ΚΥΚΛΙΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΑΙ ΦΑΝΑΡΙΑ
Γράφεο ο Νεκτάριος Ευ. Κακατσάκης
Το πολυδιαφηµιζόµενο έργο, ο νέος κόµβος στις Μουρνιές αποδεικνύεται... προβληµατικός! Είναι σαφές! Από την πρώτη στιγµή όποιοι το είδαν, όποιοι γνωρίζουν κάποια βασικά, όποιοι αντιλαµβάνονται και δεν φορούν παρωπίδες, σηµείωναν πως πρόκειται για ένα έργο που θα είναι καρµανιόλα!
∆εν είναι το πρώτο ατύχηµα που σηµειώνεται στον εν λόγω κόµβο! ∆εν θα είναι το τελευταίο!
Όχι, δεν απέκτησε κανείς µας µαντικές ικανότητες· όποιος δει κυρίως αεροφωτογραφία του εν λόγω έργου θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για µία... πολύπλοκη υπόθεση που οι οδηγοί, τόσο οι µόνιµοι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες καλούνται να… αντιµετωπίσουν!
Θα ήταν χρήσιµο να λάβουµε υπόψη µας παραδείγµατα άλλων χωρών -πιο κοντινή σε εµάς η Κύπρος- που έχουν υιοθετήσει τους κυκλικούς κόµβους, για πολλούς λόγους!
∆ύο σηµαντικοί-βασικοί λόγοι είναι ότι σύµφωνα µε έρευνες υπάρχει µείωση στα τροχαία ατυχήµατα έως και 50% σε διασταυρώσεις που µετατράπηκαν σε µικρούς κυκλικούς κόµβους ενώ και η κίνηση των αυτοκινήτων διευκολύνεται κατά πολύ!
Εξάλλου όπως αναφέρουν συγκοινωνιολόγοι «το µεγάλο πλεονέκτηµα των κυκλικών κόµβων είναι ότι εξαλείφει τις διασταυρώσεις των ρευµάτων. […]σε µία διασταύρωση, έχουµε 32 διασταυρώσεις ρευµάτων, ενώ στους κυκλικούς κόµβους καµία».
Αναφορικά µε την πόλη µας, πρόσφατα παραδείγµατα µε τη δηµιουργία κυκλικών κόµβων, έχουµε τόσο στη Χαλέπα µπροστά από την Ευαγγελίστρια, όσο και στην περιοχή πριν το Πιθάρι, όπου οι συγκεκριµένοι κυκλικοί κόµβοι έλυσαν πολλά προβλήµατα!
∆εν γνωρίζω αν έστω και τώρα είναι εφικτή µια επέµβαση στις Μουρνιές, γιατί όχι, αν µιλάµε για την ασφάλεια της ανθρώπινης ακεραιότητας, της ανθρώπινης ζωής!
Επιπλέον, οφείλουµε άµεσα να αντιµετωπίσουµε το µεγάλο πρόβληµα που δηµιουργείται µε την κίνηση στην περιοχή της Σούδας σε µια ακόµη είσοδο της πόλης µας, που πολύ έχει επιβαρυνθεί...
Κι εκεί ως συνήθως έχουµε αργήσει! Πολύ!
∆εν είναι το πρώτο ατύχηµα που σηµειώνεται στον εν λόγω κόµβο! ∆εν θα είναι το τελευταίο!
Όχι, δεν απέκτησε κανείς µας µαντικές ικανότητες· όποιος δει κυρίως αεροφωτογραφία του εν λόγω έργου θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για µία... πολύπλοκη υπόθεση που οι οδηγοί, τόσο οι µόνιµοι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες καλούνται να… αντιµετωπίσουν!
Θα ήταν χρήσιµο να λάβουµε υπόψη µας παραδείγµατα άλλων χωρών -πιο κοντινή σε εµάς η Κύπρος- που έχουν υιοθετήσει τους κυκλικούς κόµβους, για πολλούς λόγους!
∆ύο σηµαντικοί-βασικοί λόγοι είναι ότι σύµφωνα µε έρευνες υπάρχει µείωση στα τροχαία ατυχήµατα έως και 50% σε διασταυρώσεις που µετατράπηκαν σε µικρούς κυκλικούς κόµβους ενώ και η κίνηση των αυτοκινήτων διευκολύνεται κατά πολύ!
Εξάλλου όπως αναφέρουν συγκοινωνιολόγοι «το µεγάλο πλεονέκτηµα των κυκλικών κόµβων είναι ότι εξαλείφει τις διασταυρώσεις των ρευµάτων. […]σε µία διασταύρωση, έχουµε 32 διασταυρώσεις ρευµάτων, ενώ στους κυκλικούς κόµβους καµία».
Αναφορικά µε την πόλη µας, πρόσφατα παραδείγµατα µε τη δηµιουργία κυκλικών κόµβων, έχουµε τόσο στη Χαλέπα µπροστά από την Ευαγγελίστρια, όσο και στην περιοχή πριν το Πιθάρι, όπου οι συγκεκριµένοι κυκλικοί κόµβοι έλυσαν πολλά προβλήµατα!
∆εν γνωρίζω αν έστω και τώρα είναι εφικτή µια επέµβαση στις Μουρνιές, γιατί όχι, αν µιλάµε για την ασφάλεια της ανθρώπινης ακεραιότητας, της ανθρώπινης ζωής!
Επιπλέον, οφείλουµε άµεσα να αντιµετωπίσουµε το µεγάλο πρόβληµα που δηµιουργείται µε την κίνηση στην περιοχή της Σούδας σε µια ακόµη είσοδο της πόλης µας, που πολύ έχει επιβαρυνθεί...
Κι εκεί ως συνήθως έχουµε αργήσει! Πολύ!
Χανιώτικα νέα (Τετάρτη, 10.10.2024)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου