Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Καρούσος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Καρούσος. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ

ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ
ΕΝΑ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗΤΑΡΙ ΣΕ ΗΧΟ ΓΗΙΝΟ







Γράφει ο Κώστας Καρούσος* 
Σύντομη κριτική μου, ΄΄Τα χελιδόνια του Μοναχού΄
--ψηφιακή έκδοση-ποιητικό --Χανιά-Κρήτης -Απρίλης 2020
του --Β..Α..Γ..Γ..Ε..Λ..Η..... Κ..Α..Κ..Α..Τ..Σ..Α..Κ..Η--
Είναι η πέμπτη ποιητική συλλογή του εκλεκτού φίλου -ποιητή -μέλους της ΕΕΛ. Πολλά χρόνια σπουδάζει τον άνθρωπο-ο ποιητής-και όλη την κοινωνική του παρουσία και πραμάτεια του στη ζωή, όταν η ΄΄πύλη της μετάνοιας΄΄ περνάει μεσ΄ από τις συμπληγάδες της ζωής, με πνεύμα ταπεινότητας και αγιοσύνης ΄΄μόνος-γυμνός και ανυπόδητος΄΄, όπως γράφει. Οι θρησκευτικές νύξεις και αφιερώσεις του βιβλίου, έχουν την απόλυτη αίσθηση του ωραίου της ζωής,με σύνδεση στη παράδοση και στις ιστορικές μας μνήμες. Το βιβλίο συνολικά, είναι ένα ποιητικό προσευχητάρι ΄΄σε ήχο γήινο΄΄ σελ.12, και σαν ΄΄όρθρος πτηνών αναστάσιμος΄΄ σελ.15. Στις ευλαβικές του αφιερώσεις, ο άνθρωπος είναι΄΄μετέωρος // μεταξύ ουρανού και γης // εσαεί΄΄,σελ.60,γιατί η ευδόκιμη παρουσία του στη ζωή, εμπεριέχει την ΄΄περιπέτεια του χρόνου΄΄, έτσι ο ποιητής ενδύεται την ιεροσύνη μ΄ ένα πνεύμα λυρικής κατάνυξης, ευπροσήγορης αντιμετώπισης των πραγμάτων, με οίστρο ΄΄φωταγωγημένης΄΄ αύρας και ανάτασης, που σε ξαφνιάζει η αίσθηση της ψυχικής ευφορίας, της πνευματικής εγρήγορσης, της θρησκευτικής και διέξοδης αντιμετώπισης των πραγμάτων, πάντα μέσα στη χαρά της φυσικής ανανέωσης, της φυσιολατρικής τοποθέτησης και της εύψυχης και καλόκαρδης προοπτικής της ζωής. Γράφει σελ, 24, ΄΄Την άλλη μέρα λίαν πρωί // επέστρεψαν επί τα ίδια // ο καθείς στο μαγκανοπήγαδό του // με γεύση ουρανού // στον ουρανίσκο΄΄.

 Έτσι το θρησκευτικό και λυρικό στοιχείο του βιβλίου,αρμοδένεται τα καθημερινά μας με ρεαλισμό ψυχικής επικοινωνίας και ευδαιμονίας, με την αισθητική, της ψυχικής Άνοιξης του ατόμου, αφού τα χελιδόνια [ εδώ οι άνθρωποι ] είναι το ευλογημένο συναπάντημα της ζωής, με πολλά στοιχεία κοινωνικής προσέγγισης, όπως ΄΄το μοναστήρι των γλάρων // που λειτουργεί μόνο τα βράδια // [ είναι ] σαν χώρος κοινής προσευχής΄΄. Έτσι ΄΄Τα Χελιδόνια του Μοναχού΄΄. του κάθε συνοδοιπόρου, είναι οι ΄΄μόνοι μάρτυρες΄΄ της Άνοιξης, δηλ, της αναγέννησης της ζωής, της συνειδητής επιλογής των γεγονότων, της ουσίας και της σοφίας των πραγμάτων, που περικλείουν την ανθρώπινη προσωπικότητα, σ΄ένα χώρο κοινωνικής ΄΄ορθοπραξίας΄΄, ευπρέπειας και ατομικής ευθύνης.
--Οι φωτό είναι από τη γενέτειρά του Νίππος Χανίων.

*Πρόεδρος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών (ποιητής - εικαστικός καλλιτέχνης

Σ. Σ. Τιμή και χαρά για μένα η αγαπητική κριτική ματιά των ΧΕΛΙΔΟΝΙΩΝ ΤΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ, από τον πρόεδρο της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, αισθαντικό ποιητή, Κώστα Καρούσο, στη σελίδα του στο Βιβλίο των Προσώπων, χθες λίγο πριν τα μεσάνυχτα. https://www.facebook.com/kostantinoskarousos/posts/2705912019686809?comment_id=2705947843016560&notif_id=1591046802536472&notif_t=feedback_reaction_generic  Ό τι καλύτερο για το κλείσιμο μιας μέρας και το άνοιγμα μιας άλλης. Ευχαριστώ από καρδιάς, Πρόεδρε! Υπόχρεος στην αγάπη σου, Πρόεδρε! Ιδιαίτερα σ'ευχαριστώ για τις φωτογραφίες του Νίππους, του χωριού μου...


ΝΙΠΠΙΑΝΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ...






Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ, 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018 ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ 
....Ε....Λ....Ε....Υ....Θ....Ε....Ρ....Η........ Ε....Ι....Σ....Ο....Δ....Ο....Σ
"ΟΠΩΣ ΤΟ ΨΩΜΙ" ΤΟΥ  ΒΑΓΓΕΛΗ Θ. ΚΑΚΑΤΣΑΚΗ.
Γράφει ο Κώστας Καρούσος*, πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών


Όταν η ποίηση διακονεί τον άνθρωπο και το καθημερινό μας γίγνεσθαι
και αποκτά περιεχόμενο κοινωνικής κρίσης και πνευματικής ασχολίας και
ο ποιητικός λόγος πορεύεται θρησκευόμενος και ουσιώνεται ο άνθρωπος
και το έργο του, τότε και ο δημιουργός-ποιητής αναπνέει και πράττει
΄΄εν ειρήνη ψυχής΄΄,σε μια πρωτοπορία κοινωνικής και πνευματικής
συνύπαρξης και ομοιογένειας ιδεών,που στο προσωπικό του οδοιπορικό,
περισσεύει η αγάπη,η έγνοια του αύριο,η ευωδία της εγκαρτέρησης,
το ανθισμένο καλοσώρισμα της μέρας,η ευαισθησία και το αγίασμα
της καθημερινής πράξης,η μυστική δύναμη της ύπαρξης,της ανάτασης,
και της καλοπόρευτης σπονδής---ποιητικής σπονδής---στα γεγονότα
της ζωής.Η ποίησή του λειτουργεί ως ύμνος--ορθόδοξης ανάτασης και
προσευχής--χαιρετίζοντας,με το αγιοκέρι των λέξεων,τον άνθρωπο-τον
συνάνθρωπο-και τον συνοδοιπόρο.
Γράφει, ...΄΄Πάντα ορθοστατών και ορθοβαδίζων // Με αναπεπταμένη
τη σημαία της ευθύνης // Επιμένοντας // ...με την φιλία των ενάντιων
ανέμων //...κουβαλώντας την επόμενη άνοιξη //...Μια πλατεία ευθύνης...
στον ίσκιο της σημαίας του ανθρώπου΄΄...
Ποίηση της ελπίδας,της φροντίδας,της ανθρώπινης ενεργητικότητας,
της ψυχικής ευφορίας, και της ουσιαστικής παρουσίας και παρέμβασης
στα δρώμενα της ζωής,σαν ΄΄Επιφώνημα για όλες τις χρήσεις ΄΄!
Εκλεκτέ φίλε -ποιητή Βαγγέλη Θ. Κακατσάκη --Καλοτάξιδο το βιβλίο σου.
Πάντα με υγεία -δημιουργία και χαρά στη ζωή και στην οικογένειά σου !!

* Κώστας Καρούσος-πρόεδρος Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών
κριτικός λογοτεχνίας-δοκ/φος-εικαστικός---Αθήνα 2 / 10 / 2018