Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Εν Νίππω. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Εν Νίππω. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022

Εν ΝΙΠΠΩ

ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΟΝ ΝΙΠΠΟ... 

"Σταυρός ο φύλαξ πάσης της οικουμένης. Σταυρός η ωραιότης της εκκλησίας. Σταυρός πιστών το στήριγμα" ... Σταυρός των βασιλικών η ευωδία... Σταυρός η σκέπη και προστασία μας... Η εκκλησία του Τιμίου Σταυρού,το κοινόν των απανταχού Νιππιανών... Εκεί και χθες, την παραμονή της Χάρης Του, στον εσπερινό, όπου χοροστάτησε ο μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός και σήμερα την κυριώνυμον ημέραν, στην τελετή της Ύψωσης και στην θεία λειτουργία... Συνεχίζοντας το έθιμο των βασιλικών με τον φίλο των παιδικών μου χρόνων, τον Μέμνο Κουρομιχελάκη που το ξεκίνησε κι ήρθε  κι εφέτος επί τούτου από την Νέα Υόρκη, με τον ξάδελφό μου τον Μανούσο Δ. Κακατσάκη (πρώτη φωτογραφία) και τους υπόλοιπους... Και του χρόνου αναζήτηχτοι! 






















Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2022

Εν ΝΙΠΠΩ

ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΑΥΡΙΟ... 


Ο,ΤΙ είναι τα μεσοδόκια για τα παλιά σπίτια είναι και οι μεγάλες γιορτές για τη ζωή μας, άκουσα κάποτε τον μακαριστό μητροπολίτη Ειρηναίο Γαλανάκη να λέει σε μια ομιλία του. Το κεντρικό μεσοδόκι της ζωής των παιδικών μου χρόνων ήταν η ημέρα του Τιμίου Σταυρού, σκέφτομαι, καθώς με απέραντη νοσταλγία επισκέπτομαι το σπίτι των αναμνήσεων, παραμονή της Χάρης του. Προπάντων αυτή ήταν η μέρα που έκοβε τον χρόνο στα δύο...


ΚΑΙ για να ακούσουμε τους θεσπέσιους ήχους της λύρας του Πλακιανού, περιμέναμε το πανηγύρι του Σταυρού. Τους συναντώ κι αυτούς κατασκηνωμένους στους έλικες του μυαλού μου κατά την επίσκεψή μου. Δίπλα - δίπλα στο υπέροχο “Σώσον, Κύριε, τον λαόν Σου”, που εξακολουθεί να λιτανεύει θριαμβευτικά την αναγγελία της εορτής στο χωριό.

ΜΙΑ γλάστρα με βασιλικό το τάμα μας κι εφέτος στον Τίμιο Σταυρό. Μια γλάστρα με βασιλικό του Μέμνου, του παιδικού μου φίλου, που ζει στη Νέα Υόρκη, αλλά κανονίζει πάντα, τα τελευταία χρόνια να βρίσκεται στο Νίππος την ημέρα της Χάρης του, αυτός ο... διδάξας μας! Και του χρόνου Μέμνο!

Απόσπασμα από 'ΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ" (13.9.2014) 

https://petaxta.blogspot.com/search?q=%CE%A4%CE%BF%CF%85+%CE%A3%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CE%BF%CF%8D+

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

ΕΝ ΝΙΠΠΩ

Τ'ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΥ ΣΤΙΣ ΚΑΤΟΥΝΕΣ...

Όλα άρχισαν κι εφέτος με το φτιάξιμο του δάφνινου στεφανιού
στκν πόρτα του Αγίου Γείτονα....
Και φωτογραφίες του Νίκου Ι. Κοτσιφάκη από την παραμονή και την κυριώνυμο ημέρα....















ΚΑΙ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗΣ












ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ















Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

ΕΝ ΝΙΠΠΩ

ΕΝ ΙΟΡΔΑΝΗ ΒΑΠΤΙΖΟΜΕΝΟΥ ΣΟΥ, ΚΥΡΙΕ....



Τι κι αν έβρεχε βροχή δαρτή... Τι κι αν οι αέρηδες φυσούσαν με όλη τους τη δύναμη... Τι κι αν η κακοσύνη του καιρού έδειχνε τα δόντια της.... Τίποτα δεν στάθηκε εμπόδιο να ΄ρθω στο Νίππος, 30 χιλιόμετρα δρόμος από τα Τσικαλαριά, λίαν πρωί, για να τύχω στη Βάφτιση του Χριστού. Εδώ, στον Τίμιο Σταυρό, κάτω από τον μεγάλο πολυέλαιο, μια χάλκινη κολυμπήθρα, ο δικός μου Ιορδάνης!
"Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε, η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις..."  Στον ρόλο του Ιωάννη Βαπτιστή, κι εφέτος, όπως εδώ και 45 τόσα χρόνια ο παπα - Μιχάλης.





Στον πατέρα του, τον παπα - Χρίστο, ωστόσο, ο νους μου... Αυτός ήταν ο Βαφτιστής του Χριστού, σε μια  τσίγκινη λεκάνη, όταν ήμουν παιδί. Σαν χθες... Ουρανός ο θόλος της εκκλησία, από εδώ κατέβαινε εν είδει περιστεράς το Άγιο Πνεύμα, από εδώ ακουγόταν η φωνή του Θεού... Πόσο μεγάλος ήταν ο μικρός μας κόσμος τότε που ήμασταν παιδιά!  Καλή φώτιση σε όλους μας!

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019

ΕΝ ΝΙΠΠΩ

ΤΟΥ ΆΙ - ΓΙΩΡΓΗ ΤΟΥ ΔΑΦΝΙΤΗ ΣΤΙΣ ΠΕΡΑ ΚΑΤΟΥΝΕΣ ΤΟΥ ΝΙΠΠΟΥ




Του Άι - Γιώργη του Δαφνίτη, στις Πέρα Κατούνες του Νίππους σήμερα. Εκεί, στον "Ίσκιο της Μαδάρας", λίαν πρωἰ . Για να ψάλλουμε στεντορεία τη φωνή το απολυτίκιο του αργυροκαβαλάρη Αγίου,  που κάνει λόγο, εκτός των ἀλλων, για τον ελευθερωτή των αιχμαλώτων και τον υπερασπιστή των φτωχών, με πρώτο τον παπα - Μιχάλη. Και για να λειτουργήσουμε στη συνέχεια, και με τα κρασιά της νέας χρονιάς, το κοινωνείν στη στάνη των Κοτσιφήδων και στα παραπέζουλα, κάτω από ένα λαμπρό ήλιο! 








Ωσεί παρόντες ο Μύρος και ο Κοτσιφονικολής,  και ωσεί παρούσα η Αγαθή Πολωγιώργη, που ξεκίνησαν και κράτησαν ζωντανό για πολλά χρόνια το πανηγύρι του Κατουνιάρη Αγίου... Συγχαρητήρια σ'αυτούς που είχαν την πρωτοβουλία και έκαμαν το πανηγύρι! Και του χρόνου, με υγεία!