότητες στο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών της πρώτης διεθνικής συνάντησης στο Τάρτου, από τις 21 έως τις 25/11/16
H μία πρόταση του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων επιλέχθηκε μεταξύ 18 άλλων ως αυτή που θα αποτελέσει το λογότυπο του σχεδίου ERASMUS+/KA2 με τίτλο “Quality – 3C Child (cheerful, courageous, creative child)?” για τη διετία 2016-18. Ευχαριστούμε τα νήπιά μας, τη μαμά νηπίου μας κα Λαμπρινή Μποβιάτσου, εικαστικό, για την καθοδήγηση και υποστήριξη των παιδιών μας και την έτερη μητέρα κυρία Ντίνα Κουμπάκη που επεξεργάστηκε ψηφιακά τη δημιουργία μας, διαμορφώνοντάς την ως λογότυπο σε ψηφιακή μορφή.
Το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων για δεύτερη φορά, σε δεύτερο σχέδιο, είναι ο δημιουργός του λογότυπου της σχολικής σύμπραξης και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό.




Οι Νηπιαγωγοί
Σκορδύλη Μαρία, Βλησίδη Ελένη, Φωτάκη Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου