Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΤΙΚΕΝΣ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΝΤΟΥΝΤΟΥΛΑΚΗ - ΚΑΙ... ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ (ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΛΕΒΑΡΗ - ΕΚΛΟΓΕΣ, ΛΟΙΠΟΝ... - ΚΟΒΩ ΠΙΤΑ... - ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΠΑΝΕ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ
Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023
ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ
Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023
ΧΡΥΣΑ
ΣΟΥΡΒΑΪΒΟΡ ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΤΕΞΕΙ
Γράφει η Χρύσα Κακατσάκη
Υπάρχουν φορές που κάποια τηλεοπτικά προγράμματα μετατρέπονται σε ειδήσεις και οι επιδόσεις των πρωταγωνιστών τους μοιάζουν με γεγονότα. Όπως για παράδειγμα το survivor που προβάλλει ο Σκάι και το οποίο δίνει καθημερινά την αφορμή ώστε οι προτιμήσεις των τηλεθεατών να συγκρούονται με πάταγο. Πριν μερικές μέρες ματαιώθηκε την τελευταία στιγμή διαδήλωση υπέρ συγκεκριμένου παίκτη και την προηγούμενη εβδομάδα η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εξέδωσε ανακοίνωση καλώντας σε αντίσταση. Υπερβολές ένθεν και ένθεν. Το προϊόν είναι από παλιά δοκιμασμένο και βασίζεται σε ένα καλογραμμένο σενάριο που πρέπει οι συμμετέχοντες να υπηρετήσουν. Οι εμπνευστές του γνωρίζουν πολύ καλά τα συστατικά της καπιταλιστικής συνταγής. Ανταγωνισμός, ίντριγκες, φιλοτομαρισμός σε μεγάλη φόρμα και το δέλεαρ του χρήματος αποτελούν τους πραγματικούς πρωταγωνιστές. Κάθε νίκη σε αγώνισμα σε φέρνει πιο κοντά στην επίτευξη του στόχου, κάθε πανουργία αμείβεται με μια φούχτα ρύζι. Οι αδύναμοι στον Καιάδα και οι δυνατοί στο θρόνο του πανηγυρισμού. Ακόμα και ο διαχωρισμός των ομάδων σε Μαχητές και Διάσημους παραπέμπει σε μια ιδιόμορφη πάλη των τάξεων. Τα παράσημα μιας αμφιλεγόμενης γκλαμουριάς αντιπαρατίθενται στην ανάγκη των ανώνυμων για ισότιμη προβολή και ανάδειξη.
Αυτό όμως που ξενίζει περισσότερο είναι τα ρεκόρ τηλεθέασης. Τι οδηγεί ως επί το πλείστον το νεανικό κοινό να καθηλώνεται για τρεις ώρες μπροστά στους δέκτες του, παρακολουθώντας κοιλιακούς να λιάζονται σε εξωτικό φόντο και στομάχια να υποφέρουν; Ενδεχομένως μια προσφυγή στο φαντασιακό που αναχαιτίζει την καταθλιπτική πραγματικότητα. Μια ψυχοδυναμική αναπλήρωση ακρωτηριασμένων προσδοκιών. Η ασυνείδητη ταύτιση με μια ψυχορραγούσα κοινωνία που δίνει τον δικό της αγώνα επιβίωσης. Η περιέργεια να δει στον καθρέφτη να αντικατοπτρίζεται το είδωλό του. Ένα εγχειρίδιο συμπεριφοράς όπου επιστρατεύονται όλα τα άνθη του κακού για να αποτελέσουν μάθημα στη real life. Η ψευδαίσθηση δύναμης που νιώθει καθορίζοντας με την ψήφο του ποιος πρέπει να αποχωρήσει. Πώς δηλαδή θα κομματιάσει τη συμπαγή ομάδα και θα τη συναρμολογήσει δίνοντάς της το σχήμα που θέλει. Και αν σε μια προσεχή εκδοχή του συγκεκριμένου reality show εφευρεθεί ένας τρόπος ώστε οι τηλεθεατές να εξαφανίζουν με το τηλεχειριστήριό τους όποιο πρόσωπο δεν τους αρέσει, τότε η θεαματικότητα θα εκτοξευθεί στα ύψη. Ο,τι και να ισχύει ο συσχετισμός δυνάμεων είναι υπέρ του Μεγάλου Αδελφού, όπως δραματικά τον προφήτευσε ο Οργουελ στο 1984. Γιατί τότε θα επαληθευθούν στο ακέραιο τα λόγια του : «Αρχίζεις να διακρίνεις τι είδους κόσμο δημιουργούμε. Είναι το ακριβώς αντίθετο κάθε ηλίθιας ηδονιστικής Ουτοπίας που οραματίστηκαν οι παλιοί αναμορφωτές της κοινωνίας. Ένας κόσμος φόβου, προδοσίας και αγωνίας, ένας κόσμος ανθρώπων που ποδοπατάνε και ποδοπατούνται, ένας κόσμος που θα γίνεται περισσότερο αμείλικτος όσο εξελίσσεται».
ΠΗΓΗ: https://www.pancreta.gr/voices.php?p=8205
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023
ΠΟΙΗΣΗ
Από την ποιητική συλλογή «Όταν
γίνεις ποίημα», εκδ. «Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης- Πυξίδα», Χανιά 2013
https://www.facebook.com/kakatsakes/posts/pfbid033mdSSzZfWrARj7TH8ELotjdCTjMBiihPfvKh4iXuz6sjhnfQorFxaKwCjv7nMCHsl?comment_id=3050691958409473¬if_id=1675066201480796¬if_t=feed_comment&ref=notif
Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023
ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
Δράσεις με τον “Σανκουάρο”
Στο πλαίσιο Προγράμματος Φιλαναγνωσίας, παρουσιάστηκε στις τάξεις Α’ , Β’ και Γ’ του 3ου Δημ. Σχ. Χανίων, στις 5 Δεκεμβρίου το παραμύθι: «Σανγκουάρο, ο κάκτος που ήθελε να τραγουδάει», μια συμβολική ιστορία αφιερωμένη στη διαφορετικότητα και το σεβασμό προς τον άλλο. Οι λέξεις έγιναν όνειρα, μουσική, χρώματα και εικόνες και σκόρπισαν παντού μηνύματα αγάπης, συνεργασίας και φιλίας.
Οι μαθητές των πέντε τμημάτων με τους εκπαιδευτικούς τους, μετά από μεγάλη προετοιμασία, που είχαν πραγματοποιήσει, υποδέχτηκαν τη συγγραφέα με εικαστικές δημιουργίες, γράμματα, θεατρικές αναπαραστάσεις και πολλές ερωτήσεις.
Η ενεργοποίηση των μικρών αυτών αναγνωστών πραγματοποιήθηκε αρχικά με δράσεις θεατρικού παιχνιδιού και τη χρήση κρουστών μουσικών οργάνων από διάφορα μέρη του κόσμου. Ολοκληρώθηκε με την ανάγνωση αποσπασμάτων του βιβλίου και τη συζήτηση πάνω σε καίρια θέματα, όπως οι σχέσεις των παιδιών με τους γονείς τους, η θυματοποίηση (bullying) στο σχολείο, η καταπίεση λόγω κοινωνικών στερεότυπων και η μοναξιά που βιώνουν οι άνθρωποι στην εποχή μας. Τα μικρά αυτά παιδιά, ηλικίας 7-9 ετών, όπως πάντα, εξέφρασαν με γνησιότητα πολύ βαθιά συναισθήματα και σκέψεις τους, οι οποίες κυριολεκτικά μας εξέπληξαν για την ακρίβεια και την ωριμότητά τους.
Το ίδιο βιβλίο με μήνυμα την αγάπη αποτέλεσε ένα από τα θέματα εργαστηρίου στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του 3ου Δημ. Σχ. Χανίων, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου το απόγευμα. Οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους και με καθοδηγητή τον κ. Τομαζινάκη Αριστόκριτο, διευθυντή του Δημ. Σχ. Ναυστάθμου και θεατροπαιδαγωγό, ενεργοποιήθηκαν διαδραστικά μέσα από πρωτότυπες δράσεις. Την τιμή μας έκανε και ο κ. Νίκος Μπλαζάκης να αφηγηθεί και να προσεγγίσει το κείμενο με το δικό του καθηλωτικό και μοναδικό τρόπο, δημιουργώντας μία πραγματικά κατανυκτική χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα. Παράλληλα από τις συναδέλφους Ράνια Σαββίδου, Ελισσάβετ Θεολόγη, Κατερίνα Σκουφίδου και Βασιλική Τοζακίδου λειτούργησε εργαστήριο κατασκευής χριστουγεννιάτικων καρτών με θέμα τον κάκτο. Συγκεντρώθηκαν μ΄ αυτόν τον τρόπο δώρα και χρήματα για γνωστό ίδρυμα της πόλης μας.
Η ανυπομονησία, η κίνηση, οι αμήχανες σιωπές, οι φωνές που θέλουν να ακουστούν είναι το αντίτιμο αυτού του έργου. Οι μαθητές μας κατέθεσαν ένα μέρος από τον εαυτό τους, που έμοιαζε μ’ εκείνο του κάκτου, του Σανγκουάρο. Όλοι μαζί ονειρευτήκαμε ένα μέρος, όπου θα επικρατεί ισότητα χωρίς διακρίσεις αλλά όχι μονάχα στη θεωρία.. Μοιραστήκαμε λόγια, ήχους και ιδέες, δώσαμε τα χέρια, εκεί έξω στην αυλή, μαθητές και δάσκαλοι, σ’ έναν δικό μας, ξεχωριστό χορό που θα θυμόμαστε για πολύ καιρό.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τη διευθύντρια του 3ου Δημ. Σχολείου Χρύσα Τερεζάκη και τις αγαπητές συναδέλφους μου, Θεολόγη Ελισσάβετ, Κογιαννάκη Μαρία, Λιονουδάκη Ζαχαρένια, Μπατσάκη Κατερίνα, Σαββίδου Ράνια, Στεφοπούλου Χαρά, Φουρφουλάκη Ελένη και Βασιλική Τοζακίδου και Σοφία Χατζηαναγνώστου, που συνεργάστηκαν με απίστευτο ενθουσιασμό και μεράκι με τους καταπληκτικούς μαθητές των τάξεων Α, Β1, Β2 , Γ1, Γ2, Ε1 και Ε2 του 3ου Δημ. Σχ. Χανίων, οι οποίοι δημιούργησαν ένα δικό τους ολοκαίνουριο « Σανγκουάρο». Τέλος, όλη η εκπαιδευτική κοινότητά μας ευχαριστεί για μια ακόμη φορά τον κ. Κακατσάκη Βαγγέλη, ο οποίος με ευαισθησία συναισθάνεται και προβάλλει αξίες αδιαμφισβήτητα σημαντικές και την ομάδα των Χανιώτικων Νέων για την εμπιστοσύνη και τη φιλοξενία τους.
Φουντουλάκη Ευαγγελία
Τι είπαν τα παιδιά για τον “Σανκουάρο”
«Το βιβλίο σας είναι τέλειο! Μακάρι να το είχα στο σπίτι μου!»
Γιάννης
«Το παραμύθι σας ήταν πολύ ωραίο! Εύχομαι να σας συναντήσω»
Αργυρώ
«Γεια ελπίζω να περνάς καλά με τα βιβλία. Θα ήθελα να έρθω κι εγώ να κάνω παρέα σ΄ εσένα και στα βιβλία.
Λεωνίδας
«Κα Εύη, πιστεύω πως σας αρέσουν τα τύμπανα και τα ντραμς.»
Γιάννης
«-Σανγκουάρο, θα ήθελα να ήμουν κάκτος και να παίξουμε μαζί.»
Αριάδνη
«Σανγκουάρο, μακάρι να γίνεις ένας μεγάλος τραγουδιστής και να είσαι ευτυχισμένος!»
Γιάννος
«Σαγκουάρο, εύχομαι να είσαι καλά και οι γονείς σου να σε αγαπάνε»
Σοφία
Δυο δασκάλες για τις Δράσεις...
Τα παιδιά μπήκαν στη θέση του Σανγκουάρο και κατανόησαν τα γεγονότα από την αντίθετη πλευρά. Στο τέλος, μέσω ενός διαδραστικού παιχνιδιού, πραγματοποίησαν έναν κύκλο, είπαν το τραγούδι του ήρωα και ανέπτυξαν την ενσυναίσθηση τους, καθώς μοιράστηκαν σκέψεις και βιωματικές ιστορίες. Το εντυπωσιακό κομμάτι όλων των δράσεων ήταν η θέληση που υπήρχε κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων, αλλά και η ενεργή συμμετοχή των παιδιών
Σοφία Χατζηαναγνώστου
Το βιβλίο μάς συγκίνησε και μας ενέπνευσε να προσφέρουμε το
δικό μας μικρό χριστουγεννιάτικο δωράκι στα παιδιά ιδρύματος της πόλης μας.
Η γιορτινή ατμόσφαιρα ολοκληρώθηκε με την εξαιρετική αφήγηση
του παραμυθιού από τον κ. Νίκο Μπλαζάκη μέσα σε ατμόσφαιρα
κατάνυξης και συγκίνησης!
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 28.1.2023)
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023
ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ
Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023
ΞΕΣΤΕΡΙΑ (4ο ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ)
ΣΤΟ
4ο ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ Η "ΞΕΣΤΕΡΙΑ"
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ευλογία για μένα η επιστροφή στις αίθουσες διδασκαλίας... Αυτήν την ευλογημένη επιστροφή ένιωσα, γι άλλη μια φορά την περασμένη Τρίτη, 24 Ιανουαρίου, που βρέθηκα στο 4ο Λύκειο Χανίων, ύστερα από πρόσκληση της φιλολόγου Βίκυς Κόλλια, την οποία πρωτίστως, όπως και τα παιδιά, τον Διευθυντή του Λυκείου και τους καθηγητές του από καρδιάς ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ! Γι αυτή την επίσκεψη το ρεπορτάζ του Γιάννη Λιβυάκη στη εφ. “Χανιώτικα νέα”. (25.1.2023)
Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ ΣΥΝΟΜΙΛΗΣΕ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ "ΠΟΤΕΣ ΘΑ ΚΑΜΕΙ ΞΕΣΤΕΡΙΑ..." ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γράφει ο Γιάννης Λιβυάκης
Ένα ξεχωριστό μάθημα πραγματοποιήθηκε
στο 4ο Γενικό Λύκειο Χανίων.
Προσκεκλημένος
στο τμήμα Β1 ήταν ο δάσκαλος – λογοτέχνης
Βαγγέλης Κακατσάκης ο οποίος μίλησε
στους μαθητές για το βιβλίο του: “Πότες
θα κάμει ξεστεριά…” (έκδοση των
“Χανιώτικων νέων” και του Μουσείου
Τυπογραφίας).
Πηγαίνοντας με την Βίκυ στην αίθουσα διδασκαλίας |
Αφορμή το γεγονός ότι οι μαθητές είχαν διαβάσει και αναλύσει με την καθηγήτριά τους Βίκυ Κόλλια δύο διηγήματα του βιβλίου.
(Από ένα αντίτυπο της ΞΕΣΤΕΡΙΑΣ στο κάθε παιδί, από τον δημοσιογράφο των Χ.ν. Γιάννη Λιβυάκη) |
(Και ο εγγονός μου ο Βαγγέλης στο πρώτο θρανίο... ) |
Ένα βιβλίο που γράφτηκε με αφορμή τα
200 χρόνια από την έναρξη της επανάστασης
του 1821 και αφορά γεγονότα που συνέβησαν
στην Κρήτη την περίοδο της Τουρκοκρατίας.
Ο
κ. Κακατσάκης απευθυνόμενος στα παιδιά,
αναφέρθηκε στα δικά του μαθητικά χρόνια
και στο πώς ξεκίνησε να γράφει διηγήματα,
στις ιστορίες που του έλεγε η γιαγιά
του για την εποχή της Τουρκοκρατίας,
αλλά και στο πρώτο διήγημα που ειχε
γράψει ως μαθητής της Ά Λυκείου.
(Και με τα παιδιά του Β4...) |
Στο
δεύτερο μέρος της εκδήλωσης οι μαθητές
ήταν ακόμη περισσότεροι καθώς παραβρέθηκαν
και οι μαθητές του Β4 με εκπαιδευτικούς
για να ακούσουν τον κ. Κακατσάκη ο οποίος
μίλησε για τη λογοτεχνία και τη γραφή.
Μάλιστα, ακολούθησε διάλογος με τους
μαθητές που απηύθυναν ερωτήσεις.
Και η Δασκάλα τους καμαρώνει... |
Οπως ανέφερε η κα Κόλλια η οποία διδάσκει νεοελληνική γλώσσα και νεοελληνική λογοτεχνία, «με αφορμή αυτό το μάθημα το οποίο ανοίγει φτερά, διαβάσαμε δύο από τα διηγήματα αυτής της εξαιρετικής συλλογής του κ. Κακατσάκη τα οποία άρεσαν πάρα πολύ στους μαθητές. Έτσι σκεφτήκαμε να φέρουμε τον ίδιο τον συγγραφέα στην τάξη, να παρουσιάσει στα παιδιά αυτή τη συλλογή που έχει και ιστορική και λογοτεχνική αξία και να συνομιλήσει μαζί τους για το πώς γράφεται ένα ποίημα αλλά και ένα πεζό κείμενο, γιατί ο κ. Κακατσάκης είναι και ένας πολύ καλός ποιητής και πεζογράφος».
https://www.haniotika-nea.gr/ena-xechoristo-mathima-sto-4o-lykeio-chanion/
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΒΙΚΥΣ ΚΟΛΛΙΑ ( https://www.facebook.com/vikikollia/posts/pfbid02wsgyiGHobL8uCnRwXAuY9DApkXfhuysw65Py2T9DAYc69bpMixMnQ2Mh2Ao9aw5Dl)
https://www.facebook.com/kakatsakes/?show_switched_toast=0&show_invite_to_follow=0&show_switched_tooltip=0&show_podcast_settings=0&show_community_transition=0&show_community_review_changes=0&show_community_rollback=0&show_follower_visibility_disclosure=0
Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023
ΕΥΘΥΒΟΛΑ ΚΑΙ ΜΗ
Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023
ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ,ΜΙΑ ΣΤΣΑΗ ΕΚΕΙ
Χανιώτικα νέα (Τρίτη, 24.1.2023)
Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023
ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ ΣΤΟ 4ο ΛΥΚΕΙΟ
Την Τρίτη 24 Ιανουαρίου στις 10 π.μ. μαθητές της Β Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Χανίων ,θα υποδεχθούν τον διακεκριμένο και αγαπημένο Χανιώτη δάσκαλο - λογοτέχνη Βαγγέλη Κακατσάκη.Πρόκειται να μας παρουσιάσει την νέα του συλλογή διηγημάτων ,με τίτλο "Πότες θα κάμει ξεστεριά..",μια έκδοση των Χανιώτικων Νέων και του Μουσείου Τυπογραφίας.Στην συνέχεια θα απαντήσει σε ερωτήσεις μαθητών για την γέννηση-δημιουργία ενός λογοτεχνικού έργου,πεζού και ποιητικού.
Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023
ΠΟΙΗΣΗ
Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023
ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ
ΣΤ2 8ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ Σ' ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι, όλοι μαζί!
Με πολλή λαχτάρα μα και αγωνία για το τι θα συναντήσουμε, ξεκινήσαμε ένα ηλιόλουστο, χειμωνιάτικο πρωϊνό για την προγραμματισμένη επίσκεψη στο Κέντρο Αποκατάστασης Παιδιών και Νέων Κρήτης (ΚΠΝΚ), που βρίσκεται κοντά στο Σχολείο μας στην οδό Αποκορώνου. Αρχικά μας υποδέχτηκε το Προσωπικό με ένα πλατύ ζεστό χαμόγελο και με εγκαρδιότητα και ηρεμία μας καλωσόρισε στο χώρο του Ειδικού Σχολείου. Στη συνέχεια κάνοντας έναν κύκλο είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για το Ειδικό αυτό Σχολείο, το χώρο, την ιστορία, τη λειτουργία, τις δράσεις, τις γιορτές. Μάθαμε πολλά! Πάρα πολλά! Και εκτιμήσαμε ακόμα περισσότερα! Μάθαμε για ένα σχολείο που είναι τόσο κοντά στο δικό μας αλλά παράλληλα και τόσο μακριά από τις δικές μας συνήθειες. Βιώσαμε στην πράξη ότι τα παιδιά με ιδιαιτερότητες ανάπτυξης χρειάζονται μεγαλύτερη αγάπη και φροντίδα, και οι γονείς τους ακόμη μεγαλύτερη δύναμη και υπομονή. Τα παιδιά του σχολείου είχαν μάθημα και σε λίγο θα έβγαιναν διάλειμμα. Παίξαμε μέχρι τότε στην σχολική τους αυλή με τα πολλά παιχνίδια εξωτερικού χώρου που μας κέντρισαν αμέσως το ενδιαφέρον και τη διάθεση. Σε λίγο που θα έβγαιναν τα παιδιά – οι φίλοι μας- διάλειμμα θα είχαμε την ευκαιρία και να παίξουμε μαζί τους και να επικοινωνήσουμε και να συνεργαστούμε και να συνδημιουργήσουμε και να μάθουμε… Συμπερασματικά δεν έγινε φανερό αν τελικά κάναμε αυτή τη μέρα μια εκπαιδευτική επίσκεψη, μια από κοινού δράση αν διδάξαμε ή αν μάθαμε… Σίγουρα όμως έγινε ένα καλό μάθημα, μάθημα ζωής για όλους μας που θα μας μείνει αξέχαστο και θα το συνεχίσουμε καθόλη τη διάρκεια του χρόνου κι όχι μόνο στο πλαίσιο μιας Παγκόσμιας ημέρας!
Παιδιά του ΚΠΝΚ Χανίων σε ευχαριστούμε για την εγκάρδια φιλοξενία!
Τα παιδιά της τάξης (Μαριαλένα Αδαμοπούλου,Δάφνη Αντωνιάδη,,Δημήτρης Γαροφαλάκης, Νεφέλη Γιακουμάκη, Μαρία Μιχαέλα Γιαλεδάκη,Δέσποινα Δαμιανάκη, Μιχάλης Καλλιώρας,Λυκούργος Κολλίντζας,Μαριάννα Μαλτέζου, Βαγγέλης Μαργιολάκης, Βασίλης Μαρμαριτσάκης, Κέισι Μάρνοϊ, Φιλίκα Μπλίντο, Δέσποινα Πατσουράκη, Αλέξανδρος Πουρέγκας, Κωνσταντίνα Ρεϊζάκη, Γιάννης Ριτζάκης, Μάριος Σηφάκης, Γεώργιος Σπυριδάκης, Αλέξανδρος Ταχτσίδης, Δήμητρα Τζανάκη, Δανάη Χαροντάκη ) κι ο δάσκαλος τους Βαγγέλης Παγωνίδης
Τι ξεχωρίζω από την Επίσκεψη στο ΚΠΝΚ
«…Την παιδική χαρά που υπήρχε στο χώρο της αυλής, που ήταν πεντακάθαρη εφόσον ήταν περιφραγμένη και υπήρχε κάτω στο δάπεδο ειδικό υλικό για να μην τραυματιζόμαστε όταν πέσουμε από τα παιχνίδια. Μακάρι να είχαμε κάτι αντίστοιχο και στο σχολείο μας…» Αλέξανδρος
« …Τα παιδιά μου έκαναν εντύπωση που στην αρχή ήταν λίγο “Κουμπωμένα” και μετά μέσα από το παιχνίδι –και τις κοινές δράσεις έπαιζαν μαζί μας κι εμείς μαζί τους και το απολαμβάναμε…» Δάφνη
«… Ξεχωριστό γεγονός ότι υπήρχαν τάξεις με πολύ λίγα παιδιά αλλά με πολλούς δασκάλους και ειδικότητες…» Δέσποινα
«… Ο χώρος, η διαρρύθμιση του και τα αντικείμενα (θρανία, καρεκλάκια, εποπτικό υλικό, παιχνίδια…) ήταν τελείως διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιούμε εμείς…» Αλέξανδρος Π.
« … η εγκάρδια φιλοξενία του Προσωπικού και το ότι υπήρξε πολλή ησυχία τόσο στο διάλειμμα έξω στην αυλή, όσο και μέσα στο σχολείο…» Βαγγέλης
« Το πόσα πολλά παιχνίδια με τα πολλά χρώματα που υπήρχαν παντού, και τόσες πολλές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του χρόνου που έχουν κάνει. Μπράβο τους! Μακάρι κι εμείς να κάνουμε τόσα πολλά και καλά δρώμενα….» Κωνσταντίνα
« Η καθαριότητα του χώρου και η φιλική διάθεση. Επίσης ενώ στην αρχή φοβόμουν και ήμουν στεναχωρημένη μέσα σε λίγα λεπτά με τις από κοινού δράσεις άλλαξε απότομα η διάθεσή μου… Υπήρχαν έργα Τέχνης στο χώρο! Μακάρι να μπει κι άλλο η Τέχνη στην εκπαίδευση…» Μαρία Μιχαέλα
«… Τα παιχνίδια τους και το χαμογελαστό τους πρόσωπο…» Βασίλης
« Το πόσο πολλά παιχνίδια υπήρχαν στην αυλή…» Μάριος
« Η ηρεμία που υπήρχε και μεταξύ των παιδιών- παρόλη τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του καθενός μας. Δεν το περίμενα…» Μαριαλένα
« Ξεχωρίζω τη στιγμή που ενώ δεν μας ήξεραν τα παιδιά και πρώτη φορά μας αντίκριζαν στο τέλος και παίξαμε μαζί και κάναμε διάφορα στολίδια και μας άφηναν να χρησιμοποιήσουμε τα αντικείμενα και τα παιχνίδια τους…» Γιάννης
«… Δεν είχα ξαναπάει και μου άρεσε που συνεργαστήκαμε όλοι μαζί παιδιά και δάσκαλοι για να κάνουμε κοινές δράσεις…» Μιχάλης
« Ο χώρος που ενώ εξωτερικά δεν του φαινόταν εσωτερικά είχε πολλά χρώματα, αντικείμενα, παιχνίδια, μουσική… κι όλα έδειχναν ότι ήταν τοποθετημένα με πολλή αγάπη και μεράκι» Μαριάννα
« Όλα μας έκαναν εντύπωση. Ο χώρος, τα παιδιά, οι δάσκαλοι τους, το προσωπικό, ακόμη και τα κεράσματα που μας προσέφεραν…» Φιλίκα- Δήμητρα
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 21.1.2023)