11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Έτοιμες να συνεχίσουν το ταξίδι στη γνώση, με τους μαθητές τους, παρά τις ιδιαίτερες λόγω κορωνοϊού συνθήκες, τη νέα σχολική χρονιά, δηλώνουν στον σημερινό Παιδότοπο, οι γνωστές από πολλές και καλές δραστηριότητες του σχολείου τους, δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων Μαρία Σκορδύλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη. Παρακαταθήκη η δραστηριότητα της περασμένης σχολικής χρονιάς. Oντως εντυπωσιακά τα που μας περιγράφουν, έτσι όπως “δημοσιογραφικά” τα περιγράφουν. Oσο πιο μικρό το ανάστημα του μαθητή, τόσο πιο μεγάλο το ανάστημα του δασκάλου… Η φράση αυτή διαρκώς στον νου μου διαβάζοντας το κείμενο που μου έστειλε η και πρεσβευτής twining Δυτ. Κρήτης και WPO Hellas Χανίων προϊσταμένη του Σχολείου Μαρία Σκορδύλη.
Πάντα άξιες καλές μου συναδέλφισσες! Καλά ταξίδια με τους μαθητές σας στα πελάγη των γνώσεων!
Σημ.: “Κλειστός” ο Παιδότοπος το επόμενο Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου. Σε διακοπές ο επιμελητής του.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Μία νέα σχολική χρονιά ανατέλλει. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται για τις νέες ιδιαίτερες συνθήκες που βρίσκει έτοιμη όλη την κοινότητα, από την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, με ανοικτές αγκαλιές αναμένουμε τους μαθητές μας και με πολλή αγάπη, έγνοια και μέριμνα θα ξεκινήσουμε το σχολικό έτος για ένα συναρπαστικό ταξίδι στη γνώση με νέες κατακτήσεις στόχων και δεξιοτήτων.
Με πολλή πρόσφατη την εμπειρία της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, από το Μάρτιο έως και το Μάιο 2020, στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων κληθήκαμε να παρέχουμε εξ Αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη, με ιδιαίτερη συμμετοχή και επιτυχία. Να επισημανθεί ότι
- Στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι απαραίτητο να υπάρχει μία διαδικασία συνεχούς υποστήριξης και εμψύχωσης των μαθητών και ο ρόλος του διδάσκοντα σε αυτή είναι ριζικά διαφορετικός από αυτόν στη συμβατική εκπαίδευση. Είναι ο σύμβουλος, ο εμψυχωτής, αυτός που συντονίζει τη διεργασία της μάθησης και επιδιώκει να εμπλέξει ενεργητικά σε αυτήν τους διδασκόμενους (Κόκκος, 2001).
- Δόθηκε ιδιαίτερη προτεραιότητα στην αλληλεπίδραση με το τεχνολογικό περιβάλλον ως καθοριστικός παράγοντας της υλοποίησης της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Thurmond & Wambach, 2004)
Στις 29 Μαρτίου 2020 μετά από πολλές αναζητήσεις, επιμορφώσεις, συσκέψεις και προβληματισμούς, επιλέξαμε να διασφαλίσουμε τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και γονέων και χωρίς να κάνουμε χρήση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων τους, οργανώσαμε ψηφιακή τάξη στο Class Dojo για την παροχή ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, στέλνοντας μόνο έναν σύνδεσμο και μέσω αυτού μαθητές και γονείς είχαν πρόσβαση σε αυτή.
(1η φωτό)
Αναρτήθηκε το πρώτο μήνυμα στο class story
και η πρώτη αποστολή στο portfolio όπως αποφάσισε ο Σύλλογος Διδασκόντων με το αγαπημένο τους παιγνίδι και η ανταπόκριση συγκίνησε λειτουργώντας εμψυχωτικά και για τις νηπιαγωγούς.
Η ανατροφοδότηση υπήρξε άμεση και αναπτύχθηκε διάλογος μεταξύ μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, προάγοντας την καθοριστικής σημασίας για την εξ αποστἀσεως επικοινωνία που έπρεπε να αντισταθμίσει την έλλειψη της καθημερινής επαφής και την απουσία της άμεσης ανατροφοδότησης από την πρόσωπο με πρόσωπο επαφή (Keegan, 2001).
Οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι:
Οι εικόνες ήταν ελεύθερες από το pixabay και
τα βίντεο είχαν διασφαλιστεί στο safeyoutube από τυχόν απρόοπτα.
Επιδιώχθηκε να διατηρηθεί η σχολική ζωή όπως τη βιώναμε με τη διά ζώσης παρουσία μας.
Στις 2 Απριλίου 2020, ημέρα του Παιδικού Βιβλίου, αποφασίστηκε να διερευνηθεί η συμμετοχή στην τάξη και άλλων προσώπων από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο με πρόσκληση σε δύο συγγραφείς για να στείλουν το δικό τους μήνυμα στα νήπια του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων. Στην Κατερίνα Τζαβάρα και την Έλενα Αρτζανίδου. Οι συγγραφείς έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στις αποστολές ενεργοποιώντας τα παιδιά με φιλαναγνωστικές δραστηριότητες.
Παράλληλα επιδιώχθηκε και η ενεργή συμμετοχή των γονέων στην ψηφιακή τάξη. Διερευνήθηκαν προθέσεις συνεργασίας και λίγο πριν το Πάσχα μία μητέρα, εργοθεραπεύτρια, διαμόρφωσε τις προτάσεις της για δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι.
Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας πολλών γενεθλίων που εορτάστηκαν με μηνύματα ευχών και τραγούδια στο class story.
Τη Μεγάλη εβδομάδα αναρτήθηκε μία ψηφιακή
βιβλιοθήκη στο Symbaloo με δραστηριότητες που είχαν υλοποιηθεί στην τάξη, αλλά
και νέες όπως παζλ για το Πάσχα με το Jigsaw, memo στο learningapps, παραμύθια
γνωστών συγγραφέων, θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, σενάρια, συνεντεύξεις και
πολλά άλλα, προκειμένου να μη νιώσουν τα νήπια ότι αποκόπηκαν πάλι από το
σχολείο την περίοδο του Πάσχα αλλά και να αλληλεπιδράσουν με το υλικό που
διαμορφώθηκε.
Μετά το Πάσχα ακολούθησαν αποστολές για να ξαναθυμηθούν τα σχήματα, τους αριθμούς, για τη γιορτή λουλουδιών, την Πρωτομαγιά.
Σε όλο αυτό το διάστημα ακολουθήθηκε πρόγραμμα όπου οι γονείς γνώριζαν ότι θα υπάρχουν αναρτήσεις τρεις φορές την εβδομάδα.
Για τη σύγχρονη εξ ΑΕ, μετά από την παροχή και αυτής της δυνατότητας από το ΥΠΑΙΘ, με το EDU WEBEX MEETINGS προγραμματίστηκαν τηλεδιασκέψεις με τους μαθητές μας αφού αναζητήθηκαν οι λίγοι γονείς που δεν είχαν εμπλακεί στην ασύγχρονη εξ ΑΕ του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων, ενεργοποιώντας και κινητοποιώντας τους. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές για πολλές άλλες δραστηριότητες της σχολικής ζωής. Όπως για τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, της σχολικής κοινότητας για τρέχοντα θέματα και με πολλές συναδέλφους ακόμη και άλλων νομών για την εξοικείωση αλλα και ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Η διαδικασία είναι ενεργή, διαρκής και έχει συνέχεια για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων...
Καλή σχολικἠ χρονιά
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 5.9.2020)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου