Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Στην τέχνη της αγγειοπλαστικής μυήθηκαν σε μια απ' τις διδακτικές τους επισκέψεις τη φετινή σχολική χρονιά τα παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Καμισιανών. Διάχυτος ο ενθουσιασμός τους για τη γνωριμία με τον τροχό,..

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΜΙΣΙΑΝΩΝ
Φτιάχνοντας αγγεία με πηλό...

Kαλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο.
Στην τέχνη της αγγειοπλαστικής μυήθηκαν σε μια απ? τις διδακτικές τους επισκέψεις τη φετινή σχολική χρονιά τα παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Καμισιανών. Διάχυτος ο ενθουσιασμός τους για τη γνωριμία με τον τροχό, όπως φαίνεται από τις σχετικές εργασίες που μας έστειλαν, ένα μέρος απ? τις οποίες φιλοξενούνται στον σημερινό «Παιδότοπο». Συγχαρητήρια και στα παιδιά και στους δασκάλους των που οργάνωσαν αυτήν την επίσκεψη.

Σας χαιρετώ με αγάπη!
Β.Θ.Κ.

Πριν μερικούς μήνες πήγαμε με το σχολείο μία εκδρομή σ? ένα εργαστήριο πηλοπλαστικής - αγγειοπλαστικής. Ο ιδιοκτήτης κύριος Μιχάλης και η σύζυγός του ήταν πολύ φιλόξενοι και ευγενικοί.
Μας έδειξε πως μπορούμε από τον πηλό να φτιάξουμε διάφορα αντικείμενα.
Όλοι μας μετά καθίσαμε στον 'τροχό' και φτιάξαμε τα δικά μας αγγεία. Τα μικρότερα παιδιά του σχολείου, αλλά και του Νηπιαγωγείου, έφτιαξαν αστερίες, ιππόκαμπους, καρδιές, χελώνες και άλλα. Ο κύριος Μιχάλης κράτησε τα έργα μας για να τα 'ψήσει' και μετά από δύο εβδομάδες, μας τα έστειλε. Μια ολόκληρη μέρα στην αυλή του σχολείου βάφαμε αυτά που είχαμε φτιάξει και αφού στέγνωσαν στον ήλιο τα πήραμε σπίτι μας. Εκείνη την ημέρα περάσαμε όμορφα. Τρώγαμε, πίναμε και βάφαμε. Ο κύριος Μιχάλης χάρισε στο σχολείο μας ένα βάζο κι έναν κουμπαρά...
Οι μαθητές του Δημ. Σχ. Καμισιανών

Αμφορέας
Στους αμφορείς έβαζαν κυρίως κρασί ή λάδι. Είναι σύνθετη λέξη (αμφί+φέρειν). Πολλές φορές μετέφεραν και άλλα προϊόντα όπως ψάρια. Οι αμφορείς κάποιες φορές είχαν ένα χερούλι και άλλες φορές δύο.

Εγώ έφτιαξα μια πήλινη χελώνα, μια καρδιά και ένα λουλούδι. 
Νίκη Β? τάξη



Μου άρεσε που είδα τον τροχό. Εγώ έφτιαξα έναν καρχαρία και μου άρεσε ένα σφυρί πήλινο.
Αλέξανδρος Β? τάξη

Πήλινη οινοχόη
Λέγεται έτσι γιατί οι αρχαίοι έβαζαν σ? αυτό οίνο, δηλαδή κρασί. 

Πήλινο σκύφος
Το χρησιμοποιούσαν κυρίως για να πίνουν. Κάτι σαν κούπα.

Πηλοπλαστική
Πήγαμε μια φορά εκδρομή σε ένα εργαστήρι πηλοπλαστικής. Μου άρεσε ένα πήλινο ζάρι, αγγεία, βάζα, καλούπια και πιάτα. Εγώ έφτιαξα στον τροχό ένα πιατάκι. Εφτιαξα και εφτά δεινόσαυρους. Είδαμε ψηφιδωτά από κομμένα πλακάκια και πυργάκια. Μας έφτιαξαν στον τροχό ένα βάζο και έναν κουμπαρά. Μετά φάγαμε φαγητό και φύγαμε. Περάσαμε πολύ καλά.
Χάρης Στυλιανουδάκης Ε?

Είδα πολύ ωραία πράγματα από πηλό. Εμαθα ότι ο πηλός φτιάχνεται από χώμα και νερό.
Κατερίνα Β? 

Λήκυθος
Ήταν ένα αγγείο με στενό λαιμό στη μέση. Το χρησιμοποιούσαν κυρίως για να αποθηκεύουν λάδι.

Τα αγγεία της γεωμετρικής εποχής είχαν διακόσμηση με γραμμές, τρίγωνα, τετράγωνα ή κύκλους (γεωμετρικά σχήματα), ενώ εκείνα της αρχαϊκής εποχής είχαν διακόσμιση από θέματα της καθημερινής ζωής ή από τη μυθολογία.


Πέρασα πολύ ωραία και μου άρεσε πολύ. Εφτιαξα μια πήλινη χελώνα. Μου άρεσε που είδα τον τροχό.
Βίκυ Β?

Εγώ ζωγράφισα δύο πολύ ωραίους κενταύρους.
Βασίλης Κουριδάκης Γ? τάξη

Χανιώτικα νέα (08.06.2013)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου