Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγία Σοφία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Αγία Σοφία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ, ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΡΕΜΒΑΣΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ


«Τους είδα να ξεπελεκούν τα ζυγάλετρα και να στομώνουν τις σκαλίδες. Τους είδα να κάνουν συζευξιές, να καματερεύουν τις ματζιέτες, να κρεμνούνε στον μπέτη τους το σποροσάκουλο, να κάνουν το Σταυρό τους (στ’ όνομα του Θεού), να ρίχνουνε τα σπορικά στα σπλάχνα της γης. Τους είδα να αναμαζώνουν στις χαλέπες, τους τροχάλους και στα κατωμέρια, να καίνε βάτους και να μαζώνουν ροδίκια από τις αυλακιές. Τους άκουσα να σιγοτραγουδούνε στις πλαγιές και να μιλάνε με τα ζευτικά τους την αρχέγονη ελληνική μας γλώσσα»… Από το βιβλίο του μακαριστού μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη “Στοχασμοί από την Αγία Σοφία” (Αθήνα 1991).

Απλός, λόγω κορωνοϊού, ο φετινός εορτασμός της Αγίας Σοφίας, προστάτιδος του ομώνυμου Κοινωφελούς Ιδρύματος, που δημιούργησε στον ομφαλό του Αποκόρωνα, στις Γαλανιανές Χαλέπες, ο εκ Νεροχωρίου ορμώμενος Αγιος, στη λαϊκή συνείδηση, Ειρηναίος Γαλανάκης ο Χριστιανός. Καμιά επιπλέον εκδήλωση πέραν του εσπερινού που τέλεσαν, όπως κάθε χρόνο, στον αύλειο χώρο του εκκλησακιού, τα εγκαίνια του οποίου έγιναν τον Σεπτέμβρη του 1975, οι παπάδες του Αποκόρωνα, την παραμονή της Χάρης της, δύοντος του ηλίου. Ωσεί παρών σ’ αυτόν, όπως και στο μνημόσυνο που ακολούθησε ο Παππούς, ευλογών και αγιάζων πάντας ημάς, αλλά και το Ιδρυμα και το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου που συνυπάρχουν και συμπορεύονται αρμονικά τα τελευταία χρόνια.

Τον είδα, δεκάχρονο παιδί να μαζώνει μαχαιρίδες στα μέρη ετούτα, άνοιξη καιρού, για να κάνει το στεφάνι του Λαζάρου… Τον είδα νέο στα είκοσι, ντάλα μεσημέρι, Ιούλη μήνα να χτίζει τοίχους στην αποκάτω μπάντα για να συγκρατήσει τα χώματα. Τον είδα καλόγερο πια, γύρω στα 40 του, παραμονή της Αγίας Σοφίας, ν’ αναθιβάλει στο μυαλό του, το τάξιμο της μάνας του, ένα εκκλησάκι στη μνήμη της. Τον είδα στα 96 του χρόνια, μετά την παραίτησή του από τον επισκοπικό θρόνο, χειμώνα καιρό, να κοιτάζει τις χιονισμένες Μαδάρες… Τον είδα…

ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΘΕΑ...



Μια τέτοια μέρα είναι ωραίο για να πεθαίνεις/ όμορφα κι όρθια σε δημόσια θέα/ με λένε Παύλο Φύσσα από τον Περαία/ Ελληνας κι ό,τι συνάδει αυτό όχι μια σημαία/ μελανοχίτωνος, γόνος του Αχιλλέα και του Καραϊσκάκη/ κι αν όντως ξέρω κάτι είναι πως γεννήθηκα ήδη/ με δύο καταδίκες βαριές φορτωμένες πάνω στην πλάτη/ δυο φτερά από μένα πάνω στο σώμα μου ραμμένα […] Τραβάει ο καθένας, μάγκα μου, τα ζόρια του/ και κουβαλάει τα ζόρια του/ και κουβαλάει τον δικό του σταυρό/ τι με ρωτάς πώς περνώ, τι να σου πω/ δόξα τα λεφτά έχουμε αδερφό». Από το τραγούδι του Παύλου Φύσσα “Ζόρια” (Δίσκος “Ηλιοκαψίματα”, 2012).

18 Σεπτεμβρίου 2013… Ο ράπερ Παύλος Φύσσας (καλλιτεχνικό όνομα Killah P.) δολοφονείται «σε δημόσια θέα» από τον Γεώργιο Ρουπακιά, μέλος της Χρυσής Αυγής, αφού δέχεται τραύματα από μαχαίρι και στην καρδιά. Ο ίδιος, ενώ έχει ακόμη τις αισθήσεις του, υποδεικνύει στους αστυνομικούς τον δράστη της επίθεσης, ο οποίος στη συνέχεια συλλαμβάνεται και ομολογεί την πράξη του. Ομόθυμη η καταδίκη από τα πολιτικά κόμματα του λεγόμενου συνταγματικού τόξου και… από τη Χρυσή Αυγή που αποποιείται οποιαδήποτε ευθύνη. Ωστόσο η ιατροδικαστική έκθεση δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι οι μαχαιριές του Ρουπακιά ήταν επαγγελματικές και εν ψυχρώ… Σαν να ήταν χθες! Από τότε μέχρι σήμερα το σύνθημα “Ο Παύλος ζει/ τσακίστε τους ναζί” ακούγεται όλο και πιο δυνατά να δονεί τη χώρα, που πορεύεται, σαν “τρελοβάπορο”, όπως πορεύεται…

«Μετά από 5,5 βασανιστικά χρόνια δικαστικής διαδικασίας, κατά την οποία δεχθήκαμε έως και ύβρεις και απειλές από την πλευρά των κατηγορουμένων, εμείς, η οικογένεια του Παύλου Φύσσα αναμετρηθήκαμε κατά πρόσωπο με το τέρας του ναζισμού και σταθήκαμε όρθιοι. Η ώρα της απόφασης έφτασε, 7 Οκτωβρίου 2020 και ώρα 11.00. Επτά μαρτυρικά χρόνια από τη δολοφονία του Παύλου, για εμάς η συνολική καταδίκη της ηγεσίας της εγκληματικής οργάνωσης “Χρυσή Αυγή” είναι μονόδρομος». Αυτά απ’ την Οικογένεια του Παύλου Φύσα, τη Μάγδα, τον Παναγιώτη και την Ειρήνη. Συνυπογράφουμε άπαντες. Όλοι όσοι αισθανόμαστε Έλληνες, γόνοι του Αχιλλέα και του Καραϊσκάκη, συνυπογράφουμε. «Μια τέτοια μέρα είναι ωραία» για ν’ ανασταίνεσαι «όμορφα κι όρθια σε δημόσια θέα», Παύλο Φύσσα απ’ τον Περαία!

Χανιώτικα νέα (Τρίτη, 22.9.2020)

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ


ΜΕΣΙΣΤΙΕΣ ΟΙ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗΣ



 





«Τα θεμέλια αυτού του μεγαλοπρεπή ναού θα μπουν στις 23 Φεβρουαρίου του 532, με σχέδια που εκπόνησαν οι αρχιτέκτονες Ανθέμιος Τραλλιανός και Ισίδωρος ο Μιλήσιος. Για την ολοκλήρωση του κολοσσιαίου έργου εργάστηκαν αδιάκοπα επί έξι χρόνια 10.000 τεχνίτες, ενώ ξοδεύτηκαν 320.000 λίρες – περίπου 120.000.000 ευρώ). Από κάθε σημείο όπου υπήρχε Ελληνισμός, έγινε προσφορά: Τα πράσινα μάρμαρα από τη Μάνη και την Κάρυστο, τα τριανταφυλλιά από τη Φρυγία και τα κόκκινα από την Αίγυπτο. Από τον υπόλοιπο κόσμο προσφέρθηκαν τα πολύτιμα πετράδια, ο χρυσός, το ασήμι και το ελεφαντόδοντο, για τη διακόσμηση του εσωτερικού. Τα εγκαίνια έγιναν στις 27 Δεκεμβρίου του 537 από τον Ιουστινιανό, που βλέποντας την υπεροχή της Αγίας Σοφίας έναντι του ξακουστού ναού του Σολομώντα, αναφωνεί: “Δόξα των Θεώ το καταξιώσαντί μοι τελέσαι τοιούτον έργον. Νενίκηκά σε Σολομών”» (Από το san simera.gr) Ωσεί παρόντες οι απανταχού Ελληνες στα εγκαίνια…

«Σημαίνει ο Θεός, σημαίνει η γης, σημαίνουν τα επουράνια,/ σημαίνει κι η Αγιά Σοφιά, το μέγα μοναστήρι,/ με τετρακόσια σήμαντρα κι εξήντα δυο καμπάνες,/ κάθε καμπάνα και παπάς, κάθε παπάς και διάκος./ Ψάλλει ζερβά ο βασιλιάς, δεξιά ο πατριάρχης,/ κι απ’ την πολλή την ψαλμουδιά εσειόντανε οι κολόνες./ Να μπούνε στο χερουβικό και να ‘βγει ο βασιλέας,/ φωνή τους ήρθε εξ ουρανού κι απ’ αρχαγγέλου στόμα:/ “Πάψετε το χερουβικό κι ας χαμηλώσουν τ’ Αγια,/ παπάδες πάρτε τα ιερά, και σεις κεριά σβηστείτε,/ γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει./ Μόν’ στείλτε λόγο στη Φραγκιά, να ρθουν τρία καράβια,/ το ‘να να πάρει το σταυρό και τ’ άλλο το βαγγέλιο,/ το τρίτο, το καλύτερο, την άγια Τράπεζά μας,/ μη μας την πάρουν τα σκυλιά και μας την μαγαρίσουν”./ Η Δέσποινα ταράχτηκε, και δάκρυσαν οι εικόνες./ “Σώπασε, κυρά Δέσποινα, και μη πολυδακρύζεις,/ πάλι με χρόνους, με καιρούς, πάλι δικά μας θα ’ναι”. Ο παλιότερος θρήνος για την άλωση της Πόλης από τους Τούρκους. (Νικόλαος Πολίτης “Εκλογαί από τα τραγούδια του ελληνικού λαού”. Ωσεί παρόντες σ’ αυτόν οι απανταχού Ελληνες…

«Ο άνθρωπος με την τραγιάσκα συστήθηκε: Κοσμάς ο βαρκάρης. Τους διηγήθηκε την εξής ιστορία: “Ητανε τον Γενάρη του 1919 […] Από την ανοιχτή πόρτα ο φύλακας εκοίταζε σαν απολιθωμένος. Ενας ένας εμαζεύονταν οι Τούρκοι κι εμένανε μ’ ανοιχτό το στόμα μ’ ό,τι βλέπανε. Ένας αξιωματικός εδιάβασε τον Απόστολο κι ο παπά – Λευτέρης το Ευαγγέλιο. Καθώς εψέλνανε, ρίχνανε κρυφές ματιές στην πόρτα, όπου πλήθαιναν οι Τούρκοι χωρίς να τολμούν όμως να μπούνε πιο μέσα. Ο παπάς έκοψε μ’ ένα μαχαιράκι το πρόσφορο που ‘χε φέρει κι άδειασε το νάμα από το μπουκαλάκι στ’ Αγιοπότηρο. Εκαμε την προσκομιδή, είπε σ’ έναν αξιωματικό ν’ ανάψει το κερί που ‘χανε φέρει κι άρχισε με βροντερή φωνή το “Πάντων ημών μνησθείη Κύριος ο Θεός”. Ειπώθηκε από τον ανώτερο αξιωματικό το “Πιστεύω” κι ακολουθήσανε “Τα Σα εκ των Σων”. Στο “Μετά φόβου” οι αξιωματικοί μετάλαβαν ένας ένας κι ο παπά – Λευτέρης κατέλυσε ό,τι είχε μείνει από τη Θεία Κοινωνία. Στην πύλη, εξόν από τους Τούρκους είχανε μαζευτεί και μερικοί Ρωμιοί της Πόλης που κοιτάζανε με δάκρυα στα μάτια αυτό που γινότανε. Ο παπάς ετέλειωσε, είπε στον πιο κοντινόν αξιωματικό να μαζέψει γρήγορα γρήγορα ό,τι ήτανε πάνω στο τραπεζάκι κι εκινήσανε προς την έξοδο. Οι Τούρκοι κάμανε μερικά βήματα προς το μέρος τους αγριεμένοι για τη βεβήλωση. Τότε ακούστηκε μια δυνατή φωνή: “Ντουρούν χέμεν!”. Ενας ψηλός Τούρκος με στολή έκαμε νόημα στο πλήθος να παραμερίσει, αφήνοντας τους γκιαούρηδες να φύγουνε”. Για την λειτουργία που τέλεσε ο παπά – Λευτέρης Νουφράκης στην Αγία Σοφία ο λόγος (Από το μυθιστόρημα “Ο Εθελοντής» του Γιώργη Μανουσάκη (εκδ. “Κίχλη”, 2008). Ωσεί παρόντες και σ’ αυτή τη λειτουργία οι απανταχού Ελληνες…

Με αφορμή τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί – επίσημα από σήμερα Παρασκευή 24 Ιουλίου 2020. Μεσίστιες οι σημαίες της Χριστιανοσύνης. Πένθιμα ηχούν οι καμπάνες της. Εχει ο καιρός γυρίσματα…

Χανιώτικα νέα (Παρασκευή, 24.7. 2020)



Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ!

Στον Τζιτζιφέ ‘χουν μάζωξη, συνάθροιση μεγάλη/ καλωσορίζουν τη χρονιά οι Αποκορωνιώτες…
Γι’ άλλη μια χρονιά βρεθήκαμε στον Τζιτζιφέ του ριζίτικου και συγκεκριμένα στο “Ριζίτικο” του Τζιτζιφέ οι Αποκορωνιώτες, το βράδυ το προπερασμένου Σαββάτου 8 του Φλεβάρη. Στην καθιερωμένη συνεστίαση της πίστης, της αγάπης και της ελπίδας που διοργάνωσε, όπως πάντα το Κοινωφελές Ίδρυμα, που εν σοφία εποίησε στη μνήμη της μητέρας του, ο εκ Νεροχωρίου ορμώμενος Aγιος Ειρηναίος Γαλανάκης ο Χριστιανός, και στο οποίο συστεγάζεται το μοναδικό στο είδος του Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου που ίδρυσε ο Τζιτζιφιανός από πατέρα ιδρυτής των “Χανιώτικων νέων” Γιάννης Γαρεδάκης. Για την κοπή της βασιλόπιτας της χρονιάς που άρχισε. Για ν’ ακουμπήσομε τα μάτια μας, ώρα χειμωνιάτικου δειλινού, στη Μαδάρα και να πάρουμε δυνάμεις για τη συνέχεια. Για να αναστοχαστούμε τον εξ’ αδιανεμήτου πλούτο μας. Για να λειτουργήσομε και να λειτουργηθούμε το και στο “εμείς” της πάλαι ποτέ ένδοξης επαρχίας μας που είναι πια ένας δυναμικός δήμος. Και βέβαια για να στηρίξουμε οικονομικά το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” και να δώσουμε κουράγιο στους ανθρώπους που το υπηρετούν [τον Μάρκο, τη Δήμητρα, την Χριστίνα, τη Στέλλα, τη Νεκταρία, τον Λευτέρη και τον Ανδρέα (του Ινστιτούτου)] για τη συνέχεια. Τιμή για μένα ο ρόλος του συντονιστή της εκδήλωσης, για δεύτερη συνεχή χρονιά.
«Το Κοινωφελές Ιδρυμα “Αγία Σοφία” συνεχίζει το έργο της προσφοράς στον Αποκόρωνα με εκδηλώσεις και κοινωνικές δράσεις, βαδίζοντας στον δρόμο που χάραξε ο ιδρυτής του, αείμνηστος μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης». Τα που είπε αρχίζοντας τον χαιρετισμό του, που έγινε πριν από την ευλογία της βασιλόπιτας, ο διευθυντής του Ιδρύματος παπά – Μιχάλης Βλαβογιλάκης. «Μπόρεσα, όμως, τουλάχιστον να οπλίσω την ψυχή μου στη δυστυχία. Οι μόνες περιπτώσεις που θα μπορούσα να θεωρήσω τον εαυτό μου ευτυχισμένο είναι εκείνες που άφησα την ομορφιά της ψυχής μου να σκεπάσει τις στερήσεις της ζωής μου. Μα κι αυτήν την ομορφιά και τη γαλήνη που ‘χω μαζέψει μέσα μου, μόνο ο Θεός γνωρίζει με πόσους κόπους την ξαγόρασα και πόσα δάκρυα μου κοστίζει. Κι ο αγώνας συνεχίζεται». Σ’ αυτό το κείμενο του Παππού στήριζε τον δικό του χαιρετισμό ο αγαπητός σε όλους μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνός Παπαγιαννάκης, που έγινε αμέσως μετά την ευλογία της βασιλόπιτας. Ωσεί παρών και σ’ αυτήν τη σύναξη ο Αγιος στη λαϊκή συνείδηση Νεροχωριανός Δεσπότης.
Αλληλεγγύη σημαίνει να προσφέρεις χέρι βοηθείας σε όποιον το έχει ανάγκη. Δεν είναι μια εκδήλωση οίκτου προς τον αδύνατο, αλλά η έκφραση της ανάγκης του ανθρώπου για ενότητα με τους συνανθρώπους. Προσφέρει στον πάσχοντα την αγάπη, την αυτάρκεια, την αξιοπρέπεια, την πίστη στον εαυτό του, την ελπίδα για τη ζωή και παράλληλα καλλιεργεί και εμπεδώνει την δικαιοσύνη. Δεν είναι, όμως, στήριξη μόνο με λόγια. Επιβάλλεται να εκδηλώνεται με πράξεις, είτε από φορείς για να έχουν λόγο ύπαρξης, είτε από άτομα για να εκπληρώνουν την έννοια του ανθρώπου. «Η καρδιά του ανθρώπου είναι ένα κουβάρι κάμπιες – φύσηξε, Χριστέ μου, να γίνουν πεταλούδες», έχει γράψει ο Νίκος Καζαντζάκης». Ενα ακόμα απόσπασμα από τον χαιρετισμό του παπά – Μιχάλη, στον οποίο αναφέρθηκε στα που έγιναν τη χρονιά που πέρασε και στα που προγραμματίζονται να γίνουν, για να κλείσει μ’ ευχαριστίες – πολλοί εκείνοι που στήριξαν και στηρίζουν το έργο το Ιδρύματος και ιδιαίτερα το πρόγραμμα “Βοήθεια στο σπίτι” που συμπληρώνει εφέτος 24 χρόνια ζωής και εξυπηρετεί 158 άτομα, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα άτομα που εξυπηρετήθηκαν για μικρό χρονικό διάστημα.
Τον… χορό των χαιρετισμών μετά τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό, συνέχισαν, στην καθιερωμένη διαδικασία κοπής και διανομής της βασιλόπιτας, οι εκπρόσωποι αρχών και φορέων με πρώτο τον δήμαρχο Αποκορώνου Χαράλαμπο Κουκιανάκη. Πολλοί αυτοί που έδωσαν το “παρών” και χαιρέτισαν. Συγκεκριμένα: Οι βουλευτές Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη και Μανούσος Βολουδάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής, ο γεν. διευθυντής του Ιδρύματος “Ελ. Βενιζέλος” Νίκος Παπαδάκης, που ειρήσθω εν παρόδω έδωσε ένα πορτρέτο του εθνάρχη στον ιδιοκτήτη του “Ριζίτικου” Νεκτάριο Πατσουράκη, οι πρώην βουλευτές Σήφης Μιχελογιάννης, Κυριάκος Βιρβιδάκης και Βάλια Βαγιωνάκη, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου Γιάννης Γαρεδάκης (χαιρέτισε ο Αντώνης Σκαμνάκης), ο πρόεδρος της ΕΤΑΝΑΠ Μανόλης Αποστολάκης, η πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Αποκορώνου Αργυρώ Μπενάκη και ο επικεφαλής της Αντιπολίτευσης του Δήμου Αποκορώνου Σταμάτης Σγουράκης. Ευχές για καλή και δημιουργική χρονιά απ’ όλους. Στον δρόμο που χάραξε ο Παππούς και για το Ιδρυμα, το οποίο τη δεκαετία του 1990 έκανε Κέντρο Αναφοράς, το Διοικητικό Συμβούλιο με προεξάρχοντα τον και νυν αντιπρόεδρό του Νίκο Παπαδάκη.
«Ομορφε Αποκόρωνα ποιος θα σου βρει ψεγάδι/ στο φως του ήλιου δεν μπορεί να βρει κανείς σκοτάδι…» Σιγά που δεν θα τραγουδούσε κι αυτή τη μαντινάδα ο Γαβαλοχωριανός λυράρης Γιώργης Γαλάνης, που μαζί με τον λαγουτιέρη του (επίσης απ’ τον “Χαρίλαο”) Γιάννη Κατάκη, πλαισίωσαν μουσικά τη συνεστίαση!
Χανιώτικα νέα (Τρίτη, 18.2.2020)

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ 'ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ" ΚΟΒΕΙ ΥΗΝ ΠΙΤΑ ΤΟΥ


Το Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» και ο Σύλλογος  Φίλων του Ιδρύματος διοργανώνουν συνεστίαση και κοπή βασιλόπιτας, το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 8:30 μ.μ. στο κέντρο «ΡΙΖΙΤΙΚΟ» στον Τζιτζιφέ Αποκορώνου, για την οικονομική ενίσχυση του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».Τη βραδιά θα πλαισιώσουν μουσικά, Αποκορωνιώτες καλλιτέχνες από τον Παραδοσιακό Μουσικό Σύλλογο «Ο Χαρίλαος». Συντονισμός εκδήλωσης από τον δάσκαλο-λογοτέχνη Βαγγέλη Κακατσάκη.Προσκλήσεις προπωλούνται στην τιμή των 15€ το άτομο, από τη γραμματεία του Ιδρύματος (Άγιοι Πάντες Αποκορώνου) και θα διατίθενται στην είσοδο του κέντρου κατά τη βραδιά της συνεστίασης.
Πληροφορίες: 28250 71494 ή στο email agiasofia50@hotmail.com

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ


ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΠΟΚΟΡΩΝΙΩΤΕΣ ΚΟΒΟΥΝ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΤΟΥΣ....

«Στον Τζιτζιφέ ‘χουν μάζωξη, συνάθροιση μεγάλη/ καλωσορίζουν τη χρονιά οι Αποκορωνιώτες,/ αναθυμούνται τα παλιά, χαράσσουνε το μέλλον/ και κόβουνε την πίτα τους…». Μ’ αυτό το νεοριζίτικο ξεκίνησα τον χαιρετισμό μου, ως συντονιστής της εκδήλωσης, που έγινε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, 2 Φεβρουαρίου, από το Κοινωφελές Ιδρυμα “Αγία Σοφία” και τον Σύλλογο Φίλων του Ιδρύματος, στο “Ριζίτικο” του Τζιτζιφέ. Θεσμός πια η συνεστίαση και η κοπή της βασιλόπιτας του περί ου ο λόγος Ιδρύματος, που ίδρυσε ο εκ Νεροχωρίου ορμώμενος μακαριστός μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης, εδώ και τριάντα χρόνια για τη στήριξη του προγράμματος “Βοήθεια στο σπίτι” που παρέχει αγάπη ελπίδα και στοργή σε 160 περίπου συνανθρώπους μας. Καλώς εβρεθήκαμε, λοιπόν, γι’ άλλη μια χρονιά, με αφορμή την ανατολή της νέας χρονιάς, στον Τζιτζιφέ του ριζίτικου (εννοώ του ριζίτικου τραγουδιού) και στο “Ριζίτικο” (εννοώ τον φιλόξενο χώρο) του Τζιτζιφέ.
Και, βέβαια, σπουδαίο πολιτισμικό γεγονός που καταγράφεται (διορθώνω, χαράσσεται) στη συλλογική αποκορωνιώτικη μνήμη και προστίθεται στον εξ’ αδιανεμήτου πλούτο της και τούτη η μάζωξη. Ξετρουλιαχτοί οι χώροι του “Ριζίτικου”, από Αποκορωνιώτες κατά χωριά και κατά οικογένειες, αλλά και φίλους των. Μια μάζωξη που άρχισε με την απολογιστική ομιλία για την περασμένη χρονιά από τον διευθυντή του Ιδρύματος παπά Μιχάλη Βλαβογιλάκη, συνεχίστηκε με την ευλογία και την κοπή της πίτας από τον και πρόεδρο του Ιδρύματος μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνό Παπαγιαννάκη και με χαιρετισμούς απ’ τον δήμαρχο Αποκορώνου Χαράλαμπο Κουκιανάκη τη βουλευτή Βάλια Βαγιωνάκη και άλλους εκπροσώπους αρχών και φορέων, πριν πάρουν την ευθύνη οι οργανοπαίκτες του Καλλιτεχνικού Παραδοσιακού Μουσικού Συλλόγου “Ο Χαρίλαος”, ο Γιώργης Γαλανάκης με τη λύρα του και ο Βασίλης Μπιχάκης με το λαγούτο του…
Πολυσχιδείς οι δράσεις του Ιδρύματος “Αγία Σοφία” και τη χρονιά που πέρασε. Ειρηναίου Γαλανάκη ρήμασι και έργοις πειθόμενον… Η φράση αυτή στον νου μου, ενώ άκουγα τον παπά Μιχάλη να μας τις θυμίζει επιγραμματικά, να ευχαριστεί εκείνους που βοήθησαν (ειδική η αναφορά που έκανε στο συστεγαζόμενο με το Ιδρυμα Ινστιτούτο Τύπου, στα “Χανιώτικα νέα” και ονομαστικά στον ιδρυτή τους Γιάννη Γαρεδάκη), πριν “σταθεί” στο πρόγραμμα “Βοήθεια στο σπίτι”. «Είναι ένα από τα πρώτα και από τα καλύτερα στην Ελλάδα και υπηρετεί τον τόπο εδώ και 23 χρόνια», είπε μεταξύ των άλλων, μιλώντας γι’ αυτό για να τονίσει στη συνέχεια: «Είναι συγκινητική η απήχηση που έχει στην τοπική κοινωνία, η οποία το έχει αγκαλιάσει, το τροφοδοτεί και το στηρίζει, όπως και αυτό στηρίζει τους εμπερίστατους ανθρώπους του Αποκόρωνα». Και λίγο πιο κάτω: «Ως άνθρωποι αλλά και ως μέλη της εκκλησίας, δεν θα πρέπει να έχουμε ως στόχο ζωής την επιβίωση, αλλά τη συμβίωση. Ανάμεσά μας έχουμε, δυστυχώς, πολλούς ανθρώπους, που ζουν σε άθλιες συνθήκες, μοναχικούς γέροντες, εγκαταλελειμμένους, ανήμπορους, πεινασμένους, με ψυχολογικά προβλήματα. Αυτές οι καταστάσεις, όχι μόνο δε μας τιμούν, αλλά στιγματίζουν εμάς και τον πολιτισμό και τη χριστιανική μας ιδιότητα. Είμαστε υποχρεωμένοι να συνεργαζόμαστε για να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα»…
Δήμητρα Ηλιάκη, Λευτέρης Μαρικάκης, Χριστίνα Παρασκευάκη, Νεκταρία Λαγουδάκη και Στέλλα Φουφουδάκη, τα ονόματα των “παιδιών” του προγράμματος “Βοήθεια στο σπίτι”. Στάθηκε ξεχωριστά σ’ αυτά, εκτός των άλλων, ο παπά Μιχάλης στην ομιλία του, όπως και στον γραμματέα του Ιδρύματος τον Μάρκο τον Σελλιανάκη και στην υπάλληλο του Ιδρύματος “Ελευθέριος Βενιζέλος”, τη Μαρία την Κατσουλάκη. Ο Ανδρέας Νικάκης, απ’ το Ινστιτούτο Τύπου, η δική μου προσθήκη. «Χάρη που δε λογίζεται, μηδέ μισθό δεν είναι», έλεγαν οι παλιοί μας.«Ομορφε Αποκόρωνα μαύρα ‘ναι τα στενά σου/ από τσ’ επαναστάσεις σου και τα κινήματά σου». «Ομορφε Αποκόρωνα, ποιός θα σου βρει ψεγάδι/ το φως του ήλιου δεν μπορεί, να πει κανείς σκοτάδι». Οι δύο πρώτες μαντινάδες που τραγούδησε ο Γιώργης ο Γαλάνης όταν ήρθε η σειρά της λύρας και του λαγούτου. Για να συνεχίσει με το “Ξεροστεριανό νερό” το Χαρίλαου: «Το ξεροστεριανό νερό λένε πως έχει αβδέλες/ μα ‘κείνο το παντέξευρο, βγάζ’ όμορφες κοπέλες»…

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΟΠΗΣ ΠΙΤΑΣ
ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ "ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ"

Γράφει ο Ηλίας Ι. Κάκανος 
Η πολυσχιδής κοινωνική δράση του Ιδρύματος “Αγία Σοφία”,  αναδείχθηκε στην εκδήλωση για την κοπή πίτας που πραγματοποίησαν το βράδυ του Σαββάτου στον Τζιτζιφέ, το Κοινωφελές Iδρυμα “Αγία Σοφία” και ο Σύλλογος Φίλων του Ιδρύματος.
Τη βασιλόπιτα ευλόγησε ο μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός με πλειάδα κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως και τον διευθυντή του Ιδρύματος πρωτοπρεσβύτερο Μιχαήλ Βλαβογιλάκη, ο οποίος, ως κεντρικός ομιλητής αναφέρθηκε στην πολυσχιδή κοινωνική δράση του Ιδρύματος, επισημαίνοντας ότι «το Κοινωφελές Ίδρυμα Αγία Σοφία με πλήθος εκδηλώσεων και κοινωνικών δράσεων, συνεχίζει το έργο του όπως το θέλησε ο ιδρυτής του, αείμνηστος μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης, δηλαδή τη θρησκευτική, πολιτιστική, ιστορική και αναπτυξιακή αναβάθμιση του Αποκόρωνα».
Εν συνεχεία ααναφέρθηκε στις δράσεις για την χρονιά που πέρασε κάνοντας μνεία στη διαθήκη του Εμμανουήλ Μαριακάκη, εκτελεστής της οποίας είναι το Ίδρυμα, επισημαίνοντας: «Παρά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις βρισκόμαστε στη φάση της εκτίμησης της περιουσίας που είναι το τελευταίο στάδιο πριν από την σύνταξη του κανονισμού του νέου Ιδρύματος που φιλοδοξούμε να συνταχθεί σύντομα και να συσταθεί το “ Ίδρυμα Μαριακάκη”».
Ο ίδιος, συνεχίζοντας αναφέρθηκε στη σημαντική συμβολή που έχει το πρόγραμμα “Βοήθεια στο σπίτι” τονίζοντας ότι «μια από τις βασικές δραστηριότητες του Ιδρύματος, είναι ένα από τα πρώτα και από τα καλύτερα στην Ελλάδα, και υπηρετεί τον τόπο μας εδώ και 23 χρόνια. Είναι συγκινητική η απήχηση που έχει στην τοπική κοινωνία, η οποία το έχει αγκαλιάσει, το τροφοδοτεί και το στηρίζει».
Τελειώνοντας αναφέρθηκε στη συνεργασία που έχουν με την λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου, τον βασικό ρόλο του οποίου έχει ο Δήμος, όσο και των ενδυματοπωλείων στις Καλύβες και στο Νίππος, ενώ εξέφρασε ευχαριστίες σε όλους τους παρευρισκόμενους, τους πρώην και νυν βουλευτή, το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου, τα “Χανιώτικα νέα” και προσωπικά τον κ. Γιάννη Γαρεδάκη, για την πολύμορφη συμπαράσταση του. Συνεχίζοντας τις ευχαριστίες απευθύνθηκε στον αντιπρόεδρο του Ιδρύματος κ. Νίκο Παπαδάκη, τον Βαγγέλη Κακατσάκη, το Κέντρο Υγείας Βάμου, την ΕΤΑΝΑΠ για τη σημαντική βοήθεια της και γενικά όλους τους δωρητές, τον καλλιτεχνικό παραδοσιακό μουσικό σύλλογο “Ο Χάρχαλης”.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αποκορώνου κ. Χαράλαμπος Κουκιανάκης επισήμανε, μεταξύ άλλων ότι «Για άλλη μια φορά οι κάτοικοι του Αποκόρωνα αποδεικνύουν τα φιλανθρωπικά τους αισθήματα και όλοι μια μεγάλη αγκαλιά στηρίζουμε μαζί τις δομές, το Ίδρυμα “Αγία Σοφία”, έργο και αυτό του αείμνηστου σοφού γέροντα μητροπολίτη Ειρηναίου Γαλανάκη, καθώς επίσης και  το σημαντικό  πρόγραμμα “βοήθεια κατ’ οίκον”», ενώ αμέσως μετά αναφέρθηκε στην προσπάθεια που ξεκίνησε η δημοτική Αρχή ευελπιστώντας να την φέρει σε πέρας μέσα στην επόμενη τετραετία λειτουργώντας Δημοτικό Γηροκομείο. «Υπάρχουν αρκετές προσφορές συμπολιτών μας κι έχουν ξεκινήσει οι προσπάθειες για εξεύρεση χώρου αποδίδοντας έτσι την οφειλόμενη τιμή και φροντίδα στους απόμαχους της ζωής», κατέληξε ο κ. Κουκιανάκης.
Χαιρετισμούς απηύθυναν ο μητροπολίτης κ. Δαμασκηνός, η βουλευτής Χανίων κα Βάλια Βαγιωνάκη, ενώ ο
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ καταγόμενη από τον Αποκόρωνα κα Βάλια Βαγωνάκη, ο πρώην υπουργός κ. Χρήστος Μαρκογιαννάκης, ο πρώην βουλευτής κ. Σήφης Μιχελογιάννης, ο δήμαρχος του Αποκόρωνα κ. Χαράλαμπος Κουκιανάκης, με αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους πλειοψηφίας και μειοψηφίας της δημοτικής Αρχής, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ. Δημήτριος Μιχελογιάννης και Νίκος Γιαννούλης, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων κ. ά.
Την εκδήλωση συντόνιζε ο συνταξιούχος δάσκαλος και συνεργάτης της εφημερίδας «Χ.ν.» κ. Βαγγέλης Κακατσάκης.

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ


ΣΑΒΒΑΤΟ, 2 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΟ "ΡΙΖΙΤΙΚΟ" ΤΟΥ ΤΖΙΤΖΙΦΕ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ 
ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΙΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ "ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ"



Το Κοινωφελές Ίδρυμα «ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» και ο Σύλλογος των Φίλων του Ιδρύματος στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών τους για την οικονομική στήριξη του προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι" πραγματοποιούν το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου  2019  στις 8:30 μ.μ. στο κέντρο «ΡΙΖΙΤΙΚΟ» (στον Τζιτζιφέ Αποκορώνου) συνεστίαση στην οποία θα κοπεί και η Πρωτοχρονιάτικη Βασιλόπιτα   του Ιδρύματος. Συντονιστής  ο δάσκαλος , λογότέχνης και δημοσιογράφος Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης.
          Η παρουσία των Αποκορωνιωτών και των φίλων του Αποκόρωνα θα δώσει δύναμη και κουράγιο στη συνέχιση του προγράμματος, που μέσω των κοινωνικών του υπηρεσιών προσφέρει πάνω απ’ όλα ΑΓΑΠΗ – ΕΛΠΙΔΑ και ΣΤΟΡΓΗ σε  συνανθρώπους μας που διαμένουν στην Επαρχία μας.

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

ΠΟΙΗΣΗ


ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΑΛΑΝΑΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ*


 








Κάτω απ’ τη σκιά ενός γερω – κυπάρισσου:
«Ειρηναίου Γαλανάκη πλατεία».
Τα τραπεζάκια έξω.
Πατείς με πατώ σε ο κόσμος.
Μια γιαγιά εκατοχρονίτισσα
γυρίζει το χερόμυλο της ιστορίας.
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος
εποπτεύει το χώρο.
Ο Μίκης Θεοδωράκης
συνομιλεί με το Δασκαλογιάννη.
Ο Νίκος Καζαντζάκης
γράφει την αναφορά του.
Ο Νίκος Ξυλούρης
ανασύρει τα ωραία ελληνικά φωνήεντα.
Ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος
βάζει χρώμα στα εναπομείναντα σύμφωνα.
Ο Βιτσέντζος Κορνάρος
ομιλεί περί έρωτος.

Τα τζιτζίκια
επιμένουν ότι στην Κρήτη η Ορθοδοξία ζει!

Εν Καστελλίω, τη 23η Αυγούστου 2005

ΒΑΓΓΕΛΗΣ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗΣ ( "Όταν γίνεις ποίημα", εκδ. "Πυξίδα της Πόλης", Χανιά, 2013)


* Ο μακαριστός μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης είναι μια λάμπουσα μορφή της Ορθοδοξίας, ένας  Άγιος, για όλους όσοι έτυχε να τον γνωρίσουν. Το ποίημα γράφτηκε την ημέρα της οικειοθελούς παραίτησής του από τον θρόνο της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου. 
Με αφορμή τον εσπερινό που θα γίνει απόψε , παραμονή της Προστάτιδος Αγίας του Κοινωφελούς Ιδρύματος "Αγία Σοφία" , στους Ἀγιους Πάντες Αποκορώνου και την προβολή στη συνέχεια του ντοκιμαντέρ του Γιώργου Κουκουράκη "Ειρηναίος Γαλανάκης, ένας ειρηνικός επαναστάτης",  η ανάρτηση.

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΔΩ ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΕΚΕΙ

ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Ο ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ



Εις μνήμην Ειρηναίου Γαλανάκη… Μετά τα κομμάτια του Χριστού και του Αγίου Βασιλείου, το τρίτο ήταν για τον Παππού. Ωσεί παρών κι εφέτος, τέσσερα χρόνια μετά το φευγιό του στο άλλο ημισφαίριο της ζωής, στην κοπή της πίτας του Κοινοφελούς Ιδρύματος “Αγία Σοφία” -του έργου αυτού της αγάπης, της πίστης και της ελπίδας, που δημιούργησε ο Μέγας Αυτός Ιεράρχης- στο κατάμεστο από Αποκορωνιώτες και φίλους των, φιλόξενο “Ριζίτικο” του Τζιτζιφέ, την περασμένη Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου. Ευλογών και αγιάζων πάντας ημάς. Ολους μαζί και τον καθένα ξεχωριστά και ονομαστικά. Πώς να τον ξεχάσουμε, όταν οι πέτρες και τα χώματα του τόπου φωνάζουν στους αιώνες που έρχονται το έργο του και απαιτούν τη συνέχισή του!





«Το Κοινοφελές Ιδρυμα “Αγία Σοφία” συνεχίζει το έργο του, όπως το θέλησε ο ιδρυτής του, αείμνηστος μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης. Με πλήθος εκδηλώσεις και κοινωνικές δράσεις συμβάλει στη θρησκευτική, πολιτιστική, ιστορική και αναπτυξιακή αναβάθμιση του Αποκόρωνα». Κατευθείαν για τα “πεπραγμένα” της χρονιάς που πέρασε, με το που του δόθηκε το μικρόφωνο απ’ τον σε ρόλο συντονιστή της εκδήλωσης Πέτρο Πανηγυράκη, πριν απ’ την κοπή της βασιλόπιτας, ο διευθυντής του Ιδρύματος παπα-Μιχάλης Βλαβογιλάκης. Ο άνθρωπος που με την καθοδήγηση του προέδρου του Δ.Σ. του, μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνού και των άλλων μελών του, την ουσιαστική βοήθεια του γραμματέα του Μάρκου Σελλιανάκη και των παιδιών του Προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι” (Δήμητρας Ηλιάκη, Χριστίνας Παρασκευάκη, Λευτέρη Μαρικάκη, Στέλλας Φουφουδάκη και Νεκταρίας Λαγουδάκη) κινεί τα νήματά του, όπως τα κινούσε τον παλιό καλό καιρό και για πολλά χρόνια ο και γενικός διευθυντής του Ιδρύματος “Ελευθέριος Βενιζέλος” και αντιπρόεδρός του Νίκος Παπαδάκης, γράφοντας ιστορία. Πάντα στον δρόμο που χάραξε ο εκ Νεροχωρίου ορμώμενος Αγιος Ειρηναίος Γαλανάκης ο Χριστιανός!

Κορυφαία βεβαίως δράση του Ιδρύματος “Αγία Σοφία” τη χρονιά που πέρασε η διοργάνωση του Β’ Παγκόσμιου Συνεδρίου Αποκορωνιωτών που ξεκίνησε με τα αποκαλυπτήρια του ανδριάντα του Παππού, με χορηγούς τη Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου, το Ινστιτούτο Επαρχιακού Τύπου (Γιάννης Γαρεδάκης), την ΕΤΑΝΑΠ και την Ομοσπονδία Αποκορωνιώτικων Σωματείων Αττικής. Στάθηκε ξεχωριστά σ’ αυτό ο παπά-Μιχάλης, όπως βέβαια και στο Πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” για να τελειώσει με ευχαριστίες προς τους νυν και πρώην βουλευτές, τον δήμαρχο Αποκορώνου Χαράλαμπο Κουκιανάκη, τον Νίκο Παπαδάκη για το αμείωτο ενδιαφέρον του (ιδιαίτερα έντονες και από πολλούς οι αντιδράσεις όταν στον χαιρετισμό του μίλησε για παραίτητη απ’ τη θέση του αντιπροέδρου του Δ.Σ.) το Ινστιτούτο Τύπου, τα “Χανιώτικα νέα” και προσωπικά τον Γιάννη Γαρεδάκη για την πολύμορφη συμπαράστασή του, και άλλους και άλλους… Πολλοί πάμπολλοι είναι εκείνοι που βοηθούν, ο καθένας με τον τρόπο του, το έργο του Ιδρύματος!



Ωραίοι στους χαιρετισμούς τους όλοι που μίλησαν. Ο μητροπολίτης πριν ευλογήσει τη βασιλόπιτα με τους παπάδες του Αποκορώνα, ο δήμαρχος, η βουλευτής Βάλια Βαγιωνάκη, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής, ο Νίκος Παπαδάκης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Νίκος Γιαννούλης και Δημήτρης Μιχελογιάννης, ο πρώην υπουργός Χρήστος Μαρκογιαννάκης, ο πρώην βουλευτής Σήφης Μιχελογιάννης κ.λπ. Ωραίοι, όμως πολύ ωραίοι και οι οργανοπαίχτες που πήραν αμέσως μετά, και για πολλές ώρες την συνεστίαση στα χέρια τους. “Ομορφε Αποκόρωνα στολίδι ’σαι για μένα/ γιατί ’σαι ο τόπος π’ αγαπώ κι ο τόπος που με γένα!” Ν’ ακούω να τραγουδούν τούτη τη μαντινάδα ο Γιώργης ο Γαλάνης και ο Παντελής ο Κρασαδάκης, και για λογαριασμό του Παππού και να ξεσταίνομαι!
Χανιώτικα νέα (30.01.2018)





Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΥ
ΙΔΡΥΣΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΓΑΛΑΝΑΚΗΣ





Ο τελευταίος εσπερινός του Παππού. στην Αγία Σοφία


Εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν, με την ευκαιρία της εορτής της Αγίας Σοφίας, προστάτιδας του Ιδρύματος “Αγία Σοφία”, το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, στις 6.30 μ.μ. θα τελεστεί εσπερινός και τρισάγιο στη μνήμη του μακαριστού Ιεράρχη Ειρηναίου Γαλανάκη, των γονέων, των ευεργετών και των δωρητών του Ιδρύματος. Θα ακολουθήσει εκδήλωση που οργανώνει το Ίδρυμα, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου, η οποία θα περιλαμβάνει παρουσίαση του βιβλίου: «Τοπωνύμια Παϊδοχωρίου-Νεροχωρίου και Αγίων Πάντων» του Πέτρου Ευαγγ. Πανηγυράκη (έκδοση Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αγία Σοφία»).
Το βιβλίο θα παρουσιάσει ο δάσκαλος – συγγραφέας, Μιχάλης Μουντάκης. Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα διατεθούν υπέρ του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», του Ιδρύματος. Θα ακολουθήσει ομιλία από την κοινωνική λειτουργό Δήμητρα Ηλιάκη με θέμα τις δραστηριότητες και το έργο του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αγία Σοφία». Την εκδήλωση συντονίζει ο δάσκαλος – λογοτέχνης Βαγγέλης Κακατσάκης.