Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Στάσεις (Χανιά). Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Στάσεις (Χανιά). Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

Ενα νεοριζίτικο, με την χρειαζούμενη επεξήγησή του, μια κατάθεση ευγνωμοσύνης, ένα ευχαριστώ με πολλά ωμέγα στο τέλος κι ένα μικρό σχεδίασμα ποιήματος, η αντιφώνησή μου. Εχοντας κατά νου τον στίχο του Γιώργου Σεφέρη: «Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας». Και ύστερα απ’ τα τόσο όμορφα λόγια που ακούστηκαν για μένα και για τις “Στάσεις” μου.
Το νεοριζίτικο: Μυρίζουν οι βασιλικοί, μυρίζουν κι οι βαρσάμοι/ μα σαν μυρίζει το “εμείς”, βαρσάμια δε μυρίζουν/ βαρσάμια και βασιλικοί μηδέ καρεφυλάτα./ Μυρίζει σαν δημιουργεί κι η ευωδιά του μένει.
Στο “εμείς” της έκδοσης και της παρουσίασης του βιβλίου των “Στάσεων” αναφέρομαι. Ενός βιβλίου αφιερωμένου στη Μνήμη του Αγίου Ειρηναίου Γαλανάκη του Χριστιανού. Για πολλούς λόγους. Και γιατί, όπως και πάμπολλους άλλους, με σημάδεψε και γιατί επιμένει μεταξύ των άλλων να μας παραγγέλνει, «ν’ αγαπάμε τον συνάνθρωπό μας, να συγχωρούμε τα λάθη του και να υπερασπιζόμαστε το δίκιο του, από το ψωμί, ως την ελευθερία και την ειρήνη του κόσμου».
Η κατάθεση ευγνωμοσύνης, το ευχαριστώ με τα πολλά ωμέγα στο τέλος. Εν αρχή ην τα “Χανιώτικα νέα”. Σχέση ζωής η σχέση μου μαζί τους που άρχισε στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Και βέβαια, μια σχολή δια βίου επιμόρφωσης, εκτός όλων των άλλων και για μένα. Χρεώστης σε πολλά. Και γιατί αν έλειπε ο και ιδρυτής των, αλλά και δημιουργός του Μουσείου Τυπογραφίας και του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου, που αποτελούν εξ’ αδιανεμήτου πλούτο για τον τόπο μας, Γιάννης Γαρεδάκης, δεν θα υπήρχαν καν “Στάσεις”, για να γίνουν βιβλίο, όπως έγιναν πριν από πέντε (5) χρόνια και τα “Πεταχτά”. Εκ βαθέων το ευχαριστώ μου! Και σ’ αυτόν, όπως, βέβαια, και στην σύντροφο και συμπαραστάτη του, αγαπημένη μας Ελένη (Λίλη) Γαρεδάκη. Από κει και πέρα πολλά ακόμα τα οφειλόμενα ευχαριστώ. Στον εκδότη και τον διευθυντή της εφημερίδας μας Μανώλη Γαρεδάκη και Παρασκευά Περάκη, αντίστοιχα, όπως και τη διευθύντρια του Μουσείου Τυπογραφίας Ελια Κουμή, για την όλη στήριξη, ειδικά στον Παρασκευά και για τον άψογο συντονισμό της παρουσίασης. Στη συγγραφέα και θεατρολόγο Αγγέλα Μάλμου, για τη σύνθεση του εξώφυλλου και για τη ζωντανή οπτικοποίηση της παρουσίασης. Στη νηπιαγωγό Χριστίνα Τζομπανάκη για την πολυποίκιλη βοήθειά τους, στον Νίκο Κοσμαδάκη για τη σελιδοποίηση, την εκτυπωτική μονάδα “ΤΥΠΟΚΥΚΛΑΔΙΚΗ ΑΕ”, και σε όλους όσοι με τον οποιονδήποτε τρόπο βοήθησαν στην έκδοση. Στους ανθρώπους των Γραμμάτων που ασχολήθηκαν με τις “Στάσεις” μου τους δύο μήνες της κυκλοφορίας των, οι περισσότερο μέσω των “Χανιώτικων νέων”. Στον Γρηγόρη Γεωργουδάκη, στην Πηνελόπη Ντουντουλάκη, στον αρχιμανδρίτη Ιγνάτιο Χατζηνικολάου, στη Νανώ Σπανουδάκη – Κουτσάκη, στον Τάσο Βαλμά, στην Ελένη Σταυρουλάκη, στον Γιώργο Γιακουμινάκη, στον Γιάννη Φίλη, στον Βασίλη Χαρωνίτη, στον Σταμάτη Αποστολάκη, στον Δημήτρη Κακαβελάκη, στον Γιάννη Κουβαρά, στην Καίτη Αλέξη, στον Παύλο Πολυχρονάκη, στον Γιώργο Καμβυσέλλη, στον Γιάννη Μαλαξιανάκη, στον Κωστή Λαγουδιανάκη και στον Χρίστο Κωσταντουδάκη, όπως και στην Ανδρονίκη Κοκοτσάκη και στην Σοφία Θεοδωράκη για τις συνεντεύξεις στο ραδιόφωνο. Στα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, που πρόβαλαν το βιβλίο και την εκδήλωση. Στην Ιερά Πατριαρχική Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης, και ιδιαιτέρως στον διευθυντή και υποδιευθυντή της Θωμά Παναγιώτου και Μιχάλη Γαλανάκη, αντίστοιχα, για την συνδιοργάνωση. Στον καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης και δ/ντή του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου Αντώνη Σκαμνάκη, όπως και στην γνωστή τοις πάσι φιλόλογο – ιστορικό Στέλλα Αλιγιζάκη για τις ιδιαίτερα αγαπητικές προσεγγίσεις που έκαναν στις “Στάσεις” μου. Στον Μιχάλη Αεράκη για την αισθαντική του ανάγνωση. Στον Χρίστο Κοτσαύτη για τα τραγούδια που μας τραγούδησε, με την κιθάρα του, ειδικά για το τελευταίο. Και, βέβαια, σ’ εσάς που μου δώσατε τη χαρά και μου κάνατε την τιμή να είστε απόψε εδώ. Σ’ όλους μαζί και σ’ έναν έναν χωριστά. Στους χωριανούς μου, στους συνεπαρχιώτες μου, στους συγγενείς μου και στους φίλους μου στους συμμαθητές μου και στους μαθητές μου, στα παιδιά της Εκκλησιαστικής Σχολής και τους δασκάλους των, στους συντρόφους μου της Δασκαλοσύνης και της πένας, στους αναγνώστες των όποιων γραφτών μου, μικρούς και μεγάλους. Υπόχρεος.
Το σχεδίασμα του ποιήματος. Κατά-Στάσεις, Διά-Στάσεις, Ανά-Στάσεις,/ Εν-Στάσεις, Μετά-Στάσεις, Παρά-Στάσεις,/Από-στάσεις, Αντί-Στάσεις, Υπό-Στάσεις./ Συ-Στάσεις, Περί-Στάσεις, Εκ-Στάσεις./ Και θέμα… προθέσεων οι Στάσεις./ Μια Στάση εδώ, μια Στάση εκεί!
Χαιρετώ σας κι αγαπώ σας!

* Η αντιφώνησή μου στην παρουσίαση του βιβλίου μου “Μια στάση εδώ μια στάση εκεί – Επιλογή από το 2017” (Πολ. Κέντρο Μητρόπολης Κυδωνίας & Αποκορώνου, 28.1.2019)

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

ΣΤΑΣΕΙΣ (ΒΙΒΛΙΟ)


ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ... 



Γράφει ο Κωστής Λαγουδιανάκης * 

Μια σταση εδώ μια στάση εκεί και πού να σταματήσω
και πού να βάλω χερικό το «μέλι» να τρυγήσω.
Οι δημοσιογραφικές οι στάσεις έχουν «μέλι»
κι έχουν μελισσοκόμο τους τον Κακατσο Βαγγέλη.
Οι στάσεις μελιστάλαχτες στημονερό ορτάκη
έχουνε στο τιμόνι τους Βαγγέλη Κακατσάκη.
Στα σημερνά,στα ψεσινά και μια καινούργια στάση
και «τσ’ επιβάτες του καλού» δε θα τσι προσπεράσει.
Στάσεις οι Κακατσάκειες,Χανιώτικα τα νέα
φρουκούνται κάθε αναπνιά στου κόσμου την πλατέα.
Τση κρήτης και τσ’ Ελλάδας μας περιδιαβαίνου στράτες,
μα καλοδέχουνται τση γης και τσ’ άλλους επιβάτες. 
«Το μεγαλείο τση στιγμής το ζει» η κάθε στάση
και σ’ όλους τσ’ επιβάτες τση θέλει να το μοιράσει.
«Η γλώσσα έγνοια μοναχή», στη γλώσσα μας αμνώγω
κι οι στάσεις τον πλουμίζουνε τον «έλληνα το λόγο».
Ο Κακατσάκης ρέγεται παιδιά σα θα σιμώσει
και μολογά πως «ομορφιά τον κόσμο θα τον σώσει».
«Μάτια ψυχής είν’ ανοιχτά»,θωρεί κι αναθιβάνει
και «στση πατρίδας το κρεμά στην πόρτα το στεφάνι».
Τση μπένας του ορτάκηδες και οι παλιοί κι οι ζώντες
κι οι επιβάτες του πολλοί, «πολλοί ωσεί  παρόντες».
«Εκκοκιστήριο ιδεών» η κάθε του αράδα
«μ’ άρωμα Νίππους και Χανιώ κι απ’ όλη την Ελλάδα».
«Ωδή στην ήρεμη βροχή», «ύμνος για τ’ αγιο τ’ ΄Ορος»
και «μ’ ένα α! αξέχαστο» λόγος ο ζωηφόρος.
Καρδιάς αρίφνητες ευκές Βαγγέλη Κακατσάκη
οι στάσεις  να ευφραίνουνε και κόσμο και κοσμάκη.
«Στάση εδώ….στάση εκεί» να τα εκατοστήσει
και η στραθιά τση μπένας σου ποτέ μη σταματήσει.   

                                                        Ακριβοχαιρετίσματα!!!!
                                                          Κωστής Λαγουδιανάκης
                                                         
 * Δάσκαλος - Ποιητής 

Σημείωση: Η ρίμα - ποίημα διαβάστηκε από τον ίδιο τον δημιουργό της (στη φωτογραφία είναι πλατεία), εν είδει χαιρετισμού, στην παρουσίαση του βιβλίου "ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ", που έγινε στο Πολιτιστικό Κέντρο της Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου (Αντ. Γιάνναρη 2, Χανιά), στις 28 Ιανουαρίου 2019





Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

ΣΤΑΣΕΙΣ (ΒΙΒΛΙΟ)


ΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ "ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ 
ΚΑΤΑΜΕΣΤΟ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤ. ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΟΛΗΣ







ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΓΕΜΑΤΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ 
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ: ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

Γράφει ο Μάκης Καρτσωνάκης 

«Πρωί στην κουζίνα με μια κούπα καφέ και τα “Χανιώτικα Νέα” δίπλα μου. Διαβάζω και “ρουφώ” πέρα από την επικαιρότητα, όλους τους αρθρογράφους στην εφημερίδα μας, τα “Χανιώτικα Νέα”. Υποχρεωτικά, στην 4η σελίδα πρέπει να σταματήσεις… Το λέει και ο τίτλος: “Μια στάση εδώ, μια στάση εκεί”. Βαγγέλης Κακατσάκης…».
Mε αυτά τα λόγια, ο Μιχάλης Αεράκης, δίνει το δικό του στίγμα για την απήχηση και την μοναδικότητα που παρουσιάζει η στήλη στα “Χ.ν.” του επί τέσσερις δεκαετίες συνεργάτη και συνοδοιπόρου, ουσιαστικά, της εφημερίδας, Βαγγέλη Κακατσάκη. Μια στήλη που παραμένει πάντοτε επίκαιρη, με τον Βαγγέλη Κακατσάκη να ξεχωρίζει για τη γραφή και την ποιότητα που παρουσιάζουν τα κείμενά του.
Υπό τη διοργάνωση των “Χανιώτικων Νέων” και της Πατριαρχικής Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης, παρουσιάστηκε χθες βράδυ σε μια πολύ όμορφη εκδήλωση στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου, το βιβλίο του Βαγγέλη Κακατσάκη, “Μια στάση εδώ, μια στάση εκεί – Επιλογή από το 2017”.
Οπως επισήμανε η φιλόλογος και ιστορικός, Στέλλα Αλιγιζάκη, «το βιβλίο αποτελεί μια σειρά χρονογραφημάτων γραμμένα από έναν ευαίσθητο άνθρωπο, ποιητή, λογοτέχνη, αλλά και έναν άνθρωπο με ανοικτή καρδιά και ανοικτή αγκαλιά». Για το βιβλίο μίλησε επίσης ο επ. καθηγητής στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Α.Π.Θ. Αντ. Σκαμνάκης ο οποίος τόνισε ότι «η λογοτεχνική προσέγγιση του Βαγγέλη Κακατσάκη χρησιμοποιεί έντονα τη μεταφορά ως σχήμα λόγου για να προσδώσει μία άλλη έννοια στις λέξεις και στις φράσεις. Επίσης χρησιμοποιεί τεχνικές αφήγησης προσδίδοντας σε τρίτα πρόσωπα αυτά τα οποία θέλει να πει ο ίδιος».
Την εκδήλωση συντόνισε ο διευθυντής των “Χανιώτικων νέων”, Παρασκευάς Περάκης και πλαισιώθηκε μουσικά από τον Χρ. Κοτσαύτη.










Οπως σημείωσε ο Βαγγέλης Κακατσάκης το βιβλίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Μακαριστού Μητροπολίτη Ειρηναίου Γαλανάκη, «γιατί είναι ένας άνθρωπος που “σημάδεψε” πάρα πολύ κόσμο και ένας απ’ αυτούς κι εμένα και γιατί επιμένει να μας λέει να υπερασπιζόμαστε το δίκαιο».
Η αίθουσα γέμισε και το “παρών” έδωσαν εκτός από τον απλό κόσμο, άνθρωποι της πολιτικής σκηνής αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως η βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Βάλια Βαγιωνάκη, ο πρώην υπουργός, Χρήστος Μαρκογιαννάκης, οι δήμαρχοι Χανίων, Τάσος Βάμβουκας και Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης. Παρόντες επίσης ο διευθυντής του Ιδρύματος: “Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος”, Νίκος Παπαδάκης, ο διευθυντής της ΟΑΚ, Κ. Ζορμπάς, ο πρόεδρος της ΕΤΑΝΑΠ, κ. Αποστολάκης, κ.α.
Τα έσοδα από το βιβλίο θα διατεθούν στα φιλόπτωχα συσσίτια Σπλάντζιας ενώ από τη χθεσινή εκδήλωση για τις ανάγκες της Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης.
  
Χανιώτικα νέα (29. 1. 2019) 








Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

ΣΤΑΣΕΙΣ (ΒΙΒΛΙΟ)


ΚΑΙΤΗ ΑΛΕΞΗ: ΟΑΣΕΙΣ ΟΙ ΣΤΑΣΕΙΣ
28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ



Γράφει η Καίτη Αλέξη* 

Κρατά το τιμόνι και την πυξίδα πορείας. Και το ταξίδι που διαρκεί χρόνια ευτυχώς, συνεχίζεται ευτυχώς, βεβαίως με “μια στάση εδώ μια στάση εκεί”… σε καίρια σημεία της διαδρομής που στοχευμένα επιλέγει ο πολύ αγαπητός μας Βαγγέλης Κακατσάκης, ώστε οι επιβάτες – αναγνώστες του, να αναπαυθούν, να ξεναγηθούν πάνω σε θέματα σημαντικά.
Και οι ξεναγήσεις του γραπτές, γιατί γνωρίζει πως τα γραπτά μένουν και μάλιστα όταν πολύ σοφά τα “Χανιώτικα νέα” ανέλαβαν και τα εξέδωσαν συγκεντρωμένα σ’ ένα καλαίσθητο τόμο που πήρε την θέση του στις βιβλιοθήκες και στις καρδιές μας. Θα θυμίζει όχι μόνο τις “Στάσεις εδώ κι εκεί”, αλλά και τη στάση ζωής του συγγραφέα.
Και τι χαρά!! Οι στάσεις του είναι όαση που δροσίζει την ψυχή σε μια άνυδρη εποχή, εποχή ξηρασίας. Γιατί δεν είναι μόνο τι γράφεις αλλά και πώς το γράφεις. Εχει ένα χαριτωμένο τρόπο γραφής, αποπνέει ευγένεια, ευρύτητα σκέψης, σεβασμό. Κι όταν ακόμη τα κακώς κείμενα θίγει… δεν σε σοκάρει με εκφράσεις που πια έχουν γίνει καθημερινότητα. Αλίμονο!
Βλέπεις ξεκάθαρα τον ποιητή, την ποιητική διάθεση του κ. Κακατσάκη, στα δημοσιογραφικά του κείμενα, στον πεζό του λόγο ή ακόμη και στη διά ζώσης αφήγησή του. Είναι ένας λογοτέχνης.
Κατέχει την τέχνη του λόγου.
Γράφει με την ψυχή του και αγγίζει τις ψυχές.

Υ.Γ. Μου λείπει πολύ εκείνος ο καθάριος χαιρετισμός “χαιρετώ σας κι αγαπώ σας”, όταν μάς τα ‘λεγε “στα πεταχτά”.
Χαιρετώ σε κι αγαπώ σε Βαγγέλη Κακατσάκη.



εκφωνήτρια – ραδιοφωνική παραγωγός της ΕΡΤ,  για δεκαετίες 

Χανιώτικα νέα (Παρασκευή, 17.01.2019)


Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

ΣΤΑΣΕΙΣ (ΒΙΒΛΙΟ)


ΔΕΥΤΕΡΑ, 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ «ΣΤΑΣΕΩΝ» ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ
  



Και με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών θα παρουσιαστεί τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου και ώρα 6. 30 μ. μ., στο  Πολιτιστικό Κέντρο της Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου (Αντωνίου Γιάνναρη 2 Χανιά) το βιβλίο του Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη «Μια στάση εδώ, μια στάση εκεί – Επιλογή από το 2017», που εκδόθηκε πρόσφατα από την εφημερίδα «Χανιώτικα νέα», με πρόλογο του ιδρυτή της Γιάννη Γαρεδάκη  και έχει ήδη τύχει πολύ θερμής υποδοχής. Για το βιβλίο,  την παρουσίαση του οποίου διοργανώνουν η εφημερίδα  και η Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης, θα μιλήσουν ο  ο επ. καθηγητής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε του Α. Π. Θεσσαλονίκης Αντώνης Σκαμνάκης και η φιλόλογος – ιστορικός Στέλλα Αλιγιζάκη, ενώ κείμενα του θα διαβάσει ο ηθοποιός – τ. καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης Μιχάλης Αεράκης.
Η εκδήλωση, την οποία θα συντονίζει ο διευθυντής της εφημερίδας «Χανιώτικα νέα» Παρασκευάς Ν. Περάκης, θα πλαισιώνεται μουσικά με τραγούδια από τον Χρίστο Κοτσαύτη, ενώ την ευθύνη της  οπτικοποίησης του λόγου θα έχει η  συγγραφέας -  θεατρολόγος Αγγέλα Μάλμου.
Το βιβλίο που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Μακαριστού Μητροπολίτη Ειρηναίου Γαλανάκη, περιλαμβάνει 67 δημοσιεύματα του συγγραφέα  στη γνωστή στήλη του στην εφημερίδα, της οποίας είναι συνεργάτης από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Προμετωπίδα του η φράση του Παππού: “ Να αγαπάτε τον συνάνθρωπό σας, να συγχωρείτε τα λάθη του και να υπερασπίζεστε το δίκιο του, από το ψωμί, ως την ελευθερία και την ειρήνη του κόσμου.» 

Να σημειωθεί ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις του βιβλίου κατά την παρουσίαση θα διατεθούν για  ανάγκες της Εκκλησιαστικής Σχολής και ότι το βιβλίο διατίθεται και για ανάγκες  των Φιλόπτωχων Συσσιτίων Σπλάντζιας (από Φαρμακείο ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗ, Ηρώων Πολυτεχνείου 14, Χανιά).