Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 11ο Νηιπιαγωγείο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 11ο Νηιπιαγωγείο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

E TWINING KAI ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

 



Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Μια ακόμα εθνική διάκριση για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, πάμπολλες δραστηριότητες του οποίου έχουν φιλοξενηθεί στον Παιδότοπο -να ‘ναι καλά η, και καλή μου φίλη, προϊσταμένη του Μαρία Σκορδίλη με τις συναδέλφισσες της για την πληροφόρηση.
Για μια υψηλού επιπέδου ποιότητας ξεχωριστή δραστηριότητα που “κράτησε” δυο χρόνια ο λόγος σήμερα. ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ! Μόνον αυτήν την λέξη με κεφαλαία γράμματα μπορώ να χρησιμοποιήσω αντί σχολίου, ενώ διαβάζω και ξαναδιαβάζω το κείμενο που μου εστάλη από τον Σύλλογο Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, στο οποίο περιγράφονται τα “γεγονότα”. 
‘Ο,τι άλλο κι αν γράψω “φτωχό θα μου φαίνεται! Τι πρόγραμμα κι αυτό, ο “Εγγραμματισμός της Αστρονομίας”, έτσι, όπως, σε συνεργασία με το Ράλλειο Πειραματικό Σχολείο και Σχολείο από τη Ρουμανία και την Τουρκία, με τη χρησιμοποίηση της Αγγλικής Γλώσσας, που πραγματοποιήθηκε! Καλή συνέχεια σε όλα όσα κάνετε, έτσι όπως εσείς επιμένετε, χάριν των παιδιών, πρωτοποριακά να κάνετε, Μαρία Σκορδίλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη, καλές μου συναδέλφισσες!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους,
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης 
δάσκαλος - λογοτέχνης




Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning έλαβε το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων για το έργο #SkillsLabs Astronomy for Kids που υλοποίησε το σχολικό έτος 2021-22 με τη συνεργασία Ευρωπαϊκών χωρών στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και της Ευρωπαϊκής δράσης eTwinning με τη συνεργασία του Ράλλειου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου και σχολείων από τη Ρουμανία και την Τουρκία.

H Εθνική Ετικέτα Ποιότητας είναι η απτή αναγνώριση στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και τα σχολεία για το υψηλό επίπεδο των eTwinning δραστηριοτήτων τους και απονέμεται στα έργα που κατάφεραν να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο ποιότητας πληρώντας κριτήρια που έχουν τεθεί από τον Κεντρικό Οργανισμό Υποστήριξης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Εθνικούς Οργανισμούς Υποστήριξης της δράσης. Της Παιδαγωγικής Καινοτομίας, της Ενσωμάτωσης στη Διδακτέα ύλη, της Συνεργασίας μεταξύ των σχολείων – εταίρων, της Χρήσης τεχνολογίας και των Αποτελεσμάτων, αντίκτυπου και τεκμηρίωσης.
 
 
 
 

ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ 
Ο «Εγγραμματισμός της Αστρονομίας» ως μέρος της επιστημονικής εκπαίδευσης, θεωρείται ως μια ουσιαστική γνώση ικανή να προετοιμάσει τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά και να γίνονται υπεύθυνοι, δημιουργικοί και καινοτόμοι πολίτες, ικανοί να συνεργάζονται. Τα μαθήματα αστρονομίας στην πρώιμη παιδική ηλικία προσφέρουν μια πολύτιμη και σημαντική ευκαιρία να αναπτύξουν τα παιδιά την υπεύθυνη ιδιότητα του πολίτη, τις αξίες σχετικά με την παγκόσμια βιωσιμότητα, τη βελτίωση του επιστημονικού γραμματισμού και τη διαμόρφωση θετικής στάσης απέναντι στις φυσικές επιστήμες. Η ενθάρρυνση των μικρών παιδιών να ενεργούν ως αστρονόμοι τα βοηθά να αναπτύξουν ικανότητες παρατήρησης, ταξινόμησης, πρόβλεψης, πειραματισμού, παρουσίασης ευρημάτων και ούτω καθεξής (Αμπατζάκη & Καλογιαννάκης, 2016). 


ΟΦΕΛΗ
Τα οφέλη των μαθητών του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων ήταν πολλαπλά. Η επικοινωνία, η κριτική και επιστημονική σκέψη, οι κοινωνικές δεξιότητες αναπτύχθηκαν. Οι γονείς ενεπλάκησαν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με ερευνητικές διαδικασίες και γνώρισαν καλύτερα τις άλλες χώρες. Επικοινώνησαν, γνώρισαν νέους τρόπους κατάκτησης της γνώσης, αναπτύσσοντας παράλληλα τις γνώσεις τους στην Αστρονομία, τις Φυσικές Επιστήμες και την Τέχνη. 
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων




ΤΟ ΕΡΓΟ
Στόχος του έργου ήταν η καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης με την ενσωμάτωση διαδικτυακών εργαλείων για την εξοικείωση των μαθητών με την Αστρονομία. Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε ήταν τα Αγγλικά και αυτό υποστήριξε την εισαγωγή της Αγγλικής στο νηπιαγωγείο με την προφορική επικοινωνία των μαθητών στην ξένη γλώσσα. Τα εργαλεία ΤΠΕ χρησιμοποιήθηκαν ευρέως, ενισχύοντας τον διαθεματικό χαρακτήρα του έργου με έμφαση στις Φυσικές Επιστήμες. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αισθάνονται πραγματικοί ερευνητές και να εργάζονται στο έργο ως υπεύθυνα άτομα, σε διακρατικές ομάδες, ειδικότερα σε ό,τι αφορά στις ψηφιακές δεξιότητες, τις Φυσικές Επιστήμες και τα Αγγλικά. Δόθηκε έμφαση στη διερευνητική μάθηση. Οι μαθητές καλλιέργησαν την κριτική και επιστημονική σκέψη που στόχευε στην εννοιολογική αλλαγή ενώ δημιουργήθηκαν «γέφυρες» επικοινωνίας και ανταλλαγής ιδεών με παιδιά από διαφορετικές χώρες και έδωσαν απαντήσεις στα ερωτήματα αναφορικά με το σύμπαν και το ηλιακό μας σύστημα. 
Η χρήση εργαλείων WEB 2.0 είχε σκοπό τη βελτίωση της κινητοποίησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών, αφού η εκπαιδευτική τεχνολογία αποτελεί σίγουρα επιταχυντή της μάθησης με το ανοικτό περιεχόμενό τους, τη συνεργασία, την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση που προσφέρουν. Οι μαθητές έμαθαν εργαλεία τα οποία στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν στην τάξη. Τα εργαλεία περιελάμβαναν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το Forum, το Twinspace, τη χρήση βίντεο, εικόνων και σχεδίων, καθώς και διάφορες άλλες συνεργατικές εφαρμογές όπως τα: Genial.ly για τον κανονισμό, Bitmoji και Pixton για τη δημιουργία avatars εκπαιδευτικών&μαθητών,  Google My Maps για το χάρτη των συνεργατών-χωρών, Kahoot και Quizizz για τη δημιουργία διαδικτυακών κουίζ, Zoom για τις διαδικτυακές συναντήσεις, Dotstorming  για την ψηφοφορία του λογότυπου, Lino.it για την αποτίμηση του έργου, Google Slides και PowerPoint για συνεργατικές παρουσιάσεις και StoryJumper για τη δημιουργία συνεργατικών ebooks. Οι μαθητές χρησιμοποίησαν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην τάξη τους, έγραψαν τα κείμενα και δημιούργησαν το υλικό που στη συνέχεια αναρτήθηκε μέσω του Twinspace, εμπλουτίζοντάς το με σχετικές εικόνες της επιλογής τους από το διαδίκτυο ή από φωτογραφίες που τράβηξαν οι ίδιοι. Μετά την ανάρτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, οι μαθητές συγκεντρώνονταν στην ολομέλεια της τάξης, παρακολουθούσαν το υλικό των εταίρων τους και στη συνέχεια συζητούσαν και σύγκριναν. Ζητήθηκε η άδεια των γονέων για την ανάρτηση φωτογραφιών/βίντεο των παιδιών στο Twinspace αλλά και τη σχετική ιστοσελίδα του σχολείου μας. Παράλληλα, μιλήσαμε στην τάξη σχετικά με τη συνειδητή χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
 
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 3.2.2023) 

https://www.haniotika-nea.gr/11o-nipiagogeio-chanion-e-twinning-kai-ethniki-etiketa-poiotitas/

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2021

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

 11ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ 

ΚΑΙ ΤΟ "ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΚΙ ΜΑΣ" ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ... 


Καλοί μου φίλοι, 

Καλό Σαββατοκύριακο!
Πολλές οι διακρίσεις κι εφέτος, σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αυτή την δύσκολη, κατά κοινή ομολογία σχολική χρονιά, για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων. Ποιός κορωνοϊός! Τίποτε δε στάθηκε ικανό να σταματήσει τις γνωστές στους αναγνώστες δασκάλες του, τη Μαρία Σκορδύλη και τις συνεργάτιδές της, την Ελένη Βλησίδη και τη Μαρία Φωτάκη, να δουλεύουν, όπως έχουν μάθει να δουλεύουν, χάριν των μαθητών τους. Και βέβαια να τις εμποδίσει να συνεχίσουν την κυκλοφορία του μοναδικού στο είδος του για νηπιαγωγεία και όχι μόνο τετρασέλιδου έγχρωμου “εφημεριδακιού” τους όπου παρουσιάζονται δείγματα αυτών που γίνονται. Θαυμασμός για τα έργα και τις ημέρες τους! Προπάντων για τη λειτουργία του τριγώνου Νηπιαγωγών - Γονέων - Παιδιών, θαυμασμός! 
Γι’ άλλη μια φορά, με την ευκαιρία της παρουσίασης του 8ου φύλλου του “Εφημεριδακιού” τους, τον εκφράζω δημόσια...
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος


ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Μία από τις συνεργασίες στα ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS+  είναι και το σχέδιο On the traces of @ncient Europe. Ένα σχέδιο πολιτιστικής κληρονομιάς που βρίσκει τα μονοπάτια και τα ίχνη του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού αλλά και του Ρωμαϊκού.

Στο πλαίσιο αυτού τα παιδιά γνώρισαν τους 12 θεούς του Ολύμπου και περιγράφουν την εμπειρία τους:

Μία μέρα η κυρία μας, μας είπε να ψάξουμε να βρούμε βιβλία που έχουμε σπίτι με τους θεούς του Ολύμπου. Μόλις τα βρήκαμε τα παρουσιάσαμε στην κάμερα.

Μετά η κυρία μας έδειξε τους 6 θεούς και την άλλη μέρα τις 6 θεές. Δηλαδή το Δία, τον Ποσειδώνα, τον Άρη, τον Ερμή, τον Απόλλωνα, τον Ήφαιστο, την Ήρα, την Αθηνά, την Άρτεμη, την Αφροδίτη, τη Δήμητρα και την Εστία. Μιλήσαμε για τα σύμβολά τους και απαντήσαμε σε αινίγματα για τους θεούς.

Στο τέλος διαλέξαμε και ζωγραφίσαμε το θεό ή τη θεά που μας αρέσει.

                                                                                           Τα παιδιά του Βασικού τμήματος 1               



Μία μέρα στην τηλεκπαίδευση μάθαμε για τους θεούς του Ολύμπου. Είδαμε ένα βιβλίο που μιλούσε για αυτούς, μάθαμε ότι ήταν δώδεκα και ο αρχηγός τους ήταν ο Δίας.  Ύστερα οι κυρίες μας έλεγαν αινίγματα και εμείς βρίσκαμε ποιος θεός είναι. Στο τέλος ζωγραφίσαμε τον θεό που μας άρεσε πιο πολύ και στείλαμε τις ζωγραφιές να τις δουν οι κυρίες μας.

Μας άρεσε αυτή η μέρα που μάθαμε για τους 12 θεούς, μας άρεσαν πολύ και τα αινίγματα!

Οι μαθητές του Βασικού τμήματος 2

 

 

 

                                        ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ

Όταν ήταν κλειστά τα σχολεία και κάναμε μάθημα από τον υπολογιστή, κάναμε πειράματα.

Η κυρία μας έδειχνε ένα κατσαρολάκι με νερό ή ένα μπουκάλι με λίγο νερό και εμείς βρίσκαμε στο σπίτι μας τα ίδια και κάναμε υπόθεση τι θα συμβεί αν θα το αφήσουμε σε ζεστασιά ή αν βράσει. Όταν τελείωνε το πείραμα, κάναμε επαλήθευση.

Με τα πειράματα, μάθαμε ότι το νερό γίνεται ατμός όταν βράζει ή ζεσταίνεται και εξατμίζεται. Και γίνεται πάγος όταν βάζουμε το νερό στην κατάψυξη.

Έτσι καταλάβαμε τον κύκλο του νερό   Τα παιδιά του Βασικού τμήματος 1

 

 

ΠΑΜΕ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ

Μια μέρα στο Ολοήμερο τμήμα η κυρία, μας διάβασε το βιβλίο της Κατερίνας Τζαβάρα “Πάμε να μετρήσουμε τη Γη;”. Οι ήρωες ήταν δύο φίλοι ο Λεγκ και ο Άλεξ που σκέφτηκαν να μετρήσουν τη Γη και ξεκίνησαν το ταξίδι τους πηγαίνοντας από χώρα σε χώρα. Όπως περπατούσαν βρέθηκαν μπροστά σε ένα τοίχο, ήταν ψηλός, δεν έβλεπαν μπροστά τους και δεν μπορούσαν να προχωρήσουν. Ξαφνικά έπεσε κάτω ένα σκουπιδάκι που έμοιαζε με καρδιά. Είχαν κουραστεί πολύ και κοιμήθηκαν πάνω στην καρδιά. Μια μέρα η καρδιά φούσκωσε σαν μαξιλάρι τους σήκωσε πάνω της και άρχισαν να πετάνε και να πηγαίνουν από τόπο σε τόπο. Ταξίδευαν μαζί με πολλά άλλα παιδιά που και αυτά πετούσαν για να μετρήσουν τη Γη. Μας άρεσε πολύ αυτό το βιβλίο που περιγράφει την εξερεύνηση που έκαναν τα παιδιά. Θα θέλαμε και εμείς να πάμε να μετρήσουμε τη Γη!

Τα παιδιά του Ολοήμερου τμήματος!

 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ EU CODE WEEK 2020

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Το 11ο Νηπιαγωγείο συνεργαζόμενο με σχολεία της Ευρώπης συμμετείχε με δύο events που έθεσαν τη βάση του προγραμματισμού από τις 13-25 Οκτωβρίου 2020.

Οι εκδηλώσεις μας έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα EU CODE WEEK

1. “Let's defeat the virus”: mini educational robotics course

https://codeweek.eu/view/322065/lets-defeat-the-virus-mini-educational-robotics-course

Και 2. Song of the Birds

https://codeweek.eu/view/325318/song-of-the-birds



[…]Κι επειδή η δύναμη τελικά είναι κάπου μέσα μας, ας θυμηθούμε όμορφες στιγμές, αναμνήσεις ευχάριστες που ίσως τις είχαμε υποτιμήσει θεωρώντας τις δεδομένες και με τη σοφία που αυτή την περίοδο αποκτούμε ας υποσχεθούμε στον εαυτό μας και μεταξύ μας ότι όταν όλο αυτό τελειώσει, θα γευόμαστε ακόμα περισσότερο την ομορφιά αυτού του κόσμου. […]

Από το άρθρο της ψυχιάτρου – ψυχοθεραπεύτριας (μητέρας παιδιού του Νηπιαγωγείου) Μαριάννας Φουτούλη με τίτλο «Ψυχική  ανθεκτικότητα της Οικογένειας την περίοδο της πανδημίας

https://codeweek.eu/view/325318/song-of-the-birds

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ 

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!

Έτοιμες να συνεχίσουν το ταξίδι στη γνώση, με τους μαθητές τους, παρά τις ιδιαίτερες λόγω κορωνοϊού συνθήκες, τη νέα σχολική χρονιά, δηλώνουν στον σημερινό Παιδότοπο, οι γνωστές από πολλές και καλές δραστηριότητες του σχολείου τους, δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων Μαρία Σκορδύλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη. Παρακαταθήκη η δραστηριότητα της περασμένης σχολικής χρονιάς. Oντως εντυπωσιακά τα που μας περιγράφουν, έτσι όπως “δημοσιογραφικά” τα περιγράφουν. Oσο πιο μικρό το ανάστημα του μαθητή, τόσο πιο μεγάλο το ανάστημα του δασκάλου… Η φράση αυτή διαρκώς στον νου μου διαβάζοντας το κείμενο που μου έστειλε η και πρεσβευτής twining Δυτ. Κρήτης και WPO Hellas Χανίων προϊσταμένη του Σχολείου Μαρία Σκορδύλη.
Πάντα άξιες καλές μου συναδέλφισσες! Καλά ταξίδια με τους μαθητές σας στα πελάγη των γνώσεων!

Σημ.: “Κλειστός” ο Παιδότοπος το επόμενο Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου. Σε διακοπές ο επιμελητής του.

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος




Μία νέα σχολική χρονιά ανατέλλει. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται για τις νέες ιδιαίτερες συνθήκες που βρίσκει έτοιμη όλη την κοινότητα, από την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, με ανοικτές αγκαλιές αναμένουμε τους μαθητές μας και με πολλή αγάπη, έγνοια και μέριμνα θα ξεκινήσουμε το σχολικό έτος για ένα συναρπαστικό ταξίδι στη γνώση με νέες κατακτήσεις στόχων και δεξιοτήτων.

Με πολλή πρόσφατη την εμπειρία της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, από το Μάρτιο έως και το Μάιο 2020, στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων κληθήκαμε να παρέχουμε εξ Αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη, με ιδιαίτερη συμμετοχή και επιτυχία. Να επισημανθεί ότι 

  • Στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι απαραίτητο να υπάρχει μία διαδικασία συνεχούς υποστήριξης και εμψύχωσης των μαθητών και ο ρόλος του διδάσκοντα σε αυτή είναι ριζικά διαφορετικός από αυτόν στη συμβατική εκπαίδευση. Είναι ο σύμβουλος, ο εμψυχωτής, αυτός που συντονίζει τη διεργασία της μάθησης και επιδιώκει να εμπλέξει ενεργητικά σε αυτήν τους διδασκόμενους (Κόκκος, 2001).
  • Δόθηκε ιδιαίτερη προτεραιότητα στην αλληλεπίδραση με το τεχνολογικό περιβάλλον ως καθοριστικός παράγοντας της υλοποίησης της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (Thurmond & Wambach, 2004)

Στις 29 Μαρτίου 2020 μετά από πολλές αναζητήσεις, επιμορφώσεις, συσκέψεις και προβληματισμούς, επιλέξαμε να διασφαλίσουμε τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και γονέων και χωρίς να κάνουμε χρήση των ηλεκτρονικών διευθύνσεων τους, οργανώσαμε ψηφιακή τάξη στο Class Dojo για την παροχή ασύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, στέλνοντας μόνο έναν σύνδεσμο και μέσω αυτού μαθητές και γονείς είχαν πρόσβαση σε αυτή. 

(1η φωτό)



Αναρτήθηκε το πρώτο μήνυμα στο  class story 


και η πρώτη αποστολή στο portfolio όπως αποφάσισε ο Σύλλογος Διδασκόντων με το αγαπημένο τους παιγνίδι και η ανταπόκριση συγκίνησε λειτουργώντας εμψυχωτικά και για τις νηπιαγωγούς.

 

 Η ανατροφοδότηση υπήρξε άμεση και αναπτύχθηκε διάλογος μεταξύ μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, προάγοντας την καθοριστικής σημασίας για την εξ αποστἀσεως επικοινωνία που έπρεπε να αντισταθμίσει την έλλειψη της καθημερινής επαφής και την απουσία της άμεσης ανατροφοδότησης από την πρόσωπο με πρόσωπο επαφή (Keegan, 2001).

Οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι:

Οι εικόνες ήταν ελεύθερες από το pixabay και

τα βίντεο είχαν διασφαλιστεί στο safeyoutube από τυχόν απρόοπτα.

Επιδιώχθηκε να διατηρηθεί η σχολική ζωή όπως τη βιώναμε με τη διά ζώσης παρουσία μας.

Στις 2 Απριλίου 2020, ημέρα του Παιδικού Βιβλίου, αποφασίστηκε να διερευνηθεί η συμμετοχή στην τάξη και άλλων προσώπων από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο με πρόσκληση σε δύο συγγραφείς για να στείλουν το δικό τους μήνυμα στα νήπια του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων. Στην Κατερίνα Τζαβάρα και την Έλενα Αρτζανίδου. Οι συγγραφείς έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στις αποστολές ενεργοποιώντας τα παιδιά με φιλαναγνωστικές δραστηριότητες.

 



Παράλληλα επιδιώχθηκε και η ενεργή συμμετοχή των γονέων στην ψηφιακή τάξη. Διερευνήθηκαν προθέσεις συνεργασίας και λίγο πριν το Πάσχα μία μητέρα, εργοθεραπεύτρια, διαμόρφωσε τις προτάσεις της για δημιουργική απασχόληση των παιδιών στο σπίτι.




Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας πολλών γενεθλίων που εορτάστηκαν με μηνύματα ευχών και τραγούδια στο class story.




Τη Μεγάλη εβδομάδα αναρτήθηκε μία ψηφιακή βιβλιοθήκη στο Symbaloo με δραστηριότητες που είχαν υλοποιηθεί στην τάξη, αλλά και νέες όπως παζλ για το Πάσχα με το Jigsaw, memo στο learningapps, παραμύθια γνωστών συγγραφέων, θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, σενάρια, συνεντεύξεις και πολλά άλλα, προκειμένου να μη νιώσουν τα νήπια ότι αποκόπηκαν πάλι από το σχολείο την περίοδο του Πάσχα αλλά και να αλληλεπιδράσουν με το υλικό που διαμορφώθηκε.


Μετά το Πάσχα ακολούθησαν αποστολές για να ξαναθυμηθούν τα σχήματα, τους αριθμούς,  για τη γιορτή λουλουδιών, την Πρωτομαγιά.



Σε όλο αυτό το διάστημα ακολουθήθηκε πρόγραμμα όπου οι γονείς γνώριζαν ότι θα υπάρχουν αναρτήσεις τρεις φορές την εβδομάδα.

Για τη σύγχρονη εξ ΑΕ, μετά από την παροχή και αυτής της δυνατότητας από το ΥΠΑΙΘ, με το EDU WEBEX MEETINGS προγραμματίστηκαν τηλεδιασκέψεις με τους μαθητές μας αφού αναζητήθηκαν οι λίγοι γονείς που δεν είχαν εμπλακεί στην ασύγχρονη εξ ΑΕ του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων, ενεργοποιώντας και κινητοποιώντας τους. Παράλληλα χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές για πολλές άλλες δραστηριότητες της σχολικής ζωής. Όπως για τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, της σχολικής κοινότητας για τρέχοντα θέματα και με πολλές συναδέλφους ακόμη και άλλων νομών για την εξοικείωση αλλα και ανταλλαγή καλών πρακτικών.



Η διαδικασία είναι ενεργή, διαρκής και έχει συνέχεια για το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων...

Καλή σχολικἠ χρονιά


Μαρία Σκορδύλη, Βλησίδη Ελένη, Φωτάκη Μαρία

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 5.9.2020) 

 

Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΑΠΟ ΤΟ "ΕΦΗΜΜΕΡΙΔΑΚΙ ΜΑΣ"
 Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Και “Καλό καλοκαίρι”, μάς εύχονται μέσα απ’ τις τέσσερις έγχρωμες ιδιαίτερα επιμελημένες σελίδες του 6ου τεύχους του υπέροχου “Εφημεριδακιού” τους τα παιδιά του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων, χωρίς να φωνάζουν. Πάνω και πρώτα απ’ όλα μας παρουσιάζουν τη δουλειά τους, βλέπετε. Τις πολλές και ποικίλες δραστηριότητες, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, που “έλαβαν χώρα” κατά τη διάρκεια του β’ τετραμήνου της φετινής σχολικής χρονιάς. Κάποιες απ’ αυτές στον σημερινό Παιδότοπο… Εντυπωσιακή η συνεργασία δασκάλων και γονέων, χάριν των παιδιών, σ’ αυτό το σχολείο, που μεταξύ των άλλων φιλοξένησε και την 3η συνάντηση δραστηριοτήτων μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης Erasmus + απ’ τις 13-17 Μαΐου 2019!.. Οντως «όσα πραγματικά πρέπει να ξέρουμε τα μαθαίνουμε στο νηπιαγωγείο!». Και ο τίτλος του μοναδικού στο είδος του βιβλίου, που έγραψε ο Ρόμπερτ Fulghum στο νου μου, “εντρυφώντας” στις σελίδες του “Εφημεριδακιού”, με “ξεναγό” την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Μαρία Σκορδίλη. Καλή συνέχεια και την επόμενη σχολική χρονιά, καλές μου συναδέλφισσες, Μαρία Σκορδίλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος
Τρίτη Συνάντηση δραστηριοτήτων μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης Erasmus+ στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων

Είκοσι ένας εκπαιδευτικοί από τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Νορβηγία, τη Ρουμανία και την Τουρκία φιλοξενήθηκαν στα Χανιά από τις 13 – 17 Μαΐου 2019, από το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων και όλη τη σχολική κοινότητά του (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς), στο πλαίσιο της τρίτης συνάντησης της Σχολικής Σύμπραξης ERASMUS+/KA229 με τίτλο “Hypatia in preschool, natural science, math and technology in preschool activities” που υλοποιούν το χρονικό διάστημα 2018-2020.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής στα Χανιά, οι 21 εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν με εμπλουτισμένες εισηγήσεις, προσομοιώσεις, εργασίες πεδίου και εργαστήρια στον Προγραμματισμό, την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τις Φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο.
Σημαντική στιγμή της συνάντησης η επίδειξη προγραμματισμού των robots από τα νήπια του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων με σενάρια που είχαν επεξεργαστεί στη σχολική πράξη, τους προηγούμενους μήνες.
Αλλωστε οι μικροί μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συνάντηση σε εργαστήρια που είχαν οργανώσει οι φιλοξενούμενοι προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις χώρες εταίρους. Οι απορίες τους πολλές και οι απαντήσεις που πήραν, τους βοήθησαν να κατανοήσουν την κουλτούρα όλων των κρατών.
Μαθαίνω για τον Ελευθέριο Βενιζέλο

Μια μέρα με το λεωφορείο πήγαμε στο σπίτι του Βενιζέλου. Είναι κοντά στο σχολείο μας και τώρα είναι μουσείο. Αφήσαμε έξω σε ένα κουτί τις τσάντες και τα μπουφάν μας. Η κυρία που μας ξενάγησε μας είπε για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, τη ζωή του και την οικογένεια του, μας είπε να μην μιλάμε και να μην αγγίζουμε και στο τέλος θα έχουμε μια έκπληξη. Μπήκαμε στο σαλόνι και στο γραφείο του. Στην τραπεζαρία παίξαμε ένα παιχνίδι με ένα μεγάλο ζάρι με φατσούλες συναισθημάτων που το πετούσαμε και βρίσκαμε ποιο συναίσθημα είναι. Μετά πήγαμε στην κρεβατοκάμαρα που κοιμόταν με τη γυναίκα του. Μετά κατεβήκαμε στην αυλή που ήταν το γκαράζ και εκεί είδαμε το αυτοκίνητο του με πολλές τρύπες από σφαίρες. Με ένα μεγεθυντικό φακό είδαμε πολλές τρύπες από τις σφαίρες. Στο τέλος ήρθε η σοφή χελώνα που ζούσε στον κήπο και μας είπε ότι ήμασταν πολύ καλά παιδιά.
Aνδρέας Μπουλιτσάκης, Θάλεια Σαρτζετάκη, Μάγια Κοκολογιαννάκη, Λευτέρης Ξανθουδάκης, Μπάμπης Γουλιέλμος, Μαρία Χειλαδάκη.
Ρομποτική στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων

Μια μέρα στο σχολείο κάναμε μάθημα και μετά οι κυρίες μας έβγαλαν έξω στην αυλή. Εκεί χορέψανε Κρητικά τα παιδιά από το δημόσιο σχολείο γιατί είχαν έρθει οι ξένοι νηπιαγωγοί από τη Σουηδία, τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Ισπανία και τη Νορβηγία. Μετά οι ξένοι μπήκαν μαζί μας μέσα στην τάξη μας και είδανε το χώρο. Όταν έφυγαν οι ξένοι και πήγαν στο Δημοτικό, η δασκάλα μας, είπε σε εμένα τη Σοφία και το Δονύση να πάμε στην άλλη τάξη στην άκρη του διαδρόμου, που είναι η τάξη της κυρίας Ελένης, για να κάνουμε Ρομποτική.
Ο Διονύσης προγραμμάτισε το ρομπότ μελισσούλα σε ένα τραπέζι. Η μελισσούλα προγραμματίζεται για να κινηθεί σε μια πίστα, να αποφύγει τα εμπόδια και να βρει τα λουλούδια. Τα εμπόδια ήταν ένα κλουβί για τα έντομα, ένα δηλητήριο εντόμων και ένα πουλί. Σε ένα άλλο τραπέζι φτιάξαμε με τη Σοφία την πίστα για το ρομπότ ποντικάκι. Το ποντικάκι προγραμματίζεται κι αυτό για να κινηθεί στην πίστα, να αποφύγει τα εμπόδια και να βρει το τυράκι. Στα εμπόδια είχαμε βάλει μια γάτα και μία ποντικοπαγίδα. Τα παιδιά της κυρίας Ελένης ενθουσιάστηκαν με τα ρομπότ μας.
Όταν τελειώσαμε, επιστρέψαμε στην τάξη μας και ξαναφτιάξαμε πίστες για τα ρομπότ μας. Μετά από λίγο ήρθαν οι ξένοι και τους δείξαμε τα ρομπότ μας. Εγώ έφτιαξα μια πολύ δύσκολη πίστα και προγραμμάτισα σωστά το ρομπότ ποντικάκι. Οι ξένοι ενθουσιάστηκαν και χειροκρότησαν. Οι επιδείξεις ρομποτικής που κάναμε είχαν μεγάλη επιτυχία.
Θεοδόσης Διακολουκάς
Επίσκεψη στη Μονή της Χρυσοπηγής
Όταν ήρθε η άνοιξη πήγαμε εκδρομή στο Μοναστήρι της Χρυσοπηγής. Ήταν μια μεγάλη αυλή με πολλά λουλούδια και δέντρα. Μπήκαμε σε μια εκκλησία καθίσαμε στα καθίσματα και στα σκαλοπάτια και η αδελφή μας μίλησε για την ιστορία του μοναστηριού. Είχε πολλές εικόνες και καντήλια. Μετά πήγαμε σε μια αυλή με πολλά λουλούδια και πάτωμα με πέτρες και φάγαμε το πρωινό μας. Μας κέρασαν ζεστό ψωμί με λάδι και ρίγανη και λεμονάδα. Φάγαμε πολλές φέτες ψωμί γιατί ήταν πεντανόστιμο. Παίξαμε λίγο και μετά πήγαμε στο λαογραφικό Μουσείο της Μονής. Είδαμε πολλά παλιά πράγματα που φύλαγαν εκεί από τα παλιά χρόνια. Υστερα πήγαμε μαζί με την αδελφή στον ελαιώνα. Εκεί έφερε ξερά φύλλα και χόρτα από τις γλάστρες και τα έριξε σε ένα μεγάλο λάκκο, που είχε και άλλα ξερά και έβαλε από πάνω χώμα με ένα φτυάρι. Μας είπε ότι σε λίγους μήνες θα γίνει χώμα που θα το βάλουν στις ελιές και στα λουλούδια του μοναστηριού
Φιλαναγνωσία και γονείς
Σκοπός της Φιλαναγνωσίας στο νηπιαγωγείο είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο.
Το πρόγραμμα της δικής μας φιλαναγνωσίας είχε στόχους:
τον σεβασμό και την αγάπη για το βιβλίο,
την ενδυνάμωση της γλωσσικής έκφρασης με βιωματικό τρόπο,
την καλλιέργεια της αναγνωστικής απόλαυσης,
τη δραστηριοποίησης φαντασίας και εφευρετικότητας,
τη διεύρυνση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
Περιελάμβανε μεταξύ άλλων και ημέρες με αφηγητές γονείς.
Έτσι ξεκίνησε η αφήγηση παραμυθιών από γονείς, στις 18 Ιανουαρίου 2019 και ολοκληρώθηκε με τη λήξη του διδακτικού έτους. Κάθε Παρασκευή, στο προαιρετικό τμήμα ένα νήπιο με το γονέα του επέλεγε ένα παραμύθι και οι δύο μαζί το παρουσιάζαν στην ολομέλεια. Ακολουθούσαν φιλαναγνωστικές δραστηριότητες και η εβδομάδα έκλεινε με τον καλύτερο τρόπο. Με χαμόγελα και υπέροχα συναισθήματα.
Ελπίζουμε να θέσαμε τις βάσεις για τη διαμόρφωση της μελλοντικής αναγνωστικής συμπεριφοράς και την καλλιέργεια της “Φιλαναγνωσίας”.
Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 29.06.2019)

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

11ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
ΟΤΑΝ Η ΜΣΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ


Καλοί μας φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Χαρούμενες δηλώνουν στον σημερινό Παιδότοπο, οι γνωστές από πολλές ξεχωριστές “δουλειές” τους (που έχουν φιλοξενηθεί κατά καιρούς) δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων Μαρία Σκορδύλη, Ελένη Βλησίδη και Μαρία Φωτάκη, που το σχολείο τους δημιούργησε για δεύτερη φορά το λογότυπο της σχολικής σύμπραξης, στην οποία συμμετείχε και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης του Νομού μας, στο πλαίσιο ενός διεθνούς προγράμματος.
Και γιατί ευχαριστήθηκαν την όλη “διαδικασία” (στην οποία πήραν ενεργό μέρος και δύο μητέρες) περισσότερο απ’ τις ίδιες, τα “μαθητούδια” τους που διασκέδασαν μαθαίνοντας και έμαθαν παίζοντας…
Χάριν των μαθητών υπάρχουν οι δάσκαλοι! Κι αν υπηρετούν οι δασκάλες του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων αυτήν την αλήθεια, όπως άλλωστε και την άλλη που είναι τίτλος του μοναδικού στο είδος του βιβλίου του Robert Fulgman “Οσα πραγματικά θα έπρεπε να ξέρω τα έμαθα στο νηπιαγωγείο”.
Πολλά συγχαρητήρια συναδέλφισσες για τη “δουλειά” σας και βέβαια για τη διάθεση!
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Δάσκαλος



Για μία ακόμη διετία το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων συμμετέχει σε στρατηγική σύμπραξη Erasmus+/KA2 “Quality- 3c Child (cheerful, courageous, creative child)?’’ όπως αυτή εγκρίθηκε από τον Εσθονικό φορέα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με συντονίστρια την Ένωση Ηγετών Προσχολικής Εκπαίδευσης Εσθονίας για τη διετία 2016-2018. Εταίροι μας:
– το Πανεπιστήμιο Τάρτου της Εσθονίας,
τα νηπιαγωγεία
– Jarun Kindergarten της Κροατίας,
– Slampes pirmsskolas izglrt-rbas iestade “Pienen-rte” / Slampes PII ” Pienenlte” της Λετονίας,
– ο φορέας εκπαίδευσης της Πορτογαλίας CREF- Centro de Recursos Educativos e Formação CREF Education
– και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Το σχέδιο αυτό προβλέπει τις νέες δυνατότητες που μπορούν να διασφαλίσουν τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της μαθησιακής διαδικασίας στη βασική εκπαίδευση υποστηρίζοντας την επιτυχία και σωστή ανάπτυξη του παιδιού.

Η πρώτη πρόταση




Με την έναρξη υλοποίησης του σχεδίου κληθήκαμε όλοι οι εταίροι να δημιουργήσουμε με τα νήπιά μας τρεις προτάσεις μας για το διαγωνισμό λογότυπου που θα ορίζει το σήμα του σχεδίου για δύο χρόνια. Τίτλος και φράση έμπνευσης ήταν “Learning is fun”, δηλαδή “η μάθηση είναι διασκέδαση”.
Ξεκινήσαμε τις συζητήσεις με τα νήπιά μας για τις ιδέες που είχαν να προτείνουν. Υπήρξε καταιγισμός ιδεών αλλά μία πρόταση συνεργασίας ήρθε από προνήπιό μας που η μητέρα του είναι η γνωστή εικαστικός κα Λαμπρινή Μποβιάτσου. «Κυρία, η μαμά μου ξέρει να ζωγραφίζει ωραία. Να της πούμε να μας βοηθήσει;»
Στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, επιζητούμε σε κάθε μας δράση τη γονεϊκή εμπλοκή και η ιδέα του μικρού μας νηπίου έγινε αποδεκτή αμέσως.
Για μέρες πολλές η κα Μποβιάτσου ερχόταν στο 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων, συζητώντας, εμπνέοντας, δίνοντας κατευθύνσεις και προτείνοντας, εργάστηκε μαζί μας σε τρεις προτάσεις μικτής τεχνικής.
Στην πρώτη με πηγή έμπνευσης ένα σεντούκι με κρυμμένους θησαυρούς τα παιδιά ζωγράφισαν αντικείμενα που βρίσκουν στο σχολείο, εκεί που ανακαλύπτουν τη γνώση. Κόψαμε αστέρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στον υπολογιστή, στο πλαίσιο της Πληροφορικής αντιγράψαμε τις λέξεις Εrasmus, KA2 και τη φράση Learning is fun. Ζωγραφίσαμε, γράψαμε, κόψαμε κολλήσαμε με πολλή χαρά και διάθεση δημιουργίας. Η κυρία Μποβιάτσου υπέδειξε πώς να τοποθετηθούν όλα αυτά προκειμένου να φανεί η κίνηση ότι ξεπηδούν από αυτό το σεντούκι του Erasmus.


Η δεύτερη πρόταση




Ημασταν πολύ ικανοποιημένοι από τη δουλειά μας και τη δείχναμε σε γονείς και όποιον επισκεπτόταν το νηπιαγωγείο μας.
Ομως έπρεπε να σκεφτούμε και την επόμενη πρότασή μας… «η μάθηση είναι παιχνίδι» η φράση που επαναλαμβάναμε…
Κάποια στιγμή ήρθε η ιδέα του δέντρου που θα ήταν ωραία να σκαρφαλώναμε και να τοποθετούσαμε εκεί γράμματα, αριθμούς, αντικείμενα.
Αμ’ έπος, αμ’ έργον και με την ίδια διαδικασία και τεχνικές δημιουργήσαμε τη δεύτερη εικαστική μας πρόταση.


Η τρίτη πρόταση



Η τρίτη πρόταση μας δυσκόλεψε πολύ. Αναρωτιόμασταν για μέρες ώσπου μια ιδέα ήρθε να ολοκληρώσει τις προτάσεις μας. Να ζωγραφίζαμε ένα άλλο δέντρο της γνώσης που θα είχε στα φύλλα του τις σημαίες των κρατών εταίρων και οι λέξεις γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, τέχνη και ικανότητες ζωής να ξεπηδούν από ένα βιβλίο γνώσης και να σκαρφαλώνουν στο δέντρο. Η δουλειά ήταν περισσότερη. Δουλέψαμε σε αυτό για μία εβδομάδα με πινέλα, σφουγγάρια, ψαλίδια, χαρτιά, κορδέλες. Και το τελικό αποτέλεσμα μας ικανοποίησε.


Η επιλογή του λογότυπου







Οι τρεις αυτές προτάσεις μας παρουσιάστηκαν στην Εσθονία όπου όλοι οι εταίροι υπέβαλαν τρεις υποψηφιότητες στο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών της πρώτης διεθνικής συνάντησης στο Τάρτου, από τις 21 έως τις 25/11/16
H μία πρόταση του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων επιλέχθηκε μεταξύ 18 άλλων ως αυτή που θα αποτελέσει το λογότυπο του σχεδίου ERASMUS+/KA2 με τίτλο “Quality – 3C Child (cheerful, courageous, creative child)?” για τη διετία 2016-18. Ευχαριστούμε τα νήπιά μας, τη μαμά νηπίου μας κα Λαμπρινή Μποβιάτσου, εικαστικό, για την καθοδήγηση και υποστήριξη των παιδιών μας και την έτερη μητέρα κυρία Ντίνα Κουμπάκη που επεξεργάστηκε ψηφιακά τη δημιουργία μας, διαμορφώνοντάς την ως λογότυπο σε ψηφιακή μορφή.
Το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων για δεύτερη φορά, σε δεύτερο σχέδιο, είναι ο δημιουργός του λογότυπου της σχολικής σύμπραξης και είμαστε πολύ χαρούμενοι για αυτό.




Οι Νηπιαγωγοί
Σκορδύλη Μαρία, Βλησίδη Ελένη, Φωτάκη Μαρία