Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. Γραμβούσας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. Γραμβούσας. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

ΕΛΕΝΗ ΧΩΡΕΑΝΘΗ - ΔΗΜ. ΣΧ. ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ

ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΑΜΕ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ... 

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο! 

Όταν οι δασκάλες και τα παιδιά του Δημ. Σχ. Γραμβούσας Κισάμου συνάντησαν δυο απ' τα "αισώπεια" παραμυθοτράγουδα της Ελένης Χωρεάνθη με θέμα την αλεπού.... Εδώ είμαστε! 

Όπως σε περίληψη τα λένε στο κείμενό τους οι γνωστές στους αναγνώστες της στήλης δασκάλες των Γραμβουσανακιών  Βασιλική Χαραλαμπίδου και Αμάντα Ξιάρχου. Δεν θα το κρύψω ότι χάρηκα πολύ για τη συγκεκριμένη δράση. Και για "λογαριασμό" της και καλής μου φίλης δασκάλας -συγγραφέας 64 βιβλίων(!)  Ελένης Χωρεάνθη, που έχει ασχοληθεί  με τον Αίσωπο και για ¨λογαριασμό" των συναδελφισσών μας στην έδρα και των μαθητών και μαθητριών τους. 

Πάντα Ωραία ως Ελληνίδα Δασκάλα - Συγγγραφέας, Ελένη! Πάντα χάριν των μαθητών σας να υπάρχετε, Βασιλική και Αμάντα! 

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους! 

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης 

δάσκαλος - λογοτέχνης



 
Ζωγραφίζοντας  ποιήματα από τα «Αισώπεια»

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να αισθάνεται κανείς δημιουργικός. Αυτή τη χαρά νιώσαμε κι εμείς με τους μαθητές μας όταν έφτασαν σε  τα ποιήματα της κας Ελένης Χωρεάνθη, «Μια αλεπού καλογριά» και «Η αλεπουδίτσα και το λιοντάρι» . Τα διαβάσαμε με μεγάλη προσοχή σε όλες τις τάξεις. Συζητήσαμε για το ρόλο του δυνατού και του αδύναμου, προβληματιστήκαμε, διασκεδάσαμε παίζοντας την αλεπού και το λιοντάρι και φυσικά ζωγραφίσαμε (τέσσερις απὀ τις ζωγραφιές σας στέλνουμε)  τις πιο έντονες εικόνες που μας δημιούργησε αυτή η ανάγνωση.

Θερμές ευχαριστίες στον κ. Βαγγέλη Κακατσάκη που αποτέλεσε το συνδετικό κρίκο στην γνωριμία μας με την κα Ελένη Χωρεάνθη, με την οποία είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε τηλεφωνικά.

Βασιλική Χαραλαμπίδου, Δασκάλα Β΄-Ε΄-ΣΤ΄- Αμάντα Ξιάρχου, Δασκάλα Α΄-Γ΄-Δ΄

 

 

Μια αλεπού καλογριά

 

Μια αλεπού, η κυρά Μάρω,

φημισμένη κι ως Καμάρω

νηστικιά και γερασμένη,

ψόφια κι αποκαμωμένη

 

μες στο νου της όλο βάνει

τι μπαγαποντιά να κάνει...

Και να διαρρεύσει αφήνει

πως καλογριά θα γίνει...

 


"Την κακή συνήθεια αφήνω

και καλογριά θα γίνω!"

είπε. "Μαυροφορεμένη

-είμαι η φτωχή ταμένη-

 

θα κλειστώ σε μοναστήρι,

της ψυχής μου ησυχαστήρι.

Θέλω πια να ησυχάσω,

να νηστέψω και ν' αγιάσω..."

 

Τρύπωσε σε μια κουφάλα

κι όνειρα έπλαθε μεγάλα

για παχιά κοτοπουλάκια,

της κοιλίτσας της πανάκεια...

 

Έστηνε πουρνό καρτέρι

και καρτέρει και καρτέρει…

Βάλθηκε να θυμιατίζει

και να διατυμπανίζει

 

πως ξομολογάει κοκόρια

και τους δίνει και συχώρια,

μπας κι αγιάσει η καημένη

και θαφτεί συχωρεμένη.[…]»

 



Το 'μαθαν τρία κοκόρια

κι απ' τις άλλες κότες χώρια

το ‘σκασαν απ' το κουμάσι

κι ολομόναχα με βιάση

 

πήρανε πουρνό το δρόμο

μ' ένα φρύγανο στον ώμο,

τα εμπόδια ξεπεράσαν

και στο... μοναστήρι φτάσαν!

 

Σαν τα είδε η κυρά Μάρω:

"έναν ένα θα σας πάρω",

είπε, και το πρώτο αρπάζει

και κρυφά το εξετάζει...

 

"Σε προόριζα για διάκο",

λέει, μαδώντας του το φράκο,

και το χάφτει. Το καημένο

έγινε συχωρεμένο!

 

Κι ύστερα το άλλο πιάνει

και ηγούμενο το κάνει!

Και το τρίτο ευθύς γραπώνει

και στη λούφα της το χώνει:

 

"Εσένα επίσκοπο θα κάμω,

πρέπει, ξέρεις, να προκάμω

τη δουλειά μου να τελειώσω,

φίλε, πριν το μετανιώσω..."

 

Λέει και το ξεπουπουλιάζει

στη στιγμή. Κι αναγαλλιάζει...

"Κρίμα!" λέει μετανοιωμένη

και πικρά βαλαντωμένη,

 

" η φτωχή σας γνώση φταίει..."

Και μοιρολογάει... και κλαίει...

Κλαίει και χύνει μαύρο δάκρυ...

"Των κριμάτων σας την άκρη

 

πώς αλλιώς ήθελα να 'βρω;

Για το ζήλο σας το λάβρο

η αμαρτωλή κατάπια

τα κορμιά σας πικρά χάπια...''

 

Κι αφανίζοντας τα ίχνη

σ' ύπνο τρυφερό το ρίχνει

κι ονειρεύεται κοκόρια

πως ξομολογάει και χώρια

 

στο καθένα τίτλο δίνει

κατά πώς εκείνη κρίνει. 

Και κοιμάται και λογιάζει πως 

σχωρέθηκε κι αγιάζει


Η αλεπουδίτσα και το λιοντάρι

 

Μια μικρούλα αλεπού,

-μη ρωτάτε πώς και πού-

ονειρεύτηκε ταξίδι

-παραλίγο να βγει ξίδι-

 

Εβουλήθηκε να τρέξει

και την τύχη να παντέξει

μες στον κόσμο το μεγάλο,

δεν ποθούσε τίποτ' άλλο.

 

Είχαν πάρει τα μυαλά της

τα μεγάλα όνειρά της.

Του σογιού αψηφά το νόμο,

δρόμο παίρνει, αφήνει δρόμο...

 

Στο μεγάλο δάσος μπαίνει,

το λιοντάρι συντυχαίνει.

Η μικρούλα ξεθαρρεύει,

λίγο να το δει γυρεύει.

 

Πέρασε αυτό κι εδιάβη.

Κι απ' το δέντρο ένα κουνάβι

την περιγελά. Μα εκείνη

σημασία δεν του δίνει.

 

Δεύτερη φορά απαντάει

το λιοντάρι και πηδάει

η μικρούλα από το θάμνο.

"Χε! θα δεις εγώ τι κάμνω.

 

Ποποπό τι ωραίο λιοντάρι

θα του πω", λέει, "με χάρη.

Είσαι ο άρχοντας του δάσου,

δε φοβάμαι, λίγο στάσου...

 


Το θεριό για λίγο εστάθη,

δάμασε τ' άγρια πάθη.

Ήταν, φαίνεται, χορτάτο

και δεν έβλεπε στο πιάτο

τη μικρή αλεπουδίτσα

που την πονηρή μουρίτσα

ήθελε παντού να χώνει,

κι εξυπνάδες να σκαρώνει...

 

Και ξανά την τρίτη μέρα

έτρεξε στο δάσος πέρα

και σαν βλέπει το λιοντάρι

κάνει στύλο το ποδάρι,

 

παίρνει θάρρος, ξεπροβαίνει,

μ' έναν πήδο μπρος του βγαίνει,

με χαμόγελα το ραίνει

και στη γλώσσα τους του κρένει:

 

"Είσαι δα κακός στ' αλήθεια

ή από κακή συνήθεια

λεν' οι ανθρώποι παραμύθια

κι έχω φόβο μες στα στήθια;"

 

Το θηρίο την κοιτάζει,

για την τόλμη τη θαυμάζει.

Απορεί που δεν τρομάζει

κι από μακριά φωνάζει:

 

"Έι, μικρούλα, δεν φοβάσαι;

Τη ζωή σου δεν λυπάσαι;

Όσο φιλικό κι αν είναι

το λιοντάρι, αλάργα μείνε.

 

 

Έχεις χάρη, δεν πεινάω

και γι' αυτό σε προσπερνάω.

Σου συστήνω να προσέχεις

κι άσκοπα ποτέ μην τρέχεις

 

μοναχή σου μες στο δάσος

και μην έχεις τόσο θράσος.

Άκου εμένα, το λιοντάρι,

και να μου χρωστάς και χάρη […]»

 

 

 

Η μικρούλα ακόμα τρέχει

κι η τρομάρα την κατέχει

και στο νου της σαν ρολόι

κάνει ο φόβος κομπολόι...

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Φτάνουν τους εκατό οι μύθοι του Αισώπου που έχει διασκευάσει η Ελένη Χωρεάνθη, Κυκλοφόρησαν σε 14 βιβλία από τις εκδόσεις ΚΑΜΠΑΝΑ. Εξήντα από αυτούς κυκλοφορούν σε 4 βιβλία από τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ




Β, Γ΄ ΚΑΙ Δ΄ ΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ 

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ 


Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο! 

Για τον χειμώνα τα κείμενα και οι ζωγραφιές των παιδιών των Β', Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολ. Γραμβούσας Κισάμου, που έχουν δασκάλα τη γνωστή από πολλές εργασίες μαθητών της Βασιλική Χαραλαμπίδου, στον προπερασμένο Παιδότοπο, το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου. Για τα ζώα που πέφτουν σε νάρκη τον χειμώνα οι εργασίες των παιδιών των Α΄ , Γ΄ και Δ΄ που έχουν δασκάλα την άγνωστή μου προσωπικά εξ' Αθηνών ορμώμενη κα Αμάντα  Ξιάρχου.  Υπέροχες οι εργασίες και των δε, όπως και των μεν. Άξιος ο μισθός (η ηθική ικανοποίηση, δηλαδή, τι άλλο; ) και της κυρίας Αμάντας, λοιπόν, όπως και των συναδελφισσών της , για τη βοήθειά τους, βέβαια. 

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους! 

Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης 

δάσκαλος 




Να ΄μαστε πάλι εδώ. Δεν ξέρω αν το θυμάστε αλλά πριν δυο εβδομάδες οι μαθητές μας των Β΄, Ε΄+ Στ΄ τάξεων σας είχαν γράψει για το χειμώνα. Εμείς λοιπόν θα σας παρουσιάσουμε τα ζώα που τον χειμώνα πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Σας έχουμε γράψει και μερικά αινίγματα, ένα για κάθε ζώο. Για να δούμε, αν θα τα βρουν οι φίλοι σας, όταν τους τα πείτε..  Θερμές ευχαριστίες στις αξιόλογες συναδέλφους Χρυσούλα Κουτσούκου, δασκάλα Ε.Β.Π.  Εμμανουέλλα Τσιμπλάκη, δασκάλα Παράλληλης Στήριξης και Αθανασία Πολύχρου, δασκάλα του Ολοήμερου, για τη βοήθειά τους.

Αμάντα Ξιάρχου, Δασκάλα Α΄,Γ΄+ Δ΄τάξεων

ΖΩΑ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ

Κάποια ζώα το χειμώνα πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Πέφτουν για ύπνο για πολύ καιρό και δεν ξυπνάνε όσο έχει κρύο. Αυτό συμβαίνει γιατί δε βρίσκουν τροφή και δεν αντέχουν το κρύο. Έτσι τρώνε περισσότερο για να αποθηκεύσουν λίπος, φτιάχνουν φωλιές κι επιλέγουν ασφαλή μέρη για να προστατευτούν από τους εχθρούς τους. Τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη είναι : η αρκούδα, η νυχτερίδα, ο βάτραχος, το σαλιγκάρι, το φίδι, η χελώνα, ο σκαντζόχοιρος, το μυρμήγκι, το ποντίκι, ο σκίουρος, ο ασβός και η σαλαμάνδρα.

Στέλλα Μυλωνάκη, Δ΄τάξη




ΑΡΚΟΥΔΑ

 Η αρκούδα πέφτει σε χειμερία νάρκη με τα πρώτα κρύα σε μια ζεστή σπηλιά. Αν κάποιος την ενοχλήσει, ξυπνάει εύκολα.  Αίνιγμα:   Έχει γούνα μαλακή και όρεξη για μέλι. Τι είναι;                                         

Σάρα Στούλα , Γ΄τάξη

ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ

Η νυχτερίδα για να κοιμηθεί το χειμώνα θέλει μια ήσυχη φωλιά, συνήθως σε μία κουφάλα δέντρου. Εκεί κρέμεται ανάποδα και τυλίγεται με τα φτερά της. Αίνιγμα Είναι μαύρη φτερωτή και ανάποδα γυρίζει. Τι είναι;                                      \

  Δώρα Μ., Γ΄τάξη



ΒΑΤΡΑΧΟΣ

 Ο βάτραχος πέφτει κι αυτός σε χειμερία νάρκη κρυμμένος σε τρύπες στο χώμα ή στη λάσπη. Κάποιοι βάτραχοι κοιμούνται στο βυθό της λίμνης. Εκεί, αναπνέουν από το δέρμα τους. Αίνιγμα: Ξεχωρίζει απ΄ τη φωνή του και απ΄ το πράσινο κορμί του. Τι είναι;  

Ζαρέ Περτζέτζι, Δ΄τάξη

ΧΕΛΩΝΑ

 Η χελώνα όταν έρθει ο χειμώνας ψάχνει μαλακό χώμα για να κοιμηθεί. Βάζει το κεφάλι της μέσα στο καβούκι της και κοιμάται μέχρι την άνοιξη.    Αίνιγμα: Το σπίτι κουβαλώ και αργά περπατώ. Τι είναι;                                     

  Λεντιόν Ντόμη, Δ΄ τάξη

ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ

Το σαλιγκάρι πέφτει σε χειμερία νάρκη όπως και η χελώνα. Κλείνεται μέσα στο κέλυφός του, αφού πρώτα σκάψει τρύπα στο χώμα.     Αίνιγμα: Κέλυφος και κέρατα έχω και σημάδια γύρω μου αφήνω. Τι είναι;  

Κατερίνα Κομπογεννητάκη, Δ΄τάξη

ΣΚΑΝΤΖΟΧΟΙΡΟΣ

 Ο σκαντζόχοιρος όταν έρχεται ο χειμώνας και πεινάει κουλουριάζεται σαν κουβάρι. Φτιάχνει τη φωλιά του με φύλλα κάτω από ένα δέντρο. Όσο κοιμάται ακούει κάθε ήχο γύρω του. Αίνιγμα: Είναι μαύρο, μικρό και πολύ αγκαθωτό. Τι είναι;                  

Στεφανία Μυλωνάκη, Γ΄τάξη

ΦΙΔΙ

 Το φίδι, όπως και ο σκαντζόχοιρος κουλουριάζεται κάτω από τις πέτρες ή τους βράχους. Δεν αντέχει το κρύο και πέφτει σε βαθύ ύπνο.        Αίνιγμα: Είναι μακρύ, σέρνεται στη γη κι όταν νευριάζει πάντα σε τρομάζει. Τι είναι;

Σέβι Κούχια, Δ΄τάξη

ΜΥΡΜΗΓΚΙ

 Το μυρμήγκι για να προφυλαχτεί από τον χειμώνα φτιάχνει φωλιά μέσα στο χώμα ή στα δέντρα. Όλο το καλοκαίρι μαζεύει τροφή για να φάει όταν ξυπνήσει. Αίνιγμα: Είμαι μικρό, εργατικό και σπόρους κουβαλώ. Τι είναι;           

Δέσποινα Μαρκουλάκη, Δ΄τάξη

ΠΟΝΤΙΚΙ

 Το ποντίκι πέφτει σε χειμερία νάρκη γιατί δε βρίσκει την τροφή του. Έτσι χτίζει τη φωλιά του από φύλλα και κλαράκια. Κοιμάται μέχρι την Άνοιξη Αίνιγμα: Είναι μικρό , γρήγορο και του αρέσει το τυρί. Τι είναι;

 Κυριακή Καστανοπουλάκη, Α΄τάξη

ΣΚΙΟΥΡΟΣ

Ο σκίουρος πριν κοιμηθεί τρώει πολύ για να παχύνει. Η φωλιά του είναι μέσα σε τρύπες δέντρων. Μερικές φορές ξυπνάει αλλά δε βγαίνει έξω. Αίνιγμα: Με τη φουντωτή ουρά, τρέχει πάνω στα κλαδιά. Τι είναι;

Πωλίνα Καστανοπουλάκη-Δάφνη Περτζέτζι Α΄τάξη

ΑΣΒΟΣ

 Ο ασβός δεν κοιμάται αλλά κινείται λιγότερο γιατί κάνει κρύο. Σκάβει τη φωλιά του μέσα στο χώμα με φύλλα ή άχυρα για να ζεσταίνεται; Αίνιγμα: Μες το δάσος ξεχωρίζει κι από μακριά μυρίζει. Τι είναι;

Μιχάλης Μαργαριτάκης-Κλεντιόν Σούλι, Α΄τάξη



ΣΑΛΑΜΑΝΔΡΑ

 Η σαλαμάνδρα (σαύρα) το χειμώνα πέφτει κι αυτή σε χειμερία νάρκη. Βγαίνει απ΄το νερό και κρύβεται κάτω από τις πέτρες ή τα κούτσουρα. Αίνιγμα: Αλλάζει χρώμα και πεινάει και στους τοίχους περπατάει. Τι είναι;

Ηλίας Παπαντωνάκης- Ισαάκ Τσακαλίδης, Α΄τάξη

 

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 20.2.2021) 

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2021

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Β' Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜ. ΣΧ. ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ 

ΤΕΛΙΚΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΜΕ ΠΟΛΥ

Καλοί μου φίλοι,
Καλό Σαββατοκύριακο!
Mε τον Χειμώνα, όπως τον έχουν ζήσει, αλλά και όπως τον ζουν εφέτος στα χωριά τους, ασχολούνται στις υπέροχες εργασίες τους (κείμενα και ζωγραφιές) που φιλοξενούνται στον σημερινό Παιδότοπο, τα παιδιά των Β’, Ε’ και Στ’ τάξεων του Δημ. Σχ. Γραμβούσας, τις οποίες προλογίζει η δασκάλα τους. Ανοίγω παρένθεση για την καλά γνωστή στους αναγνώστες της στήλης ωραία ως Ελληνίδα δασκάλα απ’ το Δροσάτο του Κιλκίς, Βασιλική Χαραλαμπίδου. Τύχη αγαθή για τον Παιδότοπο η γνωριμία μας, που έγινε, πριν από 7 χρόνια, μέσω της μαθητικής εφημερίδας “Γραμματοκαμώματα” που “έβγαζε” όταν ήταν στο Κατωχώρι των Κεραμειών. Κι αν έχουν φιλοξενηθεί εργασίες μαθητών της, και τι εργασίες, προπάντων, τα τρία τελευταία χρόνια που ήταν στο 2ο Δημ. Σχ. Χανίων! Κλείνω την παρένθεση.
Τελικά τον Χειμώνα τον αγαπάμε πολύ, μας λένε τα Γραμπουσιανάκια, όπως και στον πρόλογό της η δασκάλα τους επισημαίνει…

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος


Φέτος ο χειμώνας μάς βρήκε στο Δημοτικό Σχολείο Γραμβούσας. Ένα μικρό σχολείο ,που εδρεύει στο χωριό  Καμάρτσο, με 27 υπέροχους μαθητές και με εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Πριν καλά καλά υποδεχθούμε, λοιπόν, το χειμώνα μάς πρόλαβε η αναστολή των σχολείων λόγω του κορωνοϊού. Το θετικό όμως είναι, ότι επιστρέψαμε κανονικά με τη νέα χρονιά και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε και να γράψουμε γι΄ αυτή την εποχή που τελικά, όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς από τις εργασίες μας , αγαπάμε πολύ. Θερμές ευχαριστίες στην αξιόλογη συνάδελφο του Τμήματος Υποδοχής, Παρασκευή Ανδονικίδου, για τη βοήθειά της.            Βασιλική Χαραλαμπίδου, Δασκάλα Β΄, Ε΄+Στ΄ τάξεων

  Ο χειμώνας είναι μια εποχή βροχερή. Κάποιες μέρες ρίχνει χαλάζι και κάποιες μέρες ρίχνει χιόνι. Τα φύλλα από τα δέντρα πέφτουν και όταν περάσει ο χειμώνας ξανανθίζουν. Ο ουρανός είναι μουντός και με πυκνά σύννεφα. Οι άνθρωποι αυτή την εποχή κλαδεύουν και ρίχνουν λιπάσματα στις ελιές. Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο όμως εμείς δεν πήγαμε λόγω του κορωνοϊού και της καραντίνας. Μου αρέσει αυτή η εποχή γιατί όταν βρέχει μου αρέσει να ακούω το θόρυβο της βροχής […].

Βασίλης Μπαργωτάκης, Ε΄τάξη

     


Το χειμώνα έχει τσουχτερό κρύο. Το χιόνι πέφτει κάτασπρο στις αυλές μας και μοιάζει με σεντόνι απλωμένο. Είναι ωραίο γιατί παίζουμε χιονοπόλεμο με τους φίλους μας, φτιάχνουμε χιονάνθρωπο ή κάνουμε σκι με τους φίλους και την οικογένεια μας. Στα χωριά, οι άνθρωποι μαζεύουν από τα δέντρα κάστανα και καρύδια. Ο ουρανός είναι συννεφιασμένος συχνά αλλά μετά αν είμαστε τυχεροί βγαίνει το ουράνιο τόξο. Τέτοιες μέρες όλα τα παιδιά, όπως και εμείς, είναι στο σπίτι ή στο σχολείο και παίζουν παιχνίδια ή διαβάζουν […]                                                           Γιώργος Κομπογεννητάκης, Ε΄τάξη

[…] Αυτή την εποχή όλα είναι διαφορετικά. Χιονίζει και βρέχει πάρα πολύ. Αλλά η φύση το ευχαριστιέται γιατί οι ευεργετικές βροχές ποτίζουν τα λουλούδια και τα φυτά. Οι άνθρωποι είναι όλη μέρα σπίτι γιατί δε θέλουν να κρυώσουν. Για να πάνε έξω όμως πρέπει να βάλουν πολύ χοντρά ρούχα, όπως στη δουλειά τους ή στο σούπερ μάρκετ. Επίσης τρώμε ζεστά φαγητά και δεν πίνουμε ποτέ νερό από το ψυγείο. Εγώ βάζω μισό κρύο και μισό ζεστό. […]                                  Μιχάλης Μυλωνάκης, Στ΄τάξη


    […] Ο καιρός είναι βροχερός. Όταν πιάσει καμία ξαφνική νεροποντή το γήπεδο στο σχολείο μας πλημμυρίζει και δεν μπορούμε να παίξουμε. Εδώ στο χωριό μου, οι άνθρωποι κάθονται κοντά στο τζάκι με ζεστά ρούχα και τα παιδιά παίζουν παιχνίδια γιατί είναι κλεισμένα στο σπίτι. Ο χειμώνας είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για μένα γιατί απολαμβάνω τη βροχή και το χαλάζι. Εύχομαι οι κυρίες να με αφήνουν στα χωράφια και να είμαστε περισσότερη ώρα διάλειμμα.

Άλεξ Κούχια, Στ΄τάξη

    Ο χειμώνας έχει πολύ κρύο και βρέχει πολύ. Εμείς όλα τα παιδιά ντυνόμαστε με χοντρά παλτά, φοράμε κασκόλ και χοντρά ρούχα. Η φύση δε δίνει καρπούς στους ανθρώπους. Αυτή την εποχή πέφτουν τα φύλλα ενώ τα λουλούδια μαραίνονται. Οι περισσότεροι άνθρωποι στο χωριό μαζεύουν ξύλα για να ανάψουν το τζάκι ώστε να έχουν ζεστασιά […]                     Σόνι Σούλι, Ε΄τάξη

Το χειμώνα έχει πάρα πολύ κρύο. Κάθε μέρα πρέπει να ντυνόμαστε με χοντρά ρούχα. Καλό είναι να φοράμε χοντρό μπουφάν, σκούφο για να μην κρυώνει το κεφάλι μας και γάντια για να μην κρυώνουν τα χέρια μας. Αν κρυώνει ο λαιμός μας  βάζουμε κασκόλ και όταν βρέχει βάζουμε τις γαλότσες.

Γιώργος Δεικτάκης, Β΄τάξη

Το χειμώνα τα φρούτα δεν είναι πολλά. Τα πιο γνωστά είναι το μήλο, το μανταρίνι, το πορτοκάλι και ένα ακόμα φρούτο, δεν το ήξερα αλλά το είπε η κυρία, το γκρέιπφρουτ. Εμένα το αγαπημένο μου είναι το πράσινο μήλο. Από ξηρούς καρπούς έχουμε τα κάστανα και τα καρύδια.           Παναγιώτης Κούνας, Β΄τάξη

Οι μήνες του χειμώνα είναι ο Δεκέμβριος, ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος. Το χειμώνα γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα που λέμε τα κάλαντα, την Πρωτοχρονιά που κόβουμε τη βασιλόπιτα και τα Θεοφάνεια που ρίχνουμε τον σταυρό στη θάλασσα. Κάποιες φορές το Φεβρουάριο γιορτάζουμε και τις Απόκριες.

Αρτέμης Μαρκουλάκης, Β΄τάξη

 

Για να φτιάξω ένα χιονάνθρωπο θα χρειαστώ ένα καρότο για μύτη. Για μάτια θα έβαζα κάρβουνα ή δύο πετρούλες. Το στόμα θα το έφτιαχνα με ένα ξύλο και θα του έβαζα και ένα κασκόλ. Όμως πρώτα θα πρέπει να περιμένω να χιονίσει πολύ.                                                                                 Αντονέλα Τσάνι, Β΄τάξη


Το χειμώνα κάνει κρύο, βρέχει πολύ, πέφτει χιόνι και φυσάει. Τις περισσότερες μέρες έχει πολλά σύννεφα στον ουρανό και το χρώμα του είναι γκρι. Ο ήλιος κρύβεται μέσα στα σύννεφα. Θα ήθελα να πέφτει κάθε μέρα χιόνι για να παίζω χιονοπόλεμο και να φτιάχνω χιονάνθρωπο.                           Γκανί Περτζέτζι, Β΄τάξη


Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 6.2.2021)