Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Η γιασεμιά και τα αστεράκια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Η γιασεμιά και τα αστεράκια. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018
ΕΥΔΟΚΙΑ
¨Η ΓΙΑΣΕΜΙΑ ΚΑΙ Τ' ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΕΥΔΟΚΙΑΣ ΣΚΟΔΑΛΑ - Το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών» διοργανώνει για 7η χρονιά το Φεστιβάλ Αφήγησης στην Αθήνα, τη φετινή Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου. Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί στο «Σπίτι των Παραμυθιών-Το Μουσείο Αλλιώς», έναν χώρο για το παραμύθι και την αφήγηση, στις 8, 9, 10 και 11 Νοεμβρίου 2018 και έχει θέμα: «Από τη γραφή στο λόγο: το δεύτερο βήμα». Τα παραμύθια θα αφηγηθούν καταξιωμένοι αφηγητές. Ανάμεσα στα παραμύθια που έχουν επιλεγεί από όλη την Ελλάδα, δεκαπέντε συνολικά, είναι και το παραμύθι της συνεργάτιδας της εφημερίδας μας και συγγραφέα παιδικής λογοτεχνίας, Ευδοκίας Σκορδαλά-Κακατσάκη «Η Γιασεμιά και τ’ αστεράκια». Θα το αφηγηθεί με τον δικό της μοναδικό και συναρπαστικό τρόπο η αφηγήτρια Βιργινία Κοκκίνου, το Σάββατο 10 Νοέμβρη, ώρα 21 και 30΄. Ως γνωστό το παραμύθι παρουσιάστηκε ως χορόδραμα από μαθητές Δημοτικών Σχολείων ( του 5ου Χανίων και 46ου Ηρακλείου). Επίσης, ως μουσικό παραμύθι ή παραμύθι με νότες, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αφήγηση από την Σχολική Σύμβουλο κ. Αθηνά Ντούλια, «ντυμένο» μαγικά με τις υπέροχες μελωδίες του μουσικού συγκροτήματος Vamos Ensemble! Η καλλιτεχνική διεύθυνση του Φεστιβάλ είναι της αφηγήτριας και συγγραφέα Εύης Γεροκώστα. Υπεύθυνος της διοργάνωσης είναι ο αφηγητής και συγγραφέας Γιώργος Ευγενικός .
Ετικέτες
8Ν,
Ευδοκία,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια,
Φεστιβάλ Αφήγησης
Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017
ΕΥΔΟΚΙΑ
ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ι. Μ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Γράφει η Ευδοκία Σκορδαλά- Κακατσάκη
Να είναι ένας πεντάγνωμος Μάρτης, κατσούφης και μελαγχολικός, να είναι πρωί και να βρίσκεσαι ανάμεσα στα παιδιά των Νηπιαγωγείων των Εκπαιδευτηρίων Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου! Να σε διαποτίζουν ως τα κατάβαθα της ψυχής σου παιδιάστικες μοσχοβολιές, καμωμένες από αθωότητα και τρυφεράδα, να σε κοιτούν ήλιοι φεγγοβόλοι, τα ματάκια τους, να σε κερνούν χαμόγελα κι αγκαλιές... να συζητάς μαζί τους με πολύ σοβαρότητα για τα παραμύθια σου και για χίλια μύρια άλλα πράγματα, να σε μαγεύει η...... σοφία τους, να τους δείχνεις πώς να φτιάχνουν χάρτινα αστεράκια... να κυλούν τα λεπτά κι οι ώρες χωρίς να το καταλαβαίνεις, χωρίς να νοιάζεσαι για τις διαθέσεις του Μάρτη, γιατί έχεις γύρω και μέσα σου ολάκερη και λιόχαρη την Άνοιξη!... Και με το πιο όμορφο χαμόγελό σου να φωτογραφίζεσαι μαζί της-τους!!!...Κι ύστερα να πρέπει να την-τα αποχαιρετίσεις, νιώθοντας κιόλας νοσταλγία...
ΥΓ: Ναι, πέρασα καλά, πολύ καλά, το πρωινό της Τετάρτης, 15 του Μάρτη, στον φιλόξενο κι όμορφο χώρο της βιβλιοθήκης, Άγγελε Μητρέλη! Κι σ' ευχαριστώ πολύ, για την συνεργασία! Πάμπολλα ευχαριστώ και στα υπέροχα παιδιά και στις Νηπιαγωγούς, και στον φίλο και διευθυντή Βαγγέλη Ηλιόπουλο, για την πρόσκληση! Σας ευχαριστώ!!!
Ετικέτες
Ευδοκια,
Ευδοκία σε σχολεια,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια
Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017
ΕΥΔΟΚΙΑ
Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΒΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΓΙΑΣΕΜΙΑ"
Αγαπητή Ευδοκία
σπεύδω ταχέως να
ενημερώσω ότι έλαβα τα ακριβά και πολύχρωμα δώρα σου, τα χειροποίητα και
καρδιοποίητα που ενώνουν γη και ουρανό,γιασεμιά και άστρα, τα ξαδέρφια τους.
Να μείνουμε
πάντα παιδιά, λέει ένα πολύ γνωστό τραγούδι, κι εσύ μαγικώ τω τρόπω,
παραμυθητικώ το τρόπω μας έκανες πάλι παιδιά. Είχα να ακούσω παραμύθι
από τη γιαγιά μου, δυστυχώς δεν είχα διαβάσει ποτέ. Ντρέπομαι που το λέω.
Η γιασεμιά σου
λοιπόν είναι παντός καιρού, ανθίζει όλο το χρόνο κάθε φορά που την
ανοίγει ο αναγνώστης της. Και τί ωραίος τίτλος, κλείνει ολόκληρο το βιβλίο. Η
ποίηση είναι ανάπτυγμα ενός επιφωνήματος(κατά τον Βαλερύ) κι εσύ αναπτύσσεις
τον εξαίσιο Σεφερικό στίχο'Είτε βραδιάζει είτε φέγγει, μένει λευκό το γιασεμί'
σε παρατεταμένο επιφώνημα, δίνεις την άλλη πλευρά του στίχου, τη μυθική, τη
μυθοποιητική. Και τί έξοχα μηνύματα περνάς, λ.χ. για τα καλλιστεία.
Σε ευχαριστώ και
για τις έξοχες αφιερώσεις. Και τί θαυμάσιο πάντρεμα λόγου, φαντασίας και
εικονογράφησης. Τα γιασεμιά σας μιλούν, τα αστεράκια σας ζωγραφίζουν και
χαμογελούν. Εύγε σας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΒΑΡΑΣ
ΥΓ. Άρχισα να διαβάζω
και την Ελπίδα.... εξαίρετη, με το σπαθί της (το ελπίδα γίνεται και λεπίδα, αν
χρειαστεί) έχει φτάσει στην 8η έκδοση και εύχομαι από καρδιάς να φτάσει
και στην 20ή !! Συγχαρτήρια για όλη τη δουλειά σου, στα σχολεία, στα θεατρικά
δρώμενα, δεν έχω λόγια Σας ευχαριστώ που σας γνωρίζω
Ετικέτες
Ευδοκια,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια,
Κουβαράς
Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017
ΕΥΔΟΚΙΑ
Παρουσίαση
του Βιβλίου: «Η Γιασεμιά και τ’ αστεράκια»
της Ευδ. Σκορδαλά – Κακατσάκη ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΑΝΔΡΟΓΕΩ, 3/2/2017
από τον Χρίστο Κωσταντουδάκη, δάσκαλο-ποιητή
Κάποτε ήταν ένα νησί που ταξίδευε και οι άνεμοι, του όρισαν για αραξοβόλι την αγκαλιά του Β. Αιγαίου. Σαμοθράκη το ονόμασαν, και στη Χώρα του έμελλε να γεννηθεί ένα κορίτσι. Εκεί στο γενέθλιο τόπο τα άμαθα ακόμη παραπόταμα των θρύλων, των παραδόσεων και των Δημοτικών τραγουδιών ενώθηκαν για να αρδεύσουν την ευαίσθητη ψυχή του και να οξύνουν το σαν έτοιμο από καιρό απλόχωρο πνεύμα του. Όσο για τα παραμύθια, ήταν αυτά που «γαλουχήσανε τη βλάστηση της ηλικίας που ανεβάζει τις νεραντζιές και τις λεμονιές στην έκπληξη των ματιών». ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ
«Στο χαμηλό φεγγάρι/ παράγγειλα να’ ρθείς/ το γιασεμί θα φέγγει/ τη νύχτα μη χαθείς» (Λουδ. Ανωγείων).

Κάποια στιγμή πήρε το μονοπάτι που χάραζε η φρέσκια περπατησιά. Το μονοπάτι αγάπησε το λόφο με τις κρυφές επιθυμίες. Η επιθυμία γέννησε το δρόμο που ήθελε να περπατήσει. Η ζωή αρμενίζει προς τ’ αγνάντεμα. Εκεί στην ευρύχωρη πλατεία των ρεμβασμών και καθώς «τρέχει ο ουρανός κάτω από τις γέφυρες των πλεγμένων χεριών» ανέτειλε η κρυφή προσμονή για την εκπλήρωση ψιθυρισμένων στόχων. – ότι κι αν κάνουμε το μέλλον ανήκει στην έκπληξη – Να σπουδάσει, να εντρυφήσει στο δύσβατο, αλλά υπέροχο κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας με τα παραμύθια της, να γίνει μέλος ομάδος πνευματικών δημιουργών, να διατρέξει όλη την Ελλάδα με το πρόγραμμα «Συγγραφείς και εικονογράφοι στα Σχολεία, να ευτυχίσει να δει σε σχολικές παραστάσεις δραματοποιημένα τα βιβλία της, να λάβει αξιόλογες εύφημες μνείες, να γίνει παραγωγός και παρουσιάστρια λογοτεχνικής εκπομπής, να δοκιμαστεί ως συνεργάτης εφημερίδας, να, να, να…. Και κυρίως να μας προσφέρει με ειλικρίνεια τα βιώματα, τα αισθήματα, την τέχνη της. «Ο χρόνος είναι το διαβατήριο της αλήθειας».

της Ευδ. Σκορδαλά – Κακατσάκη ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΑΝΔΡΟΓΕΩ, 3/2/2017
από τον Χρίστο Κωσταντουδάκη, δάσκαλο-ποιητή
Κάποτε ήταν ένα νησί που ταξίδευε και οι άνεμοι, του όρισαν για αραξοβόλι την αγκαλιά του Β. Αιγαίου. Σαμοθράκη το ονόμασαν, και στη Χώρα του έμελλε να γεννηθεί ένα κορίτσι. Εκεί στο γενέθλιο τόπο τα άμαθα ακόμη παραπόταμα των θρύλων, των παραδόσεων και των Δημοτικών τραγουδιών ενώθηκαν για να αρδεύσουν την ευαίσθητη ψυχή του και να οξύνουν το σαν έτοιμο από καιρό απλόχωρο πνεύμα του. Όσο για τα παραμύθια, ήταν αυτά που «γαλουχήσανε τη βλάστηση της ηλικίας που ανεβάζει τις νεραντζιές και τις λεμονιές στην έκπληξη των ματιών». ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ
«Στο χαμηλό φεγγάρι/ παράγγειλα να’ ρθείς/ το γιασεμί θα φέγγει/ τη νύχτα μη χαθείς» (Λουδ. Ανωγείων).
Ευδοκία και Βαγγέλη
καλωσορίσατε στο Μεγάλο Κάστρο με τις ανοιχτές αυλές, τις τριζοκοπούσες
παμπάλαιες σκάλες και το γιασεμί ν’ ανθίζει στις δοξαρωτές πόρτες σαν μεγάλη
αγιάτρευτη νοσταλγία.
Κι από κοντά «Ένας Πελεκάνος άνεμος» να
φέρνει στο ράμφος του δύο μικρά αστεράκια.
(Ελπίζω Καζαντζάκης και Ελύτης να με
συγχωρέσουν για την παράφραση).
------------
Κάποτε ήταν ένα νησί που ταξίδευε και οι άνεμοι, του
όρισαν για αραξοβόλι την αγκαλιά του Β. Αιγαίου. Σαμοθράκη το ονόμασαν, και στη
Χώρα του έμελλε να γεννηθεί ένα κορίτσι. Εκεί στο γενέθλιο τόπο τα άμαθα ακόμη
παραπόταμα των θρύλων, των παραδόσεων και των Δημοτικών τραγουδιών ενώθηκαν για
να αρδεύσουν την ευαίσθητη ψυχή του και να οξύνουν το σαν έτοιμο από καιρό
απλόχωρο πνεύμα του. Όσο για τα παραμύθια, ήταν αυτά που «γαλουχήσανε τη βλάστηση
της ηλικίας που ανεβάζει τις νεραντζιές και τις λεμονιές στην έκπληξη των
ματιών».
Τα
παραπόταμα έγιναν ποταμός που κυλούσε ήρεμα και σχημάτιζε, στην ανέλιξη του
χρόνου, τις αναγκαίες γόνιμες προσχώσεις για να γεννηθεί τ’ όνειρο, να τρέξει η
φαντασία, και η λάμπουσα άγνοια να μετασχηματιστεί σε δημιουργία. Θαυμάζουμε τα
ποτάμια για την περιέργεια τους και την κόρη για τις αναζητήσεις της.
Κάποια στιγμή πήρε το μονοπάτι που χάραζε η φρέσκια περπατησιά. Το μονοπάτι αγάπησε το λόφο με τις κρυφές επιθυμίες. Η επιθυμία γέννησε το δρόμο που ήθελε να περπατήσει. Η ζωή αρμενίζει προς τ’ αγνάντεμα. Εκεί στην ευρύχωρη πλατεία των ρεμβασμών και καθώς «τρέχει ο ουρανός κάτω από τις γέφυρες των πλεγμένων χεριών» ανέτειλε η κρυφή προσμονή για την εκπλήρωση ψιθυρισμένων στόχων. – ότι κι αν κάνουμε το μέλλον ανήκει στην έκπληξη – Να σπουδάσει, να εντρυφήσει στο δύσβατο, αλλά υπέροχο κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας με τα παραμύθια της, να γίνει μέλος ομάδος πνευματικών δημιουργών, να διατρέξει όλη την Ελλάδα με το πρόγραμμα «Συγγραφείς και εικονογράφοι στα Σχολεία, να ευτυχίσει να δει σε σχολικές παραστάσεις δραματοποιημένα τα βιβλία της, να λάβει αξιόλογες εύφημες μνείες, να γίνει παραγωγός και παρουσιάστρια λογοτεχνικής εκπομπής, να δοκιμαστεί ως συνεργάτης εφημερίδας, να, να, να…. Και κυρίως να μας προσφέρει με ειλικρίνεια τα βιώματα, τα αισθήματα, την τέχνη της. «Ο χρόνος είναι το διαβατήριο της αλήθειας».
Ίσως,
ίσως λέω, τα ραδιοκύματα της εποχής να έφεραν μέχρι το νησί της, τη φωνή της
θείας Λένας με τον καθησυχαστικό τόνο και την θαλπωρή που περιέλαβε τους
μικρούς της φίλους. Όσο ανόσιο και αν ακούγεται οι δρόμοι της Αντιγόνης Μεταξά
και της Ευδοκίας φαίνεται να τέμνονται. Ξέρω ότι προσκρούω στην ταπεινότητα
της, όμως όσα σεμνά έχει μέχρι τώρα κατακτήσει, βεβαιώνουν του λόγου το ασφαλές.
Η
συγγραφέας μας, φαίνεται στην αφετηρία της να υιοθέτησε το στίχο του Τ.
Λειβαδίτη: «Ο κόσμος μόνον όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει».
Για
να περιηγηθείς όμως στα πέρατα του κόσμου χρειάζεται να ναυλώσεις, τουλάχιστον,
ένα λεωφορείο. Κάπως έτσι φανταζόμαστε το οδοιπορικό της. Ένα λεωφορείο που
κάνει συχνές στάσεις που ταξιδεύει ανάμεσα σε γή και ουρανό. Διασχίζει κοιλάδες,
βουνά, γνωρίζεται με λουλούδια, πουλιά, νεράιδες και βασιλιάδες. Συναντά
σκληρόκαρδους, εγωιστές, καλοκάγαθους, ευαίσθητους και αδικημένους. Υψώνεται σε
σύννεφα, περνάει την πύλη του παραδείσου, ζητά ακρόαση από τους Αγγέλους και
τους παρακαλεί να στέρξουν για βοήθεια σε παιδιά που έχουν ανάγκη.
Στην
α’ στάση, το λεωφορείο μας σαλπίζει με την κόρνα του – με το σουραύλι της
καρδιάς, ήθελα να πω- ποιητικούς φθόγγους.
Ακολουθούν
άλλες 9 στάσεις. Σε κάθε στάση ένα τσούρμο σαν σταφύλι, παιδιά, επιβιβάζονται
για να απολαύσουν τη γοητευτική, συναρπαστική αφήγηση της οδηγού.
Α!
ναι, αλλά μην το μαρτυρήσετε: και κάποιοι μεγάλοι, παππούδες και γιαγιάδες,
λαθρεπιβάτες, βολεμένοι στα πίσω καθίσματα αφουγκράζονται με κρυφή νοσταλγία
την ηχώ των παραμυθιών.
Στη
2η στάση, τους δείχνει «ένα αστέρι που πέφτει στη γη», στην 3η το «Βασιλιά των ονείρων», στην 4η,
επειδή πιστεύει στην ιαματική λειτουργία που μπορεί να έχει η επεξεργασία της
οδύνης, αποφάσισε να ρίξει λίγες σταγόνες ενθάρρυνσης και ανθρωπιάς σ’ έναν
«ωκεανό λύπης» και τους μίλησε για την «Ελπίδα». Ακολουθούν «ο Ευτύχης και το
ουράνιο τόξο», ένας ύμνος στην αγάπη «Να σ’ αγαπούν και ν’ αγαπάς», «Το νησί
που ταξίδευε», «ο Λυκούργος και το δίχτυ της αγάπης» και το «Ένα παράξενο
γαϊτανάκι».
Τα
παιδιά όμως, ως ενθουσιώδεις επιβάτες που είναι, απολαμβάνουν αυτή την
πρωτόφαντη εκδρομή και αρχίζουν να φωνάζουν: «Κι άλλο! Κι άλλο!». Έτσι,
πείθεται η Ευδοκία και κάνει μια ακόμη στάση και γράφει το παραμύθι: «Η
Γιασεμιά και τ’ αστεράκια». Ελάτε να το ξεφυλλίσουμε μαζί.
----------
Ένας γέρικος φράχτης φτερώνει τα όνειρα του από την παρουσία μιας νιόφυτης Γιασεμιάς. Η απρόσμενη παρουσία της δίνει προοπτική στην ρημαγμένη ζωή του και ξαφνικά νιώθει να ψιχαλίζει μέσα του ο διακαής πόθος της πραγμάτωσης του ανέφικτου. Επιτέλους βρήκε αυτό που αποζητούσε· κάποια συντροφιά. Προσπαθεί με πατρικά λόγια να διώξει την ανάερη ομίχλη του φόβου που της σκίαζε την καρδιά. Μ’ έναν εφησυχαστικό στωικισμό και με φωνή που έπαιρνε απαλά λυγίσματα, για να μην την τρομάξει, την πείθει πως θα είναι για πάντα δίπλα της και θα τη στηρίζει.
Κανείς
σ’ αυτόν τον κόσμο δεν πρέπει να νιώθει νησί.
Έκτοτε
η Γιασεμιά μας, τρεφόταν από τα αισθήματα του φίλου της. Μεγάλωσε, φούντωσε,
γέμισε άνθη και σκαρφαλωμένη στο φράχτη ένιωθε μια γλυκιά, νωχέλεια από το
χάιδεμα ενός μικρού ανέμου και από τη συντροφιά λογής λογής πουλιών που
τρύπωναν στις φυλλωσιές της. Όλοι είχαν να κερδίσουν κάτι απ’ αυτή τη
συμβίωση. Τ’ ανοιχτά μπράτσα του φράχτη και το ψιθύρισμα του στοργικού
ανέμου, που ήθελε λέει να γίνει ποιητής, βάλθηκαν να διασκεδάζουν την πλήξη και
την ερημία της.
Για να βλέπει ορίζοντα, ο άνεμος συχνά της
τραγουδούσε στίχους.
«Αχ! η ζωή μια ευωδιά Γιασεμιά μου/ Αχ! η
καρδιά / μια πόρτα δίχως κλειδιά» Πώς αλλιώς να εξηγήσει ένας ποιητής πως στην
ρευστή εποχή μας, των ανταλλάξιμων και εικονικών σχέσεων, υπάρχει μια
τρομακτική ανάγκη για ένα ουσιαστικό πλησίασμα του άλλου; Ποιες λέξεις να
χρησιμοποιήσει για την ανάγκη της εγγύτητας, του συναισθηματικού δεσμού, ως
αντιστάθμισμα στον πόνο που μπορεί να μας προκαλέσει η μοναξιά;
Έτσι,
ο γερο φράχτης, η Γιασεμιά και ο μικρούλης άνεμος έπιαναν τακτικά ψιλή κουβέντα
μες την «αφρούρητη νυχτιά που την πήραν οι θύμησες», μέχρι που έφθασε εκείνο το
βελούδινο ανοιξιάτικο βράδυ.
Οι
δύο φίλοι, φράχτης και άνεμος, σε ικετευτικό τόνο παρακάλεσαν το γιασεμί:
«Λευκό μου γιασεμί / μη νυχτώσεις»
Μα, η Γιασεμιά είχα παραδοθεί στις
ονειροφαντασιώσεις της. Έβλεπε ένα αστέρι να πέφτει στην αγκαλιά της και τα
γιασεμάκια της να λάμπουν όπως τ’ αστέρια, όπως τα ματάκια και τα μαλλάκια των
παιδιών.
Για
την οικονομία του παραμυθιού, η γη στηριγμένη στους αγκώνες της παρακολουθεί
μαγεμένη το διάδημα του φεγγαριού να λάμπει στο μέτωπο της νύχτας.
«Ευνοϊκές
αστροφεγγιές έφερνα τη σιωπή / και πίσω από τη σιωπή μια μελωδία παρείσαχτη»,
«Την ώρα που όλα τα κυπαρίσσια δείχνουν μεσάνυχτα, όλα τα δάχτυλα σιωπή…. η
εξομολόγηση …. λοξοδρομάει προς τ’ άστρα». Το φεγγάρι χτυπάει ντέφι και αστέρια
και αστέρια, χιλιάδες αστέρια ήρθαν στα γενέθλια του. αλλά, πως το ‘πε ο
Σεφέρης:
«Σ’ ανθρώπους κλειστούς που μετρούν τον
καημό τους
δεν είναι ουρανός μήδε αγγέλου ευφροσύνη
τ’ αστέρια κρατούν έναν κόσμο δικό
τους».
κι
απρόσεχτα όπως είναι, παιδιά γαρ, τα αστεράκια μας, ζαλισμένα και σαστισμένα κατακρημνίζονται
στη γη, κοντά στη χώρα των λουλουδιών που, όχι συμπτωματικά βρίσκεται σε
εξέλιξη ένας διαγωνισμός ομορφιάς.
Κατά
έναν οξύμωρο τρόπο ο ευειδής κόσμος των λουλουδιών υποταγμένος στον εγωπαθή
ναρκισσισμό των συγκρίσεων, παρασύρεται στον ερεβώδη κόσμο των ελαττωμάτων,
όπου ενδημούν η ασταθής αυτοπεποίθηση, ο νοσηρός εγωισμός, η φλύαρη κοινοτοπία,
η φιλαυτία και οι άγονες και αδιέξοδες αντιδικίες.
Τα λουλούδια αποστρέφονται με ένα μίζερο και
κακεντρεχή τρόπο τα φοβισμένα αστεράκια και με σκαίο τρόπο, αγνοούν την ανάγκη
για στήριξη, συμπόνια, αγκάλιασμα και συμπαράσταση.
Η Γιασεμιά με διάθεση ειλικρινούς
συγκατάβασης, λατρείας και αγάπης παραμερίζει τους ανεύθυνους εγωκεντρισμούς
και το επηρμένο ύφος του δήθεν και τους παρέχει αφειδώλευτα ασφάλεια, θαλπωρή
και την γλυκιά εκείνη παραμυθία που απαιτείται για την αλτρουιστική θεραπεία
της ανάγκης.
Με την «Ίδρυση της νέας ημέρας» μια ηλιαχτίδα
τ’ ανεβάζει πίσω στο σπίτι τους, τον ουρανό. Η μόνη ανταμοιβή για τη Γιασεμία μικρές
ψιχάλες φως και λίγη «δροσιά να γεννιέται μες τα φύλλα / όπως μες τον απέραντο
ουρανό το ξάστερο συναίσθημα».
Ο
ποιητής άνεμος που κοιμόταν σαν τον κλέφτη με το αυτί τεντωμένο στην άγνωστη
λέξη, έκανε το παραμύθι ποίημα με την περίτεχνη ύφανση των λέξεων, δηλ. παρθένο
όραμα, επηρμένο μυστήριο. Η ποίηση του «γέρνει πανί τ’ ονείρου», φυσά στα
σταυροδρόμια του κόσμου, ανάμεσα σε οικίες σκιές με πνοή νοσταλγική, ονειρώδη,
ήπια, γλυκιά, νανουριστική και χαρίζει όνειρα κι όνειρα σ’ όλα της γης τα
παιδιά.
-------------
Κυρίες και Κύριοι
Λένε
πως καλός παραμυθάς είναι αυτός που το τίποτα το κάνει συγκίνηση (Ο.Ε.).
Η
Ευδοκία λοιπόν, έχει την ικανότητα πέραν της σκηνοθεσίας ιδεών την
δραματοποίηση των σκέψεων να προσθέτει στη συνταγή της, κατά αλχημικό τρόπο,
μια δόση μυστηρίου και αθωότητας που χαρακτηρίζουν την αληθινή δημιουργία. Με
τις φτερούγες της ψυχής της αγκαλιάζει τα παιδικά όνειρα. Λύνει ζητήματα
εαυτού, δηλ. με κάθε παραμύθι νιώθει ν’ ανεβαίνει η στάθμη στη στάμνα της που
έχει το σχήμα της καρδιάς.
Κάθε παραμύθι της είναι ισόποσο
με μητρικό χάδι. Με τις εμπνεύσεις και τις δημιουργίες της δίνει ελπίδα,
αισιοδοξία και γίνεται ταξιδευτής των παιδικών ονείρων. Γενναιόδωρη και
ευρηματική, ιδρύει τη δική της αυτοκρατορία συναισθημάτων και ενσυναίσθησης,
στην οποία δεσπόζουν το φως, το χαμόγελο, τα χρώματα, η ελπίδα και η κατανόηση.
Με τη γραφή της επαληθεύει
στο έπακρον τα λόγια ενός μεγάλου παραμυθά που έλεγε πως τα παραμύθια είναι για
να κοιμούνται τα παιδιά και να ξυπνούν οι μεγάλοι. Αν δεχτούμε την αφυπνιστική
τους λειτουργία, μια λειτουργία που σχετίζεται με την ανακίνηση του
συναισθήματος, αλλά και λογοκριμένων μέσα μας σκέψεων, και αυτό το παραμύθι
είναι παραμύθι.
Ο
μύθος και ο λόγος του παραμυθιού είναι το πρόσχημα να συλλογιστεί και να φέρει στην
επιφάνεια θέματα του μέσα χώρου, θέματα που μας απασχολούν και προδήλως τα
θεωρούμε σημαντικά. Με τον πλάγιο, παιδαγωγικού πάντα χαρακτήρα, λόγο της,
δημιουργεί συνάψεις με την οιονεί επικαιρότητα.
Σε μια εποχή που χρειαζόμαστε μια Καινή Διαθήκη, μια ηθική στηριγμένη στην παιδική περιέργεια και όχι στον γεροντικό φόβο, το παραμύθι αυτό ακουμπά την αιχμηρή πραγματικότητα και έρχεται ως λύτρωση, ως οικουμενικό προτέρημα αφήγησης. Υπάρχουν πράγματα που τα παιδιά δεν τα ξέρουν, αλλά τα μαντεύουν. Αυτό είναι ίδιον των παιδιών· έχουν τον τρόπο να επικοινωνούν με το άλεκτο, με αυτό που δε χωράει στο λόγο.
Η Ευδοκία πλάθει έναν φανταστικό κόσμο με
προφανείς αισωπικές αλληγορίες χωρίς πληκτικούς διδακτισμούς.
----------------
Τελικά
το βιβλίο αυτό μπορεί να είναι μια τοιχογραφία με διάθλασμένες μορφές χρωμάτων
που στέλνει σήματα καλοσύνης, απόλαυσης και αισθητικής δικαίωσης. Ένα παίγνιο
στην κόψη μιας, επινοημένης πραγματικής και μύθοπλαστικής οικειότητας και ακόμη
μια προσωπική επιδραστική φωνή με το δικό της ύφος, τη φυσιογνωμία της,
αναγνωρίσιμη, χωρίς χρηστομάθειες και ανέξοδα, περιττά πρέπει.
---------------
Η
γλώσσα του κειμένου χαρακτηρίζεται από ποιητικό μέλισμα και ζωντάνια. Αυτό
επιτυγχάνεται από τις επιτυχείς λεκτικές συζεύξεις, η υποδόρια αυτή συνύπαρξη
παράγει ένα προσωπικό ύφος με οικεία ταυτότητα.
Η συγγραφέας γδύνει τις λέξεις από τα
ενδύματα της ανάγκης, του φόβου, του πόνου κι έτσι αποκτούν αυτή τη διάφανη
χροιά. Με αυτές καταχτιέται ένας ουρανός, ο αισθητικός θρίαμβος της ζωής!
Κοντολογίς ο μελωδικός ρυθμικός λόγος, το
κυμάτισμα της φράσης και η στίξη, υπακούνε στους κανόνες μιας απόκοσμης
μουσικότητας.
Όλα
τα παραμύθια της Ευδοκίας με τα προφανή συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτουν,
ή εξ’ αιτίας αυτών, δηλ. μουσικότητα, αφηγηματική στιλπνότητα και αφηγηματική
ευωχία, έχουν υιοθετηθεί από εμψυχωτές – δασκάλους, δημιουργούς (ένα μικρό
δείγμα θα δούμε κι απόψε) και διεκδικούν μια εξέχουσα θέση στην παιδική
θεατρική σκηνή. Έτσι, είναι ικανά να θεραπεύσουν τις ανάγκες της Θεατρικής
Αγωγής. Αποτελούν πρόκληση για τη δημιουργική φαντασία και απαντούν σε
αισθητικά αιτήματα. Ευλογημένα από την ποιότητα και την προσφορότητα τους,
διευκολύνουν την έξοδο του παιδιού από το κλειστό κέλυφος του υποκειμένου και
την εισδοχή του στην ομάδα, στο κέντρο της επικοινωνίας, της αμοιβαιότητας, της
ανταλλαγής και της κοινωνικής συνεύρεσης. Οι αισθητικές αναζητήσεις και οι
ονειροπολήσεις των μικρών (αλλά και των μεγάλων) μπορούν να οδηγηθούν σε μια
βιωματική μέθεξη με έντονο το συγκινησιακό στοιχείο και συνακόλουθα να
συμβάλουν στην δημιουργία ενός νέου αξιολογικού κόσμου.
---------------
Στο
παραμύθι που παρουσιάζεται απόψε συναντήθηκαν δύο άξιες δημιουργοί. Το έργο της
συγγραφέως βοηθά και συμπληρώνει επικουρικά η Κριστίν Μενάρ. Η Κριστίν «μιλά» τη
γλώσσα της εικόνας – η μόνη γλώσσα που γίνεται κατανοητή απ’ όλους, πέρα από
γλωσσικά σύνορα – με έμπνευση, φαντασία και απαράμιλλη δεξιοτεχνία. Φροντίζει
να ισορροπεί η χάρη της τέχνης με την κομψότητα του έντυπου λόγου. Η εικαστική διήγηση
της Κριστίν αποκαλύπτεται με ένα καλλιεργημένο εικαστικό σηματολόγιο ευαισθησίας,
σχεδόν δοξαστικό που με ενατένιση, ηρεμία και φαντασία συναντά το παραμύθι ως πρόσχημα
για μια δημιουργική καλλιτεχνική μαρτυρία. Έτσι, το κύρος του βιβλίου προσαυξάνει,
γραφή και εικόνα συμπορεύονται για ένα λυσιτελές αισθητικό αποτέλεσμα. Να
σημειώσω πως, ενόσω δεν φτάνει να γίενι στενογραφία η ζωγραφική θα παραμένει
απλώς μια δημοσιογραφία της εικόνας για να δίνει ταυτότητα και πρόσωπο στα
βιβλία να κυκλοφορούν.
---------------
Ο
Πεζογράφος Γ. Ιωάννου στα «πολλαπλά κατάγματα» σημειώνει πως ο άνθρωπος πρέπει
να έχει πάντοτε μια κλωστή να κρατιέται. Αν χάσει τη μυστική κλωστή είναι
χαμένος. Πιστεύω σ’ αυτήν που τώρα κρατώ, γράφει.
«Η Γιασεμιά και τ’ αστεράκια» είναι η δική
μας κόκκινη κλωστή που κρατάμε απόψε. Κόκκινη κλωστή δεμένη για να είμαστε
σύστοιχοι με τον ομώνυμο εκδοτικό οίκο που σοφά έπραξε και υιοθέτησε αυτό το
παραμύθι για να το εκδώσει.
---------------
Πριν
αποχωρήσουμε απ’ αυτήν την αίθουσα υψώστε το δάχτυλο για λίγη σιωπή. λίγη σιωπή
αρκεί για ν’ ακούσουμε τον ποιητή άνεμο να διασκορπίζει σ’ όλα τα τρίστρατα της
οικουμένης μια ευχή. Ας προσευχηθούμε μαζί του με τους στίχους του Κωστή
Παλαμά:
«Κρύβω βαθιά στις τσέπες μου δυο ψίχουλα
ψωμί
κρύβω τον ήλιο, τα πουλιά κι ένα άστρο
γιασεμί
κι όλα θα γίνουν αύριο καρβέλια χρώματα
για να γιορτάσουν των παιδιών μάτια και
στόματα».
Α! ναι και να μην ξεχάσουμε να ευχαριστήσουμε
την Ευδοκία για τον τίμιο τρόπο που προσφέρει τα δώρα της σε μικρούς και
μεγάλους.
Να την ευχαριστήσουμε για την προτροπή της να
χορέψουμε με τα χέρια ψηλά και τα δάχτυλα να γιορτάσουν την παιδικής μας
παλινόρθωση.
«Έχε το νου σου μην και χαθεί το δοχείο της
φαντασίας σου».
Ετικέτες
Εκδηλώσεις,
Ευδοκια,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια
Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017
ΕΥΔΟΚΙΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΝΔΡΟΓΕΩ "ΜΑΝΟΛΗΣ ΚΑΡΕΛΛΗΣ"
Μ’ ένα ματσάκι γιασεμιά» μοσκοβολιάς στη χέρα
Απόψε η Ανδρόγεω που γιασεμομυρίζει
για τη
«Σκορδαλογιασεμιά» τηνε καληνωρίζει.
Απόψε μοσκομύριστα
του Κάστρου τα σοκάκια
’ποδέχουνται τη
«Γιασεμιά» με ξόμπλια και κανάκια.
Χαρές στο
Μεγαλόκαστρο, Λογοτεχνίας χάρες,
στο Μεϊντάνι
πορπατού ’σαμέ τσι Τρεις Καμάρες.
Με λογοτεχνικό
νερό κι η κρήνη Μοροζίνι
του δρόσους τρέχει
γάργαρο η «Γιασεμιά» να πίνει.
Κι ο Κούλες
λογοτεχνικό υψώνει μπαϊράκι
στην Ευδοκία
Σκορδαλά κι αντάμι Κακατσάκη.
«Χίλια καλώς
εκόπιασες» στο Κάστρο Ευδοκία!
με «Γιασεμιάς» τη
μυρωδιά,ξέκορφη,γυναικεία!.
«χίλια καλώς
εκόπιασες» χίλια τα φχαριστώ μου
Απόψε που
θαρρεύτηκες το λόγο το δικό μου.
Τραγουδιστά
ευχαριστώ λέω σα σιγαρδέλι
στην Ευδοκία
Σκορδαλά και Κακατσοβαγγέλη.
Πρώιμη φτάνει
άνοιξη αρχές μήνα Φλεβάρη
ολάθιστη ‘ν’ η
Γιασεμιά κι «είναι κι ένα καμάρι».
Δεν είναι μονό (η)
μυγδαλιά π’ αλλάζει τον κανόνα
και η «Σκορδαλογιασεμιά»
αθίζει το χειμώνα.
Τσερέπα γή
κακοκαιριά γή κρύος δεν την πιάνει
του χρόνου
ολοχρόνιως αθούς περίσσους βγάνει.
Του χρόνου
ολοχρόνιως, ολοχρονίς του χρόνου
οι γιασεμοαθοί
ψυχές παραμυθοκουκλώνου.
Μοσκοβολά η
«Γιασεμιά» φέγγουνε «τ’ αστεράκια»
και τα
παραμυθόχερα παίζουνε παλαμάκια.
Ο Λογοτεχνικός
μπαξές θωρεί καινούργια γέννα
τση Ευδοκίας
Σκορδαλά είναι μαμή η μπένα.
Μια μπένα
λογοτεχνική απού δεν είναι ούργια
και ξεπουλιάζει
«Γιασεμιάς» νέικα γεννητούργια.
Εδά το «δέκα το
καλό», το δέκατο βιβλίο
παραμυθένιες
μυρωδιές,γραφής μυροπωλείο.
Το δέκατο βιβλίο
τζη έχει εδά νομπέτι
Βιβλίο και
παραμυθού να ’χουν «πολλά τα έτη».
Η Ευδοκία Σκορδαλά
και τα βιβλία φίλοι
χρόνους εδά στη
χέρα τζη βαστά γραφής κοντύλι.
«Με το σουραύλι
της καρδιάς» γλυκό σκοπό αρχίζει
Και ξετελεύγει
«Γιασεμιά» απού μοσκομυρίζει.
Κορυδαλλοί-ασκορδαλοί
στη Σκορδαλά χατήρι
βαστούνε και
κηλαηδούν τση Γιασεμιάς χαΐρι
«Χάρη να σας
μιλήσω απλά», ο λόγος του Σεφέρη,
τση Ευδοκίας ο
απλός ο λόγος τση ξαθέρι.
Γράφει απλά μ’
απλοϊκά δεν είναι όσα γράφει
είναι τση παιδικής
ψυχής σπόρος για το χωράφι.
Σπόρος που βρίνει
γόνιμο χώμα για να φυτρώσει
και πλούσα
καρποθέρητα στο θέρος του να δώσει.
Τη «Γιασεμιά»
όποιο παιδί τηνε μοσκομυρίσει
θα δει
ουρανοδόξαρο στην παιδική ντου ζήση.
Την κεραζώζα του θα
βρει,την αγι-ο-καμάρα
θα βρει και «φως»
για να μπορεί να διώξει την αντάρα.
«Είναι λευκό το
γιασεμί γή φέγγει γή βραδιάζει»
κι η Γιασεμιά για
τα παιδιά παραμυθοχαράζει.
Λευκό το φως τση
Γιασεμιάς που διώχνει το σκοτίδι
για την ψυχή την
παιδική ήλιος και πανεμίδι.
Λογοτεχνίας ορισμό
ο Γιάκος νοματίζει
η Ευδοκία ορισμό παίρνει και τον πρεπίζει.
Δημήτρης Γιάκος
ορισμό δίδει στην Ιστορία,
αυτός απού
πρωτόγραψε για τη Λογοτεχνία.
Λογοτεχνία παιδική
γράφει του Γιάκου η μπένα
κείμενα που
«αισθητικά» είναι «δικαιωμένα».
Είναι μεγάλων
κείμενα κι είναι ψυχής τα δώρα
και δίδουνε για το
παιδί Λογοτεχνίας γνώρα.
«Αισθητκή
απόλαυση» κείμενο σα χαρίσει
λογάται
λογοτεχνικό και θα καρποθερίσει.
«Αισθητική
απόλαυση» μικροί μα και μεγάλοι
Λογοτεχνίας
τοτεσάς ανοίγουνε αγκάλη.
Αισθητική απόλαυση
τση Ευδοκίας μπένα
δίδει σε
μικρομέγαλους κάθε τζη νέα γέννα.
Η Σκορδαλά
παιδαγωγό και λογοτέχνη ομάδι
τσ’ έχει στο
αργαστήρι τζη και στο δικό τζη φάδι.
Αντάμι τσ’ έχει
και τσι δυο, μα παραμπρός στο ζάλο
ο λογοτέχνης
πορπατεί κι αυτό ’ναι το ρεγάλο.
Η «Γιασεμιά» τσι
θύμησες μεγάλων ξεξυπνά τσι
απού σα
λουκουμόσκονη στο νου έχουνε κάτσει.
Θυμούνται τσι
παλιές αυλές στ’ αγιασμένα χρόνια
μοσκοβολούσαν
γιασεμιά και λεμονιάς λεμόνια.
Η «Γιασεμιά» για
τσι μικρούς τσι φίλους που ’χουν νιότη
χαρίζει «όνειρο
ζωής» και «ζήσης κατατόπι».
Η Ευδοκία
Σκορδαλά, παραμυθού πιτήδεια,
διαλέγει
λέξες-όνειρο,παραμυθοπλουμίδια.
Αξίες ακατάλυτες
δε τζι πετά στη λήθη,
κατέχει την αξία
ντου και γράφει παραμύθι.
Κατέχει την αξία
ντου για γνώση, φαντασία,
και γλώσσας
καλλιέργεια και νόησης αξία.
Κατέχει την αξία
ντου για τη νοημοσύνη
στην ηλικία του
παιδιού θροφή περίσσα δίνει.
Και γλωσσικά και
λεκτικά και μουσικά ομάδι
για το παιδί
απλόχερο το παραμυθοχάδι.
Αλήθειες που ’ν’
αιώνιες το παραμύθι λέει,
μέσα στο ζόρε τσ’
εποχής τρόπο θα βρει να πλέει.
Στη νέικη μας
εποχή που είναι αγγουρίδα
το παραμύθι
γίνεται νέα αποσπερίδα.
Το τζάκι φέρνει
στο μυαλό και τση γιαγιάς τα λόγια
που
παραμυθοχτίζανε ανώγια και κατώγια.
Και τα ’γγονάκια δίπλα τση κοντά να ζεσταθούνε
και «με το στόμα
ανοιχτό» παραμυθογροικούνε.
γιαγιά εδά δε
βρίσκεται που να ’ναι… ασπρομάλλα.
Γυρεύγει μα δεν τη
θωρεί λύχνος του Διογένη
Μπερδένεται που τη
θωρεί με…κόκκινα(τουρλου τουρλου) βαμμένη.
Εδά η αλλαξοκαιριά
κι αν …άλλαξε τα φώτα
το παραμύθι
πορπατεί γερά ωσάν και πρώτα.
Εδά οι
αλλαξοκαιριές αξίες κι αν πετούνε
όσο και να τσι
χώνουνε θα ξαναγεννηθούνε.
Η «Γιασεμιά»
μοσκοβολιάς δεν είναι μόνο πόρος,
με βούργια που
’ναι σόγεμη είναι μαντατοφόρος.
΄Αμα τηνε
διαβάζομε φωνή ’χει «ομιλούσα»
και
μαντατοτομηνύματα με φωτολάψα πλούσα.
Άμα την
πορπατήξομε τση Γιασεμιάς τη στράτα
φωνάζουν,
τελαλίζουνε,γροικάτε τα μαντάτα:
Μαντάτα για τα
χρώματα,τον ουρανό,τη φύση,
τη φύση απού δίχως
τση άθρωπος πώς θα ζήσει;
(ο φράχτης της
μίλησε για την εποχή που ήταν δέντρο στο δάσος)
Δεντρό τ’ αθρώπου
τη ζωή περίσσα δα συντράμει
κι εκείνος
πριονίζει το φράχτη για να το κάμει.
(πως θα ζήσω μονη κι
ερημη σαν καλαμιά στον κάμπο; Δεν είσαι μόνη σου μικρούλα μου.Κανείς δεν είναι μόνος
αν δεν το θέλει)
Αξίες που ’ν’
αιώνιες: φιλία και αγάπη,
συνεργασία,συντρομή
και ποίησης κιτάπι.
«Σ’ αυτό τον κόσμο που ’μαστε κανείς δεν είναι
μόνος
ο γεις τον άλλο ν’
ακουμπά για να λιγάνει ο πόνος»
(τι θα έκανα χωρίς
εσένα;Τι καλά που βρέθηκες δίπλα μου! Σ’ ευχαριστώ του είπε. «Εγώ σ’ ευχαριστώ.΄Ηρθες και μου έδωσες ζωή
και χαρά! Απάντησε ο φράχτης.)
«Χαρά σα δίνεις
και ζωή στον κάθε διπλανό σου
και η ψυχή σου
χαίρεται,είναι το γιατρικό σου».
«Του διπλανού σου
τη χαρά ’κούμπισε με τα χέρια
να λάμψουνε τα
μάθια σου σαν τ’ ουρανού τ’ αστέρια».
(Για την οικονομία
του χρόνου μόνο τα μαντάτα-μηνύματα)
«Τη φύση γνώριζε
τηνε με νι και με το σίγμα
το θάμα τζη σα δε
θωρείς είναι μεγάλο κρίμα».
«Στον ουρανό “καλή
μαθιά” είναι μεγάλο πράμα
λογιάζεις,ντουχιουντίζεις
το του ουρανού το θάμα».
«Χαρά που ’ναι
ψηλόρανη στη ζήση σου σαν τύχει
μπορούνε μόνο να
την πουν τση ποίσης οι στίχοι».
«΄Ασε τσ’ απόξω
ομορφιές άθρωπε και στολίσου
με αρετές κι
ευγένειες μόρφισε την ψυχή σου»
«Στον πόνο και στο
κλάημα κι απελπισίας χάλι
τση αθρωπιάς
ορθάνοιχτη να έχεις την αγκάλη»
«Τη νύχτα που δεν
έχει φως,φως να μη λες δεν είδα
έχεις το φως που
το γεννά η φωτεινή ελπίδα».
Μαντάτα άλλα δε θα
πω γιατί ’ναι πλημμυρίδα
κι έχομε
…παρουσίαση δεν είν’ αποσπερίδα.
Τα ξόμπλια του
παραμυθιού και τα πολλά πλουμίδια
εικονογράφο
βρήκανε ψιμυθευτή,πιτήδεια.
Με φαντασία και
«κλωστή,κόκκινη και δεμένη»
(η)Κριστίν Μενάρ
κι αυτή προυκιά τση «Γιασεμιάς» ξυφαίνει.
Χαράς του το όποιο
παιδί θα «Γιασεμοδιαβάσει»
με
«Γιασεμοαγαθόκαλα» τση ζήσης θα χορτάσει.
Με «τάρτες
αστρολούλουδων» και με «χιονογρανίτες»
θα
παραμυθοχαίρεται σ’ ουράνιους πλανήτες.
Παιδιά ,μεγάλα και
μικρά,χαρείτε παραμύθια
κι άμα τα
ποδιαβάζετε και πάλι παραμύθια.
Τη «Γιασεμιά»
χαρείτε τη παιδιά με την καρδιά σας
και θα τα
γλυκογλείφετε μετά τα …δάχτυλά σας.
Τη Γιασεμια
χαρείτε που’ χει γιασεμομέλι
δαχτυλομελογλείφεται
ετσά κάθε κοπέλι.
Ετικέτες
Εκδηλώσεις,
Ευδοκια,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια,
Λαγουδιανάκης
Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017
ΕΥΔΟΚΙΑ
Βιβλιοπαρουσίαση και "Γιασεμιάς" η γνώρα
απόψε στην Ανδρόγεω εξέμισι η ώρα
απόψε στην Ανδρόγεω εξέμισι η ώρα
Κωστής Λαγουδιανάκης 3/2/2017
Γη κι ουρανός. Πουλιά και λουλούδια. Τ’ αστέρια και το Φεγγάρι. Κι η άνοιξη. Όλα συνυπάρχουν αρμονικά σε τούτο το παραμύθι. Κι η ζωή μιας Γιασεμιάς, στην άκρη ενός κήπου. Κι η τρυφερή φιλία της μ’ έναν γέρο ξύλινο φράχτη κι έναν μικρούλη ονειροπόλο άνεμο. Και οι προσδοκίες, οι λαχτάρες και τα όνειρά τους. Ο φράχτης λέει, λαχταρά να νιώσει πάλι όμορφα. Όπως μια φορά που… ήταν δέντρο στο δάσος! Ο μικρούλης άνεμος πάλι, ονειρεύεται να γίνει ποιητής! Κι η Γιασεμιά; Χμ… Η Γιασεμιά όχι μόνο λαχταρά και ονειρεύεται, αλλά είναι σίγουρη πως κάποια νύχτα θα πέσει στην αγκαλιά της ένα… αστέρι! Όνειρα και λαχτάρες και προσδοκίες που φαντάζουν μακρινά και άπιαστα. Άραγε θα γίνουν πραγματικότητα; Ποιος ξέρει….
Ετικέτες
Εκδηλώσεις,
Ευδοκια,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια
Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017
ΕΥΔΟΚΙΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ «Μ. ΚΑΡΕΛΗΣ» ΑΝΔΡΟΓΕΩ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΩΡΑ 6.30 Μ. Μ.
Το νέο βιβλίο της Ευδοκίας Σκορδαλά-Κακατσάκη «Η Γιασεμιά και τ’ αστεράκια» (εικονογράφηση Κριστίν Μενάρ) που κυκλοφορήθηκε πρόσφατα από τις Εκδόσεις «Κόκκινη Κλωστή Δεμένη», θα παρουσιαστεί την Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου, ώρα 6.30 μ. μ. στην Αίθουσα ΑΝΔΡΟΓΕΩ «Μανόλης Καρέλλης» του Δήμου Ηρακλείου. Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο δάσκαλος-ποητής Χρήστος Κωσταντουδάκης και ο δάσκαλος-ριμαδόρος Κωστής Λαγουδιανάκης. Αποσπάσματα θα διαβάσει η νηπιαγωγός-συγγραφέας Ελένη Μπετεινάκη. Θα ακολουθήσει μουσικοχορευτικό δρώμενο από τα παιδιά της Δ3 Τάξης του 46ου Δημ. Σχ, Ηρακλείου, σε διδασκαλία της δασκάλας τους Μαρίας Παναγιωτάκη και της δασκάλας Θεατρικής Αγωγής του Σχολείου Θεώνης Δουρίδα.
Την εκδήλωση, την οποἰα διοργανώνουν η Περιφέρεια Κρήτης, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Νίκος Καζαντζάκης», οι Εκδόσεις «Κόκκινη Κλωστή Δεμένη» και το Βιβλιοπωλείο «Δοκιμάκης», θα συντονίζει η αρχειονόμος- βιβλιοθηκονόμος- μουσειοπαιδαγωγός Νίκη Μπελαδάκη.
Να σημειωθεί ὀτι το βιβλίο που γνωρίζει μεγάλη εκδοτική επιτυχία παρουσιάστηκε στα Χανιά για όλες τις ηλικίες πριν από δύο μήνες περίπου στο Πολιτιστικό Κέντρο της Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου και λίγο αργότερα ειδικά για μαθητές Δημοτικών Σχολείων (δόθηκαν δυο παραστάσεις) σ’ ένα ξεχωριστό ταξίδι φαντασίας (Αφήγηση: Αθηνά Ντούλια, Παρουσίαση και Συντονισμός: Κατερίνα Ζομπανάκη) από το Μουσικό Σύνολο VAMOS ANSAMBLE, στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, το οποίο είναι το δέκατο της συγγραφέα, διαβάζουμε:

Γη κι ουρανός. Πουλιά και λουλούδια. Τ’ αστέρια και το Φεγγάρι. Κι η άνοιξη. Όλα συνυπάρχουν αρμονικά σε τούτο το παραμύθι. Κι η ζωή μιας Γιασεμιάς, στην άκρη ενός κήπου. Κι η τρυφερή φιλία της μ’ έναν γέρο ξύλινο φράχτη κι έναν μικρούλη ονειροπόλο άνεμο. Και οι προσδοκίες, οι λαχτάρες και τα όνειρά τους. Ο φράχτης λέει, λαχταρά να νιώσει πάλι όμορφα. Όπως μια φορά που… ήταν δέντρο στο δάσος! Ο μικρούλης άνεμος πάλι, ονειρεύεται να γίνει ποιητής! Κι η Γιασεμιά; Χμ… Η Γιασεμιά όχι μόνο λαχταρά και ονειρεύεται, αλλά είναι σίγουρη πως κάποια νύχτα θα πέσει στην αγκαλιά της ένα… αστέρι! Όνειρα και λαχτάρες και προσδοκίες που φαντάζουν μακρινά και άπιαστα. Άραγε θα γίνουν πραγματικότητα; Ποιος ξέρει….
Ετικέτες
Εκδηλώσεις,
Ευδοκια,
Η γιασεμιά και τα αστεράκια
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)






