11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
E TWINING KAI ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
E TWINING KAI ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΚΑΙ ΤΟ "ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΚΙ ΜΑΣ" ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ...
Καλοί μου φίλοι,
Μία από τις συνεργασίες στα ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS+ είναι και το σχέδιο On the traces of @ncient Europe. Ένα σχέδιο πολιτιστικής κληρονομιάς που βρίσκει τα μονοπάτια και τα ίχνη του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού αλλά και του Ρωμαϊκού.
Στο πλαίσιο αυτού τα παιδιά γνώρισαν τους 12 θεούς του Ολύμπου και περιγράφουν την εμπειρία τους:
Μία μέρα η κυρία μας, μας είπε να ψάξουμε να βρούμε βιβλία που έχουμε σπίτι με τους θεούς του Ολύμπου. Μόλις τα βρήκαμε τα παρουσιάσαμε στην κάμερα.
Μετά η κυρία μας έδειξε τους 6 θεούς και την άλλη μέρα τις 6 θεές. Δηλαδή το Δία, τον Ποσειδώνα, τον Άρη, τον Ερμή, τον Απόλλωνα, τον Ήφαιστο, την Ήρα, την Αθηνά, την Άρτεμη, την Αφροδίτη, τη Δήμητρα και την Εστία. Μιλήσαμε για τα σύμβολά τους και απαντήσαμε σε αινίγματα για τους θεούς.
Στο τέλος διαλέξαμε και ζωγραφίσαμε το θεό ή τη θεά που μας αρέσει.
Τα
παιδιά του Βασικού τμήματος 1
Μία μέρα στην τηλεκπαίδευση μάθαμε για τους θεούς του Ολύμπου. Είδαμε ένα βιβλίο που μιλούσε για αυτούς, μάθαμε ότι ήταν δώδεκα και ο αρχηγός τους ήταν ο Δίας. Ύστερα οι κυρίες μας έλεγαν αινίγματα και εμείς βρίσκαμε ποιος θεός είναι. Στο τέλος ζωγραφίσαμε τον θεό που μας άρεσε πιο πολύ και στείλαμε τις ζωγραφιές να τις δουν οι κυρίες μας.
Μας άρεσε αυτή η μέρα που μάθαμε για τους 12 θεούς, μας άρεσαν πολύ και τα αινίγματα!
Οι μαθητές του
Βασικού τμήματος 2
ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ
Όταν ήταν
κλειστά τα σχολεία και κάναμε μάθημα από τον υπολογιστή, κάναμε πειράματα.
Η κυρία μας
έδειχνε ένα κατσαρολάκι με νερό ή ένα μπουκάλι με λίγο νερό και εμείς βρίσκαμε
στο σπίτι μας τα ίδια και κάναμε υπόθεση τι θα συμβεί αν θα το αφήσουμε σε
ζεστασιά ή αν βράσει. Όταν τελείωνε το πείραμα, κάναμε επαλήθευση.
Με τα
πειράματα, μάθαμε ότι το νερό γίνεται ατμός όταν βράζει ή ζεσταίνεται και
εξατμίζεται. Και γίνεται πάγος όταν βάζουμε το νερό στην κατάψυξη.
Έτσι
καταλάβαμε τον κύκλο του νερό Τα παιδιά του Βασικού τμήματος 1
ΠΑΜΕ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ
ΤΗ ΓΗ
Μια μέρα στο Ολοήμερο τμήμα η κυρία, μας διάβασε το βιβλίο της Κατερίνας Τζαβάρα “Πάμε να μετρήσουμε τη Γη;”. Οι ήρωες ήταν δύο φίλοι ο Λεγκ και ο Άλεξ που σκέφτηκαν να μετρήσουν τη Γη και ξεκίνησαν το ταξίδι τους πηγαίνοντας από χώρα σε χώρα. Όπως περπατούσαν βρέθηκαν μπροστά σε ένα τοίχο, ήταν ψηλός, δεν έβλεπαν μπροστά τους και δεν μπορούσαν να προχωρήσουν. Ξαφνικά έπεσε κάτω ένα σκουπιδάκι που έμοιαζε με καρδιά. Είχαν κουραστεί πολύ και κοιμήθηκαν πάνω στην καρδιά. Μια μέρα η καρδιά φούσκωσε σαν μαξιλάρι τους σήκωσε πάνω της και άρχισαν να πετάνε και να πηγαίνουν από τόπο σε τόπο. Ταξίδευαν μαζί με πολλά άλλα παιδιά που και αυτά πετούσαν για να μετρήσουν τη Γη. Μας άρεσε πολύ αυτό το βιβλίο που περιγράφει την εξερεύνηση που έκαναν τα παιδιά. Θα θέλαμε και εμείς να πάμε να μετρήσουμε τη Γη!
Τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος!
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ EU CODE WEEK 2020
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Το 11ο Νηπιαγωγείο συνεργαζόμενο με σχολεία της Ευρώπης συμμετείχε με δύο events που έθεσαν τη βάση του προγραμματισμού από τις 13-25 Οκτωβρίου 2020.
Οι εκδηλώσεις μας έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα EU CODE WEEK
1. “Let's defeat the virus”: mini educational robotics course
https://codeweek.eu/view/322065/lets-defeat-the-virus-mini-educational-robotics-course
Και 2. Song
of the Birds
https://codeweek.eu/view/325318/song-of-the-birds
[…]Κι επειδή η δύναμη τελικά είναι κάπου μέσα μας, ας θυμηθούμε όμορφες στιγμές, αναμνήσεις ευχάριστες που ίσως τις είχαμε υποτιμήσει θεωρώντας τις δεδομένες και με τη σοφία που αυτή την περίοδο αποκτούμε ας υποσχεθούμε στον εαυτό μας και μεταξύ μας ότι όταν όλο αυτό τελειώσει, θα γευόμαστε ακόμα περισσότερο την ομορφιά αυτού του κόσμου. […]
Από το άρθρο της ψυχιάτρου – ψυχοθεραπεύτριας (μητέρας παιδιού του Νηπιαγωγείου) Μαριάννας Φουτούλη με τίτλο «Ψυχική ανθεκτικότητα της Οικογένειας την περίοδο της πανδημίας
11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Έτοιμες να συνεχίσουν το ταξίδι στη γνώση, με τους μαθητές τους, παρά τις ιδιαίτερες λόγω κορωνοϊού συνθήκες, τη νέα σχολική χρονιά, δηλώνουν στον σημερινό Παιδότοπο, οι γνωστές από πολλές και καλές δραστηριότητες του σχολείου τους, δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων Μαρία Σκορδύλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη. Παρακαταθήκη η δραστηριότητα της περασμένης σχολικής χρονιάς. Oντως εντυπωσιακά τα που μας περιγράφουν, έτσι όπως “δημοσιογραφικά” τα περιγράφουν. Oσο πιο μικρό το ανάστημα του μαθητή, τόσο πιο μεγάλο το ανάστημα του δασκάλου… Η φράση αυτή διαρκώς στον νου μου διαβάζοντας το κείμενο που μου έστειλε η και πρεσβευτής twining Δυτ. Κρήτης και WPO Hellas Χανίων προϊσταμένη του Σχολείου Μαρία Σκορδύλη.
Πάντα άξιες καλές μου συναδέλφισσες! Καλά ταξίδια με τους μαθητές σας στα πελάγη των γνώσεων!
Σημ.: “Κλειστός” ο Παιδότοπος το επόμενο Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου. Σε διακοπές ο επιμελητής του.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Μία νέα σχολική χρονιά ανατέλλει. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται για τις νέες ιδιαίτερες συνθήκες που βρίσκει έτοιμη όλη την κοινότητα, από την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, με ανοικτές αγκαλιές αναμένουμε τους μαθητές μας και με πολλή αγάπη, έγνοια και μέριμνα θα ξεκινήσουμε το σχολικό έτος για ένα συναρπαστικό ταξίδι στη γνώση με νέες κατακτήσεις στόχων και δεξιοτήτων.
Με πολλή πρόσφατη την εμπειρία της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, από το Μάρτιο έως και το Μάιο 2020, στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων κληθήκαμε να παρέχουμε εξ Αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη, με ιδιαίτερη συμμετοχή και επιτυχία. Να επισημανθεί ότι
Στις 29 Μαρτίου 2020 μετά από πολλές αναζητήσεις, επιμορφώσεις, συσκέψεις και προβληματισμούς, επιλέξαμε να διασφαλίσουμε τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και γονέων και χωρίς να κάνουμε χρήση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων τους, οργανώσαμε ψηφιακή τάξη στο Class Dojo για την παροχή ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, στέλνοντας μόνο έναν σύνδεσμο και μέσω αυτού μαθητές και γονείς είχαν πρόσβαση σε αυτή.
(1η φωτό)
Αναρ
τήθηκε το πρώτο μήνυμα στο class
story
και η πρώτη αποστολή στο portfolio όπως αποφάσισε ο Σύλλογος Διδασκόντων με το αγαπημένο τους παιγνίδι και η ανταπόκριση συγκίνησε λειτουργώντας εμψυχωτικά και για τις νηπιαγωγούς.
Η ανατροφοδότηση υπήρξε άμεση και αναπτύχθηκε διάλογος μεταξύ μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, προάγοντας την καθοριστικής σημασίας για την εξ αποστἀσεως επικοινωνία που έπρεπε να αντισταθμίσει την έλλειψη της καθημερινής επαφής και την απουσία της άμεσης ανατροφοδότησης από την πρόσωπο με πρόσωπο επαφή (Keegan, 2001).
Οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι:
Οι εικόνες ήταν ελεύθερες από το pixabay και
τα βίντεο είχαν διασφαλιστεί στο safeyoutube από τυχόν απρόοπτα.
Επιδιώχθηκε να διατηρηθεί η σχολική ζωή όπως τη βιώναμε με τη διά ζώσης παρουσία μας.
Στις 2 Απριλίου 2020, ημέρα του Παιδικού Βιβλίου, αποφασίστηκε να διερευνηθεί η συμμετοχή στην τάξη και άλλων προσώπων από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο με πρόσκληση σε δύο συγγραφείς για να στείλουν το δικό τους μήνυμα στα νήπια του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων. Στην Κατερίνα Τζαβάρα και την Έλενα Αρτζανίδου. Οι συγγραφείς έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στις αποστολές ενεργοποιώντας τα παιδιά με φιλαναγνωστικές δραστηριότητες.
Παράλληλα επιδιώχθηκε και η ενεργή συμμετοχή των γονέων στην ψηφιακή τάξη. Διερευνήθηκαν προθέσεις συνεργασίας και λίγο πριν το Πάσχα μία μητέρα, εργοθεραπεύτρια, διαμόρφωσε τις προτάσεις της για δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι.
Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας πολλών γενεθλίων που εορτάστηκαν με μηνύματα ευχών και τραγούδια στο class story.
Τη Μεγάλη εβδομάδα αναρτήθηκε μία ψηφιακή
βιβλιοθήκη στο Symbaloo με δραστηριότητες που είχαν υλοποιηθεί στην τάξη, αλλά
και νέες όπως παζλ για το Πάσχα με το Jigsaw, memo στο learningapps, παραμύθια
γνωστών συγγραφέων, θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, σενάρια, συνεντεύξεις και
πολλά άλλα, προκειμένου να μη νιώσουν τα νήπια ότι αποκόπηκαν πάλι από το
σχολείο την περίοδο του Πάσχα αλλά και να αλληλεπιδράσουν με το υλικό που
διαμορφώθηκε.
Μετά το Πάσχα ακολούθησαν αποστολές για να ξαναθυμηθούν τα σχήματα, τους αριθμούς, για τη γιορτή λουλουδιών, την Πρωτομαγιά.
Σε όλο αυτό το διάστημα ακολουθήθηκε πρόγραμμα όπου οι γονείς γνώριζαν ότι θα υπάρχουν αναρτήσεις τρεις φορές την εβδομάδα.
Για τη σύγχρονη εξ ΑΕ, μετά από την παροχή και αυτής της δυνατότητας από το ΥΠΑΙΘ, με το EDU WEBEX MEETINGS προγραμματίστηκαν τηλεδιασκέψεις με τους μαθητές μας αφού αναζητήθηκαν οι λίγοι γονείς που δεν είχαν εμπλακεί στην ασύγχρονη εξ ΑΕ του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων, ενεργοποιώντας και κινητοποιώντας τους. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές για πολλές άλλες δραστηριότητες της σχολικής ζωής. Όπως για τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, της σχολικής κοινότητας για τρέχοντα θέματα και με πολλές συναδέλφους ακόμη και άλλων νομών για την εξοικείωση αλλα και ανταλλαγή καλών πρακτικών.
Η διαδικασία είναι ενεργή, διαρκής και έχει συνέχεια για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων...
Καλή σχολικἠ χρονιά
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 5.9.2020)



