Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. 11ο Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Δημ. Σχ. 11ο Χανίων. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 13 Μαρτίου 2021

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ

Β1 ΤΑΞΗ 11ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ 

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 

Καλές μου φίλες και καλοί μου φίλοι, καλό Σάββατο-Κυριακο-Δεύτερο,
Καλές Απόκριες και Καλή Σαρακοστή!

Τις Απόκριες και την Καθαρά Δευτέρα μιας άλλης εποχής, προ κορωνοϊού, θυμούνται και μας περιγράφουν στον σημερινό Παιδότοπο τα παιδιά της Β1 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων. Βλέπουν τους εαυτούς τους ντυμένους μασκαράδες, να πηγαίνουν σε καρναβάλια, να χορεύουν στους ρυθμούς μιας δυνατής μουσικής, να ξεφαντώνουν, να πετάνε χαρταετούς στον ουρανό, να τρώνε λαγάνα, να χαίρονται, να διασκεδάζουν…
Κανένα παράπονο! Ολα καλά, όλα ωραία, όπως ήταν δύο χρόνια πριν, όπως θα ‘ναι, Θεού θέλοντος, κι όλα τα επόμενα χρόνια…

Από καρδιάς το ευχαριστώ μου στη γνωστή και από άλλες εργασίες μαθητών της, δασκάλας της τάξης Κατερίνα Δημογεροντάκη που ανέλαβε, ύστερα από πρότασή μου την ευθύνη της σημερινής αποκριάτικης σελίδας στην κεντρική θέση της οποίας είναι το ποίημα της αξέχαστης Κατίνας Παΐζη.

Να χαίρεσαι τους μαθητές σου, Κατερίνα και να σε χαίρονται!

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης,
δάσκαλος



  ΑΠΟΚΡΙΕΣ

        Απόκριες, η χαρά των παιδιών και των μεγάλων! Οι Απόκριες είναι μια γιορτή, ένα ξεφάντωμα που κρατάει τρεις εβδομάδες. Ξεκινούν με το Τριώδιο και τελειώνουν με την Καθαρά Δευτέρα. Μετά αρχίζει η Μεγάλη Σαρακοστή. Ο κόσμος χαίρεται και κυρίως εμείς τα παιδιά! Μα ξέρετε το γιατί… γιατί θα μεταμφιεστούμε, θα ντυθούμε μασκαράδες!

Θα πάμε στο καρναβάλι, θα χορέψουμε, θα ξεφαντώσουμε…!

                              Αλέξης και Νικόλας Ανταλής

                                                              

 ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΪΖΗ

ΑΠΟΚΡΙΑ

 

Σ’ αυτή την εύθυμη γιορτή

πετώ κορδέλες κομφετί

και σειούμαι και λυγιούμαι.

Θέλω να σύρω τον χορό

δείτε στα νύχια μου πατώ

το λέω και δεν κρατιούμαι.

 

Σήμερα γλέντια και χαρές,

τραγούδια και παιχνίδια,

φόρεσα ρούχα παρδαλά,

λουλούδια και στολίδια.

Πετώ τη σκούφια μου ψηλά,

με βλέπει ο κόσμος και γελά.!


ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Η  Αποκριά έρχεται…

Οι στολές ετοιμάζονται: μάγισσες,

νεράιδες, πριγκίπισσες, ιππότες και βασιλιάδες

βγαίνουν στον χορό του καρναβαλιού,

σκορπίζοντας χαρά παντού!

Μες στη ζάλη του χορού,

όλοι τους χαμογελούν!

 

                                                 Άννα Δημητρουλάκη

 

ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

«Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς

που ντύνει μασκαράδες, μεγάλους και μικρούς!»

Το καρναβάλι είναι μια γιορτή, μια παρέλαση από πολλούς ανθρώπους που χορεύουν ασταμάτητα και σκορπίζουν χαμόγελα, ζωντάνια και πολλή χαρά στον κόσμο!!!

Είναι όλοι ντυμένοι μασκαράδες που κάτι θέλουν να μας πουν, κάτι αστείο, που εμείς όμως τα παιδιά δεν το καταλαβαίνουμε. Χορεύουν στον ρυθμό της δυνατής μουσικής. Ξεφαντώνουμε κι εμείς,  πετάμε σερπαντίνες, κομφετί και τους χειροκροτούμε!  Κάποια έχουν και παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού!!!

Καρναβάλια γίνονται σε όλον τον κόσμο. Έχουμε κι εμείς το δικό μας, το Ρεθεμνιώτικο καρναβάλι, που έρχεται κόσμος από όλη την Κρήτη. Όμως φέτος δε θα γίνει… Θα το περιμένουμε του χρόνου!

                                                         Μαρία Μπινάκη,   Θάλεια Σαρτζετάκη


ΓΑΤΙ ΜΕΤΑΜΦΙΕΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ;

Μας ρώτησε η δασκάλα μας κι εμείς σκεφτήκαμε και απαντήσαμε… μα γιατί θέλουμε να γίνουμε για λίγο πριγκίπισσες, νεράιδες, ηρωίδες που θαυμάζουμε από τα παραμύθια!! Να βάλουμε περούκες με μακριά μαλλιά, να έχουμε ραβδάκι για να κάνουμε μαγικά!

Βρήκαμε πληροφορίες ότι οι άνθρωποι από τα πολύ παλιά χρόνια μεταμφιέζονταν. Πίστευαν ότι έτσι βοηθούσαν τη γη να βγάλει καρπούς.

Τώρα είναι άλλοι οι λόγοι. Ντύνονται για να διασκεδάσουν, να γλεντήσουν, να μην τους γνωρίζουν οι άλλοι άνθρωποι και για να κάνουν καμιά φορά και ζαβολιές!

Καταλήξαμε ότι εμείς τα παιδιά πρέπει να προσέχουμε πολύ όταν πάμε στα καρναβάλια, ειδικά τους μασκαράδες που φοράνε μάσκες και δε φαίνονται τα πρόσωπά τους. Να είμαστε πάντα κοντά στους δικούς μας ανθρώπους. Καλή Αποκριά!

                                                Μαριστέλλα Αρετάκη, Ελισάβετ Βασιλάκη

                                            ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ

Η Καθαρά Δευτέρα πλησιάζει και ήρθε η ώρα!

Όλα πολύ καλά της μέρας αυτής τα έθιμα, αλλά το πιο σημαντικό για μας, είναι το πέταγμα του χαρταετού!

Όλος ο ουρανός γεμίζει χαρταετούς!!! Τόσο όμορφο ουρανό δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ, πολλά χρώματα, πολλά σχέδια, άλλοι μεγάλοι άλλοι μικροί.

Για να φτιαχτεί είναι πολύ εύκολο, χρειάζεται προσοχή μόνο να έχει ελαφριά υλικά, λεπτό χαρτάκι και ψιλά καλαμάκια.

Το πέταγμα του χαρταετού συμβολίζει το ανθρώπινο πνεύμα που είναι πλασμένο να πετά στον ουρανό και να έρχεται κοντά στον Θεό, τον Δημιουργό του.

                                                   Γιάννης Ρουκουνάκης,   Γεωργία Συροκάκη

                                



  ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

Η Καθαρή Δευτέρα είναι 48 ημέρες πριν τη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, το Πάσχα!

Σημαίνει το τέλος της Αποκριάς και την αρχή της Μεγάλης Σαρακοστής.

Λέγεται Καθαρή επειδή οι χριστιανοί καθαρίζονται πνευματικά και σωματικά και προετοιμάζονται έτσι για το Πάσχα. Την μέρα αυτή τρώμε λαγάνα, αντί για ψωμί και άλλα σαρακοστιανά φαγητά όπως χαλβά, θαλασσινά, ελιές, φασολάδα άλαδη, ταραμά, λιμπίνους αγκινάρες και άλλα. Αυτή τη μέρα την περνάμε στην εξοχή και μακριά από τις πόλεις για να μπορούμε να πετάξουμε και τον χαρταετό μας.

                                Καλή Σαρακοστή!

                                                                              Μιχαήλ Λαβδάκης,   Μαριάνθη Ξεκουκουλωτάκη

                                             ΚΟΥΛΟΥΜΑ

Τα «κούλουμα» είναι το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας.

Η βόλτα μας στην εξοχή, το πέταγμα του χαρταετού, τα νηστήσιμα φαγητά, το παιχνίδι, η μουσική.

Τα κούλουμα είναι μια οικογενειακή και θρησκευτική γιορτή!

Τη γιορτάζει όλος ο κόσμος στη χώρα μας!

                                                                   Γιώργος Καλλιτσάκης,    Δημήτρης Ξανθουδάκης

                                    ΛΑΓΑΝΑ

«Το ψωμί που πάτησε ο ελέφαντας!», έλεγε μια νηπιαγωγός στα μικρά της.

Το όνομά της είναι αρχαίο ελληνικό και είναι το εύκολο ψωμί που δεν έχει προζύμι.

Την είχαν πρωτοφτιάξει οι Ιουδαίοι όταν έφευγαν για τη Γη της Επαγγελίας, ακολουθώντας τις εντολές του Θεού!

                  Συστατικά

·        500 γρ. αλεύρι

·        350 ml νερό

·        10 γρ. μαγιά ξηρή

·        λίγο αλάτι

·        2 κ.σ. ελαιόλαδο

·        ελάχιστη ζάχαρη

                                             

                                                     Βίκυ Κουρουπάκη

         



ΛΑΓΑΝΑ

Την Καθαρά Δευτέρα

που τρώμε τη λαγάνα,

παίρνω τον χαρταετό

και τρέχω στην αλάνα!

Ανδρέας Μπουλιτσάκης

                   

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ

Οι Απόκριες ανήκουν στη ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας!

Όταν τελειώσουν οι Απόκριες, τελειώνει και το κρέας από το τραπέζι μας (από+κρέας).

Αρχίζει η νηστεία, η Μεγάλη Σαρακοστή, ο αγώνας μας δηλ. για να φτάσουμε μετά από λίγες εβδομάδες στο μεγαλύτερο θαύμα που έκανε ο Θεός: την Ανάσταση του παιδιού Του.

                            Καλή Αποκριά σε όλους!

                                              Κων/νος Βλαχοπάνος,  Ακύλας Στεφανογιάννης 


Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 13.3.2021) 

 

 

 

 


Σάββατο 13 Ιουνίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


11ο ΔΗΜ. ΣΧ. - 11ο ΝΗΠ. - 27ο ΝΗΠ. ΧΑΝΙΩΝ
ΑΝ ΣΤ'ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ



Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Τα κείμενα που έγραψαν τα παιδιά της Στ’ τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων και κάποιες απ’ τις ζωγραφιές παιδιών απ’ όλες τις τάξεις του ίδιου σχολείου αλλά και του 11ου και του 27ου Νηπιαγωγείου (τα οποία συνυπάρχουν στην ίδια αυλή) για το πολύχρωμο σχολικό τους Ημερολόγιο που κυκλοφόρησε στην αρχή του χρόνου, φιλοξενούνται στον σημερινό Παιδότοπο. Μαζί μ’ ένα κατατοπιστικό κείμενο της γνωστής τοις πάσι, διευθύντριας του Δημοτικού, Μαρίας Κληματσάκη, για τη συλλογική αυτή δραστηριότητα. Ανθός και καρπός ενός ευρύτερου σχολικού εμείς, του εμείς τριών σχολείων του εν λόγω, με αφορμή το έτος Αντώνη Σαμαράκη, Ημερολόγιο. O,τι καλύτερο η λειτουργία του “εμείς” ενός Σχολείου, το σχόλιο που έκανα απ’ αυτήν εδώ τη θέση, το περασμένο Σάββατο, παρουσιάζοντας την εργασία μιας τάξης (της Ε2) του Δημοτικού για τα δικαιώματα που έχασαν τα παιδιά επί κορωνοϊού. O,τι… καλυτερότερο, ωστόσο, η λειτουργία του “εμείς” σχολείων που “συμβιώνουν” στην ίδια αυλή, γράφω σήμερα. Συγχαρητήρια σε όλους.

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος






Στα δικαιώματα του παιδιού αφιερωμένο το πολύχρωμο σχολικό μας ημερολόγιο  ,μιας και το 2020 κηρύχθηκε ως Έτος Αντώνη Σαμαράκη , με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του συγγραφέα, υπερασπιστή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Μια συλλογική προσπάθεια από τους μαθητές-τριες και εκπαιδευτικούς του 11ου Δημοτικού-11ου Νηπιαγωγείου και 27ου Νηπιαγωγείου Χανίων . Τα κείμενα επιμελήθηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με την καθοδήγηση της κ.Παναγιώτας Μπούρα, στα πλαίσια του μαθήματος της Αγωγής του Πολίτη. Οι ζωγραφιές που κοσμούν τις σελίδες του δημοτικού έγιναν στο μάθημα των εικαστικών ,με την πολύτιμη συνδρομή της ζωγράφου μας κ. Λαμπρινής Μποβιάτσου, ενώ των Νηπιαγωγείων μας από τις Νηπιαγωγίνες και τις Προϊστάμενες των,  κ. Μαρία Σκορδύλη για το 11ο Νηπιαγωγείο και κ. Αικατερίνη Αθανασάκη για το 27ο Νηπιαγωγείο. Το στήσιμο και η γραφιστική επιμέλεια έγινε από την αρχιτέκτονα Αντωνία Κορακάκη.

Το αποτέλεσμα  δικαίωσε την προσπάθεια και τα παιδιά με δημιουργικό τρόπο πέρασαν τα μηνύματά τους ,ενισχύοντας τα λόγια του συγγραφέα μας που λέει ότι :

‘’ ΟΤΑΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΔΙ ΣΤΕΡΕΙΤΑι ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΆ ΤΟΥ ,ΤΟΤΕ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ     ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ΄΄


‘’ ΟΤΑΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΔΙ ΣΤΕΡΕΙΤΑι ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΆ ΤΟΥ ,ΤΟΤΕ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ     ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ΄΄ Με  την ευχή και ελπίδα  ,τα παιδιά όλου του κόσμου , να έχουν  την αγάπη  και τη φροντίδα που τους αναλογεί ,όλες τις μέρες του χρόνου... 

Μαρία Κληματσάκη

Διευθύντρια 11ου Δημ. Σχ. Χανίων






1. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Τότε τι το χτυπάς;

Τότε τι το βρίζεις;

Αν το αγαπάς απόδειξέ το.

Αν το μισείς, μη το δείξεις.

Αν στ’ αλήθεια το αγαπάς

Δωσ’ του  μια αγκαλιά

Δώσ’ του λίγο από το φαγητό σου

Απόδειξέ μου το.

Απόδειξε μου ότι νοιάζεσαι.



2. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Βοήθησέ το να πάει μπροστά

Μαγείρεψέ του ένα νόστιμο φαγητό

Δώσ’ του μια μεγάλη αγκαλιά

Και πήγαινέ του ένα ποτηρι νερό

Παίξε μαζί του και κάν’ το χαρούμενο

 Αν στ’ αλήθεια αγαπάς  το παιδί

Βοηθησέ το να προσαρμοστεί

Σ’ αυτόν το δύσκολο κόσμο.



3. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Κάν’ το να γελάει

Γιατί είναι το σωστό

Όμως πρέπει να ξέρεις

Ότι ένα παιδί χωρίς χαμόγελο και γέλιο

Είναι απλά ένα  παιδί

Πίστεψε με, έχει διαφορά από ένα χαρούμενο παιδί.



4. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Σφίξ’ το γερά στην αγκαλιά σου

Τότε μην το αφησεις ποτέ

Δώσ’ του ό, τι έχεις και δεν έχεις.



5. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Δώσ’ του μια αγκαλιά, μια οικογένεια

Αγάπησέ το και σταμάτα τα ψέματα.

Χάρισέ του μια φανταστική εικόνα

 για την πραγματική ζωή.



6. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

υπερασπίσου το,

γέμισέ το χαρά,

δώσ’ του κι άλλες ευκαιρίες,

άφησέ το να κυνηγήσει τα όνειρά του.






7. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Να το ενθαρρύνεις

Να το φροντίζεις

Να το στηρίζεις

Να το αγκαλιάζεις

Και να το αφήνεις να εξελίσσεται.



8. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Δείξ’ του την αγάπη σου

Και θα σου δώσει κι εκείνο τη δική του

Μην ξεχνάς!

Τα παιδιά θυμούνται

Δεν φτάνει μόνο να τους το λες.









9. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Βοήθησέ το κι εσύ

Να του εξασφαλιστεί ένα καλύτερο αύριο

Πες όχι στην εκμετάλλευση , στη βία

και στην κακοποίηση.

Σε κάθε περιστατικό που εσύ αγνοείς

Ένα παιδί μπορεί να ζει

Τον χειρότερό του εφιάλτη.

Όλοι μαζί , μπορούμε αυτό να το αλλάξουμε.



10. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Μην του στερείς στέγη, τροφή και οικογένεια

Δώσ’ του  πρόσβαση στην εκπαίδευση

Και ελευθερία γνώμης.



11. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Μπες στη θέση του

και άσε τον εγωισμό σου στην άκρη.

Σκέψου ότι κάποτε ήσουν κι  εσύ παιδί.

Δεν το θυμάσαι;



12. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Να του δώσεις  φροντίδα

Μια αγκαλιά κι ένα φιλί

Μόνο αυτά θέλει ένα παιδί.



13. Αν στ’ αλήθεια αγαπάς το παιδί

Ρώτησε το πώς πέρασε σήμερα

Πώς τα πήγε στο σχολείο;

Βοήθησέ το να έχει φίλους

Να μην φοβάται.

Γίνε εσύ το καλό παράδειγμα!

Στήριξέ το.

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 13. 6. 2020)

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΣ


Ε2 ΤΑΞΗ 11ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΧΑΝΙΩΝ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΕΠΙ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ




Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
Για τα δικαιώματα που είχαν και τα “έχασαν” τις μέρες της καραντίνας, μας μιλούν τα παιδιά της Ε2 τάξης του 11ου Δημ. Σχ. Χανίων στον σημερινό Παιδότοπο. Για τις απαντήσεις τους στο σχετικό ερώτημα της δασκάλας Γιώτας Μπούρα, που τους κάνει το μάθημα της Πολιτικής Αγωγής πρόκειται. “Απαντήσεις με θάρρος και ειλικρίνεια”, όπως σημειώνει στο συνοδευτικό σημείωμα ο και καλός μου φίλος, συνεργάτης μου για χρόνια, στο 5ο Δημ. Σχ. Χανίων, δάσκαλός τους Γιώργος Κανδαράκης. O,τι καλύτερο η λειτουργία του “εμείς” ενός Σχολείου, το μόνο σχόλιό μου, για την παραπάνω δραστηριότητα. Συγχαρητήρια στη διευθύντρια Μαρία Κληματσάκη που το συντονίζει. Συγχαρητήρια στους δασκάλους που χάριν των μαθητών τους υπάρχουν. Στον Γιώργο και στη Γιώτα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Και βέβαια στα παιδιά, τα φιλαράκια τα καλά, για τις υπέροχες εργασίες τους.
Σας χαιρετώ με αγάπη όλους
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος





Τα παιδιά του Ε2 του 11ου Δ.Σ. Χανίων είναι μια ομάδα μαθητών, από τα εκατομμύρια των συνομηλίκων τους στον κόσμο, που πειθάρχησαν στα μέτρα προφύλαξης της υγείας τους, έναντι στην παγκόσμια πανδημία του νέου ιού, με υπομονή και σύνεση στον περιορισμό τους από αγαπημένες τους δραστηριότητες. Όμως απαντούν με θάρρος και ειλικρίνεια, αναφέροντας τα όσα στερήθηκαν, με αφορμή το ερώτημα της δασκάλας τους στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. Ο δάσκαλος της τάξης Γιώργος Κανδαράκης




Θα ήθελα να αναφέρετε ποια δικαιώματα του παιδιού ,από αυτά που μάθαμε φέτος και χρησιμοποιήσαμε και στο ημερολόγιό μας ,πιστεύετε ότι χάθηκαν τώρα που βρισκόμασταν στην καραντίνα. Η δασκάλα  Γιώτα Μπούρα

      

Πιστεύω ότι ένα από τα δικαιώματα των παιδιών που χάθηκε, είναι το δικαίωμα στο παιχνίδι. Δυστυχώς, τον καιρό της καραντίνας, τα περισσότερα παιδιά μένουν σπίτι κλεισμένα γιατί λίγα είναι αυτά που διαθέτουν αυλή για να βγουν έξω να παίξουν. Επίσης χάθηκε το δικαίωμα να πηγαίνουμε σχολείο και να έχουμε ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση. Κάποια παιδιά δυστυχώς δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση όπως ιντερνέτ και υπολογιστές. Ακόμη ένα δικαίωμα που χάσαμε είναι το δικαίωμα της ελεύθερης συνάντησης και ομαδικής συνεργασίας τόσο με τους φίλους μας όσο και με τους συμμαθητές μας. Τέλος και πιο σημαντικό είναι ότι πολλά παιδιά που μένουν κλεισμένα στο σπίτι είναι πιο ευάλωτα και πιο εκτεθειμένα στην κακοποίηση είτε αυτή είναι ψυχολογική, είτε σωματική. Βιργινία Κανδηράκη

Χάθηκε το δικαίωμα για εκπαίδευση, για παιχνίδι και διασκέδαση με φίλους, για ελεύθερη μετακίνηση . Αντωνία Δερμιτζάκη

Να βλέπουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας ,να πηγαίνουμε βόλτες με τους φίλους μας, να κάνουμε διάφορες δραστηριότητες, να συναναστρεφόμαστε με κόσμο και πάνω από όλα η ελευθερία μας. Νάνσυ Καυκαλά






"Τα δικαιώματα του παιδιού που δεν εφαρμοζόντουσαν κατά την διάρκεια της πανδημίας του κορονοιού ήταν το δικαίωμα στην μάθηση, το δικαίωμα στην άθληση, το δικαίωμα στην μετακίνηση δικαίωμα στην ψυχαγωγία και το δικαίωμα στην διασκέδαση.  Σπύρος Μπαλάσης

Τώρα  στην  καραντίνα   χάθηκε  το  δικαίωμα  του  παιδιού να μορφώνεται  στο  σχολείο. Έχασε  τους φίλους  του. Τώρα  πια  χρειάζεται  ευλαβική   προσοχή  σε  οτι  κάνουν  τα  παιδιά  και  οι  μεγάλοι. Τα  θρανία  των  τάξεων  πρέπει  να  είναι  1,5  μέτρο  απόσταση  που  αυτό  σημαίνει  ότι  το  κάθε  παιδί  πρέπει  να  κάθεται  μόνο  του. Τέλος    αυτό  σημαίνει  ότι  το  κάθε  παιδί  δεν  μπορεί  να  κάθεται  με  τον  φίλο  του.  Γιώργος Παυλάκης






Νομίζω ότι τώρα με την καραντίνα τα δικαιώματα του παιδιού είναι πιο λίγα από τι λέγαμε φέτος στην κανονική τάξη μας π.χ. κάποιοι άστεγοι και παιδιά που δεν έχουν σπίτια τα έχουν πάει νομίζω στο Χαμόγελο του παιδιού και τους δίνουν φαγητό νερό και αλλά εμένα ο νονός  μου αγοράζει από το Χαμόγελο του παιδιού για να τα βοηθήσει και νομίζω βρουν και ρούχα για αυτά.  Ευτυχία Λιανιδάκη

"Το παιδί έχει δικαίωμα να δείχνει το πρόσωπο το σε φωτογραφίες ή βίντεο σχολικού ή άλλου εξωτερικού προγράμματος μόνο άμα θέλει και το δικαίωμα αυτό τηρείται και τώρα στα ηλεκτρονικά μαθήματα. Ανδρέας Τσινάρης

Κάποια δικαιώματα χάθηκαν όπως να βγαίνουμε έξω να πηγαίνουμε σχολείο και Φροντιστήριο" Γιώργος Μιχαηλίδης

Εγώ πιστεύω ότι πολλά παιδιά δεν έχουν χαρά, διασκέδαση και παιχνίδι, επειδή μένουν συνέχεια στο σπίτι και δεν έχουν τι να παίξουν μόνα τους. Έτσι είναι πάντα στεναχωρημένα, λυπημένα και συνέχεια βαριούνται. Επίσης δεν έχουν τους φίλους και συγγενείς κοντά τους οι οποίοι τους κάνουν χαρούμενους.  Γεωργία Φραγκεδάκη

Κάποια δικαιώματα χάθηκαν και κάποια άλλα όχι. Ένα δικαίωμα που χάθηκε είναι διασκέδαση με φίλους και συγγενείς. Τα δικαιώματα που δεν χάθηκαν είναι να περνάμε περισσότερο χρόνο με την οικογένεια μας. Επίσης με τον εαυτό μας και να σκεφτούμε και να έχουμε περισσότερο χρόνο μελέτης. Μιχαέλα Βλαστάκη  



Κι ένα ποίημα από το Παιδότοπο του προηγούμενου Σαββάτου, (30 Μαΐου)

που δεν μπήκε εκ παραδρομής





Έρχομαι μαζί με τα ταξιδιάρικα χελιδόνια.

Έλα, έλα κοριτσάκι,

μυρίζω την άσπρη ανθισμένη αμυγδαλιά 

και τα τσουρέκια τα πασχαλινά, που ψήνει η γιαγιά και η μαμά.

Έλα, έλα αγοράκι,

ετοιμάσου να βάλεις κοντομάνικο μπλουζάκι,

να σουβλίσεις το αρνάκι.

Για κοίτα πώς ταιριάζει το μαρτάκι στο χεράκι!

Έλα, έλα αγοράκι, έλα, έλα κοριτσάκι. Δε μ' ακούς:

Είμαι η Άνοιξη!



ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΕΩΡΓΕΔΑΚΗΣ

(Β1 Ταξη 9ου Δημ. Σχ. Χανἰων)

Χανιώτικα νέα (Σάββατο, 6.6.2020)