Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. 10ο Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. 10ο Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Γ1 ΤΑΞΗ 10ου ΔΗΜ. ΣΧ, ΧΑΝΙΩΝ
ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο! 







«Πλησιάζουν μέρες γιορτής και χαράς. Τα σπίτια και οι πόλεις φορούν τα γιορτινά τους αποκτώντας φως και χρώμα. Τα Χριστούγεννα είναι μια μαγική γιορτή, η αγαπημένη όλων των παιδιών, η καλύτερη γιορτή του χρόνου! Μια γιορτή αγάπης για ολόκληρο τον κόσμο. Σε λίγες μέρες κλείνουν τα σχολεία και είμαστε πολύ χαρούμενοι! Θα σας παρουσιάσουμε ορισμένα από τα έθιμα που έχουμε στον τόπο μας για τη γιορτή των Χριστουγέννων.» Από τα παιδιά της Γ1 τάξης του 10ου Δημ, σχολείου Χανίων, τα παραπάνω.   Σαν εισαγωγή στην υπέροχη εργασία που έκαναν έχοντας ως εμψυχώτρια τη δασκάλα τους, την οποία εργασία τους, διανθισμένη με κάποιες από τις πολύ ομιλητικές χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές τους, φιλοξενούμε στον σημερινό Παιδότοπο…
Ευχές για  χαρούμενα Χριστούγεννα σε όλους και ξεχωριστά σε σας και στη δασκάλα σας, καλά μου Τριτάκια! Και βέβαια συγχαρητήρια για τα γραφτά και τις ζωγραφιές σας!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

Χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Αρκετές μέρες νωρίτερα, από τις αρχές του Δεκέμβρη, στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Κάποια παιδιά, το πρώτο βράδυ που το στολίζουμε και ανάβουν τα πολύχρωμα φωτάκια του, δε μπορούν να κοιμηθούν αλλά σηκώνονται από το κρεβάτι τους και πηγαίνουν να το θαυμάσουν!
Παλιότερα στολίζαμε καράβι τα Χριστούγεννα, επειδή η Ελλάδα είναι ναυτική χώρα και έχει πολλές θάλασσες και πολλά νησιά. Αυτό το έθιμο το συναντάμε σπάνια στις μέρες μας. Όμορφα είναι τα δέντρα με τα δικά τους στολίδια αλλά και τα καράβια όμορφα είναι με τα δικά τους χαρακτηριστικά.




Χριστουγεννιάτικα γλυκά
 Με τη βοήθεια των γιαγιάδων και των μαμάδων μας φτιάχνουμε κουλουράκια και άλλα παραδοσιακά εδέσματα όπως λουκουμάδες, ξεροτήγανα, σαρίκια. Ιδιαίτερα στην Κρήτη οι γυναίκες παρασκευάζουν το παραδοσιακό Χριστόψωμο, που στηρίζει τη ζωή του νοικοκύρη και της οικογένειάς του. Φτιάχνεται με κανέλα, γαρίφαλο, ροδόνερο και μέλι. Την ημέρα των Χριστουγέννων, ο νοικοκύρης του σπιτιού το σταύρωνε, το έκοβε και το μοίραζε στην οικογένειά του.

Το σφάξιμο του χοίρου
Άλλο ένα χριστουγεννιάτικο έθιμο που ξεχωρίζει στην Κρήτη από παλιότερα έως σήμερα, ιδιαίτερα στα χωριά μας, είναι το σφάξιμο του χοίρου. Ήταν πολύ σημαντικό πριν αρκετά χρόνια γιατί τότε ο χοίρος ήταν το βασικό φαγητό των Χριστουγέννων αφού γίνονταν χοιρινό με σέλινο, ωματιές, πηχτή, λουκάνικα, στο φούρνο με πατάτες, σύγκλινο και άλλα πολλά φαγητά που χρειάζονταν αρκετές μέρες προετοιμασίας. Σύμφωνα με την παράδοση, έβαζαν στα σπίτια τους ζώα τους για καλή τύχη και ευλογία. 




Χριστουγεννιάτικα έθιμα της παραμονής.
Την παραμονή των Χριστουγέννων, έβαζαν ζύμη σε ένα πιάτο κι όταν γινόταν προζύμι, ήταν η ώρα που γεννιόταν ο Χριστός. Την παραμονή επίσης το πρωί με τα τρίγωνά μας, κάποιοι με λαούτο και λύρα, τριγυρνάμε εμείς τα παιδιά στις γειτονιές των Χανίων ή των χωριών μας όπου πηγαίνουμε για τις γιορτές, και τραγουδάμε τα κάλαντα.  

Την ημέρα των Χριστουγέννων.
 Την ημέρα των Χριστουγέννων πρωί πρωί φοράμε τα «καλά μας» ρούχα και πηγαίνουμε στην εκκλησία. Έπειτα μαζευόμαστε μαζί με τους αγαπημένους μας συγγενείς και φίλους σε ένα πλούσιο γιορτινό τραπέζι. Κοντά στις σόμπες και στα τζάκια μας απολαμβάνουμε τη ζεστασιά και τα γλυκά που φτιάξαμε συζητώντας και ανταλλάσοντας δώρα!

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή αγάπης στο σχολείο μας
Ένα έθιμο που έχουμε στο σχολείο μας είναι το χριστουγεννιάτικη γιορτή αγάπης. Λίγες μέρες πριν κλείσει το σχολείο για τις διακοπές των Χριστουγέννων με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας αλλά και των δασκάλων μας διοργανώνουμε διάφορες δράσεις. Στολίζουμε τους εξωτερικούς χώρους και τις τάξεις μας, προετοιμάζουμε και δημιουργούμε υπέροχες κατασκευές, γράφουμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, αφήνουμε ευχές στα δέντρα των ευχών, πλάθουμε, ψήνουμε μπισκοτάκια που μοσκοβολούν και τα κερνάμε, τρώμε βάφλες και πολλά γλυκά και αλμυρά εδέσματα που έφτιαξαν οι μαμάδες και οι γιαγιάδες μας, τραγουδάμε τα κάλαντα ανταλλάσουμε ευχές, χαμόγελα, ζεστασιά! Το χριστουγεννιάτικη γιορτή αγάπης είναι η αγαπημένη μας γιορτή!





Ένα έθιμο στο Τορόντο του Καναδά
Στην τάξη μας και στο σχολείο μας υπάρχουν παιδιά που οι παππούδες και οι γιαγιάδες τους ζουν σε άλλες χώρες όπως στη Γερμανία, στον Καναδά, στην Αλβανία. Στις χώρες αυτές εκτός από τα ελληνικά έθιμα που προσπαθούν να διατηρήσουν, συμμετέχουν και σε άλλα έθιμα όπως το έθιμο της παρέλασης του Άι Βασίλη που γίνεται στο Τορόντο του Καναδά(στην πόλη που μεγάλωσε η μάμα). Κάθε τέλος του Νοέμβρη γίνεται η παρέλαση όπου συμμετέχουν ξωτικά, άρματα και ο Άγιος Βασίλης, που στο τέλος της παρέλασης εμφανίζεται πάνω σε ένα έλκηθρο που το τραβούν αληθινοί τάρανδοι. Αυτή την παρέλαση την παρακολουθούν χιλιάδες άνθρωποι, κυρίως μικρά παιδιά. Μετά από αυτήν την παρέλαση αρχίζει ο στολισμός της πόλης και των σπιτιών και όλες οι προετοιμασίες των Χριστουγέννων. 

Σας ευχόμαστε καλά Χριστούγεννα με υγεία και αγάπη. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ1΄ τάξης του 10ου  Δημοτικού Σχολείου Χανίων.    

ΑΚΡΙΒΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΑΛΥΓΙΖΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ, ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΕΝΤΟΥΡΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ, ΒΟΛΤΥΡΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ-ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ, ΒΟΣΚΑΚΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ, ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΕΩΡΓΑΡΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ, ΔΙΑΚΑΚΗ ΣΟΦΙΑ, ΔΙΑΚΑΚΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ, ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΖΙΑΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΚΑΖΑΚΟΥ ΖΩΗ, ΚΑΛΛΙΓΙΑΝΝΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ, ΚΑΜΠΟΥΡΗΣΜΙΧΑΗΛ, ΚΑΝΤΙΔΑΚΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΚΟΥΪΚΟΓΛΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΗ, ΚΟΥΤΣΟΥΠΑΚΗ ΣΟΦΙΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗ ΜΕΛΙΝΑ-ΘΕΟΔΩΡΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΚΟΣ
Κλείνοντας την παρουσίασή μας για τα έθιμα των Χριστουγέννων θέλαμε να σας θυμίσουμε ένα ποίημα του Τέλλου Άγρα με τίτλο «Είδα χτες το βράδυ στ΄ όνειρό μου» που μας άρεσε πολύ!




Είδα χθες βράδυ στ’ όνειρό μου  
                                    Τέλος Άγρας



Είδα χθες βράδυ στ’ όνειρό μου,
το γεννημένο μας Χριστό,
τα βόδια επάνω Του εφυσούσαν,
όλο το χνώτο τους ζεστό.

Το μέτωπό Του ήταν σαν ήλιος,
και μέσα η φάτνη φτωχική,
άστραφτε πιο καλά από μέρα,
με κάποια λάμψη μαγική.

Στα πόδια Του έσκυβαν οι μάγοι,
κι έμοιαζε τ’ άστρο από ψηλά,
πως θα καθίσει σαν κορώνα,
στης Παναγίτσας τα μαλλιά.

Βοσκοί πολλοί και βοσκοπούλες,
Τον προσκυνούσαν ταπεινά,
ξανθόμαλλοι Άγγελοι εστεκόνταν,
κι έψελναν λαγούτα του "ωσαννά".

Μα κι από Αγγέλους κι από μάγους,
δε ζήλεψα άλλο πιο πολύ,
όσο της μάνας Του το στόμα,
και το ζεστό-ζεστό φιλί.

Χανιώτικα νἐα (Σάββατο, 21.12.2019)











Σάββατο 27 Απριλίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


Γ2 ΤΑΞΗ 10ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ 
ΤΙ ΧΑΡΑ ΜΕΓΑΛΗ, ΗΡΘΕ Η ΠΑΣΧΑΛΙΑ! 


Καλοί μου φίλοι, Χριστός Ανέστη! '
Τι χαρά μεγάλη, ήρθε η Πασχαλιά!  Τα λέει όλα στον πρώτο στίχο του μικρού, αλλά ωραίου ποιήματός του, ένα από τα παιδιά της Γ2 τάξης του 10ου Δημ, Σχ. Χανίων, οι εργασίες των οποίων φιλοξενούνται στον σημερινό αναστάσιμο Παιδότοπο!  Πάσχα σημαίνει χαρά, χαρά μεγάλη! Και για μας τους μεγάλους που επιστρέφουμε στην πατρίδα των παιδικών μας χρόνων, προπάντων, όμως, για τα παιδιά. Όπως τα συγκεκριμένα παιδιά, για παράδειγμα, που άνέλαβαν, έχοντας σε ρόλο εμψυώτριας τη δασκάλα τους, την κυρία Κάτια Γκλαβά, να τη διαλαλήσουν.  Τι χαρά μεγάλη, ήρθε η Πασχαλιά! 

Πάντα αναστημένοι και ανατάσιμοι, καλοί μου φίλοι! 
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους! 

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης 
δάσκαλος 




Το Πάσχα το περνάω στο χωριό μου. Μου αρέσει γιατί εκεί έχω χώρο να παίζω, ενώ οι άλλοι ασχολούνται με τις ετοιμασίες του φαγητού. Όλοι είναι χαρούμενοι. Γέλια και τραγούδια ακούγονται από παντού. Εκεί περνάω το καλύτερο Πάσχα. 
Κέλλυ Σημαντηράκη



Αναστήθηκε ο Χριστός και εγώ κρατώ το Άγιο Φως
Βοήθεια μας ο Θεός,ευχομαι να είμαι καλός
Και ευγενικός όπως ο άνθρωπος- Θεός Χριστός. 
Δημήτρης Πετράκης


Σαν σήμερα αναστήθηκε ο Χριστός
Και παίρνουμε το Άγιο Φως
Στο σπίτι μας το πάμε
Κι όλοι μαζί γλεντάμε. 
Ιάσονας Ραγκούσης




Τι χαρά μεγάλη.  ήρθε η Πασχαλιά!
Έφτασαν τα κόκκινα αυγά, που συμβολίζουν τη χαρά.
Κουλούρια φέρνει η γιαγιά, λέγοντας ιστορίες στα παιδιά
Για τις παλιές τις εποχές, που ήταν τόσες απλές.
                                                                                              
Μαρία- Μαρίνα Στεφανογιάννη


Το Πάσχα το περνάω στη Σούδα, έκει καίνε τον Ιούδα. Πρώτα τον κρεμάνε στο καμπαναριό της εκκλησίας και σιγά-σιγά τσουλάει με ένα μηχανισμο μέχρι τις φλόγες μέχρι να καεί τελείως. Ε’ιναι θεαματικό. Να σας πω ότι πολύ ωραίο θέαμα είναι και τα φαναράκια που αφήνουμε και πετάνε στον αέρα, φωτίζοντας τα ουράνια.  

Σταύρος Καστρινάκης





Σήμερα Μ. Σάββατο βράδυ\ Αναστήθηκε ο Χριστός
Πάμε στην εκκλησία\ Για να πάρουμε το Άγιο Φως   
Νίκος Χριστοφόρου

Το Πάσχα το περνάω με την οικογένειά μου και πολλούς συγγενείς Το βράδυ του Μ.  Σαββάτου αν δεν νυστάζω πηγαίνω στην εκκλησία με τα ξαδέρφια μου. Μετά την Ανάσταση πηγαίνουμε στο σπίτι και τρώμε όλοι μαζί μαγειρίτσα. Στην αρχή δεν μου άρεσε αλλά τώρα που μεγώλωσα μου αρέσει. Εύχομαι να περάσω και φέτος καλά.   
Αργυρώ Δρακάκη

Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση κάθε Ανάσταση  είναι το κάψιμο του Ιούδα. Από το απόγευμα του Μ. Σαββάτου μεγάλα παιδιά και άντρες μαζέυουν ξύλα και φτιάχνουν μια εστία για φωτιά. Κάθε φορά που το βλέπω μου κάνει εντύπωση. Το κάψιμο του Ιούδα γίνεται γιατί αυτός πρόδωσε τον Χριστὀ. 
Μαίρη Καλαμαρίδη

Το περσινό Πάσχα για μένα ήταν διαφορετικό. Πήγα με την οικογένεια μου σε ένα ξενοδοχείο και κάναμε εκεί Πάσχα.Βέβαια τηρήσαμε όλα τα έθιμα. Πήγαμε εκκλησία , τσουγκρίσαμε κόκκινα αυγά , κουλουράκια, μαγειρίτσα  πολύ φαγητό δηλαδή. Ήταν λίγο διαφορετικό το Πάσχα εκείνο αλλά μου άρεσε πολύ. 
Νικόλας Βεργάκης




Εγώ θα σας μιλήσω για τα έθιμα που έχουμε  στο χωριό μου, που είναι η Μίλατος του Ν. Λασιθίου. Το πρωί του Μ. Σαββάτου γίνεται ο εσπερινός του Πάσχα. Ο παπάς ρίχνει δαφνόφυλλα σε όλη την εκκλησία και οι πιστοί προσπαθούν να τα πιάσουν στον αέρα. Στο τέλος της λειτουργίας οι πιστοί παίρνουν  τα < καλορίζικα > τα λουλούδια με τα οποία ήταν στολισμένος ο επιτάφιος. Το απόγευμα της ίδιας μέρας οι άντρες και μέγάλα παιδιά φτιάχνουν την «φουνάρα» την εστία για να κάψουμε τον Ιούδα.Το βράδυ  γίνεται η Ανάσταση ο παπάς φωνάζει το < Χριστός Ανέστη > ενώ οι πιστοί είναι έξω από την εκκλησία. Την ώρα αυτή  με το < Χριστός Ανέστη> οι πιστοί βλέπουν τους πολυελαίους να κουνιούνται η εκκλησία να δονείται και να σείεται. Γυρίζουμε με το Άγιο Φως  στα χέρια και με τον καπνό από τη φλόγα κάνουμε έναν σταυρό στην πόρτα  του σπιτιού μας.Το άγιο Φως το κρατάμε αναμμένο 40 μέρες  
Χρήστος Κονταξάκης

Ο Χριστός πέθανε και αναστήθηκε για μας.Όμως δεν κράτησε κακία στους ανθρώπους και ζήτησε από τον Πατέρα του να συγχωρέσει τους ανθρώπους. Την Κυριακή του Πάσχα νιώθω μεγάλη χαρά βλέποντας και τους άλλους να είναι τόσο χαρούμενοι.
                                                                                           Λέανδρος Ανδριανάκης

Το Πάσχα για μένα είναι ευκαιρία για παιχνίδι και συντροφιά με οικογένεια συγγενείς και φίλους.Επισκέπτομαι τη γιαγιά μου κάνουμε όλοι μαζί Πάσχα και βλέπω πολλούς φίλους. Μου αρέσει πολύ όταν τσουγκρίζουμε τα κόκκινα αυγά.  
Νίκος Γλεντουσάκης


Παλιά μετά την Ανάσταση και φεύγοντας από την εκκλησία με το Άγιο Φως οι πιστοί το μετέφεραν στο σπίτι τους αμίλητοι( χωρίς να λένε ούτε μια λέξη ) πιστεύοντας ότι έτσι θα έχουν καλή τύχη και θα φύγουν οι δαίμονες από το σπιτικό τους. Αυτό το ονόμαζαν το <αμίλητο φως. 

Άγγελος Ζουμπουλιάς

Ένα ιδιαίτερο έθιμο που γνωρίζω είναι της Ηπείρου. Εκεί στον περίβολο της εκκλησίας την Κυριακή του Πάσχα χορεύουν το Καγκελάρι  σχηματίζοντοντας έναν κύκλο .και τραγουδώντας οι ίδιοι.Επίσης ένα άλλο ιδιαίτερο έθιμο που θα ήθελα να το δω από κοντά είναι το σπάσιμο των πήλινων κανατών στην Κέρκυρα την πρώτη Ανάσταση.  
Γιώργος Σχετάκης



Στη Χιο, υπάρχει το γνωστό έθιμο του < ρουκετοπόλεμου> και υπάρχει από την Τουρκοκρατία.Οι πιστοί δυο εκκλησιών ρίχνουν ρουκέτες αυτοσχέδια πυροτεχνήματα ο ένας εμαντίων του άλλου.Στην Καλαμάτα την Κυριακή του Πάσχα υπάρχει το έθιμο ο < σαιτοπόλεμος.Οι σαίτες είναι  χαρτονένιοι σωλήνες γεμισμένοι με μπαρούτι και αρχίζουν την εκτόξευση. 
Μαρίλια Μαρκάκη



Ήρθε πάλι η άνοιξη κι άνθισε όλη η πλάση.
Βιολέτες, πρίνα, πασχαλιές στην πόλη και στα δάση.
Όλος ο κόσμος φώτισε κι οι άνθρωποι γελούν
Και περιμένουν της Ανάστασης αγγέλους να φανούν.
Ο Ιησούς Χριστός σαν σήμερα αναστήθηκε
Κι o θάνατος από τη ζωή νικήθηκε.
Κι έγινε το δάκρυ της Παναγιάς γέλιο
Κι οι πιστοί διαβάζουν το Ευαγγέλιο                                                                                   Κωνσταντίνα  Περουλάκη

Χανιώτικα νέα (Μ. Σάββατο, 27.4. 2019)
              

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


Δ1 ΤΑΞΗ 10ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ 
Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ




Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!

Μεγάλη Δευτέρα - Μεγάλη Μαχαίρα! Μεγάλη Τρίτη - Μεγάλη Κρίση! Μεγάλη Τετάρτη - Ο Χριστός εχάθη! Μεγάλη Πέμπτη - Ο Χριστός ευρέθη! Μεγάλη Παρασκευή - Ο Χριστός στο καρφί! Μεγάλο Σαββάτο - Ο Χριστός στον Τάφο! Μεγάλη Κυριακή - Ο Χριστός θ' αναστηθεί! Το τραγουδάκι που έμαθα όταν ήμουν μικρός στον νου μου, ενώ διάβαζα τις ωραίες εργασίες και κοίταζα τις υπέροχες ζωγραφιές των παιδιών της Β1 τάξης του 10ου Δημ. Σχ. Χανίων για τη Μεγάλη Εβδομάδα. Τι καλύτερο από το να επιστρέφουμε στην πατρίδα των παιδικών μες χρόνων, εμείς οι μεγάλοι!  Σας ευχαριστώ εκ μέρους όλων των παπούδων και όλων των γιαγιάδων, καλά μου Τεταρτάκια του Δεκάτου! Κι εσάς και τη δασκάλα σας την κυρία Μαρίνα Φλεμετάκη, που ανταποκρίθηκε γι άλλη μια φορά σε πρότασή μου για Παιδότοπο! 

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους! 
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα! 

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης 
δάσκαλος




Εγώ πάντα πάω στο χωριό μου όταν η γιαγιά μου βράζει τα αυγά και τα βάφει. Εγώ και η οικογένειά μου ψάχνουμε τα κρυμμένα αυγά που έκρυψε η γιαγιά μου. Όποιος βρει τα περισσότερα κερδίζει ένα δώρο. Μετά τα τσουγκρίζουμε. Έχει πολλή πλάκα. Μου αρέσει πάρα πολύ αυτή η μέρα!  Βαγγέλης Βλαμάκης








Για μένα η σημαντικότερη μέρα της Μ. Εβδομάδας είναι η Μ. Παρασκευή. Θυμάμαι τα προηγούμενα χρόνια που γιορτάζαμε το Πάσχα στο ορεινό χωριό του πατέρα μου, τους Ραφταναίους. Εκεί ήταν όλοι οι παππούδες και οι προπαππούδες μου.
Τη Μ. Παρασκευή στις 11 το πρωί γινόταν ο στολισμός του επιταφίου. Τον στολίζαμε με διάφορα ευωδιαστά, όμορφα λουλούδια όπως : εκατόφυλλα τριαντάφυλλα, γαρίφαλα, τουλίπες, καμπανούλες, μαργαρίτες και άλλα είδη ανθέων. Τα λουλούδια έδιναν στον ξύλινο, σκαλιστό επιτάφιο της εκκλησίας ιδιαίτερη ομορφιά και τον ζωντάνευαν με τα ζεστά χρώματά τους και τις υπέροχες, μεθυστικές μυρωδιές τους. Καθώς ήταν η πιο πένθιμη μέρα του χρόνου, στην έξοδο του επιταφίου, όλοι φορούσαν σκουρόχρωμα, επίσημα ρούχα….. Θυμάμαι ότι και ο παππούς μου μού είχε πει πως ακόμα και η φύση συμμετέχει στα πάθη του Χριστού γιατί συνήθως τη Μ. Παρασκευή βρέχει, ενώ την Κυριακή του Πάσχα έχει λιακάδα!!!..... Νεφέλη Νίκου





Το Πάσχα φτιάχνουμε τα ‘λαζαράκια’ και πάμε στον επιτάφιο, βλέπουμε τον τάφο του Χριστού, περνάμε από κάτω και μετά πάμε στα σπίτια μας. Το Πάσχα γίνονται διάφορα πανηγύρια όπου αγοράζουμε διάφορα πράγματα, πάμε στην εκκλησία, φιλάμε τις εικόνες, ανάβουμε κερί και κάνουμε προσευχές. Τα πανηγύρια είναι για διασκέδαση και για χαρά. Το Πάσχα κάνουμε τραπέζι με την οικογένειά μας, παίζουμε με τα ξαδέρφια μας διάφορα παιχνίδια και βρίσκουμε τα κρυμμένα σοκολατένια αυγά που έκρυψε ο πασχαλινός λαγός στην αυλή μας ή μες στο σπίτι.  Ραφαέλα Παπαδογεωργάκη





[...].Η γιαγιά μου η Ευδοκία κατάγεται από τη Σαμοθράκη. Τα έθιμα εκεί ξεκινούν από το Σάββατο του Λαζάρου. Για την ψυχή του Λαζάρου οι γυναίκες ζυμώνουν ειδικά κουλούρια τα «λαζαράκια». «Λάζαρο δεν πλάσεις , ψωμί δεν θα χορτάσεις», έλεγαν. Το πρωί της Κυριακής των Βαΐων, οι πιστοί πηγαίνουν στην εκκλησία για να πάρουν βάγια που τα τοποθετούν στα εικονίσματα για να τους φυλάνε όλο τον χρόνο. Τα παιδιά τραγουδούν «Βάγια , βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό και ως την άλλη Κυριακή με το κόκκινο αυγό». Την Μεγάλη Τρίτη φτιάχνουν οι νοικοκυρές τα κουλουράκια . Τη Μ. Τετάρτη γίνεται το πλύσιμο και το καθάρισμα του σπιτιού ενώ την Μ. Πέμπτη βάφουν τα αυγά με χρώματα από φυτά. Για να κάνουν σχέδια βάζουν λουλούδια πάνω στα αυγά και τα δένουν με λεπτή κάλτσα. Το βράδυ στην εκκλησία διαβάζονται τα δώδεκα ευαγγέλια και γίνεται η Σταύρωση του Χριστού. Οι κοπέλες αναλαμβάνουν να στολίσουν τον Επιτάφιο με γιρλάντες από λευκά λουλούδια ενώ ψέλνουν το μοιρολόι της Παναγίας «Όποιος το λέει σώζεται, όποιος το ακούει αγιάζει\ και όποιος το καλοαφουγκραστεί παράδεισο λαβαίνει.\ Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα,\ σήμερα όλοι θλίβονται και τα βουνά λυπούνται»……
Ευδοκία Κακατσάκη






Εγώ πάντα περιμένω το Πάσχα για να βάψω τα αυγά κόκκινα, πράσινα, κίτρινα, μπλε αλλά συνηθίζω να τα βάφω κόκκινα. Θυμήθηκα όταν ήμουν μικρός, νήπιο, όταν βάφαμε τα αυγά, τους βάζαμε ένα περίεργο φύλλο και από πάνω ένα καλσόν για να μη φύγει το φύλλο και μετά τα βάφαμε…  Κώστας Αμαραντίδης
Η Μεγαλοβδομάδα είναι μια ιδιαίτερη βδομάδα για τους νονούς και τις νονές. Όλες αυτές τις μέρες ψάχνουν να βρουν τι δώρο θα κάνουν στα φιλιοτσάκια τους. Το πιο σημαντικό είναι η λαμπάδα. Συνήθως ρωτάνε τα φιλιοτσάκια τους τι λαμπάδα θέλουν και το πρώτο που θα κοιτάξουν είναι το παιχνίδι.  Ευτυχία Κατσαφράκη



Ήρθε το Πάσχα!!!
Ήρθε το Πάσχα!!!

Όλοι τρέχουν στην εκκλησιά,
τον Χριστούλη τους να δουν,
τους Αγίους ν’ ακουμπήσουν
και να τους προσκυνήσουν.

Μια φωλίτσα ονειρική,
ξεπροβάλει από κει
και είναι μέσα η Παναγιά μας,
που τον γιο της μας πενθεί.

Ήρθε το Πάσχα!!!
Ήρθε το Πάσχα!!!

Άντα Παριωτάκη

Σήμερα η γιαγιά μου μού λέει:
-        ΠΑΣΧΑΛΗ ΞΥΠΝΑ!
-        Γιατί γιαγιά;
-        Γιατί είναι Μεγάλη Πέμπτη.
-        Μα γιαγιά το βράδυ είναι τα δώδεκα ευαγγέλια!





Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2018

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

http://www.haniotika-nea.gr/pedotopos-25/
Δ1 ΤΑΞΗ 10ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ...




Kαλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Κείμενα και ζωγραφιές για την πιο μεγάλη γιορτή του χρόνου απ’ τα παιδιά της Δ1 τάξης του 10ου Δημ. Σχολείου Χανίων στον σημερινό Παιδότοπο, γύρω απ’ την εικόνα της Γέννησης του Χριστού. Χριστουγεννιάτικες εικόνες με τα μάτια των παιδιών. Ειρηνικές, όμορφες εικόνες.
Δρόμοι στολισμένοι και λαμπεροί, χριστουγεννιάτικα δέντρα, παιδιά που λένε τα κάλαντα, γιορτινά τραπέζια, αναμμένα τζάκια, χιονάνθρωποι… Τι καλά να ήταν έτσι ο κόσμος μας! Να επικρατούσε το “Επί γης ειρήνη”… “Ηρθαν τα Χριστούγεννα/ μια γλυκιά λέξη των παιδιών/ γεμάτη δώρα κι ανεμελιά”, όπως μας λέει ένα από τα παιδιά. Να’ ναι καλά και αυτά και η δασκάλα τους η κυρία Μαρίνα Φλεμετάκη, για το Χριστουγεννιάτικο υλικό που μου έστειλαν…
Χαρούμενα Χριστούγεννα σε όλους!
Χαιρετώ σας κι αγαπώ σας!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης δάσκαλος




Τα Χριστούγεννα είναι από τις πιο ωραίες γιορτές. Ειδικά τα Χριστούγεννα στην Αθήνα που είναι στολισμένες οι βιτρίνες των μαγαζιών και το στολισμένο δέντρο στο Σύνταγμα.
Τα παγοδρόμια της πόλης άνοιξαν και καθημερινά είναι γεμάτα οικογένειες. Τα παιδιά δοκιμάζουν τις ικανότητές τους στο πατινάζ και οι γονείς τα θαυμάζουν ενώ ένας Αϊ Βασίλης μοιράζει δώρα σε όλα τα παιδιά.
Άνοιξαν τα θέατρα της πόλης με θέμα τα Χριστούγεννα. Από τα παράθυρα φαίνονται οικογένειες που στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους και περιμένουν τα δώρα του Αϊ Βασίλη και δίπλα στο δέντρο πάνω σε ένα τραπεζάκι έχουν μελομακάρονα, κουραμπιέδες, γάλα και καρότα για τον Ρούντολφ. Μετά περνάνε τον χρόνο τους με τα αγαπημένα τους πρόσωπα και περιμένουν να μπει ο καινούριος χρόνος.
Ευτυχία Κατσαφράκη
Οι αγαπημένες μου χριστουγεννιάτικες διακοπές έγιναν τον Δεκέμβριο του 2015. Τότε κάναμε ένα ταξίδι στη Βιέννη. Πλησιάζοντας στον προορισμό μας είδαμε πάρα πολλά χιονισμένα κυπαρίσσια που μας άρεσαν πάρα πολύ. Όταν μπήκαμε στο δωμάτιό μας, αφήσαμε τις βαλίτσες μας και βγήκαμε έξω για να απολαύσουμε την υπέροχη φύση. Όλα ήταν χιονισμένα! Η ώρα περνούσε ευχάριστα! Όταν γυρίσαμε στο ξενοδοχείο ανάψαμε το τζάκι για να ζεσταθούμε. Μετά από αρκετή ώρα βγήκαμε ξανά για να φάμε. Ξαφνικά άρχισε να χιονίζει. Ήταν πάρα πολύ ωραία! Το επόμενο πρωί πήγαμε να φάμε πρωινό σε ένα εστιατόριο παραδίπλα. Τότε είδαμε τις ετοιμασίες για το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Το βράδυ πήγαμε για να το δούμε αναμμένο. Ήταν τέλειο! Οι γιρλάντες του ήταν ασημί και τα φωτάκια, που άναβαν σε διάφορα χρώματα, ήταν φοβερά. Μετά από την γιορτή πήγαμε να κάνουμε μια βόλτα. Οι δρόμοι ήταν στολισμένοι με πάρα πολλά και διάφορα στολίδια. Τα μαγαζιά και οι δρόμοι ήταν στολισμένα με μπάλες, κορδέλες, φωτάκια… Η εμπειρία μου από αυτήν την εκδρομή ήταν τέλεια. Δεν ήθελα να φύγω αλλά δυστυχώς έπρεπε… Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη για αυτήν την εκδρομή και θα ήθελα να την ξαναζήσω.
Κέλλυ Χατζησταύρου



Καθώς τα Χριστούγεννα έρχονται ξανά, τα παιδιά βγάζουν τα δέντρα από την αποθήκη και τα στολίζουν με μπάλες, φωτάκια και γιρλάντες. Ο Δήμος στολίζει το μεγάλο δέντρο μπροστά από την Αγορά. Ο κόσμος κατεβαίνει να ψωνίσει χριστουγεννιάτικα δώρα για τους συγγενείς του. Το 2018 τελειώνει και μπαίνει 2019 και όλοι είναι χαρούμενοι οπότε…. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Νίκος Μιλιδάκης
Τα Χριστούγεννα πρέπει να τα περνάμε με την οικογένειά μας και με τους φίλους μας. Να στολίζουμε δέντρο και να λέμε τα κάλαντα. Τα δύο αγαπημένα μου είναι να κάνουμε τραπέζι για όλους και να κόβουμε την βασιλόπιτα με τη νέα χρονιά πάνω της γραμμένη. Λατρεύω τα Χριστούγεννα!
Φρειδερίκη Δασκαλάκη
…Πριν έρθει στη χώρα μας το έθιμο του χριστουγεννιάτικου δέντρου, οι άνθρωποι στόλιζαν ξύλινα καραβάκια. Το καράβι συμβολίζει την καινούρια πορεία του ανθρώπου στη ζωή, μετά τη γέννηση του Χριστού. Το ελληνικό, παραδοσιακό καραβάκι αποτελεί παράδοση των παλιών εποχών της χώρας μας όταν τα παιδιά με αγάπη , χαρά και δημιουργικότητα έφτιαχναν τα παιχνίδια τους. Αποτελεί όμως και ένα είδος καλωσορίσματος στους ναυτικούς, οι οποίοι επέστρεφαν από τα μακρινά τους ταξίδια στα πατρικά τους…
Νεφέλη Νίκου




Τα Χριστούγεννα είναι από τις πιο ωραίες γιορτές, ειδικά στα Χανιά. Οι βιτρίνες των μαγαζιών είναι γεμάτες παιχνίδια που όταν περάσεις από δίπλα τους θέλεις να αγοράσεις κάτι. Σχεδόν σε όλα τα σπίτια γιαγιάδες, παππούδες, μαμάδες, μπαμπάδες αλλά και παιδιά στολίζουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Όμως εγώ πιστεύω πως δεν είναι μόνο αυτό που κάνουν. Για παράδειγμα εμένα η οικογένειά μου φτιάχνει κουραμπιέδες, μελομακάρονα καθώς και άλλα πολύ νόστιμα γλυκά. Ένα άλλο έθιμο που επίσης θα το ξέρετε όλοι σας είναι πως τα παιδιά δεν θέλουν να πουν κάλαντα μόνο στους κοντινούς φίλους ή συγγενείς. Έτσι σκορπίζονται σε διάφορες περιοχές. Στα χέρια τους κρατάνε ένα τρίγωνο με το οποίο παίζουν μουσική. Χτυπάνε τις πόρτες των σπιτιών. Όταν πουν τα κάλαντα μπορεί οι άνθρωποι να τους δώσουν λεφτά….
Ευδοκία Κακατσάκη
Τα Χριστούγεννα στα Χανιά είναι πολύ ωραία, όμορφα και γιορτινά. Αρχίζουν από τις αρχές του Δεκέμβρη να στολίζουν έξω από την κεντρική αγορά ένα μεγάλο δέντρο με φώτα, γιρλάντες και στολίδια. Επίσης γίνονται κι άλλες εκδηλώσεις στην πόλη μας. Γίνονται μουσικές παραστάσεις, θεατρικές παραστάσεις και πολλά ενδιαφέ- ροντα εργαστήρια για τα παιδιά και τους γονείς τους. Στη γειτονιά του σχολείου μας, στη Χαλέπα, γίνεται φωταγώγηση ενός δέντρου κι εκείνη τη μέρα μαζεύονται παιδιά που βγάζουν φωτογραφίες και κάνουν βόλτα με το τρενάκι στους δρόμους της γειτονιάς. Τα Χριστούγεννα στην πόλη μας μάς αρέσουν πολύ!
Δημήτρης Μετζιδάκης , 
Γιάννης Σπανουδάκης
Ηρθαν τα Χριστούγεννα!!!
Χιόνι παντού,
τα παιδιά παίζουν
τρέχουν και γελούν.
Ηρθαν τα Χριστούγεννα!!!
Μια γλυκιά λέξη των παιδιών
γεμάτη δώρα και ανεμελιά

Το σπίτι γεμάτο μυρωδιές,
ο τζάκι αναμμένο,
το δέντρο στολισμένο!
Ήρθαν τα Χριστούγεννα!!!

Άντα Παριωτάκη





Σάββατο 3 Μαρτίου 2018

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Δ2 ΤΑΞΗ 10ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΙΔΩΛΙΑ

Φίλες και φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο τα ρήματα που χρησιμοποιεί η δασκάλα Κάτια Γκλαβά για να περιγράψει το γεγονός της συμμετοχής των μαθητών της, των παιδιώn της Δ2 τάξης του 10ου Δημ. Σχ. Χανίων, στον πανελλήνιο διαγωνισμό που διοργανώνει για 5η συνεχή χρονιά το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης με θέμα “Δες το ειδώλιο αλλιώς”. Μεγάλη υπόθεση να λειτουργεί μια σχολική τάξη στην πλατεία του “εμείς”! Το πρώτο που θέλω να πω πριν να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου στα παιδιά τόσο για τα θαυμάσια ειδώλια που έκαναν (κρίμα που δεν χωρούν όλες οι φωτογραφίες τους) με “λογισμό και μ’ όνειρο”, όσο και για τα υπέροχα κείμενά τους. Και βέβαια να προσθέσω ότι οι εργασίες των μαθητών είναι “καθρέφτης” της δασκάλας των σε μεγάλο βαθμό. Της δασκάλας τους που τους μαθαίνει να νιώθουν πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα τη χαρά της δημιουργίας. Καλή επιτυχία στον Διαγωνισμό και καλή συνέχεια, σ’ όλα όσα κάνετε, παιδιά!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Το Δ2 του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων συμμετέχει με ενθουσιασμό στον διαγωνισμό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, που διοργανώνει για 5η συνεχή χρονιά “Δες το ειδώλιο αλλιώς”. Το Μουσείο λοιπόν καλεί τα παιδιά που συμμετέχουν στον διαγωνισμό να φανταστούν και να δημιουργήσουν ένα κυπριακό σανιδόμορφο ειδώλιο με το δικό τους τρόπο, μέσα από τα δικά τους μάτια. Η φαντασία μας κάλπασε και μας οδήγησε άλλες φορές σε ανθρώπινες φανταστικές μορφές, άλλες φορές πήραμε τον πύραυλο και φύγαμε σε άλλους γαλαξίες και άλλες φορές σαν μια χαριτωμένη πεταλουδίτσα ή έναν άγριο κάκτο ή πάλι σαν ένα θαυμαστό πολεμιστή. Οποια και να είναι λοιπόν τα αποτελέσματα, εμείς ταξιδέψαμε, είδαμε πολλά με τη φαντασία μας, ενθουσιαστήκαμε και είμαστε περήφανοι για το αποτέλεσμα.
Η δασκάλα της τάξης
Κάτια Γκλαβά
Βλέποντας το ειδώλιο αμέσως μου ήρθε στο μυαλό το τερατάκι που είχα δει την προηγούμενη νύχτα στον ύπνο μου. Ετσι λοιπόν σκέφτηκα να το φτιάξω όπως το είδα στον ύπνο μου. Στο τερατάκι έβαλα πολλά χρώμματα και μάτι στο μέτωπο, δυο χνουδωτά και στριφογυριστά κερατάκια και ένα μεγάλο χαμόγελο.
Είδα και εγώ αλλιώς το ειδώλιο και το ’πα Τερατώλιο
Νικόλας Μακρής Τσαλίκης
Το ειδώλιό μου είναι ένας κάκτος. Τον έχω κάνει καου-μπόι. Τον έχω βάλει να κρατάει ένα λάσσο, να έχει ένα καπέλο και μουστάκι. Ετσι το ονόμασα Κακτο-Καουμπόι. Το φαντάστηκα έτσι γιατί μου αρέσουν οι καουμπόιδες, είναι κάτι διαφορετικό από τα άλλα και έχει πάρα μα πάρα πολλή πλάκα. Μου αρέσει πολύ το ειδώλιό μου.
Ζωή – Μιχαέλα Καζάκου
Όταν είδα αυτό το ειδώλιο φαντάστηκα μια παιδική κούκλα από πηλό που είχε ένα κοριτσάκι και ζούσε τα αρχαία χρόνια. Ετσι θα το ονομάσω Αθηνά. Είναι βαμμένη με πολύχρωμα χρώματα και φανταχτερά κοσμήματα όπως ήταν οι αρχαίες γυναίκες και θεές των Ελλήνων.
Γιώργος Μαραβελάκης
Αφορμή για τη δημιουργία αυτού του ειδώλιου υπήρξε μια κυριακάτικη βόλτα στη θάλασσα όπου βλέποντας τα μανιασμένα κύματα σκέφτηκα το δύσκολο επάγγελμα του ψαρά. Στο ειδώλιο παρουσιάζεται ο θεός Νηρέας προστάτης των ψαράδων. Η ανάγκη για ασφάλεια και για καλή ψαριά με οδήγησε στη δημιουργία του.
Χρήστος Τσιλιμιγκάκης
Η Βίκυ είναι ένα ειδώλιο που έφτιαξα και φαντάστηκα. Εχει γαλανά μάτια και κατακόκκινα χείλη. Φοράει ένα πολύχρωμο σεντόνι με πολλά πομ-πομ. Επίσης έχει ξανθιά μαλλιά πιασμένα κότσο. Στα ψηλά της πόδια φοράει ροζ γοβάκια. Την φαντάστηκα έτσι γιατί όταν είδα το αρχικό σχέδιο από το ειδώλιο, μου ήρθε στο μυαλό μια εικόνα ανθρώπου. Ετσι φαντάστηκα και έφτιαξα τη Βίκυ.
Ερασμία Μπολάκη
Το ειδώλιο μου το φαντάστηκα σαν έναν αρχαίο πολεμιστή. Αφού είναι ένα αρχαίο ειδώλιο πιστεύω ότι αυτό θα του ταίριαζε. Το χρωμάτισα με σκούρα χρώματα του έβαλα ζώνη αρχαίου πολεμιστή και ένα σπαθί. Κολλήσαμε ξυλάκια σαν κομμάτια της στολής του. Ετσι το φαντάστηκα και ελπίζω να αρέσει.
Γιάννης Συγγελάκης
Το ειδώλιο μου είναι ένα μαχαίρι και ονομάζεται Αχιλλέας. Είναι στρατιωτικό μαχαίρι, του έχω βάλει χρωματιστά ξυλάκια και δυο ματάκια. Νομίζω ότι είναι τέλειο.
Λευτέρης
Ράντεβ




Το ειδώλιο μου είναι η Μαρία. Μόλις το είδα το ειδώλιο το φαντάστηκα σαν ένα κορίτσι με ροζ φόρεμα πολλά πον-πον, καστανά μαλλιά και ροζ φιογκάκι. Γενικά πολύ ροζ.
Μαριάν Αλχανάφι
Το ειδώλιό μου είναι μια κούκλα Μπάρμπι Μακένζι. Το ειδώλιό μου το φαντάστηκα έτσι γιατί θυμήθηκα τις κούκλες που έπαιζα όταν ήμουν πιο  μικρή. Εχει ξανθά μαλλιά με πορτοκαλί ανταύγιες. Το ειδώλιό μου φοράει ένα πορτοκαλί φόρεμα με φούξια πετράδια και τα παπούτσια είναι ροζ και φουντωτά
Μαριλένα Πετροπούλου
Για πολλούς το είδωλό τους είναι ο μπασκετμπολίστας Αντετοκούμπο. Εχει κερδίσει πολλούς αγώνες και είναι φοβερός παίκτης. Σαν αυτόν λοιπόν έφτιαξα το ειδώλιο μου, έτσι το φαντάστηκα.
Γιάννης Λαγωνικάκης
Μια μέρα η κα Κάτια μας ζήτησε να φτιάξουμε και να φανταστούμε μια συγκεκριμένη κατασκευή. Δείτε παιδιά αυτό το κυπριακό ειδώλιο και πείτε μου τι σας θυμίζει. Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό μου ένας πύραυλος και αυτό έφτιαξα.
Ζαχαρένια Τριανταφυλλάκη
Το ειδώλιο μου είναι ένα αερόστατο. Μόλις είδα το ειδώλιο αμέσως το φαντάστηκα έτσι γιατί μου ταίριαζε και μου αρέσουν πολύ τα αερόστατα. Είμαι περήφανος γιατί κανείς άλλος δεν το σκέφτηκε.
Γιώργος Αποστολάκης






Εγώ όταν ξεκίνησα να φτιάχνω το ειδώλιο αποφάσισα να το κάνω ένα βάζο. Ετσι λοιπόν το ζωγράφισα ανάλογα έβαλα και λουλούδια και έγινε πολύ χαρούμενο.
Νεκτάριος
Το ειδώλιο μου είναι ένα αγαλματατάκι που παριστάνει μια όμορφη κοπέλα. Η κοπέλα έχει ξανθά μαλλιά και το φόρεμα της είναι πολύχρωμο. Της έχω βάλει κάτι πολύχρωμα ξυλαράκια και το όνομά της είναι Μαρία
Μαίρη Καρπουζά
Το δικό μου το ειδώλιο είναι ένα ρομπότ Νίτζα. Το χρωμάτισα μαύρο με μπλε που συμβολίζει την ενέργεια που έχει ένα ρομποτ. Του έφτιαξα μια στολή λίγο σκισμένη και έβαλα και ξυλάκια για να είναι πιο εντυπωσιακή. Γύρω από το ρομπότ Νίτζα ζωγράφισα καπνούς.
Αλμπις Αλίγια
Το δικό μου ειδώλιο είναι μια πεταλούδα, Εχει ωραία φτερά, κεραίες και λαμπερά μάτια.
Το ζωγράφισα έτσι γιατί μου αρέσουν οι πεταλούδες και έτσι το φαντάστηκα.
Ελευθερία Μαλεκάκη
Το ειδώλιο μου το ονόμασα η μικρή Σαντόρο γιατί το έκανα να της μοιάζει και πιστεύω ότι της μοιάζει. Εχει μαύρα και μπλε μάτια με γκρι σκιά. Εχει κόκκινα και μεγάλα χείλια. Η μύτη της είναι πολύ μικρή και στα χέρια της φοράει κοσμήματα. Φοράει ένα μακρύφόρεμα και του έβαλα γαλάζια πομ-πομ. Μου αρέσει πολύ η μικρή Σαντόρο μου.
Καλτρίνα Μπιλιμάνι
Εγώ το ειδώλιο το φαντάστηκα σαν ένα άνθρωπο με πολύχρωμα ρούχα, μαύρο μουστάκι και χρωματιστά φουντωτά μαλλιά. Νομίζω ότι η ζωγραφιά μου είναι πολύ καλή και ελπίζω να αρέσει σε όλους.
Μίνως Κοκογιαννάκης
Χανιώτικα νέα (03.03.2018)